تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۲۸۹۹۰۹

از انتصاب شهردار باشت تا حکایت یک کلاغ و ۴۰ کلاغ

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
نمایش خیابانی «غفلت» در دهدشت برگزار می‌شود
مهر: در راستای طرح پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر نمایش خیابانی غفلت به نویسندگی و کارگردانی رحیم دادوند در دهدشت برگزار می شود.
میثم بحیرایی اظهار داشت: به همت ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و با همکاری بسیج هنرمندان این شهرستان نمایش خیابانی غفلت روز چهارشنبه ۱۸ آبان ساعت ۱۶ در محله گلزار مسجد امام علی(ع) برگزار می‌شود.
مسئول فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه عنوان کرد: زبان هنر یکی از مسائل مهم جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
وی مواد مخدر را منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: در همین راستا ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه اقدام به دیوارنویسی در رابطه با تهدیدات این پدیده شوم در محله‌های آلوده به مواد مخدر کرده است.
بحیرایی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی یک مسئله فراگیر و همه نهادها را شامل می‌شود و اگر کنترل نشود به همه خانه ها نفوذ پیدا خواهد کرد.
 
خداحافظی آسمان دهدشت از بوی بد سوزاندن زباله‌ها
شهردار دهدشت با توجه به نارضایتی شهروندان به خاطر تنفس بوی بد ناشی از دود و سوزاندن زباله‌ها گفت: توسط یک دستگاه بولدوزر همه زباله‌ها در یک قسمت جمع آوری و با خاک جهت آماده سازی برای زباله‌های جدید پوشانده خواهند شد.
شهردار دهدشت به همراه اعضای شورای این شهر از محل جایگاه دفن زباله‌های این شهرستان بازدید نمودند.
اسفندیار برخه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با توجه به انداختن برخی زباله‌ها کنار حاشیه جاده ورودی سایت زباله ، اظهار داشت: این زباله‌ها توسط بولدوزر پاک‌سازی و با خاک پوشانده می شوند و از این به‌بعد با احداث یک کانکس نگهبانی در ابتدای ورودی سایت زباله، هیچ گونه زباله‌ای حاشیه این جاده ، خالی نخواهد شد.
شهردار دهدشت عنوان کرد: روستاهایی که تا‌کنون اقدام به خالی‌کردن زباله‌های خود در این جایگاه می‌کردند ، توسط نگهبان مستقر در ورودی جایگاه از آن‌ها ممانعت به عمل خواهد آمد و زباله‌های شهر فقط در جایگاه محصورشده خالی می شوند.
وی با توجه به نارضایتی شهروندان به خاطر تنفس بوی بد ناشی از دود و سوزاندن زباله‌ها تصریح کرد: توسط یک دستگاه بولدوزر همه زباله ها در یک قسمت جمع آوری و با خاک جهت آماده سازی برای زباله‌های جدید پوشانده خواهند شد.
شهردار دهدشت از خرید یک دستگاه بیل مکانیکی جهت گود برداری و ریختن و پوشاندن ودفن زباله ها در گود در آینده نزدیک خبر داد.
 
 
حکایت یک کلاغ و ۴۰ کلاغ در کهگیلویه و بویراحمد/وقتی مسؤولان اطلاعات غلط به رسانه‌ها می‌دهند
فارس: متأسفانه خود مسوولان هم در این زمینه آتش را شعله‌ورتر می‌کنند و با مصاحبه‌ها و خبرهای کذبی که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند آن‌ها را گمراه کرده و موجب انتشار اخبار نادرست می‌شوند که باید بپذیریم در این بین مسوولان مقصر اصلی هستند.
استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که مهر محرومیت و عقب ماندگی از سایر استان‌ها همواره بر پیشانی آن چسبیده است.
استانی که همه ظرفیت‌های لازم را در خود دارد و گاه به اندازه سه تا ۵ استان قابلیت دارد و می‌توانیم از این قابلیت‌ها برای توسعه یافتگی استفاده کنیم.
اما اگر به فکر توسعه باشیم دیگر چه کسی باید به دنبال حاشیه‌سازی باشد؟ اگر به دنبال کار باشیم دیگر چه کسی باید به دنبال ماجراجویی باشد.
در کنار همه این کم کاری‌ها و بی‌کاری‌ها و حاشیه‌سازی‌ها یکی از دلایل دیگر عقب ماندگی استان ما یک کلاغ و چهل کلاغ کردن هر ماجرا و رویدادی است.
گاه شنیده‌ایم که در جاده‌ای تصادفی رخ می‌دهد و یک یا دو نفر زخمی می‌شوند و ما برای بزرگنمایی و ماجراجویی سخن از چندین و چند کشته و مجروح به میان می‌آوریم.
بزرگنمایی کارها و رویدادها و ماجراها موجب شده تا نتوانیم بر اساس واقعیت‌ها در لحظات ضروری و بحرانی تصمیم‌گیری کنیم و همین باعث شده که هزینه‌های زیادی را متحمل شویم.
اما بدترین شکل آن مربوط به حوادثی است که با آبروی استان سر کار دارد و باید گاه به جای بزرگنمایی روی به کوچک کردن صورت مسأله بیاوریم که نسبت به این ضرورت غفلت می‌ورزیم.
برخی حوادث و رویدادها را باید سرپوش گذاشت وقتی که می‌بینیم بدخواهان به دنبال بهره‌برداری از آن هستند.
متأسفانه خود مسوولان هم در این زمینه آتش را شعله‌ورتر می‌کنند و با مصاحبه‌ها و خبرهای کذبی که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند آن‌ها را گمراه کرده و موجب انتشار اخبار نادرست می‌شوند که باید بپذیریم در این بین مسوولان مقصر اصلی هستند.
اما از سوی دیگر هم باید رسانه‌های استان با یکدیگر به این نتیجه برسیم که در چنین مواقعی یا اصولا خبری منتشر نکنیم و یا اگر به دنبال انتشار خبر هستیم بدون کم و زیاد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.
 
حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ۲۹ هزار زن و دختر روستایی در استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۹ هزار زن و دختر روستایی استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.
فرید محبی در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعیت ۷۱۳ هزار ۵۲ نفری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جمعیت زنان ۳۵۱ هزار و ۳۶۶ نفر بوده و جمعیت زنان و دختران روستایی کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۵ هزار و ۱۴۸ نفر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت زنان و دختران تحت پوشش امداد در سطح روستاهای استان گفت: ۲۹ هزار و ۳۳۸ نفر از زنان و دختران روستایی از حمایت‌های امداد برخوردار هستند.
وی به آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی اشاره کرد و افزود: ۱۵ هزار و ۴۷۶ نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش امداد هستند که از این تعداد ۸ هزار و ۲۲۲ زنان سرپرست خانوار در روستاها هستند.
این مسؤول با بیان اینکه ۸ هزار و ۷۸۵ نفر آمار دختران تحت پوشش هستند، گفت: ۵ هزار و ۴۲۶ زن بی‌سرپرست روستایی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، ضمن اینکه زنان مددجوی بی‌سرپرست دو هزار و ۷۹۶ نفر هستند.
محبی به برخی مشکلات و آسیب‌های پیش‌روی دختران روستایی پرداخت و اظهار داشت: آسیب‌های روانی، فقر آموزشی و رفاهی، آسیب‌های اجتماعی، فقر اقتصادی و بهداشتی و چالش‌های فراروی ازدواج ۶۵ درصد مسائل دختران روستایی را به خود اختصاص می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۸۴۷ خانوار تحت حمایت امداد در مناطق محروم ساکن هستند که بخشی از خدمات مورد نظر ما برای ارائه به زنان سرپرست خانوار است.
 
حکم شهردار باشت صادر شد
ایلنا: حکم شهردار جدید شهر باشت صادر شد.
لطف‌الله موسوی با تایید این خبر گفت: حکم انتصاب اینجانب به‌عنوان شهردار شهر باشت توسط استاندار استان امضاء شده است.
وی افزود: این حکم هنوز به بنده ابلاغ نشده است.
شهردار جدید باشت درباره زمان معارفه‌اش نیز اظهار داشت: هنوز از سوی استانداری زمانی برای معارفه اینجانب اعلام نشده است.
موسوی تصریح کرد: به‌محض اعلام استانداری مراسم معارفه با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد.
 
