تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۲۸۹۷۰۶

وجود ۸۰ حلقه چاه نفت و بیکاری ۲۰ درصدی در بهمئی / وقتی مردم اجازه ساخت یک متر زمین را ندارند / کج سلیقگی در اراضی بهمئی (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از مدیران استان و با حضور نماینده شهرستان‌‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به شهرستان بهمئی سفر کرد.
به گزارش کبنا از بهمئی، عصر امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از مدیران به شهرستان بهمئی سفر و ضمن ادای احترام به شهدای شامخ شهدا، در شورای اداری این شهرستان شرکت و از چند پروژه نیز بازدید کرد.
 

۹۵ درصد اراضی شهرستان بهمئی در دستان راه و شهرسازی / ۸۰ حلقه چاه نفت و بیکاری جوانان
حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی با بیان اینکه بسیاری از مناطق این شهرستان از داشتن امکانات اولیه شامل جاده، آب، برق، آنت دهی تلفن و پوشش شبکه تلویزیون محروم هستند، اظهار کرد: در حالی چندین سال از شهرستان شدن بهمئی می‌گذرد ولی بسیاری از ادارات هنوز در این شهرستان مستقر نشده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ اداره و بانک هنوز در بهمئی مستقر نشده‌اند، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان در حوزه زیرساخت‌ها از جمله مشکلات ارتباطی، اب، برق بوده و پوشش شبکه‌ای سیما و آنتن دهی تلفن و اینرنت مشکل دارد.
سنایی بیان کرد: کمبود نیرو در بسیاری از ادارات کاملا مشهود بوده و حدود ۳۴۷ نیرو در چارت اداری شهرستان نیاز است که امیدواریم مسئولان و متولیان امر در این زمینه نگاه ویژه داشته باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بهمئی نرخ بیکاری در این شهرستان را ۱۷٫۸ درصد برشمرد و گفت: مهمترین مشکل کنونی این شهرستان همچون سایر مناطق بیکاری بوده که باید فرهنگ کار باید اصلاح شود.
سنایی بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و انتظار می‌رود با جذب اعتبارات از حوزه میراث فرهنگی زمینه توسعه شهرستان در این حوزه ایجاد شود.
فرماندار بهمئی گفت: ۸۰ حلقه چاه نفت در این شهرستان وجود دارد و این مسئله می تواند زمینه اشتغال زایی جوانان شهرستان با ایجاد پالایشگاه فراهم کند.
وی گفت: حدود ۹۵ درصد اراضی این شهرستان به تملک راه و شهرسازی است و مردم حتی اجازه ساخت یک متر زمین را ندارند که انتظار می رود راه چاره‌ای برای حل این مشکل مردم بهمئی اندیشیده شود.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت فعلی در زمیه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها زیبنده شهرستان بهمئی با داشتن ۶۰ حلقه چاه نفت نیست.
عدل هاشمی‌پور در این نشست، اظهار داشت: نرخ بیکاری در شهرستان بهمئی بیش از ۲۰ درصد می‌باشد که دلیل اصلی آن مربوط به خود ما است.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس با بیان اینکه ۶۰ حلقه چاه نفت در بهمئی وجود دارد و این شهرستان استعداد خوبی در حوزه نفت دارد، ادامه داد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب مردم بهمئی از ظرفیت‌های نفتی خود انطور که باید و شاید بهره‌مند نیستند.
هاشمی پور بیان کرد: برای نخستین بار با همکاری وزیر نفت حدود ۵۵۰ میلیون تومان عوارض به شهرداری بهمئی پرداخت شد و در مجموع حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان باید به حساب شهرداری واریز شود.
وی با تاکید بر اینکه این نرخ بیکاری شاید در شهرستان کهگیلویه قابل توجیه باشد اما در بهمئی و با این ظرفیت نفتی قابل قبول نیست، افزود: ایجاد یک پالایشگاه می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری این شهرستان را کاهش دهد.
هاشمی با اشاره به اینکه مجوز سهمیه استخدامی شهرستان بهمئی در استان‌های نفت خیز را کسب کردیم، خاطرنشان کرد: محور تشان به لنده زمینه توسعه راه‌های ارتباطی استان را فراهم می‌کند و وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان مطلوب است.
کج سلیقگلی در واگذاری اراضی بهمئی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای برنامه ۵ ساله توسعه در آینده‌ای نزدیک، تمام شهرستان‌های استان از فرصت برابر برخوردار می‌شوند.
علی محمد احمدی در این نشست اظهار داشت: در شرایطی که نظام سلطه سعی در تخریب نظام دارد راهی جز تلاش و کوشش برای رسیدن به توسعه وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مناطق برخوردار با شتاب بیشتری جلو بروند و شتاب را به مناطق دیگر منتقل کنیم، عنوان کرد: پس از تدوین برنامه ۵ ساله توسعه استان که اکنون به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده در آینده نزدیک و با اجرای این برنامه تمام شهرستان‌های استان از فرصت برابر برخوردار می‌شوند.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شهرستان بهمئی به عنوان پیشانی استان که در جوار استان خوزستان واقع شده باید آن را به عنوان یک الگوی خوب در زمینه توسعه معرفی کنیم.
احمدی افزود: شهرستان بهمئی نگین اتصال استان به مرکز کشور و بنادر جنوب بوده و همسایگی آن با استان‌های بزرگی همچون خوزستان می‌تواند آن را به یکی از شهرستان‌های ممتاز استان در آینده تبدیل کند.
وی با بیان اینکه در زمینه واگذاری اراضی شهرستان بهمئی کم سلیقگی شده و باید قوانین در این حوزه اصلاح شود، ادامه داد: هفته آینده با وزیر راه و شهرسازی پیرامون وضعیت اراضی بهمئی مکاتباتی انجام می‌شود.
احمدی بیان کرد: دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در دو شهر دهدشت و گچساران با رایزنی‌های انجام شده با رایزنی با سرمایه گذار نیمه دولتی در آینده نزدیک احداث می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم بهمئی برای رسیدن به جایگاه واقعی این شهرستان باید مطالبات خود را به صورت منطقی و در چارچوب قانون پیگیری کنند.
احمدی با تاکید بر اینکه می‌توان با رایزنی با وزارت نفت و قرارگاه خاتم الانبیا زمینه توسعه استان به ویژه شهرستان بهمئی را فراهم کنیم، افزود:پروژه خط انتقال آب به شهرستان بهمئی با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب آب بهزودی در شهرستان به بهره برداری می‌رسد.
 
 
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر خود به شهرستان بهمئی از چند پروژه مهم بازدید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از محور بهمئی به بهبهان بازدید کرد.

? دقایقی پیش/ بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از طرح انتقال آب شهرستان بهمئی
 
ادای احترام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مقام شامخ شهدای شهرستان بهمئی

 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بیمارستان ۳۲ تخت خوابی در حال ساخت شهرستان بهمئی، اظهار کرد: این پروژه تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و رایزنی های لازم با مسئولان وزارت بهداشت انجام می شود که از محل ماده ۳۷ وزارت بهداشت در سال های ۹۶ و ۹۷ اعتباراتی برای این پروژه اختصاص یابد تا هرچه سریع تر پروژه به بهره برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه فاز اول محور لیکک به جایزان بازدید کرد.
 


 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
پس اقایان بزرگواری وموحد چکار می کردند
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1