تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۲۸۹۵۸۱

آقای استاندار، برای رفع تبعیض گوشه چشمی هم به شهروندان قشقایی داشته باش

۳۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛داوود فولادی
 
به نام خدا
استاندارمحترم کهکیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر احمدی
باسلام
حال می دانیم که مسند شما روزی جایگاه مردان بزرگی همچون مالک اشتر بود.حضرت علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر نصایح گران سنگی را برای ما به یادگار گذاشته است . که امیدوارم این سخنان ارزشمند را بر روی بنری نوشته و دراستانداری نصب نمایید ‌.تا مسیر واقعی یک استاندار مشخص شود.
در ایرانی زندگی می کنیم که به یمن وجود رهبری فرزانه این جسارت را به هر شهروندی داده تابتواند به بیان دیدگاه  های قانونی خود بپردازد وقطعا مسئولین نظام هم گوش شنوایی برای مردم هستند.
دکتر احمدی؛ شما پس از انتصاب ،دست بر روی دمل های چرکینی گذاشتید که تار و پود استان ما را در بر گرفته و این چیزی نیست جز مافیای( قومیت وقدرت)
براستی وارد چالشی با عوامل قومیت و قدرت شدید که جسارت بالایی را می طلبد.به حق درد این استان راشناخته اید. ولی اینکه بتوانید  درمان کنید! نیازمند زمان است و مردم باید قضاوت کنند.
جسارت و صراحت بیان شما تا همین جا هم قابل ستایش هست و هجمه رسانه ای که این اواخر تحمل می کنید از شروع به کار مافیای قدرت و قومیت می باشد که این اقتدارشما دست دراز ان ها را ازبیت المال قطع می کند وبراستی  باید به این همت والا احسنت گفت.
کور سوی امیدی را روشن ساختی که مرا وادار به قلم فرسایی کرد و با توجه به این که مدتی به عنوان مشاور در خدمت یک فرماندار غیر بومی بودم به مشکلاتی که این مافیای قدرت و قومیت برای شما ایجاد خواهند کرد آشنا هستم و فضای سیاسی حاکم بر استان به شدت مه آلود است و به سختی شما را پیروز  این میدان می بینم.
بنده از جامعه قومیتی ۱۵ درصدی در استان و تقریبا ۴۰ درصدی گچساران برای شما سخن می گویم.
از قشقایی ها که در سایه جلیله روحانیون به نامی همچون آیت الله جهانگیر خان قشقایی پرورش یافته اند و سردارانی همچون صولت الدوله قشقایی راتربیت کرده اند و بهمن بیگی کبیر که اموزش عشایر ایران را پایه گذاری کرد.
پس از قائله سینما رکس آبادان، گچساران تنها شهری در جنوب کشور بود که جریان شکل گیری  انقلاب را به عینه لمس کرد و شهدای قشقایی در کنارسایر شهدا از قومیت های مختلف، شناسنامه انقلاب در جنوب کشور بوده، لذا قشقایی ها خود را صاحبان این انقلاب و مکتب فکری امام می دانند و ۱۴۰ شهید جنگ تحمیلی برگ‌زرین دیگری برای قشقایی ها گچساران محسوب می شود.
و جالب اینکه تمام سفره های نفت و گاز و ابر مخزن های نفت دنیا در زمین های این ایل بزرگ قرار دارد در حالی که سفره های معیشتی  آن ها خالی و این پارادوکس اجتماعی حاکم براین مردم هست و حتی نگهبانی و حراست صنعت نفت در زمین های موروثی شان از ان ها سلب می شود.
