تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۲۸۹۱۳۶

چرا کورش یکتاپرست نام مردوک بت بزرگ بابل را می‌آورد / در شاهنامه فردوسی اسمی از کورش نیست

۲۶
۰
کبنا ؛امام جمعه چرام گفت: اسکتبار می‌خواهد، باستان گرایی و مکتب ایرانی را مقابل اسلام خواهی قرار دهد.
به گزارش کبنا از چرام ، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماهیت و اهداف قیام سیدالشهدا، اظهار کرد: برای شناخت قیام و اهداف امام حسین(ع) باید به منابع معتبر و سخنانی که در کربلا از زبان یارانش مطرح می‌شد، رجوع کنیم، تا بتوانیم تحریف‌ها را از ساحت مقدس قیام عاشورا دور کنیم، بطور مثال به امان نامه‌ای که شمر لعنت الله علیه برای حضرت عباس (علیه الاسلام) فرستاد و پاسخی که آن حضرت در دفاع از ولایت و امامت داد، حقایق کربلا را روشن خواهد کرد.
وی افزود: قیام امام حسین توحیدی است و حرکت دشمنان امام، ضد توحید و ارزش‌های الهی است، نزاع بر سر احیای ارزش‌های الهی و یگانه پرستی است.
حجت‌الاسلام افشار در خطبه دوم با بیان اینکه نظام سلطه برای تسلط بر دنیا هر روز از یک نقشه اختلاف برانگیز رونمایی می‌کند، گفت: این چندین سال، موج باستان گرایی و مکتب ایرانی را مقابل اسلام خواهی قرار می‌دهند و همه تلاش خود را هم انجام می‌دهند هخامنشیان و کوروش بخشی از تاریخ این مملکت است اما باید در فضایی علمی و دانشگاهی بر این مسئله بحث شود، نه در گروه‌های مجازی و سایت‌ها.
حجت‌الاسلام با اشاره به نکاتی علمی در خصوص مسئله کورش و باستان‌گرایی خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون ایران را حفظ کرده اسلام بود و دشمن به دنبال تضعیف نقطه قوت مردم ایران است، پهلوی دوم وقتی خواست خط فارسی را به پهلوی تغییر دهد مرحوم آیت‌الله بروجردی مقابل او موضع گرفت و اجازه نداد زبان فارسی به حاشیه برود اگر پهلوی دوم چنین کاری می‌کرد، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران که همان زبان فارسی است از دست می‌دادیم.
وی افزود: وقتی روس‌ها در زمان پهلوی به ایران حمله کردند کسی که در مجلس بانگ و فریاد علیه روس‌ها زد مرحوم آیت‌الله مدرس بود یا در زمان محمدرضا پهلوی بحرین را از ایران جدا کردند همان که می‌گفت کوروش بخواب که ما بیداریم یک اخم هم نتوانست کند.
حجت‌الاسلام افشار اضافه کرد: سخن بر سر این است که برخی افراد بدون علم و آگاهی وقتی پای اسلام در میان باشد غیرت ایرانی‌اش گل می‌کند اما وقتی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران رحم نمی‌کند و به آن موشک شلیک می‌کند یا ملتش را تحریم می‌کند و یا ۱۷ هزار شهید ترور به شهادت می‌رسند مثل اینکه اتفاقی نیفتاده است.
مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: اگر کورش یکتاپرست بود چرا بارها در منشور حقوق بشر، این سندی را که منصوب به او می‌دانند نام مردوک اسم بت بزرگ بابل را آورده و می‌گوید به واسطه او بابل را فتح کردم یا چرا شعرای بزرگ این سرزمین مثل فردوسی، حافظ، سعدی نامی از او در اشعارشان نیاورده‌اند مگر شخصیت قابل ستایش نبوده و فردوسی نام شاهان قبل کورش و بعد از او را ذکر می‌کند اما اسمی از کورش نیست.
وی ابراز کرد: چرا این بحث کورش از زمان پهلوی دوم زنده می‌شود و ما اسم یکی از اجداد خود را بنام کورش نمی شناسیم، چرا سخنانی که از کورش نقل می‌کنند اصل کلام به زبان عربی یا یونان ذکر نمی‌شود و فقط به زبان فارسی آن هم در تلگرام و واتساپ می‌آید.
امام جمعه چرام متذکر شد: در این زمان دشمن به دنبال نابودی ایران است اما راه ویرانی و نابودی ایران را در از بین بردن اعتقادات ما می‌داند و گرنه همه ما ایرانی و مسلمان و وطن دوست هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران.....
Iran, Islamic Republic of
