تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۲۸۸۷۷۴

از تجمع در مسیر استاندار تا مدیری که «احمدی» را عصبانی کرد و قشون‌کشی ۴۰ ریشتری «دیودیده» (+تصاویر اختصاصی کبنا)

۲۱
۰
کبنا ؛نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون در محل این کارخانه به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمدی احمدی در بیست و هفتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که پنجشنبه، ۱۱ آبان ماه در کارخانه سیمان مارگون تشکیل شد، اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری بسیار بالایی برای راه اندازی این کارخانه انجام شده است و این ضرورت وجود دارد که مشکلات این کارخانه با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و متولی برطرف شود.
وی بیان کرد: در حوزه تأمین آب این کارخانه به صورت پایدار و تحقق آبرسانی بلند مدت، همکاری دستگاه‌های آب منطقه ای و شرکت شهرک‌های صنعتی لازم است. همچنین در حوزه هزینه آب بهای پرداختی این کارخانه، کاهش هزینه دریافتی توسط آب منطقه ای و شرکت شهرک‌های صنعتی مورد تاکید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بدهی این کارخانه در حوزه گاز و برق اشاره و خاطرنشان کرد: هدفگذاری لازم برای کمک و زمان دهی به این کارخانه برای پرداخت بدهی معوق گاز و برق انجام خواهد شد.
احمدی بر توسعه جاده دسترسی و مسیر ارتباطی کارخانه تاکید و تصریح کرد: مسیر "پاتاوه به دهدشت" با فعالیت پیمانکار در دست اقدام است و تکمیل این پروژه از اولویت‌های ما محسوب می‌شود. همچنین ایجاد یک میدان در روبه روی کارخانه عملیاتی خواهد شد. اصلاح مسیر انتقال برق در مسیر کارخانه نیز اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل کارخانه ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل و استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و کمک‌های فنی و اعتباری برای کمک به کارخانه تحقق خواهد یافت. هدفگذاری ایجاد پایانه حمل و نقل در مجاورت کارخانه با همکاری حمل و نقل و پایانه‌های استان انجام می‌شود. حمل و نقل کارخانه سیمان مارگون تقویت می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تلاش برای افزایش تولید و اشتغال در استان تاکید و عنوان کرد: جزیره ای عمل کردن دستگاه‌ها یک آسیب محسوب می‌شود و برخی مشکلات را می‌توان بدون جلسات سنگین و پرهزینه نیز حل کرد.
احمدی بیان کرد: باید ما بعنوان مسئول مشکلات مردم را حل کنیم و یکی از مواردی که می‌تواند در رفع مشکلات مردم مؤثر باشد اینست که موانع واحدهای صنعتی و تولیدی رفع و شرایط را برای آن‌ها تسهیل شود تا با فعال شدن بتوانند اشتغالزایی برای جوانان ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: مصوبات جلسات همچون قانون برای مدیران دستگاه‌های اجرایی قابل اجرا هستند و مدیرانی موظف به اجرایی کردن مصوبات می‌باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال سال اقتصادی مقاومتی است باید همکاری کنیم تا صنعت، تولید و بازار رونق بگیرد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید جزیره‌ای عمل کنند، هدف ما در اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهیم.
همچنین داریوش دیودیده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری کارخانه سیمان مارگون ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۲۲ دلار ارزی و ۲۰۰ میلیارد تومان ریالی بوده است.
وی افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک سپه بعنوان بانک عامل به این واحد صنعتی پرداخت شده است.
دیودیده بیان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه در سال ۸۹ آغاز شده و در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان مارگون دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت بهاء برق و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت گاز بهاء مصرفی بدهکار است.
دیودیده اضافه کرد: نبود انبار ذخیره و دپو در بنادر بوشهر و امام، تأمین آب، راه ارتباطی، حمل و نقل، نبود پایانه حمل و نقل در مجاورت کارخانه، نبود ماشین آلات حمل سیمان به بازارهای هدف برای صادرات و مسائل زیست محیطی از دیگر مشکلات و موانع این واحد صنعتی هستند.
در این نشست ضمن بررسی وضعیت موانع کارخانه سیمان مارگون تصمیماتی برای رفع موانع این واحد صنعتی اتخاذ و مصوب شد که از سوی دستگاه‌های اجرایی، استانداری و سرمایه گذار عملی شوند.
 
