تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۲۸۸۸۹۲

تصاویری از موکب‌های اربعین حسینی / وزیر نفت در رگ سفید گچساران / سفر کاروان سلامت به قلعه‌دختر / ۳۲ روستایی که در لنده آب آلوده استفاده می‌کند / دست استاندار روی یک درد قدیمی

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

۱۵۰ هزار اصله نهال در کهگیلویه تولید شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت:۱۵۰ هزار اصله نهال در نهالستان این شهرستان کشت و تولید شده است.
هدایت‌الله آویزش اظهار داشت: مساحت نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه دهدشت حدود ۲ هکتار است.
وی افزود: نهال‌های کشت شده شامل گونه‌های بومی منطقه‌ای از جمله کنار٬ کهور و اکالیپتوس است.
آویزش بیان کرد: نهال‌های کشت‌شده در فصل مناسب بین شهرستان‌های گرمسیری بهمئی، گچساران، چرام، لنده و کهگیلویه توزیع و غرس خواهند شد.
وی عنوان کرد: نهال‌های مازاد نیز در اختیار شوراها و دهیاران قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی نهال‌هایی همچون سرو، کاج، زبان گنجشک، و زلزالک به‌صورت رایگان بین مردم و نمازگزاران در نماز جمعه توزیع خواهد شد.
کاروان "سلامت امید" به منطقه محروم قلعه دختر کهگیلویه سفر می‌کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین کاروان "سلامت امید" به منطقه محروم قلعه دختر از توابع شهرستان کهگیلویه سفر می‌کند.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: دومین کاروان "سلامت امید" با هدف درمان رایگان مستضعفین فردا جمعه ۱۲ آبان‌ماه به منطقه محروم قلعه دختر از توابع شهرستان کهگیلویه سفر می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه کاروان "سلامت امید" با هدف خدمت به مناطق روستایی و کمتر برخوردار با حضور پزشکان رشته‌ها مختلف به مردم به طور رایگان خدمات ارائه می‌کند، ادامه داد: در این سفر ۲ کلینیک سیار دندانپزشکی به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
ایلامی ابراز کرد: پزشکانی از رشته‌های مختلف از جمله چندین پزشک عمومی، پزشکان متخصص قلب، داخلی، سونوگرافی، اطفال، گوش، حلق و بینی و عفونی دومین کاروان "سلامت امید" را با هدف ویزیت رایگان بیماران نیازمند همراهی می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دستور ویژه برای رفع فوری مشکل نوبت دهی کلینیک‌های شهید مفتح یاسوج در نشست هیئت رئیسه این دانشگاه خبر داد و افزود: حداکثر تا پایان آبان نوبت دهی ۲۴ ساعته تلفنی کلینیک در قالب جدید اجرایی می‌شود.
ایلامی با بیان اینکه نوبت دهی تلفنی و اینترنتی در اولویت است، بیان کرد: ضرورتی برای حضور مردم در ساعات اولیه صبح، برای ثبت نوبت وجود نداد واین مساله را بارها تاکید کرده‌ایم.
وی ادامه داد: تعداد پذیرش‌ها در کلینیک‌ها بیشتر شده و ظرف چند ماه آینده به طور حتم ۹۰ درصد نام نویسی مراجعه کنندگان، صرفا تلفنی و اینترنتی است.
۳۲ خانوار روستا "عروه" شهرستان لنده آب آلوده استفاده می‌کنند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: ۳۲ خانوار اهل روستا عروه با مشکلات زیست محیطی، تامین آب آشامیدنی بهداشتی و فضولات حیوانی دست وپنچه نرم می‌کنند‌.
امرالله خانی در نشست مجمع خیرین شهرستان لنده اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده بزودی یک تیم پزشکی به روستای عروه اعزام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت افراد جامعه جزو مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است، عنوان کرد: آب مصرفی مردم روستایی عروه در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارد که نیازمند ساماندهی به موقع وحفظ سلامت آن‌ها هستیم .
خانی از مدیرکمیته امداد شهرستان لنده خواستار ساخت سرویس‌های بهداشتی در روستای عروه شد و افزود: نخستین عامل مرگ و میر در شهرستان لنده به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بوده و سرطان دومین عامل مرگ و میر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با ابراز نگرانی درباره بیماری‌های قلبی و عروقی، ادامه داد: بیماری‌های قلب و عروقی نخستین و سرطان نیز دومین عامل مرگ‌و میر در این شهرستان است.
خانی با بیان اینکه علل مرگ‌ومیرها در لنده به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است، بیان کرد: با اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی می‌توان تا حدود زیادی این درصد را کاهش داد.
وی با بیان اینکه دو عامل اصلی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری سرطان است، گفت: عوامل محیطی و الگوی نادرست مصرف مواد غذایی افراد از جمله مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با اشاره به وجود اضافه وزن شکمی، دیابت، فشارخون بالا در لنده، خاطرنشان کرد: مصرف نمک زیاد در غذاهای این شهرستان ۱۰گرم بوده در حالی رنج اصلی آن ۵گرم است.
 


