تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۲۹۰۱۵۵

الزام شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصدی کتابخانه‌ها

۰
کبنا ؛صبح امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید با حضور دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه گفت: شهرداران ملزم به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها هستند.
علی پوزش در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید در دهدشت اظهار داشت: کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود.
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: یکی از عمده‌ترین و بهترین راه‌های افزایش اطلاعات عمومی مطالعه کتاب است، که همین زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیاز است و به گونه مطلوب آن‌ها را به قله پیشرفت در همه زمینه‌های مادی و معنوی می‌رساند.
 
وی بابیان اینکه مطالعه باعث پیشرفت تحصیلی و بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن ذهن شخص می‌شود، خواستار تشویق و ترغیب افراد جامعه نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی از متولیان فرهنگی شد.
 
پوزش در ادامه سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را یادآور شد و بابیان اینکه همه از وضعیت شهرداری دهدشت آگاهی داریم، گفت: علی‌رغم همه مشکلات موجود، شهرداری ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به‌حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کند.
 
فرماندار کهگیلویه با توجه به هفته کتاب و کتاب‌خوانی خواستار برگزاری برنامه‌های فرهنگی از همه دستگاه‌های فرهنگی شد.
 
عیسی روح‌الامین در این نشست، شعار هفته کتاب و کتاب‌خوانی را “آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان” عنوان و اظهار داشت: هفته کتاب از تاریخ ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.
 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه، تعداد کتابخانه‌های فعال در سطح شهرستان و روستاهای بخش مرکزی را ۱۰ باب کتابخانه عنوان و تصریح کرد: ۲۵ نفر نیروی انسانی در این کتابخانه‌ها مشغول به کار هستند.
 
وی موجودی کتاب‌های کتابخانه‌های کهگیلویه را ۱۱۵ هزار و ۷۵۵ جلد عنوان و خاطرنشان کرد: هرماه به‌صورت مرتب عنوان‌های جدیدی به این کتب اضافه می‌شود.
 
روح‌الامین بابیان اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر فعال عضو کتابخانه هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته کتاب و کتاب‌خوانی این تعداد به ۱۰ هزار عضو برسد.
 
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه افزود: پروژه نیمه‌تمام کتابخانه کوی شاهد که سالیان سال با پیشرفت ۴۶ درصدی راکد مانده بود، هم‌اکنون با پیگیری‌های انجام‌شده بااعتباری بالغ‌بر ۷۰۱ میلیون تومان هفته آینده آغاز به کار و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
روح‌الامین از افتتاح کتابخانه روستای درغک با تمام تجهیزات در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و بیان کرد: به‌زودی شاهد راه‌اندازی کتابخانه روستای کلایه سفلی خواهیم بود.
 
وی بابیان اینکه شهرداری‌های باید از محل درآمد خود نیم درصد آن را به کتابخانه‌ها بپردازند، عنوان کرد: متأسفانه شهرداری کهگیلویه تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده‌اند.
 
روح‌الامین سهم نیم درصد کتابخانه در سال گذشته را ۴۰ میلیون عنوان و خواستار پرداخت این مبلغ از شهرداران به کتابخانه شد.
 
این مسئول، کتابخانه‌های عمومی را نماد فرهنگی هر شهر دانست و بیان کرد: اگر شهرداری‌ها در راستای فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها بیشتر خواهد شد.
 
وی با تأکید بر لزوم حل این مشکل افزود: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج و توسعه نهضت مطالعه مفید، همه موظف به اجرای خط‌مشی‌ها و راهبردهای رهبری در این زمینه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1