 
نمره قبولی ۶۰ درصد آموزش دهندگان سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در آزمون توانمندسازی
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از نمره قبولی ۶۰ درصد آموزش دهندگان سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در آزمون توانمندسازی خبر داد.
سایت آموزش و پرورش، حدود ۶۰ درصد آموزش دهندگان سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در آزمون توانمندسازی نمره قبولی کردند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: در آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی که از سوی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد از ۲ هزار و ۱۲۶ شرکت کننده هزار و ۲۷۴ نفر نمره قبولی کسب کردند.
سیدحمدالله خواهش‌نیک گفت: این آزمون از ۲۵ شهریور تا ۲۰ مهر و بر اساس زمان انتخابی از سوی آموزش دهندگان در شهرهای یاسوج و دهدشت برگزار و بررسی اعتراضات به نتایج آن در حال انجام است.
وی گفت: این آزمون شامل بخشهای مختلف آشنایی با معارف-ادبیات و دوره‌های سوادآموزی-تحکیم و انتقال در سوادآموزی است که ۷۰ درصد آن اختصاصی و ۳۰درصد عمومی بود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: نام نویسی از کسانی که دارای سابقه خدمت و ثبت اسم در سامانه سوادآموزی هستند و سال گذشته موفق به ثبت نام نشدند در سامانه www.imooc.ir جهاد دانشگاهی آغاز شده است.
وی گفت:کسانی که نتوانستند ۵۰ درصد نمره را کسب کنند و در این آزمون قبول نشده‌اند نیز می‌توانند برای آزمون مجدد ثبت نام کنند.
خواهش‌نیک گفت: شرط واگذاری کلاس به آموزش دهندگان در سالجاری سوابق در سامانه سوادآموزی-مدارک فوق دیپلم به بالا و قبولی در آزمون توانمندسازی جهاد دانشگاهی است.
 
پرداخت غرامت،امیدواری برای حفظ گونه پلنگ در کهگیلویه و بویراحمد
ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از برنامه های تشویقی دولت برای حفاظت از وحوش بویژه گونه در معرض انقراض پلنگ ، تصویب طرحی مبنی بر پرداخت خسارت به دامدارانی است که دام آن ها مورد حمله پلنگ قرار می گیرد.
 
سید اسدالله هاشمی افزود: طبق تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی که اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد خسارت های ناشی از حمله پلنگ تا سقف ۶۰ میلیون تومان به زیان دیدگان پرداخت می شود.
وی تصریح کرد : هر ساله گزارش های متعددی در رسانه ها درباره حمله پلنگ به دام های دامداران منتشر می شود که با این مصوبه تشویقی در کنار مصوبه تنبیهی برای کسانی که اقدام به کشتن پلنگ می کنند باعث شده تا امیدواری به حفظ این گونه در معرض انقراض افزایش یابد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزایش انگیزه دامداران در همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست، کاهش شلیک به پلنگ و حفاظت از گونه در معرض خطر پلنگ ایرانی را از جمله مزایای پرداخت غرامت به دامداران ذکرکرد.
هاشمی گفت: در سال ۱۳۹۵ در خصوص حمله پلنگ به دام های دامدارن استان، ۶۹ پرونده تشکیل و به سازمان محیط زیست کشور ارسال شد که از این تعداد ۴۶ پرونده تایید و غرامت به آنها پرداخت شد.
وی افزود: در مجموع برای نخستین بار ۲۸۰ میلیون ریال غرامت به دامداران شهرستان های بویراحمد، باشت، بهمئی، دنا و چرام که دام های آنها بر اثر حمله پلنگ خسارت دیده بود پرداخت شد.
براساس آخرین اطلاعات انجمن یوزپلنگ ایرانی در سال ۲۰۰۵ کمتر از ۱۳۰۰ پلنگ در غرب آسیا درمحدوده ای که قفقاز، ترکمنستان، جنوب روسیه، پاکستان، افغانستان و ایران را در برمی گیرد، زندگی می کرد .
حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد از این جمعیت پلنگ اسیایی در داخل مرزهای ایران بوده و ایران بدون شک آخرین قلمرو زیست برای پلنگ ایرانی در غرب آسیا به شمار می رود.
به دلیل سازگاری بالا، پلنگ می تواند در مناطق مختلف با طعمه‌های مختلف زندگی کند و خود را با شرایط وفق دهد. هر کجا که آب و طعمه‌های مطلوب در سرزمین محل زندگیش یافت شود می توان انتظار داشت که این جانور هم در آن مکان یافت ‌شود.
به گفته کامبیز برادرانی محقق و پژوهشگر حیات وحش (حوزه پلنگ) ، جمعیت گونه پلنگ در ایران پراکندگی خوبی دارد و بجز استان همدان، تقریبا در تمام نقاط کشور مشاهده و از آن عکس و فیلم گرفته شده است.
وی افزود: استان های مازندران، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی ،سمنان ، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کرمان جزو مهمترین زیستگاه های پلنگ ایرانی به شمار می روند.
به اعتقاد برادرانی درمجموع جمعیت پلنگ در ایران روند کاهشی و نگران کننده به خود گرفته است بطوری که در استان های غربی همچون آذربایجان غربی جمعیت کمی دارد و در کرمانشاه، کردستان و ایلام هم در حال نابودی و انقراض است.
وی تاکید کرد که آمار دقیقی از تعداد گونه پلنگ در کشور وجود ندارد و آمارهای موجود هم تخمینی است اما بر اساس همین آمار تخمینی و طبق مطالعات و مشاهدات یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی و همکاران وی که در سال ۲۰۰۲ میلادی در سراسر کشور صورت گرفت جمعیت پلنگ ایرانی بین ۵۵۰ تا ۸۰۰ فرد تخمین زده شد. از آن سال تاکنون هیچ آماری در دست نیست که جمعیت پلنگ ایرانی کم یا زیاد شده است.
 
