تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۲۸۹۱۳۸

در خطبه‌های نماز جمعه‌های کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
کبنا ؛خبرهای امام جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
 
۲ جمله تارخی امام برای ۱۳ آبان/پیش‌بینی حضور گسترده کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان
امام جمعه گچساران از پیش‌بینی حضور گسترده کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: جمعیت قریب به ۳۰ میلیون نفری از اقصی نقاط عالم در این پیاده‌روی عظیم اربعین حضور پیدا خواهند کرد.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه چه سر و رازی وجود دارد که انسان احساس می‌کند زمین و آسمان به لرزه افتاده است و از شرق و غرب عالم در این حرکت بزرگ حضور دارند، افزود: انسان در این پیاده‌روی‌های عظیم اربعین حسینی احساس نوید و امید می‌کند.
وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: این نشانه طلیعه ظهور است و شاید صاحب عالم بخواهد بیاید، عالم در حال تکان خوردن است و عزت بزرگی است و خداوند را شاکریم و خوب است که دنیا از خواب غفلت بیدار شوند.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به دیدار اخیر دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبری فرمودند هیچگاه دشمن را فراموش نکنید و همیشه مراقب فریب دشمن باشید و بدانید که دشمن خائن است و هیچگاه به دشمن اعتماد نکنید.
وی افزود: رهبری ادامه دادند، یادتان نرود که دشمن اصلی شما آمریکاست و فرمودند هیچ‌گاه ارتباط با خدا را فراموش نکنید زیرا تنها راه پیروزی و موفقیت ارتباط با خداست.
حجازی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد نسل جوان ما را از خدا دور کند و ما باید تلاش کنیم که فرزندانمان عالم، مجاهد، بصیر، آگاه و دشمن شناس و با تقوا تربیت شوند تا دشمنان همیشه ناکام باشند.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به روز ۱۳ آبان بیان کرد: ۱۳ آبان مصادف با سه رویداد است که در این روز بازداشت و تبعید امام (ره) به ترکیه در سال ۴۳ رخ داد که امام راحل با قدرت تمام ذره‌ای کوتاه نیامدند و فرمودند من فقط به دستور خدا عمل می‌کنم.
وی افزود: نکته بعد یورش ماموران حکومت ستمشاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان و شهادت ده‌ها دانش‌آموز در سال ۵۷ است که این روز را روز دانش‌آموز نامگذاری کرده‌اند.
حجازی ادامه داد: نکته بعد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که این حرکت انقلاب دوم و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه روز ۱۳ آبان همه ملت منسجم و یکپارچه حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: حضور گسترده در این روز اثبات کننده روحیه استکبارستیزی مردم است و خاصه نسل جوان بیایند و به آمریکا مثل همیشه اثبات کنیم که خیلی بدبخت و ضعیف هستید و لازم است همه تلاش کنیم و در این رو حضوری باشکوه داشته باشیم.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ توسط دانشجویان گفت: برخی آن روز از حرکت دانشجویان ما ناراحت و عصبانی شدند لیکن امام (ره) محکم ایستادند و این حرکت را تایید و حمایت کردند و فرمودند: این انقلاب دوم است و باز فرمودند:" آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".
وی با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه خاطرنشان کرد: فردا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و ان شاءالله بسیار باشکوهتر از سال‌های گذشته شرکت کنیم و عملا جواب یاوه گویی‌ها آمریکایی ها را بدهیم.
 
چهره نفوذی‌ها در تسخیر لانه جاسوسی برملا شد/قدرت موشکی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست
امام جمعه موقت یاسوج گفت: چهره نفوذی‌ها در تسخیر لانه جاسوسی برملا شد.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان مناسبت‌های مختلف به روز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: مردم ایران تا همیشه این روز را گرامی می‌دارند.
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه گفت: در روز ۱۳ آبان مناسبت‌های مختلفی داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان اشاره کرد.
پناهی با بیان این که به جز این مناسبت یکی دیگر از آن‌ها کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم در سال ۵۷ است افزود: خون آن‌ها نهضت را آبیاری کرد و بر بصیرت دانش‌آموزان ما افزود.
تبعید حضرت امام در سال ۴۳ یکی دیگر از مناسبت‌های این روز است که پناهی به آن اشاره کرد و گفت: این روز یکی از تاریخی‌ترین روزهای تاریخ ایران است که انقلاب اسلامی و نظام را بیمه کرده است.
وی با بیان این که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در این روز و در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت حماسی خواهند کرد افزود: مردم استان در مناسبت‌های مختلف همیشه در صف اول قرار داشته‌اند.
پناهی با بیان این‌که تسخیر لانه جاسوسی برای کشور برکات زیادی داشت افزود: یکی از برکات آن فاش شدن چهره نفوذی‌ها بود که انقلاب ر بیمه کرد و امام به درستی از این روز به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.
رئیس دفتر شورای هماهنگی ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع دشمنی آمریکا با ملت ایران اشاره کرد و گفت: ما از آن‌ها در طول تاریخ ضربه‌های بسیاری خورده‌ایم و نمونه آن عمل نکردن به دو معاهده بین‌المللی الجزایر و برجام بوده است.
پناهی افزود: برخی به یاد نمی‌آورند که آمریکا عامل کودتاهای مختلف در کشور، عامل جنگ تحمیلی با آن همه شهید و جانباز و آزاده و همچنین عامل سقوط هواپیمای مسافربری و هزاران فاجعه دیگر در کشور بوده است.
این مسؤول از امریکا به عنوان دشمن شماره یک یاد کرد و با بیان فرمایشاتی از مقام معظم رهبری گفت: باید نسل جوان ما به جنایت‌های آمریکای جهانخوار پی ببرد.
وی به رجزخوانی سران فرانسه اشاره کرد و گفت: این‌هایی که می‌خواهند به کشور سفر کنند صحبت‌هایی در خصوص سفر خود از جمله در زمینه موشکی و برجام و حضور ایران در تحولات منطقه‌ای دارند و می‌گویند این موضوعات را در ایران مطرح خواهیم کرد در حالی که قدرت موشکی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
وی در ادامه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم عمل به آن برای تحول در تولید و اشتغال اظهار کرد: اگر به این نسخه داخلی عمل کنیم و فرمایش رهبری را نصب‌العین قرار دهیم در هر زمینه‌ای موفق خواهیم شد.
 
