تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۸۹۹۸۴

از بحران کمبود مراکز درمانی در بهمئی تا اولویت‌ استخدام نیروهای بومی و دردسری به نام آلایندگی‌های نفت

۱
۰
کبنا ؛گفتنی است بیمارستان ۳۵ تختخوابی لیکک مرکز شهرستان بهمئی در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار مترمربع در دست‌ساخت است که در صورت تأمین اعتبار تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین، در دست اجرا بودن ۵ طرح عمرانی بااعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از طرح‌های نوید بخش برای رفع مشکلات مردم این شهرستان در حوزه بهداشت و سلامت است که از این تعداد ۳ طرح پایگاه سلامت لیکک، خانه پزشک کفشکنان و ممبی در بهمن ۹۶ افتتاح و دو طرح بیمارستان لیکک و مرکز کت نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، «استاندار کهگیلویه و بویراحمد» در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی، به بازدید خود از بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان بهمئی اشاره کرد و با بیان اینکه، این طرح نسبت به جدول زمانبندی خیلی عقب است اما ما تمام تلاش خود را برای جبران این عقب ماندگی می‌کنیم گفت: مردم به دلیل کمبود بیمارستان با مشکلات تصادف جاده ای و سختی پذیرش در استان‌های همجوار مواجه هستند وبا جدیت پیگیر رفع مشکلات این حوزه هستیم.
در استخدام‌های شرکت نفت اولویت با نیروهای بومی باشد
«علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد» با اشاره به اینکه، شهرستان بهمئی نگین اتصال مرکز کشور به بنادر جنوب، خوزستان، فارس و سایر استان‌های جنوبی است و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و بهمئی را به یکی از شهرستان‌های ممتاز استان تبدیل کنیم گفت: این مهم اول اهتمام و همکاری مردم این شهرستان را می‌طلبد و مردم باید قدر این موهبت را بدانند و مطالبات منطقی خود را در چارچوب قوانین و با جدیت دنبال کنند.
«علی محمد احمدی» با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان در حوزه برق گفت: در نگاه اول دنبال تقویت زیرساخت‌های شهرستان به خصوص برق در این منطقه گرمسیری هستیم که باید در این راستا با اولین برنامه ریزی، راه حل کوتاه مدت را دنبال کنیم اما کافی نیست.
«استاندار کهگیلویه و بویراحمد» با اشاره به مشکل اشتغال در بهمئی، گفت: مسئولان کشوری قول مساعد دادند که سهم بالایی از هزار میلیاردتومان اعتباری را که به عنوان تسهیلات به زودی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، به استان ما تخصیص دهند که با توجه به نرخ بیکاری این شهرستان، سهم بهمئی از این تسهیلات قابل توجه باشد.
«علی محمد احمدی» با ابراز خرسندی از تخصیص سهمیه بومی شهرستان بهمئی در استخدامی‌های شرکت نفت، گفت: باید از اشتغال در حوزه نفت، پتروشیمی و پالایش از سهمیه‌های استخدامی جدید به خوبی استفاده کنیم و سعی کنیم در این استخدامی‌ها اولویت با نیروهای بومی باشد.
آلایندگی‌های چاه‌های نفت گریبانگیر مردم شهرستان بهمئی است
«نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی» هم در این نشست، با اشاره به اینکه، بیش از ۶۰  حلقه چاه فعال نفت در شهرستان بهمئی به همراه نیروی انسانی مستعد و مطلوبی وجود دارد که می‌تواند در کاهش بیکاری و افزایش توسعه و پیشرفت این شهرستان تأثیر به سزایی داشته باشد گفت: زیان‌های ناشی از آلایندگی چاههای نفت در بهمئی، به صورت مداوم گریبانگیر مردم این شهرستان بوده این در حالی است که تاکنون عوارض آلایندگی چاه‌های نفت را به این شهرستان اختصاص نداده‌اند و امسال، برای اولین بار، بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از وزارت نفت به عنوان عوارض برای شهرداری لیکک در نظر گرفته شد.
«هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی» به اجرای طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه اشاره کرد و با بیان اینکه، سهمیه انتقال آب شرب از سد کوثر به شهرستان بهمئی ۵ میلیون متر مکعب آب شرب و و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی ۳ خواهد بود گفت: حدود ۱۴ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۲۸ اینچ تأمین شد و چهار ونیم کیلومتر آن جوشکاری و نصب شده است، و همچنین مخزن (۱۵ هزار) و (هزار) مترمکعبی، ۲۰ کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و احداث جاده دسترسی، تملک اراضی خط انتقال و خرید شیر آلات بزرگ مخازن هم صورت گرفته است.
«نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی» با اشاره به اینکه، طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرلیکک و روستاهای حومه با ۵۷ کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب ۳۵۵ لیتر بر ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال احداث است گفت: بر اساس پیش بینی سالانه ۵/۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تأمین می‌شود.
«عدل هاشمی پور» با اشاره به اینکه، طرح تأمین آب شرب شهر لیکک و روستاهای حومه، با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز شهر لیکک، عدم ذخائر آبی مهم در سطح شهرستان، عدم کیفیت مناسب آب شرب طرح، تأمین آب مورد نیازصنایع شهرستان، اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت و مهاحرت بی رویه به شهر لیکک احداث می‌شود
مردم حتی اجازه ساخت یک متر زمین را ندارند
«حکمت الله سنایی فرماندار بهمیی» با اشاره به اینکه، این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و انتظار می‌رود با جذب اعتبارات لازم از حوزه میراث فرهنگی زمینه توسعه شهرستان در این حوزه ایجاد شود گفت: بیش از ۶۰ حلقه چاه نفت در این شهرستان وجود دارد و این فرصت می‌تواند زمینه اشتغال زایی جوانان شهرستان با ایجاد پالایشگاه جدید را فراهم کند.
«حکمت الله سنایی فرماندار بهمیی» گفت: حدود ۹۵ درصد اراضی این شهرستان به تملک راه و شهرسازی در آمده است و مردم حتی اجازه ساخت یک متر زمین را ندارند که انتظار می‌رود راه چاره‌ای برای حل این مشکل مردم بهمئی اندیشیده شود.
«حکمت الله سنایی فرماندار بهمیی» افزود: پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری و نفت در شهرستان بهمئی وجود دارد که انتظار داریم استاندار و مسئولان استانی در این زمینه به مردم بهمئی توجه ویژه داشته باشند گفت: با امن دانستن شهرستان بهمئی نسبت به سایر شهرستان‌های استان، گفت: امنیت شهرستان بهمئی پتانسیل ویژه ای برای سرمایه گذاری است و ما در این زمینه در سطح کشور حرف برای گفتن داریم.

----------------------------------------
گزارش از مسلم مختاری
----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

علیحسین
Iran, Islamic Republic of
این چه شیوه ای است که متاسفانه استاندار راه انداخته و با تشریفات خاص وارد شهرستان ها میشود اینجا جمهوری اسلامی است و مسئولین خادم مردم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1