تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۲۸۹۹۲۱

آب‌رسانی ۶ هزار روستایی کهگیلویه وبویراحمد/ همایش و کارگاه آموزشی انرژی و آب در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد
همایش و کارگاه آموزشی انرژی و آب در یاسوج
همایش و کارگاه آموزشی انرژی و آب استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیران و کارکنان شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و اداره برق در سالن همایش‌های آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.
فیض اله پاسره در این همایش با اشاره به نقش بی‌بدیل پدافند غیرعامل در مقابله با رویدادها و وقایع غیرقابل‌پیش‌بینی، تصریح کرد: آگاهی و شناخت از منابع در اختیار و همچنین ظرفیت‌های پیدا و پنهان هر مجموعه گام اول و اساسی برای مقابله با رویدادهای پیش‌بینی‌نشده و بحرانی است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: ارتقاء دانش در هر سیستم امر مهم دیگری است که باید در راستای اجرای اصولی پدافند غیرعامل به آن توجه داشت، چراکه در مقابله با رویدادهای مختلفی علاوه بر موضوع شناخت منابع آموزش بهره‌گیری از منابع د دسترس برای مقابله اثرگذار با رخدادها یک ضرورت جدی به شمار می‌رود.
پاسره گفت: در آبفای روستایی استان در چند سال اخیر با راه‌اندازی مدیریت بحران در شرکت ابتداً بیوگرافی کاملی از تمامی منابع و داشته‌هایمان در سطح استان جمع‌آوری کردیم و سپس دوره‌های آموزشی ویژه‌ای قریب به ۲۵۰ در سال ۹۵ برای مجموعه‌های آبداران و کارکنان عملیاتی شرکت برگزار کردیم.
وی تصریح کرد: عملیات ویژه‌ای به‌ویژه برای روز بحران‌های ناخواسته در منابع آب، کلرزنی، قطع پمپ‌های آب و مواردی ازاین‌دست ترتیب دادیم و در سال گذشته با شبیه‌سازی برخی شرایط اضطراری محتمل، آموزش‌های لازم برای مقابله به این دست وضعیت‌های ناخواسته به کارکنان شرکت داده شد.
فیض اله پاسره خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور به‌ویژه در موضوع آب، فاضلاب، محیط‌زیست و همچنین سایر شرایط انسانی و اجتماعی، تدوین خط‌مشی‌های پدافند غیرعامل و تجهیز کارکنان به آموزش‌های اثربخش و همچنین آگاهی بخشی به آحاد جامعه یک ضرورت به شمار می‌رود.
در حدود دو سال اخیر علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی در همه شهرستان‌های استان، مانورهای ویژه‌ای از قبیل آب‌رسانی سیار، کلرزنی، قطع برق و ازکارافتادن پمپ‌ها در شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد عملیاتی شده است.
 
آب‌رسانی ۶ هزار روستایی کهگیلویه وبویراحمد

پروژه آب‌رسانی به روستای "دلی رباط" شهرستان باشت به نمایندگی از پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) این شهرستان کلنگ زنی شد.
فیض اله پاسره در این آئین اظهار داشت: پروژه آب‌رسانی روستای دلی رباط به نمایندگی از پروژه‌های شهرستان باشت از محل بنیاد برکت بااعتبار ۲۲۰۰ میلیون ریالی کلنگ زنی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای ۳ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع و احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰ مترمکعب بخش‌هایی از عملیات عمرانی این پروژه است.
پاسره گفت: ۲۲ پروژه بااعتبار حدود ۱۴ میلیارد تومان از محل ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) برای استان کهگیلویه وبویراحمد تعریف‌شده که قریب به ۶۰ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۶۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی بیان کرد: در شهرستان باشت هم‌اکنون ۳ پروژه در حال فعالیت است که با اجرای ۲۲ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع، ۴ باب مخزن به حجم ۱۱۰۰ مترمکعب بااعتباری بالغ‌بر ۲۱۲۰۰ میلیون ریال درنهایت ۵ روستا با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر را برخوردار خواهد کرد.
مدیرعامل آبفای روستایی استان با اشاره به اینکه در حال برآورد و مطالعه یک پروژه آب‌رسانی بزرگ در شهرستان باشت هستیم، تصریح کرد: در این پروژه بزرگ آب‌رسانی، ۳۳ روستا با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر از محل منابع بنیاد برکت خدمات‌دهی می‌شوند.
فیض اله پاسره در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۵ قریب به ۳۸ میلیارد تومان بودجه از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد که از منافع آن ۱۸ مجتمع بزرگ آب روستایی و ۸ پروژه تک روستایی تعریف و عملیاتی شد و درنهایت ۱۰۷ هزار نفر معادل یک‌سوم جمعیت روستایی استان منتفع شدند.
پاسره ادامه داد: برای سال جاری نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی روستایی استان پیش‌بینی‌شده که با تخصیص این مبلغ پروژه‌های خوبی درزمینهٔ آب روستایی عملیاتی می‌شود.
فیض اله پاسره در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تأمین آب سالم و بهداشتی در کنار پروژه‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: برای اولین بار آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد موفق شد با راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه بزرگ آب، تندیس برتر کشور در این زمینه را دریافت کرد که به‌خوبی نشان از اهمیت سلامت آب در کنار تلاش برای تأمین آب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1