تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۲۸۹۰۶۸

سفر روسای حزب اعتدال و توسعه کشور به زیلایی؛ از زندگی مشقت‌بار زنان تا سایه فقر و نداری بر خانواده‌ها (+تصاویر)

۰
کبنا ؛با توجه به پیگیری سایت خبری کبنا در مورد مشکلات زیلایی مسئولین کشور نسبت به این مشکلات آگاهی پیدا کردند، و سفری را برای شنیدن مشکلات خود مردم زیلایی از نزدیک تدارک دیدند.
به گزارش کبنا نیوز از زیلایی، نشست روسای حزب اعتدال و توسعه کشور از جمله استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و تهران در مسجد امام علی(ع) موشمی سفلی زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد برگزار شد.
خانم حقیقت‌جو رئیس سازمان زنان حزب اعتدال توسعه کشور در این نشست گفت: بحث توانمندسازی زنان منطقه به این معنا است، که بتوانیم دانش و اطلاعات لازم در مورد بعضی مشاغل را در اختیار زنان قرار دهیم، تا به‌وسیله آن بتوانند امرار معاش کنند.
حقیقت‌جو اظهار کرد: قول می‌دهم که به‌عنوان یک شهروند مفتخر زیلایی رابط بین مردم زیلایی و دولت تدبیر وامید باشم.
وی بیان کرد: استفاده از منابع طبیعی مانند بلوط و همچنین تأمین بودجه برای فعال کردن و راه‌اندازی کارخانه در این منطقه متناسب با منابع طبیعی و استعدادهای جوانان برای ایجاد اشتغال روستا ضروری است.
دهیار موشمی سفلی در این نشست نیز با اشاره به مشکلات رفاهی و خدمات درمانی، گفت: مشکلات درمانی زنان زیلایی به یک معضل تبدیل شده است، طی این چند سال زنان و مردان این منطقه مشکلاتی را دوشادوش هم کشیده‌اند، اما ثمرهٔ این زحمات به آن‌ها نرسیده است.
وی اظهار کرد: عدم به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده در پست‌های مهم مدیریتی استان و شهرستان‌های آن، باعث جاری شدن رودخانه خرسان در کنار این دهستان، وعدم استفاده از آب این رودخانه متناسب بااستعدادهای محیطی و کشاورزی، که با یک هزینه اندک می‌توان زمینه فعالیت را برای اهالی روستاهای هم‌جوار این رودخانه فراهم کرد.
دهیار موشمی سفلی بیان کرد: عدم وجود شبکه آنتن دهی مناسب وعدم دسترسی به اینترنت و همچنین عدم دسترسی به شبکه گاز یکی از معضلات  اصلی این روستا است.
وی بیان کرد: باوجود جمعیت انبوه زیلایی هیچ‌گونه سالن تفریحی و ورزشی و بوستان در این روستا وجود ندارد.
به گزارش کبنا، توران قطبی یکی از زنان زیلایی به پاره‌ای از مشکلات زنان این روستا پرداخت، و گفت: دوری از شوهران، نبود پدر بر سر خانواده، بی‌توجهی مسئولین به زنان ‌سرپرست خانوار زندگی را برای زنان زیلایی چندبرابر کرده است.
به گزارش کبنا، مینا عسکری پزشک منطقه زیلایی نیز در این نشست گفت: زنان زیلایی در وضعیت مشقت باری هستند، یکی از مشکلات اصلی زنان این روستا، دوری مردان از زنان به مدت دو یا سه ماه، بی‌سوادی مفرط زنان، بی‌توجهی به مسائلی از جمله درس و شغل دختران و عدم امکانات درمانی و رفاهی برای زنان باردار است.
عسکری اظهار کرد: کمبود آهن در بین مردم زیلایی و سو تغذیه کودکان زیلایی به مرز هشدار رسیده است.
به گزارش کبنا، قربانی رئیس حزب اعتدال و توسعه جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: برای مردم این روستا عنوان فقر و استعداد را انتخاب می‌کنم، بدین معنا که باوجود استعداد و پشتکارهای فراوان مردم اما امکانات و خدمات اندکی به آن‌ها عرضه می‌شود.
قربانی اظهار کرد: به کار گرفتن همهٔ هم‌وغم خود برای همکاری با دولت جهت ایجاد تغییر در روستا انجام خواهم داد.
به گزارش کبنا، خانم اژدها کش رئیس حزب اعتدال توسعه استان فارس از مهمان‌نوازی و مهربانی مردم زیلایی نهایت تقدیر و سپاس‌گزاری را به عمل آوردند.
 