حاشیه‌ها؛
به گزارش کبنا، البته استاندار صحبت‌های تند و تیز زیادی هم زد و جملاتی همانند، «حرف نزنید» «من اگر عصبانی شوم، حرف‌های دیگری هم می‌زنم»، «عذر بدتر از گناه»، ایشان اصلاً اطلاعی ندارد و «اگر کسی جرأت کرد، آمد» و من خودم پاسخگو هستم، استفاده کرد.
*جلوی درب کارخانه سیمان مارگون همزمان با ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعدادی از اهالی شهر مارگون تجمع کردند که خواستار به کارگیری بکارگیری در کارخانه سیمان و رفع مشکلاتشان شدند.، علی محمد احمدی هم در جلسه رسمی ستاد تسهیل به حضور آنها در جلوی درب استانداری اشاره کرد و گفت: مدیران با بالا کشیدن شیشه‌ها از کنار انها با بی‌اعتنایی عبور کردند.
*استاندار گفت: ما حقوق می‌گیریم که برای آنها شغل ایجاد کنیم، نه اینکه با ایجاد مشکل و موانع جلوی سرمایه‌گذاری که از آن طرف دنیا آمده، شغل‌های ایجاد شده را هم از بین ببریم.
* احمدی اضافه کرد: آقای دیودیده چنان به این کارخانه قشون کشی کرده است که هر کسی از بیرون نگاه کند، فکر می‌کند زلزله ۴۰ ریشتری آمده است؟ آیا واقعا همه ماها برای رفع یک حلقه چاه آب اینجا آمده‌ایم، شماها باید دست این سرمایه‌گذار را که از آن طرف دنیا آمده است، ببوسید که برای فرزندان و جوانان دیارتان شغل ایجاد کرده است؟ مگر این چاه متعلق به این مملکت نیست؟
* ۴۰ سال دور خودمان می‌گردیم و هیچ کاری نمی‌کنیم.
* بررسی عدم وجود پایانه در کارخانه سیمان مارگون یکی دیگر از دستورکارهایی بود که در این جلسه مطرح شد، هنگامی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خوان‌پایه مدیرکل راهداری حمل و نقل و پایانه‌ها در این باره توضیح خواست، او نتوانست پاسخ قانع کننده‌ای بدهد و هم امر باعث شد تا استاندار بگوید، «من اگر عصبانی شوم، حرف‌های دیگری می‌زنم»
در ادامه بحث استاندار و خوان‌پایه مدیرکل پایانه‌های استان، یکی از مسوولان کارخانه سیمان مارگون گفت: ما ۶ هزار مترمربع زمین را برای احداث یک پایانه برای کارخانه سیمان مارگون درنظر گرفتیم و مشکلات کاربری آن را هم برطرف کرده‌ایم، اما خوان‌پایه در ادامه که گویا متوجه حرف‌ها نشده بود، گفت: اگر زمین را تغییر کاربری بدهند و طبق ضوابط صورت گیرد، ما هم همکاری می‌کنیم که استاندار خطاب به او گفت: اگر اینجا نداریم، می‌توانید یا نه، در نهایت استاندار از حرف‌های این مدیرکل قانع نشد و گفت: اطلاعات و دستورالعمل‌های لازم را برای احداث پایانه در اختیار بنده بگذارید، شخصاً خودم اقدام می‌کنم، آن موقع اگر کسی جرات کرد و برای تعطیلی آن آمد، خودم جوابگو هستم.
البته استاندار که دید خوان‌پایه‌ حرف‌های خودش را می‎‌زند، گفت: مثل اینکه ایشان اطلاعی ندارد و شما بگو چه میل دارید، تا ما همان را انجام دهیم.
* در این جلسه هنگامی که سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی انجام برخی از کارها را بخشنامه‌های بالادستی‌ها و حرف‌های وزیر شرط کرد، استاندار به او گفت: وزیر وزیر نکن، اگر من اینطوری خوشم نمی‌آید، اگر مدیری از خودش اختیاری ندارد، در جلسات حضور پیدا نکند.
* استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های بنام خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: از محل اعتباراتی استانی، پولی را در خصوص انتقال آب به این کارخانه اختصاص دهند.
* در این جلسه پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار و مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف جلساتی که قبلاً با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شد، ساکت نشسته بودند.
*استاندار با سرمایه‌گذار خارجی کارخانه سیمان مارگون یاسوج با زبان انگلیسی با تسلط کامل سخن می‌گفت.
* تعدادی از کارگران کارخانه سیمان مارگون نیز همزمان با دیدن خبرنگاران، اظهار کردند: ۵ ماه حقوق ما کارگران را پرداخت نکرده‌اند، و این جلسات فایده ندارد تا زمانی که پولی برای پرداخت به ماها نباشد. این جلسات فایده ندارد، برخی از کارگران به دلیل نداشتن پول رهن و کرایه منزل صاحب‌خانه‌ها آنها را جواب کرده‌اند.
* دانشی رئیس شورای شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: ما طبیعت سبز سقاوه را به احداث این کارخانه داده‌ایم که سبزی و شادی را در زندگی جوانان این دیار ببینم، شاید نیروهای متخصص را نتوان از بین فرزندان مارگون انتخاب کرد، اما می‌توان سایر شغل‌ها همانند، کارگری و نگهبانی و... را به آنها داد.
*استاندار کهگیلویه و بویراحمد چندین بار در جلسه تذکر داد که سکوت را رعایت کنید و از دیودیده خواست من بعد ترتیبی اتخاذ شود که هر کسی صحبت نکند، بلکه اعضای اصلی جلسه سخن بگویند.
*میزان تولید روزانه و سالانه کارخانه سیمان مارگون بعنوان تنها طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب ۳۳۰۰ و یک میلیون تن با اشتغالزایی مستقیم بیش از ۳۰۰ نفر و غیر مستقیم حدود ۷۰۰ نفر است که سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
 

