تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۲۸۸۵۳۱

ورود دستگاه‌های نظارتی به مسئله نان و مأموریت «دیودیده»/ اعتراف آقای معاون در خصوص بودجه‌های استانی / دود سیاه، سفیدی کوه لنده را پوشاند / نارضایتی دانشجویان دانشگاه یاسوج

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

کیفیت آرد و نان در کهگیلویه و بویراحمد بهبود می‌یابد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده کیفیت آرد و نان در شهرها و روستاهای مختلف این استان بهبود می‌یابد.
داریوش دیودیده در نشست هم اندیشی ارتقا کیفیت آرد و نان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ارتقاء کیفیت پخت نان به صورت ویژه در دستور کار مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و با ارائه برنامه چهار ماهه این مهم اجرایی می‌شود.
وی خواستار تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در ارتقای کیفیت آرد و نان شد و افزود: به طور حتم تحقق این مهم نیازمند تعامل و ورود دانشگاه علوم پزشکی، تعزیزات حکومتی، اداره کل استاندارد و اتحادیه نانوایان است.
دیودیده ابراز کرد: کاهش مسائل و مشکلات نانوایی‌ها در سطح استان علاوه بر برنامه ریزی اصولی، مستلزم مشارکت، همکاری و تعامل فعالان این بخش با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتظار می‌رود متصدیان نانوایی‌ها در شهرها و روستاهای استان برای پخت و عرضه نان با کیفیت و جلب رضایت مردم بیش از پیش تلاش کنند.
دیودیده بیان کرد: مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت برای بهبود کیفیت آرد و نان، تقویت خبازان و کاهش دغدغه‌های آنان و جلب رضایت مردم برنامه ریزی لازم را داشته و طی ماموریتی از تجربیات استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های نظارتی مرتبط برای ارتقاء کیفیت آرد و نان برنامه چهار ماهه‌ای در دستور کار داریم و امیدواریم پس از طی این فرایند دغدغه‌ای نداشته باشیم.
دیودیده خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۲۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای خبازیاستان صورت گرفته که در این راستا ۹۲ واحد تخلف صنفی داشته که طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
 
 
 
۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان در محور اصفهان به یاسوج با توقیف یک دستگاه خودرو سواری ۵۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کردند.
 
سرهنگ سعید بالش زر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در ایست و بازرسی مستقر در محور اصفهان به یاسوج حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و خودرو موردنظر را جهت بررسی متوقف کردند.
وی افزود: این عوامل با استفاده از تجربیات فنی و تخصصی خود در بررسی از این خودرو موفق به کشف مقدار ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شده که به طرز ماهرانه در این خودرو جاسازی‌شده بود.
سرهنگ بالش زر از مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با خریدوفروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف، قانون‌گریز و قانون شکن با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محله‌ها اقدام شود.
کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
بر اساس آمار نیروی انتظامی، چهار هزار و ۴۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۹۵ در استان کشف شد.
محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به مسیر ترانزیت و حمل مواد مخدر به استان‌های مرکزی و غرب کشور و تهران تبدیل شده است و رقم بالای کشف سالانه مواد مخدر حکایت از مبارزه گسترده فرمانده انتظامی با سوداگران مرگ دارد.
۷۰ درصد افراد زیرپوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت: ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی کشور وجود دارد.
آذر اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند، اظهار داشت: ۵۶۰ هزارنفر از این تعداد در مناطق محروم ساکن هستند و حدود ۷۰ درصد از آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
مدیرکل امور اجتماعی کمیته امداد کشور عنوان کرد: ۳۰ درصد دیگر زنان به دلیل از کارافتادگی مردان، سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.
اسماعیلی ابراز کرد: حدود ۸۰ درصد از خیرین این استان از استان تهران و فارس به کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف خدمات رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی وجود دارد، بیان کرد: تمام این دختران دچار مشکلات روحی و روانی هستند و مردمی برای ازدواج با آنها وجود ندارد.
اسماعیلی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه و رشد دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: کمیته امداد از سال گذشته توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته و هدفگذاری‌های در این راستا انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این حوزه مشکلات زیرساختی وجود دارد، گفت: پراکندگی جغرافیایی در بسیاری از مناطق وجود دارد و باید یک روستا در راستای اجرای طرح منظومه‌های روستایی پیشگام باشدو این استان می‌تواند پایلوت این حوزه شود.
اسماعیلی گفت: مناطق برخوردار بیش از مناطق محروم از منابع و اعتبارات استفاده می‌کنند و باید به حوزه مناطق کمتر برخوردار بیش از پیش توجه کرد.
 
