تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۸۹۳۴۶

گزارش سفر «سفیر عمان» به یاسوج؛ از دیدار با استاندار تا نشست با فعالان اقتصادی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛


سفیر عمان به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (شنبه ۱۳ آبان) سفیر عمان در ایران به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و با استاندار این استان دیدار کرد.



 
قبل از ظهر امروز سفیر عمان به همراه رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
آمادگی کشور عمان برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد
«سعود بن احمد خالد البروانی» سفیر عمان در دیدار با علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در اسرع وقت هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور عمان برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های متنوع این استان به یاسوج سفر خواهند کرد.
وی تصریح کرد که کشورش همواره آماده گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران از جمله مناطق مستعد و با ظرفیت‌های متنوع همچون کهگیلویه وبویراحمد است.
سفیر عمان در تهران همچنین با اشاره به وجود برخی موانع در زمینه روادید و صدور ویزا برای تجار و بازرگانان ایرانی گفت که گام‌های مناسب و مثبتی برای حل این معضل برداشته شده است.
وی تصریح کرد که پادشاه عمان همواره بر تقویت گسترش روابط کشورش با ایران تاکید داشته است.
عمان؛ کشوری پادشاهی است در شرق شبه جزیره عربستان، پایتخت آن مسقط از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان محدود است از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: توسعه مبادلات و مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف جهان به ویژه در دوره پسابرجام یکی از رویکردهای مهم و راهبردی دولتمردان جمهوری اسلامی است.
علی محمد احمدی افزود: این استان غنی و سرشار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، گردشگری و با سایر قابلیت‌های مهم اقتصادی آماده جهش برای توسعه سرمایه گذاری خارجی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: زمینه‌ها و بستر لازم برای انجام سرمایه گذاری‌های اقتصادی و تجاری با سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی کشور دوست و همسایه عمان در ایران و این استان فراهم است.
وی یادآور شد که هم اینک بسیاری از کشورهای اروپایی علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف ایران در پسابرجام شده‌اند که البته جمهوری اسلامی مایل است که این مناسبات و همکاری‌های اقتصادی وبازرگانی بیشتر با کشورهای مسلمان وهمسایه خود باشد.
احمدی ابراز امیدواری کرد که کهگیلویه وبویراحمد با تمام توان و ظرفیت شرایط لازم را برای تجار و سرمایه گذاران عمانی و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و همکاری‌های بین المللی آن‌ها فراهم خواهد کرد.
وی خواستار اعزام هیات تجاری و بازرگانی و اقتصادی از کشور عمان برای شناسایی بیشتر ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد شد.
احمدی وجود مناظر بکر و طبیعی، جنگل‌های انبوه، وجود افزون بر ۲ هزار گونه گیاه دارویی، ۱۰ درصد منابع آبی کشور با حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب روان آب، ۲۰ درصد تولیدات نفت کشور برای سرمایه گذاری در صنایع وابسته و پتروشیمی را گوشه ای از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان برای حضور سرمایه گذاران خارجی دانست.
وی بیان کرد: دولت و مجموعه مدیریتی استان آماده هرگونه همکاری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ارائه مشوق‌های لازم به سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف به ویژه شرکت‌های تجاری عمانی است.
احمدی به برخی اشتراکات فرهنگی و روابط تاریخی ایران و عمان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی و دولتمردان این کشور تنها به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورها نیستند بلکه بر ایجاد روابط و مناسبت‌های سیاسی و فرهنگی نیز تاکید ویژه دارد.



بازدید سفیر عمان در ایران از چند طرح صنعتی و دانش بنیان در یاسوج


سفیر عمان در ایران، در ادامه سفر به کهگیلویه و بویراحمد از چند طرح صنعتی و دانش بنیان در یاسوج بازدید کرد.

سعود بن احمد خالد البروانی سفیر عمان در ایران، با همراهی مسئولین اتاق بازرگانی یاسوج در جهت بررسی ظرفیت ها و توانمندی های استان،  از طرح های صنعتی یاسوج بازدید کرد.
سفیر عمان در ایران، طی این سفر از کارخانه ی دنا صنعت،  زرد بند و سینره از نزدیک بازدید کرد.
این سفر در راستای گسترش همکاری های استان و عمان و استفاده از ظرفیت های توسعه ای و سرمایه گذاری انجام شده است.
همچنین نشست با فعالین اقتصادی استان در اتاق بازرگانی یاسوج از دیگر برنامه های این سفر است.

 











گسترش روابط اقتصادی میان عمان و کهگیلویه و بویراحمد/علاقمندی برای صدور محصولات این استان به عمان
سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط اقتصادی و انتقال صادرات از این استان به عمان باشیم.
سعود بن احمد خالد البروانی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان و شهر یاسوج گفت: از ظرفیت‌های کارخانه‌ای و محصولات تولیدی در این استان بسیار شگفت‌زده شدم.
سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه تولیدات، محصولات خوبی در این استان تولید می‌شود، افزود: علاقمند به صدور محصولات این استان به کشور عمان هستیم.
البروانی در پاسخ به تاثیر این سفر در مناسبات میان ایران و عمان گفت: در این زمان کوتاه نمی‌توان نسبت به تاثیر این سفر و ظرفیت‌های استان نظر دارد اما امیدوارم شاهد گسترش روابط اقتصادی و انتقال صادرات از این استان به عمان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تشویق به توسعه صادرات از اهداف من در این سفر است و ظرفیت‌های این استان را به مردم عمان انتقال خواهم داد.