رفع مشکل آب شرب مناطق آجم در دستور آبفای روستایی قرار گیرد/فرهنگ در منطقه دیشموک مظلوم واقع شده
امام جمعه دیشموک گفت: استفاده مردم منطقه آجم دیشموک از آب غیر شرب برای شرب زیبنده مسؤولان نیست.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش به بد عهدی آمریکا و خیانت او در عدم پایبندی به برجام و نقض برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا به دنبال نابودی نظام اسلامی است.
وی در ادامه گفت: هدف آمریکا از نقض برجام و طرح قانون کاتسا تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موشکی ایران بدعهدی خود را به مردم نشان داد و به فرموده رهبر معظم انقلاب آمریکا باید بداند قدرت دفاعی کشور ایران به هیج وجه قابل مذاکره و معامله نیست.
امام جمعه دیشموک گفت: آمریکا به دنبال راه انداختن برجام در جهت محصور کردن بحث موشکی ما است و ایران اسلامی به هیج وجه با این مذاکره خوشبین نیستند.
وی به سخنرانی رئیس جمهور ایران هم اشاره کرد و گفت: مذاکره و امتیاز دادن به بد عهدان دیوانگی است و به گفته رئیس جمهور اگر کسی بخواهد در قضیه موشکی برجام را قبول کند دیوانگی محض است.
راوند گفت: ملت ما ایران باید بیدار باشد که آمریکاه فقط دنبال اهداف خود و نابودی نظام است.
وی به ۱۳ آبانماه روز شنبه اشاره کرد و گفت: روز ۱۳ آبانماه مبارزه با استکبار ستیزی است و روزی است که دانش‌آموزان هم در ۱۳ آبانماه ۴۳ و هم در روز ۱۳ آبانماه ۵۷ و هم در روز ۱۳ آبانماه ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نشان دادند که آمریکا باید از صحنه تاریخ محو شود.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه روز ۱۳ آبانماه روز دانش‌آموز است عنوان کرد: مردم باید در راهپیمایی روز ۱۳ آبانماه جواب گوبنده‌ای به اهداف آمریکا بدهند.
وی گفت: مردم منطقه دیشموک فردا با حضوری گسترده نشان خواهند داد که همیشه در صحنه هستند و انزجار خود را از امریکا و کشورهای صهیونیسم نشان می‌دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک به روز یکشنبه روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ در منطقه دیشموک مظلوم واقع شده و در بحث فرهنگ نهادهای فرهنگی هیچ برنامه‌ای برای شهر دیشموک ندارند.
وی خاطرنشان کرد: دیشموک از نظر برخی نهادها مثل این است که جز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و نهادها و متولیان فرهنگی توجهی در بحث فرهنگ به دیشموک ندارند.
راوند تاکید کرد: اداره ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی در دیشموک باید بهتر از این برنامه‌های فرهنگی در منطقه دیشموک داشته باشند.
وی یکی از معضلات فرهنگی منطقه دیشموک را در نداشتن شبکه‌های تلویزیونی در منطقه آجم و رود سمه و برخی روستاهای فاقد شبکه تلویزیونی دانست و گفت: محرومیت مردم در خصوص نداشتن شبکه‌های تلویزیونی روی آورده به ماهواره است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: محرومیت در منطقه آجم بیداد می‌کند و استفاده از ماهواره در این مناطق باعث گمراهی جوانان و خانواده‌ها است و از طرف دیگر یک معضل فرهنگی است.
وی گفت: مسؤولان باید به این مناطق نگاه ویژه داشته باشند و در رفع این معضل همکاری کنند.
امام جمعه دیشموک با اشاره به مشکلات منطقه آجم، رود ریش و پاتاوه آجم داشت و گفت: استفاده مردم این منطقه از آب غیر شرب برای آب شرب زیبنده مسؤولان نیست.
وی عنوان کرد: بعد از ۴ سال روستایی نباید باشد که مشکل آب شرب داشته باشد ولی برخی از روستاهای اطراف منطقه دیشموک از نعمت آب بی‌بهره هستند مردم در سختی به سر می‌برند.
راوند تصریح کرد: امیدوارم آبفای روستایی توجه ویژه‌ای به روستاهای فاقد آب شرب داشته باشد و در خصوص رفع مشکل آب شرب منطقه آجم تلاش کند.
امام جمعه دیشموک ضمن پرورش استعدادهای جوانان منطقه دیشموک به فرامرزی روحانی مستقر در یکی از مناطق بختیاری که رتبه نمونه کشوری را را به خود اختصاص داد اشاره کرد و گفت: از خانواده این روحانی در خصوص تربیت چنین استعدادهای و فرزندانی تشکر کرد.
راوند به بحث اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: روز پنج‌شنبه اربعین حسینی است و و بر حسب روایات قرآن ستونی دارد و ستون و عصاره قرآن نماز است و اهل بیت پیامبر ستون و عصاره دارند که آن زیارت اربعین ابا عبدالله الحسین است.
وی به خصوصیات و ویژگی‌های پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با حسینی بودن رسیدن به قله‌های معنویت است و پیاده روی اربعین حسینی که از سال ۶۱ توسط جابربن عبدالله انصاری پایه‌زیری شد در شناخت حسین بسیار موثر است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: پیاده‌روی ۳۰ میلیون زائر از سراسر دنیا به حرم ابا عبدالله الحسین لرزه به اندام دشمن است که حتی کشورهای غربی از رسانه‌ای شدن این همه زائر خودداری می‌کنند.
وی متذکر شد: اگر کسی قدمی برای زیارت اربعین حسینی بردارد هر قدمش ثواب یک شهید برایش نوشته می‌شود.
 