اهدا عضو کودک یاسوجی به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدا عضو کودک ۸ ساله یاسوجی به ۳ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
غلام عباس سبز اظهار داشت: اعضای بدن بنیامین پناهده کودک اهل روستای مزدک بویراحمد که به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی عنوان کرد: صبح امروز پس از رضایت خانواده مرحوم "بنیامین پناهنده"، اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از بدنش جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.
سبز از حضور تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر داد و افزود: دو کلیه و کبد "بنیامین پناهنده" بیمار مرگ مغزی یاسوجی به بیماران نیازمند اهدا شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این هفدهمین اهدای عضو در استان است، ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهدا عضو در کشور رتبه نخست را دارد.
اجرای رزمایش پدافند سایبری در مدارس شهرستان کهگیلویه
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل رزمایش پدافند سایبری در همه مدارس این شهرستان به اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید لطف‌الله فروزان در این آیین اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه آمادگی و تمرین مقابله با حمله‌ها و تهدیدات احتمالی سایبری دشمن است.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه عنوان کرد: در این برنامه بررسی دقیق سرورهای پرسنلی، اتوماسیون و ... به منظور حصول اطمینان از امنیت کامل، تقویت موتورهای جستجوی آنتی‌سرور و آنتی‌ویروس و کنترل دقیق ورودی و خروجی شبکه داخلی آموزش و پرورش شهرستان انجام شد.
فروزان افزود: ویژه نامه اوج فناوری برای عموم فرهنگیان با رویکرد پدافند سایبری به همراه دو آنتی ویروس قوی با جدیدترین فایل‌های بروزرسانی شده و همچنین فیلم آموزشی بین دانش‌آموزان و فرهنگیان توزیع شد.
 
تنها ۷ درصد از بودجه استانی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ محقق شد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:تنها ۷ درصد از بودجه استانی استان در سال ۹۶ محقق شد.
علی شهابی در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان، اظهار داشت: حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزارنفری استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۱۵۵ هزار نفر تعداد زنان جامعه روستایی در استان است.
وی با بیان اینکه نرخ باسوادی در میان زنان جامعه شهری استان حدود ۷۹ درصد است، گفت: نرخ باسوادی زنان روستایی استان حدود ۷۰ درصد است.
شهابی ابراز کرد: از اعتبارات استانی سال ۹۶ تا کنون تنها ۷ درصد آن تخصیص یافته است و اعتبارات استانی در سال ۹۵ زیر ۵۰ درصد محقق شده است.
وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی استان در منطقه زیلایی اجرا شد، گفت: تا زمانی که اعتبارات به این میزان اندک تخصیص می‌یابد نباید از ما انتظار انجام کارهای بزرگ را داشته باشند.
شهابی عنوان کرد: می‌توان از محل ردیف‌های متمرکز در حوزه زنان وزارت کشور ردیفی به زنان جامعه روستایی استان اختصاص یابد تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.
 
۴۸ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۸ پروژه استانی و ملی قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده است.
حسن نوروزی ظهر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۴۸ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در سطح استان شناسایی شده که واگذاری تعداد ۳۷ پروژه استانی و ۱۱ پروژه ملی هستند.
وی افزود: از ۳۷ پروژه استانی قابل واگذاری، ۱۷ پروژه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۹ پروژه مربوط به اداره کل ورزش و جوانان، پنج پروژه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک پروژه مربوط به محیط زیست و پنج پروژه مربوط به شرکت آب منطقه‌ای هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ۱۱ پروژه ملی قابل واگذاری، یک پروژه مربوط به اداره کل ورزش و جوانان، یک پروژه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنج پروژه مربوط به شرکت آب منطقه‌ای، یک پروژه مربوط به راه و شهرسازی، یک پروژه مربوط به آب و فاضلاب روستایی و دو پروژه مربوط به آب و فاضلاب شهری هستند.
نوروزی ابراز کرد: اردوگاه‌های سد شاه قاسم، تنگ تامرادی، باغ فردوس، تنگ مهریان، تنگ گنجه‌ای، بندان سی سخت، برم الوان، خهکلون و کوه گل از جمله پروژه‌های مهم قابل واگذاری در حوزه گردشگری هستند.
وی بیان کرد: کمپ دو و میدانی یاسوج، زمین چمن شماره ۲ یاسوج، زمین چمن شماره ۲ گچساران، سالن ورزشی علی آباد، سالن شهید باهنر دهدشت، خوابگاه شهید پایدار و زمین چمن مصنوعی لیکک از جمله پروژه های ورزشی قابل واگذاری هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد مجتمع فرهنگی و هنری دوگنبدان، مجتمع فرهنگی دهدشت، مجتمع فرهنگی دنا، مجتمع فرهنگی و هنری شماره ۲ دهدشت و مجتمع فرهنگی و هنری بهمئی را از مهم ترین پروژه‌های قابل واگذاری مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.