 


صدور ویزا برای تجار ایرانی/ لزوم توسعه سرمایه گذاری دوجانبه

   سفیر عمان در ایران گفت: صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی ایران عملیاتی خواهد شد.

 سعود بن احمد خالد البروانی ظهر شنبه در نشست با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جلسه در سطح یک کنفرانس بین المللی بود و من اینجا هستم که همکاری های بین عمان و استان را توسعه دهیم.
وی ابراز داشت: برای هر بخش از حوزه های مختلف، تفاهم نامه ای با استان عملیاتی خواهد شد.
البروانی خاطرنشان کرد: در حوزه ویزا امید است تا پایان سال ویزای مولتیپل برای فعالین ایرانی فراهم شود.
سفیر عمان تصریح کرد: سرمایه گذاری باید دو طرفه باشد و از این ظرفیت ها استفاده کرد.
البروانی گفت: در روزهای آینده در حوزه های بانکی رایزنی هایی بین عمان و تهران انجام خواهد شد.
سفیر عمان تصریح کرد: از حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد خوشحال شدم و از این میزبانی تشکر می کنم.


سفر سفیر عمان به یاسوج
همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می‌یابد
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان، گفت: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند.
جبار کیانی ظهر امروز در نشست سفیر عمان با فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان از دیرباز دوستانی وفادار برای هم بوده‌اند، اظهار داشت: کشور ما در شرایط سخت همراه و همکار عمان بوده و عمان هم در شرایط تحریم با ما یار و همراه بوده است و طبیعی است که با توجه به این روابط خوب و دیرینه می‌بایست مناسبات سیاسی و اقتصادی خوبی را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک خلیج فارس و دریای عمان به کشور عمان ظرفیت و پتانسیل‌های این کشور در جهت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه صحار است، افزود: تصور ما در بخش خصوصی این است که مناسبات اقتصادی ما در حد مناسبات سیاسی ما نیست و این کمبود و کاستی را می‌بایست ما در بخش خصوصی جبران کنیم و این شرایط هم بعد از برجام برای تجار و بازرگانان ما به خوبی فراهم شده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد کشور عمان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می‌تواند جایگزین بنادر دیگری شود که هم‌اکنون در آن بنادر به فعالیت مشغول هستیم.
کیانی ابراز کرد: استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور عزیز ایران را تشکیل می‌دهد و همانگونه که ملاحظه کردید سرزمینی با غنای خدادادی فراوان است که از جمله این ظرفیت‌های خدادادی می‌توان به دارا بودن ۲۵ درصد نفت و گاز کشور، ۱۰ درصد آب کشور، ۸٫۸ درصد جنگل‌های کشور و ۲۵ درصد جنگل‌های زاگرس اشاره کرد.
وی بیان کرد: این استان سرزمینی با اقلیمی چهارفصل و بسیار زیبا و دارای قابلیت‌های گردشگری بوده که به پایتخت طبیعت ایران معروف است و محصولات باغی فراوان، تنوع گوناگون گیاهان دارویی و مهم‌تر از همه همسایگی با استان‌های بزرگ فارس، اصفهان و خوزستان از قابلیت‌های این استان است که می‌تواند فرصت خوبی را برای بازرگانان عمان فراهم آورد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ما سال گذشته با حضور در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در مسقط، استارت ایجاد یک رابطه صمیمی و دوستانه را به دلیل علاقه‌مندی مردم عمان به بازدید از غرفه‌های ایران زده‌ایم و بازدید از برخی مناطق آزاد کشور عمان و دیدار با برخی مسئولان این مناطق، فرصتی را به وجود آورده که بتوانیم همکاری‌های مشترک‌مان را توسعه دهیم.
کیانی عنوان کرد:کالاهای بسیار خوب استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی این استان که قابلیت‌های بسیار بالایی دارد می‌تواند رونق بخش فضای کسب و کار عمان و مولد ارز و منافع برای کشور ما باشد.
وی بیان کرد: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند فرصت‌های آنجا را مطالعه کرده و نهایتا به گسترش روابط همت بورزند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مشکلات بانکی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و گشایش‌های ارتباطات ارزی از جمله مشکلاتی است که فراروی تجار دو کشور است که امیدارم با قولی که امروز سفیر کشور عمان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دادند بخشی از این مشکل حل شود.

 
به گزارش کبنا، در ادامه این نشست مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد سخنان خود را ارائه دادند.
مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسین حسینی معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،  جعفر گوهرگانی مدیرکل جهاد کشاورزی استان و محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  هر کدام در حوزه تخصصی فعالیت خود، به معرفی ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.
در ادامه این نشست و پس از صحبت های مدیران دولتی، نوبت به بخش خصوصی رسید تا فعالین اقتصادی استان به معرفی توانمندی ها،محصولات و تولیدات خود بپردازند.
آرش مدنی فر رئیس سندیکای پیمانکاران استان، کیهان ایمانی رئیس اتحادیه فرآورده های عسل، قدرت الله حبیبی از گروه مجتمع تولیدی دنا صنعت و بابک درست مدیرعامل شرکت نمایشگاه های دائمی استان و محمد قربانی رئیس کارخانه سینره از جمله نمایندگان و فعالین اقتصادی بخش خصوصی بودند که در این نشست به گفت‌و گو با سفیر عمان و معرفی توانمندی ها و تولیدات خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1