 


نام شما

آدرس ايميل شما

احسان جهانبازیان
Iran, Islamic Republic of
بنر پشت سر استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اشتباه نوشته شده .واقعا تاسف باید خورد به حال این چاپخونه برا گاف دادن
دولتدوست /حسین
Iran, Islamic Republic of
خوانپایه مدیریت ندارد
دانشگر
Iran, Islamic Republic of
درود براستاندار عزیز
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
حداقل در عکسها متوجه جنب وجوش و عصبانی نکردن استاندار از سوی مدیران برای هر بیننده ای فابل تشخیص است
کارگران غیر بومی سد چمشیر
Iran, Islamic Republic of
دو صد گفته را نیم کردار نیست
حمید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس کیانی فعال .....
کارگران غیر بومی سد چمشیر
Iran, Islamic Republic of
اقای محنایی هم به زیانهای روسی و فرانسوی مسلط هستند
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
درود برهاشمی مدیر توانمند محیط زیست
مردم
Iran, Islamic Republic of
انصافا نگاه این آقای کیانی چطوری به زور خودشو چپونده بین مدیر کل های استان...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خوانپایه مدیر توانمند شجاع پاکدست تحول گر
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خوانپایه مدیر توانمند شجاع پاکدست
عشایر
Iran, Islamic Republic of
خوان پایه مدیرمنطمی است استاندار فرایند ضرب الاجلی را در پیش گرفته که مدیران برای هماهنگ شدنش نیازمند فرصت هستند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار آکادمیک
شیراز
Iran, Islamic Republic of
کبنا خیلی حاشیه سازی بی مورد میکنی ونمک زیاد میکنی خوان پایه وبنام از باصداقت ترین مدیران هستند ودرچارچوب قانون کارمیکنند اگر خارج از ان استاندار می خواد دستور بفرماید
اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اقای بنام را هم بردار اینا عامل توسعه نیافتگی استان هستن.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
مدیری به این نا کارامدی تا حالا به عمرم ندیدم مدیر محیط زیست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر نظری فرماندار بویراحمد هم به زبان انگلیسی وکردی و ترکی قشقایی مسلط است
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
ببخشید این جلسه است یا بازار شام
روزگار
Iran, Islamic Republic of
س. آخی .. په نوروزی چه خیرشه ..تمام جلسات دکتر احمدی گه برگزار شده .بنده خدا انگاری که کشتی هایش غرق شده ..شاداب نیست
100
Iran, Islamic Republic of
تورا خدا آقای استاندار محنایی دیودیده نیک اقبالی خوان پایه را .
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
وقتی .. رو می بینم بحال استان ناراحت میشم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1