 
دلیل دشمنی‌های استکبار نفی استکبارستیزی و هراس از صدور انقلاب اسلامی است
عضو بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل دشمنی‌های استکبار نفی استکبارستیزی و هراس از صدور انقلاب اسلامی است.
سیدعلی مرام‌حق ظهر امروز و پیش از خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید چرا که انقلاب بدون خشکاندن ریشه‌های استعمار، نمی‌توانست مبارزه خود را برای جلوگیری از تکرار تجربه تاریخی ۲۸ مرداد ادامه دهد.
وی تصرح کرد: امام شخصا حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی را بر عهده گرفت و اینگونه استکبار ستیزی در آن دوران به اوج رسید.
مرام‌حق خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد تا قطع روابط و بلوکه کردن دارایی‌های ایران و عهدشکنی آمریکا در قضیه استرداد آمریکایی‌ها در لبنان و انفجار هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و امروز هم بد عهدی در مذاکرات هسته‌ای نامید.
وی دلیل این دشمنی‌های استکبار را نفی استکبارستیزی و هراس از صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها دانست.
مرام‌حق با اشاره به اینکه هرگاه موفقیتی بوده در نتیجه نگاه به درون و اعتماد به جوانان بوده، موفقیت در زمینه هسته‌ای و دفاعی را نتیجه این نگاه دانست
وی گفت: وجود شهدای مدافع حرم نشانه تفکر زینبی دانست.
 
امسال ۱۳ آبان شرایط خاص خود را دارد
امام جمعه سوق گفت: با توجه به موضع‌گیری‌های آمریکا، امسال ۱۳ آبان شرایط خاص خود را دارد.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.
امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.
وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.
کیانی‌اصل به روز ۱۳ آبان اشاره و تاکید کرد: روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر است که در سه دوره مختلف روی داده است که هر کدام از آنها تاثیرگذاری خاص خود را داشتند و شرایط را به نحوی تغییر دادند که مخصوصا روز تسخیر لانه جاسوسی که امام آن را راه انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامگذاری کرد.
امام جمعه سوق یادآور شد: ۱۳ آبان نماد اعتراض و مقاومت ملت مسلمان ایران در برابر زورگویی‌ها و مداخله جویی و افزون طلبی مستکبران به ویژه آمریکا جنایتکار است و سیزده آبان امسال با توجه به تلاش گسترده و کم سابقه دولت آمریکا برای ایجاد فضای روانی منفی علیه نظام و توهین به ملت ایران و نقض برجام باید هر چه باشکوه‌تر از قبل راهپیمایی ۱۳ آبان امسال برگزار شود و صدای واحدی از ملت و دولت علیه آمریکا شنیده شود.
وی به مراسم بزرگ اربعین اشاره و عنوان کرد: اربعین بزرگترین اجتماع بشری را در این ایام می‌توانیم مشاهده کنیم جمعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر که با پای پیاده و عاشقانه برای زیارت سرور شهیدان حرکت می‌کنند مردم ما هم در این مراسم بزرگ شرکت کنند و عشق خود را به سرور سالار شهیدان نشان دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1