تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۲۹۰۰۳۶

پرداخت خسارات تحت پوشش بیمه جامع پلنگ ایرانی در کهگیلویه وبویراحمد/ معرفی ۸ شهردار به مراجع قضایی در استان

۰
کبنا ؛خبرهای محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد
 
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?761829/%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AFپرداخت خسارات تحت پوشش بیمه جامع پلنگ ایرانی در کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: ۴۶ مورد خسارت دیدگان ناشی از حمله پلنگ به دام‌های اهلی دراستان پرداخت شد.
بیمه نامه جامع پلنگ ایرانی در ۲۶ اسفند ۹۴ برای اولین بار براساس تفاهم نامه ای فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست, شرکت بیمه ما و صندوق ملی محیط زیست بمنظور اجرایی شدن مدل بیمه پلنگ ایرانی که یکی از اقدامات طراحی شده طی برنامه عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ در ایران است صادر شد.
سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: طی ماههای گذشته سازوکار اجرایی این برنامه که ساختار وسیعی در سطح کشور وبه تبع آن دراستان وجود دارد پرونده‌های خسارات براساس شیوه نامه مربوطه تکمیل, بصورت دوره ای جمع آوری و به سازمان جهت ارسال به شرکت بیمه ما اعلام می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۶۹ پرونده ناشی از ضرر وزیان حمله پلنگ تنظیم و به سازمان ارسال شده که امسال برای اولین بار ۴۶ پرونده از آن‌ها با پرداخت خسارت توسط بیمه به زیان دیدگان تاحدودی جبران و مساعدت شد.
وی افزود: برهمین اساس اولین سری خسارت تحت پوشش این بیمه نامه دراستان چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۹۶ به خسارت دیدگان پرداخت شد.
هاشمی گفت: بطور کلی موارد خسارت پرداخت شده مربوط به دام‌ها طی این سری معادل مبلغ ۲۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان بوده که طی ۴۶ فقره چک پرداخت شد.
وی درپایان تصریح کرد: این مبلغ پرداخت مربوط به ۴۶ مورد غرامت ناشی از خسارت وارده به دام‌های اهلی توسط پلنگ درسطح استان بوده است.
 