برگزاری مانور اسکان اضطراری در کهگیلویه
به همت هلال احمر کهگیلویه و با هدف افزایش توان و آمادگی گروه‌های امدادی مانور اسکان اضطراری در روستای طولیان برگزار شد.

 علی پوزش در حاشیه برگزاری این مانور ضمن قدردانی از سرعت‌عمل دستگاه‌های متولی در زمینه مدیریت بحران، اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع حوادث و بلایای غیرطبیعی، همه نهادها باید آمادگی برای مواجه‌شدن با چنین حوادثی را داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه هفته پدافندغیرعامل را فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد مدیران دانست و گفت: در همین زمینه با همکاری جمعیت هلال احمر کهگیلویه مانور اسکان اضطراری با کمیت و کیفیت بالایی در روستای طولیان برگزار شد.


وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران به دستگاه‌هایی که در این مانور شرکت نکردند تذکر داده می‌شود.

پوزش، مدیریت اصولی را مهم‌ترین امر در میزان کاهش تلفات به هنگام وقوع بلایای طبیعی عنوان افزود: سرعت عمل اورژانس ۱۱۵ و آتش‌نشانی در این مانور قابل تقدیر است.

سید عادل رهبریان از شرکت ۱۵۰ نفر در برگزاری این مانور خبر داد و بیان کرد: مانور ایمنی باعث ایجاد هماهنگی، تعامل، ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف اعضای کارگروه‌ها در صورت وقوع حوادث احتمالی نظیر زلزله می‌شود.


رییس هلال احمر کهگیلویه ضمن تشکر از همکاری همه نهادها در برگزاری این مانور؛ برپایی ۱۵ چادر، اسکان موقت، انتقال مصدومان فرضی حادثه به مکان امن، و برقراری ارتباطات مخابراتی و اورژانسی را از جمله اقدامات نمادین این مانور عنوان کرد.


 

خدمت به زائران حسینی با افتخار
پیاده‌روی اربعین حسینی هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست و عزتمندی شیعیان را به همراه داشته، خدمت به زائران حسینی افتخاری بزرگ برای خدام موکب‌ باب الحوائج است.


اربعین گوهر گرانبها و گنجینه بسیار پرارزشی است که سبب عظمت اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است و باید هر چه بهتر از آن بهره‌برداری کرد.

پیاده روی اربعین یک حرکت بزرگ در سطح جهان اسلام است که دارای آثار و برکات زیادی می باشد و هر مجموعه ای که در این راه قدم بر دارد توفیق خدمت رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) را پیدار کرده است. در این مسیر سخت، زنان نیز همراه و هم‌پای مردان،به عشق درک مسیر و به شوق دیدار حرم مولا، به راه می‌افتند؛

شما وسط این اربعین که یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای جهان تشیع است می توانید درهم شکستن حیطه استکبار را و احساس هویت و عزت‌مندی پیدا کردن شیعیان و همه آنها را ببینید؛ اساسا شما ببینید این میعادگاه که با اشاره اهل بیت عصمت و طهارت شکل گرفته در چهره شیعیان اثری از غم و اندوه غربت و تنهایی نیست، هم احساس عزت می‌کنند هم احساس فرهمندی می کنند. می توانند مفتخر بشوند به دیدار حرم اربابشان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) که یک بخشی است برای درک هویت شیعی و دینی، اگر کسی این هویت را لمس بکند واقعاً شیعه‌تر خواهد شد.