آقای استاندار؛ در پنج دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان گچساران همیشه جریان قشقایی با اختلافی نا چیز دوم شده و نتوانسته به مجلس راه یابد و این زورآزمایی های سیاسی به جای اینکه درب فرصت ها را بر روی این قوم باز کند.قشقایی ها را تبدیل به شهروند درجه دوم در این استان کرده هست.
جناب استاندار محترم
به یاد می آورم روز معارفه شما با روز اورژانس متقارن شده بود .و این را به فال نیک بگیرید چه بسا حال این ایل بزرگ اورژانسی هست وهمت عالی شما را می طلبد.
چرا از خود سوال نکردید؟ که در فضایی که حتی دهیارها برای شما پیام تبریک می فرستند. چگونه هست که این ایل بزرگ   حتی کوچکترین بنری برای خوش آمدگویی به شما نزدن؟چون این ایل از اسلاف جایگاه شما ناامید شده اند و خسته.
زمانی یک قلاده پلنگ کشته شد و شما عکس العمل نشان دادید.
چرا وقتی معارفه شما در استانداری بود حتی یک نفر قشقایی بومی حضور نداشت؟ و عدم حضورآنها برای شما سوال برانگیز نشد؟ قطعا این مافیای قومی ریشه دوانده حتی در .........؟
به یاد می آورید زمانی که معارفه جناب خادمی در استان لرستان بود، یک لشکر از استان در معارفه شرکت و ایشان راهمراهی کردند.
برای شما سوال ایجاد نشد که حتی یک قشقایی در این معارفه حضور نداشته؟
چون جناب خادمی هیچ گونه توجهی به این مردم نداشته که بی شک هرکس در پل صراط جوابگوی اعمال خودش خواهد بود.
استاندار محترم
فاجعه انزوای انسانی در شهر گچساران در حال رخ دادن هست.انتظار میرود بجای بله قربان گویی مسولین قبل به نمایندگان ، کارگروه ای در استانداری تشکیل داده و به استخدام های فله ای در این شهرستان بپردازید و اجازه ندهید این لابی قدرت اقتدار شما را لکه دار کند .
به این موضوع به شدت  امنیتی نگاه کنید .چه بسا وقتی این اجحاف ها در جامعه زیاد شود حس اعتماد بین مردم و دولتمردان را از بین می برد.
در کنار خود از مشاوران قشقایی استفاده کنید تا به وخامت اوضاع بیشتر آگاه‌  شوید.
چون ما شهروندان درجه دو هستیم و نمی توانیم در مسند هایی هم چون فرمانداری یا بخشداری ومدیر عامل شرکت نفت مدیرانی داشته باشیم چون از قوم خاص و قدرت در بدنه استان نداریم و به تعبیر ساده تر پارتی نداریم.
فشارها باعث مهاجرت نخبگان علمی،اقتصادی ومدیران اجرایی به خارج از استان و حتی خارج از کشور شده،که قابل بررسی می باشد.
فارغ از دیدگاه سیاسی به دامان این مردم بیایید و پای دردودل آن ها بنشینید، شاید به عمق فاجعه پی بردید.
جامعه قشقایی در نا امیدی مطلق به سر می برد ،شما مدعی عدالت اجتماعی هستید پس آستین ها را مردانه بالا بزنید وبه وضعیت اجتماعی تمام مظلومان استان رسیدگی کنید.
دسترسی به شما بسیار سخت است و ما به ناچار مجبوریم از فضای رسانه ای استفاده کنیم و قطعا از همین پایگاه وزین خبری استان به صورت سریالی شما را از حال و روز این مردم باخبر می کنیم.
به امید روزی که ما شاهد عدالت اجتماعی بدور از قومیت و منابع قدرت باشیم.
توفیق روز افزون شما را از خداوند مسئلت داریم.
 
