تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۲۸۸۶۴۵

توانایی‌های محدود = سهم محدود از منابع نامحدود

۱۷
۰
کبنا ؛ 
میرآرش تقوی
نقد در همه جوامع بشری باعث پیشرفت و جلوگیری از انحراف است و به همین دلیل هم در جوامع مترقی و موفق نقد مهم است و منتقد هم محترم و عزیز، اما مثل همه موضوعات دیگر نقد و انتقاد هم باید در چهارچوب قوانین و مقرراتی انجام بپذیرد.
وقتی قصد داریم موضوعی را به نقد بکشیم باید بر آن موضوع اشراف داشته باشیم، تا کاستی ها را بشناسیم و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه بدهیم و خدای نکرده وارد وادی تخریب و سیاه نمایی نشویم و این مهم مستوجب این است که منتقد بر موضوع مورد نقد عالم باشد، مطالعه کرده باشد و یا در آن عرصه حضور داشته باشد و بر اساس مشاهداتش به بررسی بپردازد و در همه حال باید شرایط و امکانات موجود را لحاظ نموده و انصاف را رعایت کند
مدتی است که در استان ما هر کس کمتر سوادی دارد دست به قلم برده و هر  موضوع مربوط و نامربوطی را بدون مطالعه کافی و در نظر گرفتن شواهد و شرایط و امکانات از دیدگاه خود مورد بررسی قرار داده و به هر کس و هر چیز که میخواهد می تازد و هر نتیجه گیری که دلخواهش باشد انجام میدهد و از قضا در این راه نه شأن افراد و نه درستی و نادرستی اطلاعاتی را که در اختیار دارد را مورد توجه و اهتمام قرار نمی دهند.
ادبیات مناسب از اولین اصول نقد و بررسی است و کسی حق ندارد به شخصیت‌های سیاسی و مذهبی که در دوره ای از تاریخ به قدر وسعشان خدمت کردند خواه اشتباهاتی داشته باشند و یا نه توهین کند و به اسامی دون شأن وت وهین آمیز خطابشان کند.
تأسف برانگیزتر اینکه سایت‌های خبری و تحلیلی استان ما برای جذب اندک مخاطبی هر مطلب سبک و بی محتوایی را که احتمال بدهند توجهی را جلب میکندمنتشر میکنند و متاسفانه تاثیرات نامطلوب این توهین نامه‌ها را بر فرهنگ و وجدان عمومی نادیده می‌گیرند.
چند وقت پیش مطلبی باعنوان (هیهات من الضعف) منتشر کردم که مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و از طرفی حساسیت‌هایی را هم برانگیخت و جوابیه هایی را درپی داشت.
جواب دادن به مطالب انتقادی که مستقیما خطاب به یک مسئول منتشر میشود آدابی دارد که متاسفانه در استان ما مورد توجه قرار نمی گیرند
وقتی شهروندی در انتقاد به عملکرد نماینده شهرستان محل سکونتش مطلبی منتشر میکند درست این است که اگر مسئول مورد نظر صلاح دانست بوسیله روابط عمومی تحت نظارتش جوابیه منتشر کند و اگر از نظراتشان اهمیت موضوع در حدی بود که شخصا جواب بدهد در مناسبتهای مختلف و با استفاده از تریبون‌هایی که هراز چندگاه در اختیار مسوولان قرار میگیرد با ادبیاتی شایسته مقام و منزلت جایگاهی که اشغال کرده است به موضوعات و شبهات مطرح شده پاسخ بدهد.
متاسفانه پس از انتشارمطلب فوق الذکر شاهد عکس العمل تند و ادبیات نامناسب نماینده محترم بودیم که در دیدار با هنرمندان منتقدان را به رقبیای سیاسی خود پیوند زد و همه را یکجا به کما فرستاد گویا ا زنظرایشان هیچکس جز قلم فروشان وبه کما رفته‌ها از ایشان انتقاد نمی کند.
هرکس که وعده‌های انتخاباتی ایشان را یادآوری کند حتما سر در آخور سیاسیون معروف دارد و هر کس هم به تیترهای عجیبی مثل خاکبرداری پتروشیمی به پایان رسید اعتراض کند حتماً قلمفروشی مزدور است (پیشنهاد میکنم گزارش جناب بهگام را از خاکبرداری پتروشیمی را مطالعه بفرمایید)
برای من سؤال است که چرا و با کدام اختیار قانونی نماینده محترم کهگیلویه ورود خبرنگاران به محوطه پتروشیمی را منوط به داشتن اجازه کتبی ازدفتر خود کرده اند و در غیر این صورت ورود به آن ممنوع است؟
آیا پتروشیمی زیر مجموعه مجلس است و یا اینگونه می‌توان حقیقت راپنهان کرد؟
گذشته از عکس العمل تند نماینده محترم شاهد انتشار چندین جوابیه‌ی از طرف اشخاص حقیقی بودیم که هرچه فکر کردم نه متوجه شدم چرا این عزیزان بجای کسانی که وظیفه پاسخگویی داشتند زحمت نوشتن جوابیه را کشیدند و نه از متن جوابیه‌ها چیزی دستگیرم شد.
چطور می‌توان مدافع این موضع بود که حل مشکلات مردم مظلوم کهگیلویه را به همت خیرین حواله می‌دهد آنهم درشرایطی که شهرستان‌های مجاور ما به کارگاه‌های بزرگ اجرایی تبدیل شده‌اند وگوشه ای ازهمسایگان ما نیست که پروژه ای درآن فعال نباشد و اما وقتی از سهم ناچیز کهگیلویه گلایه می‌کنیم نماینده محترم که باید درد ما را فریاد بزند ناامیدانه می‌فرماید منابع دولت محدود است و باید با استفاده از خیرین مشکلات کهگیلویه حل بشود!
جناب نماینده منابع دولت محدود نیست همانطور که تاجگردون ثابت کرد که محدودیتی در منابع نیست. این توانایی‌های شماست که محدود است.
و شما جوان تحصیلکرده کهگیلویه ای که در جوابیه نوشتن از همدیگر سبقت می‌گیرید چگونه مدافع این گفتمان شده‌اید؟ آیا قلمفروشی شایسته کدامیک از ماست؟
حق مردم کهگیلویه درخواست از کرم ثروتمندانی است که هر از گاهی وجدان درد خود را با خیراتی اندک مثل کانکس مدرسه سرگچ دیشموک درمان می‌کنند؟
شما مدافع این گفتمان هستید؟
خداوند همه ماررا هدایت کند که قلم و قدم را جز برای رضای خدا بر نداریم و سایه پر نعمت مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی را بر مرز  و بوم ایران زمین مستدام بدارد، انشاالله
نام شما

