تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۸۸۵۵۳

حرفی که استاندار روی آن اصرار دارد، نه سیاسی و نه جناحی است

۲
۰
کبنا ؛ 
در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد مطالب مختلفی مطرح شد از جمله احضار ۲۱ کارشناس بانکی به مراجع قضایی.
به گزارش کبنا، عصر امروز نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار و با حضور مدیران عامل بانک‌های استان به اضافه مدیران‌کل دو دستگاه حمایتی بهزیستی و کمیته امداد برگزار شد.
در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل کل کمیته امداد و بهزیستی استان خواست تا در خصوص میزان اشتغال محقق شده توسط این دستگاه‌ها، توضیح دهد.
در نشست شورای بانک‌ها ابتدا در خصوص تسهیلاتی که از محل تبصره ۲۶ و همچنین از محل سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت شده توسط معاون استاندار آماری بیان شد که معلوم شد از این دو محل مبلغ نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان به استان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان در ابتدا عملکرد بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را از محل تبصره ۲۶ بسیار خوب ذکر کرد و گفت: بانک‌های استان در تحقق منابع کمیته امداد در کشور رتبه اول را دارند.
وی در ادامه به تسهیلات تلفیقی اشاره کرد و گفت: برای مشاغل خانگی از یک میلیون تا ۵ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود و برخی مواقع هم از محل همین تسهیلات و به صورت تلفیقی یعنی از محل منابع داخلی امداد و منابع بانکی تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود که اگر طرح توجیه‌دار داشته باشند تا سقف ۴۵ میلیون تومان هم به آن‌‌ها پرداخت خواهد شد.
در ادامه استاندار که حرف‌های مدیرکل کمیته امداد را شنید از وی در خصوص تعداد اشتغال واقعی از محل این اعتبارات پرسید و گفت: آیا واقعا با این مبالغ پرداختی شغل ایجاد می‌شود.
احمدی گفت: حرف ما این است که آیا کمیته امداد و بهزیستی توانسته‌اند به صورت واقعی با این مبالغ پرداختی شغل ایجاد کنند.
وی خطاب به مدیرکل بهزیستی که معتقد بود با این پول‌ها اشتغال ایجاد شده بیان کرد: به زبان خودمانی از دوستان سوال می‌کنم که این ۲۳۲ نفر با هر یک به میزان ۱۵ میلیون تومان چه اندازه به کار مشغول شده‌اند.
استاندار خطاب به موسوی‌امجد گفت: اگر من اکنون بروم و از آن‌ها در خصوص اشتغالشان سؤال کنم، چند نفر خواهند گفت که اشتغال پیدا کرده‌اند؟
پاسخ مدیرکل بهزیستی استان به استاندار این بود که از این تعداد بنا به گفته معاون اشتغال بهزیستی استان ۷۰ درصد اشتغال پیدا کرده‌اند.
در ادامه الله‌داد محمدی مدیرعامل بانک کشاورزی استان هم با بیان اینکه بانک‌های استان بیش از توان خود منابع پرداخت کرده‌اند افزود: برخی از بانک‌ها سه برابر منابع خود پرداخت کرده‌اند.
وی خطاب به استاندار گفت: به دلیل همین پرداخت‌ها گاه باید به مراجع بازرسی و قضایی پاسخ دهیم و به همین خاطر و به دلیل سخت‌گیری‌ها ۲۱ نفر از کارشناسان ما به مراجع قضایی احضار شده‌اند.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی عصر امروز در نشست با مدیران عامل بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه رویه ما، رویه اعتدال، اظهار کرد: همه ما یک هدف داریم، و همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و یک هدف داریم. و همه ادارات دولتی و بانک‌ها باید با هدف رفاه مردم، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم تلاش کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار کردن در این بازده زمانی سخت است، افزود: این مشکلات و تجهیز نشدن منابع بانک‌ها چرخه معیوبی است که باید در بالادست اصلاح شود و دست استان نیست.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامطلوب در سیستم بانکی گفت: تقویت بازارهای مالی و راه‌اندازی بورس به تجهیز منابع بانک‌ها کمک می‌کند، ضمن اینکه وظیفه بانک بنگاه‌داری نیست.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بانک‌ها باید هر سال ۲۵ درصد اموال غیر‌منقول خود را به منظور افزایش سرمایه واگذار کنند، گفت: بانک‌ها به دلیل سیستم‌های غلطی گذشته و پول‌پاشی‌های بی‌رویه وضعیت مطلوبی ندارند چرا که این پول‌پاشی‌ها منجر به افزایش تورم شده است.
احمدی تصریح کرد: بانک‌ها و مسوولان باید دغدغه مردم و رفع مشکلات اشتغال جوانان را داشته و بر این اساس تسهیلات لازم را پرداخت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر راه اندازی واحدهای راکد در راستای ایجاد اشتغال توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: هیچ کاری خارج از قانون و دستورالعمل بانک مرکزی از بانک خواسته نمی‌شود و توقع نمی‌رود، بانک‌ها فقط باید ظرفیت ایجاد شده در قانون را اجرا کنند.
وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و مشکلات بانک‌ها را می‌دانیم تصریح کرد: همه این محدودیت را می دانیم اما اگر بانکی به عمد کم‌کاری کند به بانک مربوطه معرفی می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت استان از سیستم بانکی گفت: درآمد مردم پایین است و همین امر موجب تضعیف اقتصاد استان شده است.
احمدی در بخش دوم سخنان خود از نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست از محل اعتبارات پژوهشی شورای فناوری مبلغی را برای انجام کار میدانی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد و بهزیستی در اختیار یکی از دانشگاه‌ها قرار دهد.
وی گفت: تیم علمی و اجرایی قوی برای رصد میزان اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد و بهزیستی تشکیل و این تیم تا پایان سال جاری به شکل علمی، دقیق و میدانی با پرسش‌نامه به صورت تصادفی از مددجویان این دو نهاد حمایتی تحقیقات را انجام دهند و اگر نیازمند اطلاعاتی بودند خودم به آنها کمک می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توقع من جناحی و یا گروهی نیست، گفت: توقع من از روسای بانک‌ها و مدیران ملی است، همه با هم برای پیشرفت و توسعه استان مشارکت کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
بانک دیشموک افتضاح است
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
استاندار تا الان خیلی حرف زد ببینیم چه میشه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1