تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۲۸۹۷۵۳

آخرین میخ بر تابوت سینما دهناد دهدشت

۰
کبنا ؛فرماندار شهرستان لنده گفت: در صورت بی‌مهری نهادها به سینمای دهدشت باید شاهد تعطیل شدن این سینما همانند دیگر سینماهای استان باشیم.
به گزارش کبنا از دهدشت، جلسه فرهنگ‌سازی سینما، مردم و مسئولین با حضور فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و جمعی از اعضای شورای اداری در سالن کنفرانس فرمانداری کهگیویه برگزار شد.
دارا کریمی‌نژاد فرماندار شهرستان لنده در  این جلسه، از سینما به عنوان بخشی از هویت فرهنگی هر شهرستان یاد و اظهار داشت: افت مخاطبان سینما فقط مربوط به شهر دهدشت نیست، بلکه این مشکل در سراسر سینماهای کشور وجود دارد.
فرماندار شهرستان لنده انجام کارهای فرهنگی را باعث رشد هر جامعه‌ای عنوان و تصریح کرد: برای انجام کارهای فرهنگی باید هزینه کرد و تا آخر پای کار ایستاد تا به نتیجه مطلوب رسید.
وی، نجات سینمای دهدشت را نیازمند عزم همگانی همه مسئولان دانست افزود: در صورت بی‌مهری نهادها باید شاهد تعطیل‌شدن این سینما همانند دیگر سینماهای استان باشیم.
در ادامه اسماعیل زارعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده، از آمادگی این اداره جهت همکاری با سینما دهناد دهدشت خبر داد و بیان کرد: تمام همکاری لازم را انجام خواهیم داد و بهترین مکان های لازم جهت نصب بنر فیلم‌های سینمایی در شهرستان لنده را در اختیار این سینما قرار می‌دهیم.
دیگر مایل به ادامه این کار نیستم
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: علی‌رغم اکران بروزترین فیلم‌ها در سینما دهدشت، پیشرفت تکنولوژی باعث شده مردم کمتر به سینما رو بیاورند.
سید ایرج کاظمی‌جو در این نشست ضمن گلایه‌مندی از صحبت‌های یکی از مسئولان استانی که در کهگیلویه و بویراحمد هیچ سالن سینمایی وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه سینما دهناد دهدشت که نوستالژی جوانان دهه شصتی است همچنان در این شهرستان فعالیت دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با توجه به اکران بروزترین فیلم‌ها در سینما دهدشت، پیشرفت تکنولوژی را باعث عدم استقبال مردم از سینماها دانست و بیان کرد: به دلیل وجود مانیتورهای بزرگ سینما در خانه‌ها، تماشای فیلم‌های روز در سالن‌های سینما مورد استقبال عمومی قرار نمی‌گیرد و چنین عاملی باعث شکست سالن‌های سینما در سراسر کشور خصوصأ در شهر دهدشت شده است.
وی خواستار توجه متولیان فرهنگی به مقوله فرهنگ و هنر شد و تصریح کرد: اجازه ندهیم که بر اساس رسالتی که بر دوش ماست تنها سالن سینمای شهرستان و استان با بحران مواجه شده و به فراموشی سپرده شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: در اینجا جمع نشدیم که آخرین میخ را بر تابوت سینما دهناد بکوبیم بلکه انتظار داریم با توجه به شرایط فعلی، همه مسئولان با وحدت و همکاری بیشتری سینما را نگه داریم و تدابیری اندیشیده شود که مخاطب با سینما آشتی کند.
در ادامه این نشست نور‌الله دهناد افزود : در ابتدای شروع کار، سینما روند بسیار خوبی داشت اما متأسفانه بعد از چند سال این پیشرفت رو به افول گذاشت.
مسئول سینما دهناد دهدشت از بهسازی و نوسازی این سینما خبر داد و با بیان اینکه این سینما تاکنون خروجی مناسبی نداشته است، گفت: به دلیل علاقه‌ای که شخصا به کار فرهنگی دارم در دهدشت مانده‌ام.
وی ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود، تصریح کرد: دیگر مایل به ادامه این کار نیستم، مسئولان یا جهت بهبود چنین فعالیت فرهنگی چاره اندیشی کنند و یا به بنده اجازه دهند سالن سینما را تغییر کاربری بدهم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1