با سپاس داوود فولادی
نام شما

آدرس ايميل شما

بابا کلان
Iran, Islamic Republic of
اینبار بابا کلان یکصدا مرد بی ریا و پاک دست دکتر زینل زاده شایسته مجلس است
دختر ایل قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس داود فولادی عزیز... واقعا حرف دل همه مردم قشقایی رو زدی
دنا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز هرچه میخواهی ناله بزن، دولتمردان فقط شعار میدهند
باباکلان
Iraq
درود آقای فولادی
امید است آقای استاندار بطور شایسته برای رفع این تبعیضهای خانمانسوز قدم بردارد.
باباکلان تا اشخاصی مثل سردار خورشیدی و فولادی دارد به دیگران نمی اندیشد
ابشیرین
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس داود فولادی...قطعا دردودل قشقایی ها و مردم مظلوم استان را فریاد زدی
باوی
Iran, Islamic Republic of
خدایی به ترک ها خیلی اجحاف شده درک می کنم..احسنت مهندس جان
گچ
Iran, Islamic Republic of
اول برو اطلاعاتتو ببر بالا چطور حساب کردی قشقایی ها ۱۵ درصد جمعیت استان هستن یعنی میگی ۱۰۰ هزار قشقایی تو این استان هست عزیزم .......۴۰ هزار نفر بیشتر نیستین مقاله نوشتن سخت نیست ولی باید حداقل ی بارم خودت بخونیش ببینی چی نوشتی
امیریان
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی حرف دل قشقایی هاروبازگو کردی
درود بر داوود پولادی جوان رعنا شجاع و قلم به دست قشقایی
فرمانده
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقا داود عزیز که درد دل همه قشقایی ها را بسیار زیبا بیان نمودند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم استاندار آستین بالا بزند کاری کند واقعا حرفهای نویسنده کاملا درست قشقایی ها قربانی تبعیض افکار کوتاه بین مسولین شهرستان واستان میباشدکاش استاندار محترم نگاه ویژه ای به قشقایی ها داشته باشد
گچساران
Romania
خود اورژانسی ها هم یادشون میرخ ۲۶شهریور روز اورژانسه اون وقت شما چطور اینو میدونید؟!این قضیه بوداره احتمالا از مشاورای اورژانسی و بیمارستانی ترک استفاده بردید!! اونا اتفاقا سمتهایی دارن که برازندش ....!
آگاه
گچساران رو که باشتی ها درو کردن دوست عزیز دیگه جا برا هیچ کس نیست نه تنها قوم قشقایی
حق گو
نمیدانم استاندارد می خوانندیا نه ،ولی نوشته شما بسیار متین و پر محتوا بود ،،من به استاندار جدید ایمان دارم و مطمئنم اجحاف که سالیان دراز بر قشقایی های گچساران شده را به جد پیگیر شده و به داد قشقایی های گچساران خواهند رسید،،درود بر استاندار عزیز و مهندس فولادی بابت این نوشته پرمغز
حق گو
Iran, Islamic Republic of
تنها ناجی قشقایی دکتر تاج گردون هست ،، این را بدانید چنین نماینده ایی برا رشد و بالندگی همه اقوام الخصوص قشقایی ها نیامده قدرش را بدانید و برا اجرای برنامه هاش کمک اش کنید
از تبار شهیدان
Iran, Islamic Republic of
احسنت مهندس داود..این مصیبت نامه تنها گوشه ای ازبی عدالتی ها وتبعیض ها ی نارواست وجای تعجب اینجاست که ندای والضالین قوم گرایان وپارتی بازان و انحصارطلبان گوش فلک را کر کرده.‌‌متاسفانه هیچ خط قرمزی برای انحصار طلبان نیست...مسائل ومصائب وحق کشی های قشقای های گچساران که از ملاکان این سرزمین هستند بارها وبارها به مسئولان محلی واستانی از پایین ترین مقام تا بالاترین آن گوشزد شده است..ولی خفته را کی کند بیدار...افزون طلبی وزیاده خواهی زاینده وسیری ناپذیرقومیت هر گز پایانی نداردواین چرخه ظالمانه هروز افسار گسبخته تر می شود...فقط باید بخوانیم ..اللهم عجل لولیک الفرج.....
از تبار شهیدان
Iran, Islamic Republic of
اقای فولادی درود بر شما حرف حق را زدی تا ببینیم استاندار جدید چگونه عمل میکند راه دیگران را ادامه میدهد یا به اون شعاری که اول ورودش داده عمل میکند ضد قوم گرائی
باقری
Iran, Islamic Republic of
گفتن حقیقت هرچند سخت وپذیرش آن سختتر واستاندار عزیز این یاداشت واقعیت جامعه ای است که درسایه قومیت وخدانترسی ایجاد شده وبرسایه توجه بر زورگویی پرورش وحذف رقیب وحق منجر شده واز اینکه در کنار توجهه به تمام طوایف وقشقایی ها را در بازی استان دخالت دهید چرا که قشقایی ها همه حال درکنار مردم استان برای نظام خون وجانفشانی کرده اند وانشالله که دست فرصت طلبان در هر لباسی وتفکری هستند از استان کوتاه بفرما
از تبار شهیدان
Iran, Islamic Republic of
داوود جان گل فرمودی به غیر ازقشقایی ها به خانواده های معظم شهدا جانبازان هم ظلم شده چند تا مدیر در شهرستان داریم که خانواده شهید باشه یکی داریم اون هم هنوز سر پرست اداره کار هست بعد از پنج سال
پرويزي
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید از نیروهای شایسته و توانمند قشقایی در مدیریت سازمانها استفاده نماید