حرفات تکرار حرفای هدایت خواه بود ..که جواب اون رو جناب آقای محمود منطقیان دادن....برو مطالعه کن ...و ی چیز جدیدتر بگو....
هی وااااااای
Iran, Islamic Republic of
این تقابل با تمدن دیرینه ایران زمین کار دستتون میده
کر نوتبار
Iran, Islamic Republic of
تو ک اینقد تاریخت خوبه از جنگ قادیسیه هم بگو
کر نوتبار
Iran, Islamic Republic of
استاد تاریخ از قادسیه هم بگو
کر نوتبار
Iran, Islamic Republic of
استاد تاریخ از قادیسه بگو
سواد علمی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که سفسطه های عوام پسند در محافل مذهبی علیه ایران باستان مطرح می شود.در مقابل، از نتایج سالها تحقیقات پژوهشگران و محققین تاریخ و ادبیات استفاده نمی شود.در این کامنت کوتاه نمیشه پاسخی درخور بیان بشه اما کافی است گفته بشه تمدن اسلام مدیون و مرهون تمدن های ایران و یونان باستان است بلا شک و تردید.همچنین اتکای به ایرانیت بارها و بارها مردم ایران رو در مقابل هجوم بیگانگان متحد کرده و خواهد نمود.
Iran, Islamic Republic of
کورش را ول کنیم بعضی ندانسته اسمش می آورند ما ایرانی مسلمانیم
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا درست میگویند
حرف حساب است
Iran, Islamic Republic of
اسلام به ایران عزت داد واقعا باید قدر اسلام را دانست
Iran, Islamic Republic of
خدایا ریشه آمریکا را بکن او بدنبال اختلاف بین ایرانیان است
به یاد خدا
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا اگر قراره تاریخ گذشتگان را به علت مستند نبودن رد کنیم پس باید همه چیز را قبول نکنیم این حرفها بجز اختلاف در کشور و آب به آسیاب دشمن ریختن هیچ سودی ندارد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ایرانم کوروش
انقلاب
Iran, Islamic Republic of
اقا چه ربطی به امریکا داره آب سالم اباد قطع میشه مقصر امریکاست؟؟
ضمنا ایران همیشه عزت داشته و سربلند بوده
بعضی حرفا رو هم بگیم که یا جاش نیست یا مدیر سایت انعکاس نمیده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شرف تاریخ ایران کوروش بزرگ.
برادر من چطور میگی همچین کسی نیست.تاریخ و اصل و نصب و شناسنامه و خاندان و محل خدمت و فتوحات و خدمات بشر دوستانه و ابادانی ها و آزاد مردی های بزرگ مردی چون کوروش در پهنه گیتی گسترانیده شده
نکنید،اینطور در مقابل مردم،خواستگاه مردم،ایدولوژی های مردم سنگر نگیرید
ملت
Iran, Islamic Republic of
فضا اینقدر ملتهب و بسته است که نمیشه ادم حرفی بزنه وگرنه حرف مستدل و مستند بسیار هست حاج اقا
متعصفانه اینجا یه عده فکر میکنن خودشون حق دارن خودشون درست میگن اصلا خودشون باید بگن و بقیه باید بگن چشم.
همه مردم شریف همه چی رو میدونن برادر شما فقط زحمت خود میدارید
.فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
این قضیه تغییر زبان فارسی به پهلوی در زمان پهلوی دوم خیلی باحاله.
فر
Iran, Islamic Republic of
هر چ شما بگین همونه کورش کجا بود ولی من حاضرم قسم بخورم ک ی کتاب کامل از تاریخ مملکتت نخوندی
Iran, Islamic Republic of
کامنت های مخالف همه معلومه کار یک نفره
حسن
Iran, Islamic Republic of
کامنت امثال ناشناس حال آدمو به هم میزنه، چطور میخوای تمدن ایران را فراموش کنی ؟
باغبان از مارگون
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی. حاج آقا شما که شاهنامه و فردوسی رو هم که قبول نداشته و ندارین، حالا چرا اینجا بهش استناد کردین؟؟؟؟؟؟
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بحرین چه زمانی از ایران جدا شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جزیره بحرین در سال ۱۳۴۹ با صدور قطنامه توسط شورای امنیت و تصویب مجلس شورای ملی از ایران جدا گردید.