تدوین اولویت‌های زیست محیطی شهرداری یاسوج
نستهن مقدم با تاکید بر اینکه الزامات زیست محیطی در حاشیه رودخانه بشار یاسوج رعایت نشده است، گفت: اولویت‌های زیست محیطی شهرداری یاسوج تدوین می‌شود به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، نستهن مقدم در نشست با مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در هر سازمانی باید تمام الزامات زیست محیطی رعایت شود من هم قبل از ورود به شهرداری همیشه دغدغه زیست محیطی را داشته‌ام.
وی عنوان کرد: نحوه جمع آوری زباله در یاسوج درشان پایتخت طبیعت ایران نیست و بسیار زشت است اولین اقدام ما در این زمینه گفت‌وگو با شرکت‌های جمع آوری بود که متوجه شدیم شهرداری هیچ الزامی برای آن‌ها در نحوه جمع آوری نگذاشته است.
نستهن مقدم با تاکید بر اینکه شهرداری هم باید زیرساخت‌های جمع آوری مکانیزه مانند سطل را ایجاد کند، افزود: از این پس کسانی که سند بنام ماشین مکانیزه جمع آوری زباله نداشته باشند حق شرکت در مزایده جمع آوری پسماند شهرداری یاسوج را ندارند.
شهردار یاسوج ادامه داد: تفکیک زباله از مبدأ را هم باید جدی بگیریم و این تفکیک از طریق فرهنگسازی از خانه‌ها شروع شود و در این راه نیازمند فرهنگسازی هستیم و از رسانه‌ها هم درخواست داریم شهرداری را کمک کنند.
نستهن مقدم بیان کرد: برای ساخت کارخانه بازیافت هم ما دنبال دعوت از سرمایه گذاران و ایجاد مزیت برای آن‌ها هستیم که به جای اینکه به سراغ شهرهای شمالی کشور بروند به شهر ما بیایند و سرمایه گذاری کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه سرانه متوسط تولید زباله هر شهروند در شهر یاسوج بیشتر از میانگین بوده این مزیت در شهر یاسوج برای سرمایه گذاران فراهم است، تصریح کرد: مشکل دیگر در حوزه پسماند شهر یاسوج نخاله‌های ساختمانی بوده که در اطراف شهر رها شده و مواردی از زباله‌های خطرناک هم درون آن است که کم کم به آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و آن‌ها را آلوده می‌کند.
نستهن مقدم با بیان اینکه همه فعالیت‌هایمان در شهرداری یاسوج منوط به رعایت الزامات زیست محیطی می‌شود، افزود: در رودخانه بشار یاسوج میزان موجودات زنده به حداقل رسیده که این نشان می‌دهد الزامات زیست محیطی در حاشیه این رودخانه رعایت نشده است
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?766474/5
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?766478/4
معرفی ۸ شهردار به مراجع قضایی در استان
سید اسدالله هاشمی گفت: برای یکی از شهرداری‌های استان ۱۲ میلیون تومان جریمه صادر شد, ما به رأی صادره اعتراض کردیم چرا که خواسته ما حل معضل پسماند بود نه جریمه نقدی به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، سید اسدالله هاشمی در نشست با شهردار یاسوج اظهار داشت: مشکلات زیادی از گذشته در شهر یاسوج به ارث رسیده و ما مدیران باید کمبودهای گذشته را جبران کنیم تا مردم امیدوار به تغییر و تحول باشند.
وی عنوان کرد: ما با شهردار و شورای قبلی تعامل داشتیم اما گلایه‌هایی هم از آن‌ها داریم زیرا نسبت به ایجاد مبلمان شهری و دیگر زیرساخت‌ها توجه داشتند اما به مهم‌ترین مساله زیست محیطی شهر یعنی پسماندها و زباله‌های عفونی کمتر توجه می‌شد.
هاشمی با تاکید بر اینکه رها شدن بسیاری از پسماندها بویژه زباله‌های عفونی نگرانی ما را در حوزه پسماندها در یاسوج دوچندان کرده است، ابراز کرد: انشالله بتوانیم با تعامل این مشکل را حل کنیم ما نسبت به این نگرانی اقدامات قانونی را انجام دادیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸ شهردار استان از جمله شهردار یاسوج در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی شدند. رأی ۱۲ میلیون جریمه صادر شد ما خواستار جریمه نبودیم و خواسته ما حل معضل است
هاشمی ادامه داد: در دو پشته دشتروم کلنگی به زمین زده شده اگر فنس کشی انجام شود بخشی از مشکل در دوپشته حل می‌شود اما روزانه ۳۰۰ تن زباله در دو پشته دفن که باید کارخانه بازیافت ایجاد شود
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت بازیافت برویم و ورمی کمپوست از زباله تولید کنیم، بیان کرد: مشکلات دیگری هم در سطح شهر یاسوج بوده اما اولویت ما اول پسماندها و دو پشته دشتروم و دوم وضعیت رودخانه بشار است
هاشمی با اشاره به اینکه در زمینه این دو اولویت هم جلسات زیادی گرفته شده اما هیچکدام اجرا نشده است، اظهار داشت: در هیچ جای جهان به این شکل جمع آوری زباله را نداریم، سنتی‌ترین روش و غیرقابل قبول‌ترین روش را در جمع آوری زباله‌های یاسوج داریم, و داریم با این روش بیماری‌ها و آلودگی‌ها را با ماشین‌های زباله و در مسیر دشتروم با دست خودمان پراکنده می‌کنیم
وی تصریح کرد: کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی مشکل دیگر پسماند حوزه یاسوج بوده بخصوص دندانپزشکی‌ها و رادیولوزی ها خطرناک‌ترین پسماندها را دارند. چرا که پسماند آن‌ها با پسماندهای عادی مخلوط شده که خلاف قانون است و زباله‌های این مراکز ابتدا باید بی خطر شوند سپس در محل مخصوصی به عنوان محل زباله ویژه که یک هکتار از ۱۶ هکتار دوپشته به آن اختصاص یافته دفن شود
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?765910/%D8%A7%D8%A7
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?765911/%D9%86%D9%86https://kb.doe.ir/Portal/picture/?765913/4https://kb.doe.ir/Portal/picture/?765918/5
در مجوز یک طرح توسعه و دغدغه مردم هر دو دیده خواهد شد
برگزاری جلسه ارزیابی پروژه تصفیه خانه شهر سی سخت در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دراین جلسه گفت: برای اولین بار است که مردم کنارمسئولین درارزیابی نهایی یک طرح ارائه نظر می‌دهند.
جلسه مطالعه و ارزیابی اثرات زیست محیطی تصفیه خانه فاضلاب سنتی (چاه) شهر سی سخت در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.
دراین جلسه که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست, مدیرعامل آب و فاضلاب شهری و نمایندگان تام الا اختیار دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان برگزار شد سیداسدالله هاشمی گفت: نظر به گردشگر پذیر بودن و توسعه روز افزون شهری, اجرای این طرح از ضروریات زیست محیطی شهر سی سخت بشمار می‌آید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: حساسیت‌های زیست محیطی و گردشگر پذیر بودن شهر سی سخت باعث شد که این طرح درسال ۸۷ مطرح و برای اولین بار ارائه گردد و سپس درسال ۹۳ نیز تمدید مجوز بگیرد..
هاشمی درادامه این جلسه افزود: هم توسعه شهر مد نظر بود و هم حذف سیستم فاضلاب سنتی و از همه بیشتر نگرانی مردم دغدغه ما بود به همین خاطر برای اولین بار از مردم دعوت شد تا درکنار مسئولین نظرات و دغدغه‌های خود را ارائه دهند.
وی گفت: حذف سیستم سنتی دفع غیر بهداشتی و غیر اصولی فاضلاب شهری که تأثیر بسیار مخربی بر آب‌های زیر زمینی دارد دغدغه محیط زیست است و حذف این دغدغه باعث کمک به دولت در برنامه ششم خواهد شد.
درادامه این جلسه مهندسان مشاور زیست انرژی پاک وابسته به شرکت آبفای شهریاسوج طرح خود را ارائه نمودند.
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?766474/5
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?766473/000
https://kb.doe.ir/Portal/picture/?766472/00
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1