پیشرفت ۸۰ درصدی جاده پاتاوه به دهدشت/افتتاح قطعه سوم در سال آینده
معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه-دهدشت از ۴۷ درصد سال ۹۲ به بالای ۸۰ درصد رسیده است.
روابط عمومی راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، محمد راستا در این رابطه افزود: طرح ملی جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تا سال ۱۳۹۲ تعطیل بود و مردم منطقه نیز هیچ امیدی برای ساخت و افتتاح آن نداشتند، که در سفر استانی سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان بر شتاب بخشی در اجرای آن تاکید شد.
راستا اظهار کرد: طی اردیبهشت سال جاری قطعه دوم این جاده ارتباطی با نام "دم چنار تا لوداب" به طول ۲۸.۵ کیلومتر و با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.
راستا عنوان داشت: قطعه های اول و چهارم این جاده ارتباطی در گذشته افتتاح شده بود و قطعه سوم نیز توسط قرارگاه سازندگی "خاتم الانبیا" در حال ساخت است و تا پایان سال مالی ۱۳۹۶ (تیر ۱۳۹۷) افتتاح می شود.
راستا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگ راه در سطح استان در حال ساخت است، تصریح کرد: تا سال ۹۲ کمتر از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده بود و ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۹۰ کیلومتر به این میزان اضافه شده است.
معاون ساخت و توسعه راه های استان خاطرنشان کرد: طول راههای اصلی، فرعی و بزرگراه از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه در استان، افزون بر یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر است.
راستا برخی از طرح های مهم راهسازی در حوزه راه های اصلی را شامل جاده یاسوج - سی سخت، باباکلان- گچساران - چرام، باغچه سادات - سرفاریاب و جاده ملی پاتاوه - دهدشت عنوان کرد.
معاون ساخت و توسعه راه های استان گفت: در حال حاضر عملیات ساخت ۳۰ کیلومتر از جاده باباکلان- گچساران و چرام در حال اجرایی شدن است.
راستا تصریح کرد: بهره برداری اولیه از جاده ارتباطی یاسوج - باغچه سادات - سرفاریاب انجام شده است و برای نخستین بار ارتباط آسفالتی بین شهرستان های کهگیلویه و چرام با شهر یاسوج برقرار و اکنون نیز این جاده در حال ارتقای وضعیت است.
معاون ساخت و توسعه راههای استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجرا است که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
راستا ابراز داشت: جاده روستاهای منطقه "سیلاب وکلوار " تا "امام زاده شاه قاسم" به طول ۵۰ کیلومتر یکی دیگر از مهمترین راه های روستایی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری فاصله زیادی دارد، افزود: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.
 
نمایشگاه عکس« به کجا چنین شتابان» در یاسوج افتتاح شد
مایشگاه عکس با عنوان « به کجا چنین شتابان» آثار فرید آزادی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج افتتاح شد.
به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، مدیر واحد هنرهای تجسمی این مرکز گفت: این نمایشگاه با حضور رئیس حوزه هنری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه یاسوج افتتاح شد.
عبدالرسول شریفی افزود: در این نمایشگاه تعداد ۱۵ تابلوی عکس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و موضوع نمایشگاه نیز تاثیر فضاهای صنعتی و ماشینی بر انسان معاصر است.
وی با اشاره به حضور عکاسان ملی و توانمند در استان گفت: استان در حوزه عکاسی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و این استان هم از لحاظ بصری دارای ظرفیت های قابل عرضه است و هم اینکه عکاسان خوب و علاقه مندی در استان کار می کنند.
شریفی در پایان برگزاری نمایشگاه های عکس در مناسبت های مختلف و با سیاست حمایت از هنرمندان را از اهم وظایف این واحد هنری عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین همزمان با ایام اربعین نمایشگاه عکس «واگویه های عاشورایی» در دانشگاه پیام نور یاسوج برگزار می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
آخ و بخت باشت بدبخت و شهردارش،که الان هشتاد نود ساله همو خشه
ولی شوراها دیگه رای نمیارن،اینو مطمین باشین
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1