به گزارش کتاب تاریخ ایرا، تاریخ جزیره بحرین واقع در جنوب خلیج فارس، تا اوایل دوران قاجار تحت نظر ایران اداره می‏شد ولی پس از چند سال، انگلیسی‏ها به بهانه اینکه ایران فاقد نیروی دریایی است، طی قراردادی با قاجار، حفظ امنیت خلیج فارس و بحرین برعهده نیروی دریایی بریتانیا گذاشته شد.

این حاکمیت که بیش از ۱۵۰ سال به طول انجامید، بعدها به طور مکرر مورد مخالفت دولت‏های وقت ایران واقع می‏گردید ولی هر بار به نحوی با شکست مواجه می‏شد. در نهایت وقتی که ایران در سال ۱۳۳۶ ش در لایحه تقسیمات کشوری، بحرین را استان چهاردهم ایران اعلام کرد، موجی از مخالفت در کشورهای عربی را برانگیخت.

در این میان شاه که نمی‏خواست حمایت کشورهای عربی را از دست بدهد و ضمناً برای اینکه بتواند حاکمیت ایران نسبت جزایر دیگر خلیج فارس از قبیل تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی را تثبیت کند، یکباره و به طور ناگهانی، تصمیم خود را مبنی بر چشم‏پوشی از ادعاهای دیرینه ایران به بحرین اعلام نمود و پس از آن، دولت، میانجی‏گری دبیر کل سازمان ملل را در این مسأله تقاضا کرد.

بنابراین در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ ش برابر ۱۱ می۱۹۷۰ میلادی شورای امنیت براساس گزارش هیأت اعزامی به بحرین مبنی بر تمایل اکثریت قاطع اهالی بحرین به جدای از ایران بزرگ، قطعنامه‏ای صادر کرد که مفاد آن قطعنامه مبنی بر لزوم استقلال بحرین، در ۲۴ اردیبهشت آن سال به تصویب مجلس شورای ملی ایران رسید.

هنوز جدایی بحرین رسماً اعلام نشده بود که هیأت حسن نیت ایرانی راهی بحرین شد و هیئتی نیز از آنجا به ایران آمد. سرانجام این جزیره مهم و استراتژیک و سرشار از منابع انرژی در ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ ش اعلام جدایی کرد و ایران نخستین کشوری بود که یک ساعت پس از اعلام جدایی، آن کشور را به رسمیت شناخت.
منصف
Iran, Islamic Republic of
عزیز بزرگوار برو تفسیر المیزان سوره کهف را بخوان تمام
تدبیر و بصیرت
Iran, Islamic Republic of
امیرالمومنین می فرمایند الناس علی دین ملوکهم. چطور ممکن است کوروش ایرانی بت پرست بوده درحالی که مردم ایران بخصوص بستگان و نزدیکان کوروش کبیر یکتاپرست و پیرو اهورامزدا و آیین زرتشت بوده اند!! ضمن اینکه کوروش معتقد به آزادی مذاهب بوده و با ورودش به هر سرزمین به آیین و سنت های آن احترام می گذاشت.درمورد یهود و بابلیان چنین رفتاری قابل تدبر است.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا یه کم هم از جنگ اعراب با ایرانیان بگو که چه بلاهایی را سر ملت ایران نیاوردند از خراسان تا خوزستان .تاریخ باب میل خودتو روایت میکنی اگه انصاف دارین به تواریخ دیگر هم گریزی بزنید و ازروی انصاف و انسانیت تاریخ را قضاوت کنید .و بازکو کنید
یاد خدا
Iran, Islamic Republic of
هرکسی دلش خواست از روی ظن و گمان یه چیزی میفرماید
قیصر ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
کوروش کبیر افتخار ایران درجهان تاریخ نوشته شده رفته ثبت شده
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1