تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۲۸۹۸۶۶

مدیران پروازی حقوق شهروندی مردم لنده را تضییع می‌کنند

۲
۰
کبنا ؛جلسه حقوق شهروندی شهرستان لنده با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان شهرستانی بر گزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، معاون فرماندار شهرستان لنده  در این جلسه با اشاره به موارد قابل ذکر تضییع حقوق شهروندی گفت: مدیران پروازی و عدم توجه به ظرفیت نیروی انسانی از جمله تضییع حقوق شهروندی در لنده است.
مدیران پروازی تضییع حقوق شهروندی در لنده است
حسنعلی حسن‌پور  با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد مختلف حقوق شهروندی گفت: برخی موارد از سوی مسؤولان باعث تضییع حقوق شهروندی است.
وی افزود: برخی با استقرار در خانه‌های سازمانی بیش از مدت قانونی ، اجازه استفاده به سایرین داده نمی‌شود و همین امر می‌تواند در دایره تضییع حقوق شهروندی قرار می‌گیرد.
معاون فرماندار شهرستان لنده در ادامه به استفاده شخصی از خودروهای دولتی اشاره و تصریح کرد: مدیران شهرستان باید در این حوزه دقت بیشتری داشته و از استفاده شخصی خودداری کنند چراکه این مهم خود از جمله مواردی است که حقوق شهروندی را زیر سؤال می‌برد.
وی به عدم استفاده از مدیران بومی اشاره و ادامه داد: باتوجه به وجود استعدادهای بسیار خوب و ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی در این شهرستان استفاده از مدیران غیر بومی تضییع حقوق شهروندی می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید بستر رضایتمندی عمومی مردم را فراهم کنیم و این جز با ارائه‌ی خدمات نوین و رعایت قانون از سوی خودمان بهتر موارد رعایت حقوق شهروندی خواهد بود.
عدم انتخاب شهردار از جمله موارد تضییع حقوق شهروندی است
رئیس دادگستری لنده با اشاره به عدم انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی گفت: با توجه به نبود شهردار و عاجز ماندن شورا از انتخاب یکی از حقوق اصلی شهروندان لنده‌ای تضییع شده است.
عبدالله سعادتیان با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید در پاسخ به سئوالات مطرح شده در جلسه اظهار داشت: رعایت قانون خود مهمترین حقوق شهروندی بوده که از سوی مسؤولان و مردم با جدیت باید انجام شود.
وی افزود: تلاش ما در جهت راه‌اندازی و استقرار یگان‌های مورد نیاز شهرستان بوده و در این خصوص پیگیری‌های لازم از سوی دستکاه قضایی انجام و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از مواردی که در راستای حقوق شهروندی مورد پیگیری شده بحث استقرار دایره تشخیص هویت بوده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهدراه‌اندازی این دایره از سوی مرجع انتظامی و ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان باشیم.
سعادتیان در ادامه با اشاره به عدم انتخاب شهردار لنده اشاره کرد و یادآور شد: در بحث حقوق شهروندی همه وظایف و مسرولیت‌هایی که بر عهده مسؤولان قرار گرفته از حقوق شهروندی بوده و انتخاب شهردار هم یکی از مسؤولیت‌های شورای اسلامی بوده که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: عدم انتخاب شهردار به منزله تضییع حقوق شهروندی بوده و با توجه به همین امر می‌توان گفت: عدم و وجود شورای اسلامی شهر لنده یکسان به نظر می‌رسد.
بالاترین مسؤول قضایی شهرستان لنده در ادامه به ضرورت حفظ بیت‌المال اشاره و ادامه داد: حفظ حقوق و بیت‌المال از مصادیق اصلی حقوق شهروندی بوده که مسؤولان در استفاده از امکانات و انجام وظایف باید به آن توجه داشته باشند.
نبود پارامتر در واگذاری مسؤولیت‌های اجتماعی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود پارامتر خاصی برای واگذاری مسؤولیت‌های اجتماعی گفت: در واگذاری مسؤولیت‌ها باید پارامترهایی مورد توجه قرار گیرد که رعایت حقوق شهروندی از جمله مصادیق آن است.
حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی با اشاره به نگاه دین اسلام به حقوق شهروندی اظهار داشت: دین اسلام به تمام ابعاد حقوق شهروندی توجه ویژه داشته و حرمت و احترام دیرگران را از حرمت خانه کعبه بالاتر دانسته است.
وی افزود: بالاترین عبادت در دین اسلام خدمت به مردم و رفع گرفتاری از مؤمنان بوده و انسان‌هایی که مردم از دست و زبان و قلم و رفتار آن‌ها در آسایش نباشند را بدترین انسان‌ها نامیدند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کی باید قانون اجرایی شود تصریح کرد: اگر حقوق مردم رعایت شود و اصول و قوانین به جای خود مورد استفاده قرار گیرند دیگر شاهد هرج و مرج و ناامنی نخواهیم بود.
میرمحمدی ادامه داد: اگر در جامعه ما بی اعتمادی و یا سلب اعتماد صورت پذیرد باید بدانیم که نتیجه عدم رعایت قانون بوده؛ روش اجرای قانون هم می‌تواند در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن رعایت حقوق شهروندی هم در میان مسؤولان و هم شهروندان تأثیرگذار باشد.
وی خاطر نشان کرد: سعه صدر در برخورد با ارباب رجوع، و آموزش قوانین و اطلاع شهروندان از حقوق خود در ادارات مهمترین وظیفه‌ مسؤولان بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نحوه واگذاری مسؤولیت‌ها به برخی افراد اشاره و افزود:: پارامتر خاصی برای واگذاری مسؤولیت‌ها در میان ما وجود ندارد با فشارهای بسیار مسؤولیتی را به دیگران واگذار میکنیم که با صدبرابر آن فشار نمیتوانیم مسؤولیت را از افراد ناتوان پس بگیریم.
میر محمدی گفت: ما در همه ابعاد باید حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دهیم و در ارزیابی مسؤولان رضایتمندی مردم، حل مشکلات، آموزش، مردم داری و تشویق افراد سالم باید مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیران به اصِطلاح شهرستان دنا پس چی؟؟؟
سكينه موسوي
Iran, Islamic Republic of
لنده فرودگاه داره که مدیرپروازی داشته باشه؟بگیدمدیرغیرمقیم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1