============
گزارش از تقی آزاده
============
نام شما

آدرس ايميل شما

زیلایی دیاری ازیاد رفته
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کسانی که درمصاحبه با شبکه های صدا وسیما احضارمیکنند ۸بار داریم میریم کربلا ....آخه که چی ....فقط برای ریا کاری میرید اگه راست میگه رضای خدا را میخاهید ...به مردم دوره افتاده ومحروم کمک کنید ...میانمار همین جاست
زیلایی دیاری ازیاد رفته
Iran, Islamic Republic of
تو اگر دغدغه ات مردم شام ویمن است ...دل من پیش غریبیست که نامش وطن است ....گندمی را که ازکیسه ی مال مامیبخشی...تکه نانیست که بر سرسفره من وامثال من است ....بخدا میامنمارهمین جاست
زیلایی دیارمن
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کسانی که درمصاحبه با شبکه های اجتماعی اظهارمیکنند ۸بارداریم میریم کربلا ....آخه واس چی ......اینا همش .. ؟؟اگه راست میگید به مناطق محروم کمک کنید ....یک بارهم کربلا بری زیاده ....کربلا همین جاست
ده وسطی
Iran, Islamic Republic of
درسفرهای که مردان مسول به زیلایی داشتند فقط ..بود ....خدا کنه قدمهای خانمها برای زیلایی خوش یوم باشد
موشمی سفلی
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه همین شاخه فرعینه سیمو آسفالت کنن بقیش پیش کش
کاهدونکی
Iran, Islamic Republic of
شاید این جمعه بیاید شاید؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شاید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ای که دستت میرسد کاری بکن ....
شهرضا ....دزج
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که مسولین به فکر آباد کردن منطقه زیلایی باشند تا بتوانیم دوباره به محل زندگیمون وزادگاهمون برگردیم ....زادگاهم مورزرد دل تنکم برات
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
برای حل مشکلات به کانال زیلایی ها بپیوندید zelaeinews@
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اومدین فقط با حرفای قشنگتون خودی نشون بدین و دل مردمو خوش کنید و تشریف ببرین !!
خوش اومین و پاتون سرتیلمون ، دیگه دیدار به قیامت !!
زیلایی دیارمن
Iran, Islamic Republic of
همچو چراغی که به خانه رواست دادن وبخشش به مسجد خطاست ...حاجی بیا کعبه تو دور نیست ...حج ریایی که مقبول نیست... چشم یتمی که به تو زل زدست ....وقتی ما این مناطق را داریم چرا ده بار باید به حج بریم
Iran, Islamic Republic of
بوی سوگیری از این گزارش میاد. خلوص نیت داشته باشید
زيلايي
Romania
درود بر غیرت بانوی اعتدال و شیرزن استان کهگیلویه و بویراحمد سرکار خانم قربانی
الحق و الانصاف که فعالیت های خیرخواهانه این بانوی ارزشمند قابل تحسین هست
saleh
United States
ادب حکم میکند بابت لطف و محبتی که دیگران به ما زیلایی ها دارند از آنها تشکر نماییم.
عرض خیر مقدم و شادباش خدمت روسای حزب توسعه و اعتدال کشور سرکار خانم حقیقت جو سرکار خانم قربانی سرکار خانم اژدها.حضور شما در منطقه محروم زیلاییخود نشان از تلاش خالصانه ،صادقانه و دلسوزانه شما و آینه وظیفه شناسی و پژواک آگاهی و تعهد شما و دولت تدبیر و امید است.امید و انتظار دارم نفس گرمتان به منطقه محروم زیلایی در جهت بازدید و رفع مشکلات و معظلات منطقه اعم از مشکلات بهداشتی،رفاهی تفریحی،اشتغال(تعادل و همگونی بین فقر و استعداد )و منابع طبیعی درخت امیدی باشد که به بار بنشیند و نوید بخش آینده ای زیبا و تغییر و دگرگونی در منطقه محرم زیلایی باشد.
درود بر همت بلندتان.
حق
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه تبلیغاتی و نمایشی نباشه منتظر نتایج هستیم
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
اون فردی که افاضه فرمودند و زیلایی را با کربلا مقایسه کردند بداند ایشان در جهل مرکب ابدالدهر بماند. به اسم زیلایی کامنت نذار و مرد باش ب اسم خودت کامنت بذار. زیلایی حقیقی فدایی حسین و زینب است.
کلنا عباسک یا زینب
کاسبی جدید
Iran, Islamic Republic of
کاسبی از محرومیت زیلایی برای خودنمایی برخی ها و کسب پست و مقام
Iran, Islamic Republic of
خیلی از بچه های منطقه زیلایی جاهای خوب رسیدن و در ادادات دولتی مشغول به کارند. خوب خودشون همت کنند و به مردمش کمک کنند. بقول خودتون چراغی که به خانه رواست به م........ در استان ما خیلی از روستاها مثل زیلایی بودن که به همت مردم خودش آباد شد
بویراحمد و دنا
واقعا باید از خانم قربانی زحمت کش و دلسوز تقدیر و تشکر کرد
استاندار محترم لطفا شایستگی و لیاقت ابشون در نظر بگیرید و بهترین فرد برای جامعه زنان است
ملت بیکار
Iran, Islamic Republic of
در دین ما آمده.نماز ،حج،جهاد و.... انجام دهید کسی که حج میره مال خود را حلال کرده و سهم فقرا و مساکین را پرداخت کرده و بر او واجب است به حج برود این همه انتقاد غیر سازنده و فاقد اطلاعات خوب نیست. هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد. هر چیز سرجای خود.
زیلایی دیارمن
Iran, Islamic Republic of
کاش تا دل میگرفت ومیشکست ...دوست می آمدکنارش مینشست
عجب... هم انگار گهگاهی سراغ مردم میرن غیر از انتخابات..
حزب عدالت و توسعه چه اسم قشنگی ولی حیف که فقط اسمش قشنگه...
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام و احترام.
اولا. کسی که این متن را زده اقای تقی ازاده نبود .این متن توسط خود دهیار روستا اقای بهنام ازاده نوشته شده و محتوی متن بیشتر سیاسی می باشد تا درد دل زنان زیلایی
ثانیا.هدف خانم حقیقت وقربانی دیدار با زنان رنج کشیده و زحمتکش زنان شجاع ودلیر زیلایی بود نه ان چیزی که تو ذهن دهیار روستا بود.درضمن خانم حقیقت و هیئت همراه به درخواست کسی دیگری به منطقه اورده شدند ولی بعضی به اسم اعتدال انها را معرفی کردندوحتی باتبلیغات..به مردم گفتند که اقای نوبخت و چند تا از معاونیین رئیس جمهور میخواهند به منطقه سفر کنند .این چنین افرادی به هیچ جایی نخواهند رسید.
وسلام
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1