اگر یک بار در میهمانی اربعین حسین(ع) حاضر شوی، دیگر برایت خیلی سخت می‌شود، در زمان‌های دیگر که حرم حسین(ع) آرام و بی‌هیاهو است آنجا باشی. چون حس می‌کنی، تنها در اربعین است که حُرمت حرم حسین حفظ می‌شود؛ در اربعین است که کسی آرام وارد حرم نمی‌شود؛ همه به سر و سینه می‌زنند و در فراق حسین اشک می‌ریزند و ناله سر می‌دهند.

در مسیر زائران حرم امام حسین(ع) موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. خدام موکب ها در این مسیر به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.



















 
دلیل سخت‌گیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد روی یک درد قدیمی /این انحراف همیشه وجود داشته است
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد این درد را به خوبی دریافته است و می‌داند که برای جلوگیری از ادامه روند گذشته و پول‌پاشی‌های بی‌حاصل باید با مدیران سخت‌گیری کرد.
نشست‌هایی که در مدت اخیر و با مدیریت علی‌محمد احمدی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود شاهد برخی از مواضع استاندار هستیم که وی حساسیت زیادی نسبت به آن دارد.
یکی از این موضوعات مربوط به اشتغال‌زایی است که استاندار به شدت با آمار غیر واقعی اشتغال مخالف است و معتقد است که یا نباید کاری را انجام داد و اگر انجام می‌دهیم واقعی و دست یافتنی باشد.
برای مثال در شورای بانک‌های استان به خوبی دریافتیم که استاندار نسبت به اشتغال واقعی دغدغه دارد و در این زمینه با هیچ مدیری هم تعارف نمی‌کند.
در سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ رشد بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است و شاید یکی از دلایل آن به آمارهای غیر واقعی برگردد که مسؤولان استان طی سال‌های گذشته ارائه داده‌اند.
عدم نظارت بر توزیع تسهیلات اشتغال‌زایی هم یکی از مهم‌ترین دلایل این آمار بسیار بد برای استان طی سال‌های اخیر بوده است.
در استان نشان داده‌ایم که تسهیلات را کمتر در جای خود مورد استفاده قرار داده‌ایم و همین موجب شده تا علاوه بر عقب‌ماندگی در تولید در اشتغال هم وضعیت بحرانی داشته باشیم.
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد این درد را به خوبی دریافته است و می‌داند که برای جلوگیری از ادامه روند گذشته و پول‌پاشی‌های بی‌حاصل باید با مدیران سخت‌گیری کرد.
 
معرفی روستای برتر دوستدار کتاب در لنده/اجرای ۴ طرح کتابخوانی در روستاهای پر جمعیت لنده
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنده گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جشنواره روستائیان و عشایر دوستدار کتاب در لنده برگزار و روستای برتر دوستدار کتاب پس از ارزیابی نهایی معرفی خواهد شد.
سید زکریا تقوی‌نژاد با اشاره به در پیش رو بودن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: دومین جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در شهرستان لنده برگزار گردید.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت کتاب و کتابخوانی در روستاها افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در سطح روستاها یک امر ضروری بوده که باید با روش‌های مختلف از جمله تشویق و ترغیب انجام شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده تصریح کرد:نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌هایی جذاب برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد و طرح‌های مختلف کتابخوانی را در سطح روستاهای بزرگ شهرستان برگزار می‌کند.
تقوی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح کتابخوانی در روستای قیام گفت:دهیاری و اعضای شوراهای اسلامی در سطح روستاها باید به کمک نهاد کتابخانه عمومی بشتابند تا این فرهنگ در سطح روستاها نهادینه شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در جلسه جشنواره رستاها و عشایر دوستدار کتاب ۴ طرح کتابخوانی شامل والد کتابخوان، فرزند پروری و کتابخوانی، محیط زیست و کتابخانه و ... جهت اجرا در روستای قیام به تصویب رسیدند.
 
