تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۲۸۹۸۳۸

از اعتراض سمن‌ها تا پاسخ جالبی که فرماندار بویراحمد داد و ابهام در دریافت هزینه‌ها

۴
۰
کبنا ؛جلسه مشورتی با تشکل های مردم نهاد به ریاست فرماندار بویراحمد در محل فرمانداری بویراحمد برگزارشد.
فرماندار بویراحمد در جلسه مشورتی با تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: دولت قصد دارد لایحه‌ای برای تشکل‌های مردم نهاد تدوین کند و همین بهانه‌ای برای جمع شدن تشکل‌ها و ngo ها در فرمانداری بویراحمد شد تا پیشنهادات خود را برای پیش‌نویس لایحه ارائه دهند.

سید محمد کاظم نظری در ابتدای این نشست گفت: مشکلات شهرستانها با هم متفاوت است پس در نشستهای مختلف از استانداری خواسته ایم که اعتبارات شهرستانها توسط خود شهرستان توزیع شود و امیدواریم این امر محقق شود.
نظری ادامه داد : ۴۵ هزار حاشیه نشین برای شهر یاسوج جمعیت زیادی است که مطمئنا مشکلات این مناطق هم به نسبت بسیار بالاست.
وی بیان داشت :بویراحمد را در سال ۹۵ با ۲۳ هزار نفر مهاجر در کشور به عنوان مهاجر پذیرترین شهرستان کشور معرفی شد و این بدان معناست که باید برای جمعیت مهاجران برنامه داشته باشیم.
وی تاکید کرد : در کاهش آسیب های اجتماعی و حتی ریشه یابی آنها تشکل های مردم نهاد نقش و جایگاه ویژه ای دارند اما قبل از هر چیز باید این تشکل ها طرح و برنامه های قوی برای حل مشکلات ارایه دهند.
وی اضافه کرد دولت برای تدوین لایحه تشکل ها پیشنهادات فرمانداریها را خواسته است و ما نیز تصمیم گرفتیم خود تشکلها را به صورت جدی به مشورت بگیریم تا پیشنهادها واقعی تر و کاربردی تر باشد.
نظری یادآور شد نظر همه در تدوین این لایحه حائز اهمیت است و نباید با این عنوان که ما در شهرستان کوچکی هستیم از زیر بار این موضوع شانه خالی کرد.
فرماندار ادامه داد: مشکلات شهرستانهای مختلف و حتی آسیب هایی که هر شهرستان اولویت دارد با شهرستان دیگر متفاوت است به همین دلیل هر پیشنهادی می تواند راهگشا باشد.وی از تشکل ها خواست هیات مدیره های واقعی تشکیل بدهند و جلسات منظم تشکیل دهند و گزارشات به فرمانداری ارایه دهند و اتکا خود را به دولت کم کنند.
نظری ادامه داد فلسفه وجودی تشکل ها انجام خدمات داوطلبانه و استفاده از ظرفیت های قانونی برای خدمت به مردم است اما برخی تشکل ها را ثبت می کنند و منتظرند دولت به آنها پول بدهد تا کار کنند در حالی که اگر قرار باشد دولت پول بدهد کارمندان دولت خود آن را انجام می دهند.
پیشنهاداتی که مورد موافقت قرار گرفت
در این نشست نمایندگان تشکل ها نیز پیشنهاداتی داشتند. امید سجادیان نماینده نهضت سبز زاگرس صدور مجوز برای تشکل ها از طریق مراجع مختلف را یکی از مشکلات تشکل ها دانست و گفت: پیشنهاد می شود مجوز تشکل ها همه از یک درگاه واحد مثل وزارت کشور صادر شود .وی ادامه داد: مکانیزم قوی و شفافی برای بررسی فعالیت های گذشته سمن ها وجود ندارد و پیشنهاد می شود سیستمی تعریف شود که فعالیت حال و گذشته سمن ها را رصد کند.وی همچنین از اینکه کارمندان دولت تشکلهای برای خود ثبت کرده و پروژه ها را می گیرند نیز گلایه کرد.
عبدالله پور نماینده یکی از تشکل ها نیز از بروکراسی حاکم بر ثبت سمن ها گلایه کرد و گفت: اداره ثبت مسئولان تشکلها را ملزم به پرداخت هزینه پست می کند در حالی که واگذاری کار به پست هم هزینه را زیادتر می کند و هم زمان اتمام کاری که می تواند یک یا دو روز باشد گاه تا یک ماه افزایش می دهد.
جهانشاهی نماینده انجمن ضایعه نخاعی نیز از اینکه مسئولان آنها را به دنبال پروژه ها می فرستند و پس از طی همه مراحل اعلام می کنند گیر قانونی دارد ابراز ناراحتی کرد و گفت سیستمی تعرف شود که اگر کاری نباید انجام شود از همان ابتدا و پیش از صرف هزینه و زمان تکلیف آن مشخص شود.
عماد الدین اژدری نماینده یکی دیگر از تشکل ها نیز پیشنهاد داد برای همه تشکل های سندیکایی از جنس خود تشکل ها تشکیل شود که بتواند فعالیت سمن ها را ساماندهی و رصد کند .
در این نشست همه تشکل ها نسبت به مالیاتهایی که برخلاف قانون از آنها دریافت می شود همچنین هزینه های مبهمی که تامین اجتماعی از آنها در یافت می کند معترض بودند.
درنشست هم اندیشی دولت و تشکل های مردم نهاد برای تدوین پیش نویس لایحه قانون تشکل های مردم نهاد قرار شد ظرف یک هفته پیشنهادات جمع آوری شده و به وزارت کشور ارسال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iraq
جناب آقای فرماندار شجاعت داشته باش از حق سمن های حوزه خودت دفاع کن که الان امور اجتماعی با سمن های همه نهاد ها قرار داد داره فقط وزارت کشور که مربوط به فرمانداری هست نداره
Iraq
حاج آقا میر محمدی و دانایی هم هر جور خودشون میخوان میکنند
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو جناب جهانشاهی
الحق که تو برای جلوگیری از تضییع حقوق معلولین ضایعه نخاعی تلاش می کنی و فعالیتت قابل تحسین هست
م م
Iran, Islamic Republic of
فرماندا ر بویراحمد مرد هوشمند واشنا با مشکلات مردم می باشد پس با تفکرش حتمآ یه راه حلی پیدا می کند
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1