شهاب بهرامی
Iran, Islamic Republic of
نوشته ی مهندس فولادی بسیار عالی و بیان کننده عامل بسیاری از مشکلات قشقایی ها و کامل جامعه استان ماست که سرسختانه با آن دست و پنجه نرم میکنیم
در دولت دهم قشقایی ها دوران طلایی را بلحاظ مدیریت تجربه کردند که آن را مدیون نماینده سابق گچساران و یاسوج و همچنین استاندار سابق قوام نوذری باید باشند
متاسفانه جامعه قشقایی در گچساران دوپاره شده و افراد نزدیک به جناح پیروز عملا در دفاع از حقوق جامعه قشقایی درمانده اند بایدچاره ای اندیشید آینده گچساران فرزندان گچساران در صورتی روشن است که فارغ از قوم گرایی دست در دست هم با هم فکری و همدلی ، دست پلید وزشت نفاق انگیزان را ازاین شهر کوتاه کنند ، نفاق انگیزانی که تمام قدرتشان در اختلاف افکنی در بین اقوام گچساران است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسن بر نوسینده فهیم ومنطقی شهرستان واقعا که اجحاف شده درحقتون استاندارمحترم وارد عمل شوند .
غلام
United States
جناب دکتر فولادی عزیز ما ترکها صادقانه اومدیم جلو ولی تاجگردون با ... جواب داد هر سربالایی هم یه سرازیری داره
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت مهندس
واقعیت تلخ قشقایی رو بیان کردی امیدورام در آینده این نگاه تبعیض آمیز از روی قوم بزرگ قشقایی برداشته شود
فرزند گچساران
سلام بر استاندار عزیز،،،نوشته های جناب آقای فولادی فقط،کمی از،واقعیت های ممکن است،،قشقایی های گچساران شهروندان درجه سوم هم نیستن،،استاندار لطفا به بام نفت ایران نگاه ویژه ای کنند که گویی زمان حکومت های ملوک الطوایفی داره اداره میشه ،،چه گویم که خود استاندار بهتر میدونن چخبره،لطفا استدعا دارم به دردل قشقایی های گچساران توجه کنید
لر
Iran, Islamic Republic of
. تشریف ته ببر سی ترکستان نصف استان های شمالی کشور مال خودتونه ویچو . . بفرما
گچ2
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار خدا کنه شما هم مثل قبلی ها نباشید
غلام
United States
استاندار قبلی .... پارتی بازی
سيد
Iran, Islamic Republic of
ترکها به نظرم در خصوص رای گیری خوب عمل نکردن تا زمانی که تاج هست بدتر هم میشید
باوی
Iran, Islamic Republic of
یادتونه چطور به تاجگردون رای دادین حالا بکشین
الم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
قشقایی هایی که به تاجگردون رای دادند که جمعیت شان تقریبا بالای ۷۵درصد هستند،الان بیایند تحویل بگیرند.
بارها گفته شد؛ آزموده را آموزدن خطاست، تاجگردون به شما وفا نخواهد کرد
ارخلو
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر کریمی خودت و دوستانت کجایید؟ پس چی شد وعده های که دادید؟ تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد، متاسفم براتون. ایل قشقایی را ... کردید
قیطاس
Iran, Islamic Republic of
تشریف ببرید همین پتروشیمی گچساران واحد حراست ببینید حتی یک ترک زبان بکار گرفته نشده در حالی که از یک طایفه دهها نفر بکار گرفته شده است، این کجاش عدالته؟؟؟؟؟/
همشهری
فعلا چماق بدستها و دلالان و صاحبان ثروت و قدرت در را ..... امور هستند.تاجگردونم هرازگاهی با یه پست اینستگرامی جواب قشقایی ها رو میده.نوش جان
لر بویر احمد
متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در حق قشقایی ها بسیار ستم کرده ،هنوز مردمان این استان زحمات استاد بزرگوار بهمن بیگی را فراموش نکرده ،ما سواد ،منش ،و اخلاق و سواد وحتی به جرات میگویم استان خودمان را هم.از بهمن بیگی بزرگوار داریم ،از وضع گچساران آگاهی دارم امیدوارم استاندار به داد قشقایی های گچساران برسد که واقعا مظلوم واقع شده اند ،مردمان استان ارادت ویژه به قشقایی های گچساران دارند .
دوست
Iran, Islamic Republic of
قبلا طرفدار ترکا بودم اما بعد از مدتی که با ترکای گچساران برخورد داشتم فهمیدم ........ هستند،خدا نکند ترک زورش به کسی برسد وگرنه دیگر بدبختش میکند

انشالله روز به روز ضعیفتر بشید
بویراحمدی اصیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر قوم بزرگ قشقایی تنها قومی با اصالت مردانگی در کنار وپیوند خورده با قوم لر زیسته اند وهیچ تفاوتی هم باهم نداند فرهنگشان باهم عجین شده ویکی است خیلی دوستشان داریم احسنت بر این قوم اصیل (موسوی )
گچ
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار در حق ترکها قشقایی خیلی اجحاف شده است لطفا یاری کنید
درود
Iran, Islamic Republic of
کامنت شماره ۱۲مگه دو سوم گچساران باشتی نیستن که میگی باشتیها گچساران را درو کردند کل گچساران تشکیل شده از ۱۷۰ روستا است که ۱۵۰روستاش باوی است
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1