وزیر نفت در محل حادثه چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید حاضر شد
وزیر نفت و تیم همراه برای در جریان قرار گرفتن از وضع مهار آتش چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید وارد این منطقه شدند.
به نقل از شانا وزیر نفت که در نخستین ساعت آتش سوزی دکل ۹۵ شرکت ملی حفاری، نماینده ویژه‌ای برای پیگیری این حادثه انتخاب و آن را به منطقه گچساران اعزام کرده بود، امروز (۱۱ آبانماه) در محل حادثه حاضر شد.
بر اساس این گزارش،چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید ظهر یکشنبه (هفتم آبان‌) هنگام عملیات حفاری به دلیل فوران گاز، از کنترل خارج و سبب سوختن دکل ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری شد؛ در این حادثه متاسفانه، ۲ تن از کارکنان عملیاتی شرکت به نام‌های فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی جان باختند.
گفتنی است، آخرین گزارش‌ها از مهار آتش این چاه حاکی از آن است که استخر تامین آب ۲۰۰ هزار بشکه ای برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید بزودی آماده شده است و طبق برنامه قرار است چاه عمودی نیز در کنار این چاه حفر شود.
در ادامه اظهار نظر مدیران نفتی حاکی از آن است که مهار آتش این چاه زمانبر است اما متخصصان داخلی با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارند توانایی مهار آن را دارند.
گفتنی است، میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.
این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.
۵ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کوه سفید طعمه حریق شد/تقدیر از همکاری مردم ، مسؤولان و اصحاب رسانه
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: در پی آتش‌سوزی دو روزه کوه سفید بیش از ۵ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کوه سفید طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای مردمی و مسؤولان و اصحاب رسانه مهار شد.
ذبیح الله محمدی با اشاره به آتش‌سوزی دو روز اخیر جنگل‌ها و مراتع کوه سفید در لنده اظهار داشت: پس از دو روز تلاش شبانه‌روزی و حضور و همکاری ادارات و نهادهای مردمی و اصحاب رسانه این آتش‌سوزی صبح امروز مهار شد.
وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و نیروهای مردمی افزود: حضور به موقع نیروهای مردمی، طبیعت دوستان و مجموعه فرمانداری و بخشداری و ادارات و نهادها ، سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در راستای خاموش کردن آتش‌سوزی در کوه سفید جای تقدیر و تشکر دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده تصریح کرد: هنوز علت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه سفید مشخص نبوده و به زودی علت آن مشخص و در اختیار مسؤولان امر قرار خواهد گرفت.
محمدی ادامه داد: به دلیل کمبود نیرو و نبود بالگرد ۵ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کوه سفیدطعمه حریق شد که امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در سطح شهرستان نباشیم.
 
پیاده روی اربعین هیمنه استکبار جهانی را به لرزه در می‌آورد/استکبار از حضور میلیونی شیعیان به هراس افتاده است
فرماندار شهرستان لنده با اشاره به شکوه و عظمت پیاده روی اربعین حسینی گفت:حضور میلیونی شیعیان و پیاده روی اربعین حسینی هیمنه استکبار جهانی را به لرزه در آورده است.
دارا کریمی نژاد در جمع برخی از مدیران شهرستان لنده اظهار داشت: همایش پیاده روی اربعین نمایش اقتدار و عظمت شیعیان در سراسر جهان بوده که نمایشی از شور و شعور حسینی است.
وی افزود: این حرکت عظیم میلیون‌ها شیعه در مسیر کربلا درس آزادگی و شجاعت و اقتدار و عظمت شیعیان را برای جهانیان به همراه داشته که باعث ترس و هراس استکبار جهانی شده است.
فرماندار لنده تصریح کرد: همایش پیاده‌روی اربعین یک پیاده‌روی صرف نبوده بلکه حرکتی ارزشمند در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی در جامعه جهانی است.
کریمی‌نژاد با بیان اینکه همایش پیاده‌روی اربعین به یک اقدام فرهنگ ساز در عرصه جهانی تبدیل شده یادآور شد: بیش از ده‌ها میلیون نفر به عشق اباعبداله الحسین(ع) و با پای پیاده چنان شکوه و عظمتی خلق می کنند که جهان را مبهوت خویش کردند.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ حسینی در اربعین حسینی ماندگار خواهد ماند و در کالبد زمان و تمدن شیعی به یادگار خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1