آدرس ايميل شما

هاشمي
Iran, Islamic Republic of
تحصیلکرده هابیکارند چکارکنندحالا که برای خودشون کارنیست امابرای قلم مشتری گیرمیاد
شيروان
Iran, Islamic Republic of
احسنت برآرش عزیز??????????
آرش
Iran, Islamic Republic of
وقتی سردار خاتم تشریف داشت به اندازه کافی..د تولیدکردند
روح الله
United States
مطالب صادقانه وبی پرده شمابسیارخواندنی است میرآرش آفرین
فاطمه سعيدي
Iran, Islamic Republic of
خنده دارترین حرفی که درعمرم شنیدم این بودکه مشکلات چهارشهرستان باکمک خیرها حل بشود!!!!!خداشفابده
سادات ميرسالار
Iran, Islamic Republic of
سردار لطف بکندوآدرس این خیرها رابده به سیدرضاکه شاهدش بودهمیشه تاسادات ما یه سری بهشون بزنند
تقوي
United States
یک عده مثلا تحصیلکرده جیره خوار سرادرهاشمی شدند ویکی دوتاشون رامیشناسم اصلا اهل کهگیلویه نیستندوشغلشون شده تخریب کردن وکوبیدن هرکس که به سردار انتقادکرد جالب اینکه به همه تهمت قلم فروشی میزنند تازگی یکیشون نوشت سردار پدرکهگیلویه است????
انصار
Iran, Islamic Republic of
اگه از خیرین کمک نگیره مثل نماینده ات باید ۱۶سال خنثی باشدوبن بست کهگیلویه را رقم بزند
دانشور
Iran, Islamic Republic of
ماهم رفتیم پتروشیمی نگاه کنیم حراست نامه حاج عدل را میخواست هیچ خبری تومحوطه نیست دوسه تادستگاه دارند خاکبازی میکنند
بهميي محروم ومظلوم
Iran, Islamic Republic of
طرف ت. میخوره مثل ..عین خیالش هم نیست حالا یم عده از وعده هاگلایه میکنند
فرضعلي
Romania
آرش خودتو خسته نکن این مصیبت بایدچهارسال مارامعطل کنه ازماست که برماست
لطيفي
Iran, Islamic Republic of
سردار همه مشکلات آماده هستند کجایی
كلاچو
United States
بیشتر از ده سال پیش زمینهای مارا خریدند تاپتروشیمی بسازند خدا ازکسانی که باعث رفتن موحدبه بهبهان شدند نگذردکه اگرموحدبودحالا پتروشیمی سالهابودکه کارمیکرد ازوقتی موحدرفت کهگیلویه بی صحاب شد
زنگوايي
Iran, Islamic Republic of
موحد مردبزرگ ومردمداری است زنده باد
Iran, Islamic Republic of
مگه این خیرهاکی هستند ؟.. افسانه ای تبدیل شدند که ازقضا .. محترم هم یکی از آنهاست
بامشاد
Iran, Islamic Republic of
درودفراوان برمیرآرش عزیز????
منصف
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات راتاییدنمی کنید
چرا این مطلب درویترین سایت قرارنگرفت چرا سلیقه ای برخوردمیکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1