آخرین وضع عملیات مهار آتش سوزی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال انجام است


به نقل از روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که اقدامات پشتیبانی عملیات مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال انجام است، اظهار کرد:​ با پایان اقدامات پشتیبانی عملیات مهار فوران چاه آغاز می‌شود.

مهندس سپهر سپهری بیان کرد:​ نخستین اقداماتی که باید برای مهار فوران چاه انجام شود اقدامات پشتیبانی است که از سوی مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بر اساس برنامه زمانبندی شده در جریان است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرما برنامه ریزی حفاری چاه و عملیات پشتیبانی را بر عهده داشته و هماهنگی و انسجام مطلوبی بین متخصصان و تیم ‎های عملیاتی و پشتیبانی دو شرکت وجود دارد.

سپهری با بیان این که نقش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان متولی مخزن پررنگ است گفت:​  با آماده شدن امکان دسترسی به آتش،​ نقش شرکت ملی حفاری ایران پررنگ تر می شود و با هماهنگی و همکاری دو شرکت و برنامه تدوین شده عملیات خاموش سازی آتش انجام خواهد شد.




در ادامه معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ۲ سناریوی مهار حریق چاه ۱۴۷ رگ‏ سفید، گفت: تعیین زمان مهار آتش، به شرایط چاه و روش نهایی مقابله با حادثه بستگی دارد.

محسن پاک ‎نژاد که از روز هشتم آبان ‎ماه در محل حادثه حضور یافته است، آخرین وضع عملیات مهار آتش سوزی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید را تشریح کرد.

وی در ابتدا این حادثه را به خانواده جانباختگان تسلیت گفت و عنوان کرد: یاد و خاطره ۲ برادر گرامی و همکار غیرتمند شرکت ملی حفاری ایران را گرامی می ‎دارم که تا آخرین لحظه، دست از تلاش نکشیدند و جان به جان آفرین تسلیم کردند.


پاک ‎نژاد در ادامه با بیان این ‎که در مهار فوران چاه، سازماندهی قوای فنی، تخصصی، عملیاتی و پشتیبانی و تعیین فرمانده عملیات، اصلی ‎ترین اقدامات بود که انجام شد، ادامه داد: تسطیح محوطه چاه آغاز شده و ادامه خواهد داشت و اقداماتی از جمله احداث جاده جدید برای تسهیل دسترسی ‎ها، احداث استخر آب برای خنک سازی و تامین پمپ ‎های آب نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این ‎که برای مهار حادثه، به هیچ روشی به تنهایی اتکا نشده و بررسی روش ‎های مختلف به منظور انتخاب بهترین روش و مهار آتش ‎سوزی در کمترین زمان ممکن مدنظر است، گفت: با همکاری اداره فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری، همه اقدام‌های لازم برای مهار  حادثه در برنامه است.


وی درباره برنامه تولید از چاه ۱۴۷ گفت: پیش ‎بینی می ‎شد در صورت تکمیل عملیات حفاری و آغاز تولید از چاه ۱۴۷، برداشت روزانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار بشکه نفت از این چاه میسر شود.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران درباره تجربه ‎های مشابه با این حادثه، به حادثه نفت ‎شهر اشاره کرد که مهار آن حدود ۴۰ روز به طول انجامید و توضیح داد: تعیین زمان مهار آتش ‎سوزی، به شرایط چاه و روش نهایی مقابله با حادثه بستگی دارد؛ به طوریکه اگر بتوانیم از سطح چاه برای مهار حادثه وارد عمل شویم، پیش ‎بینی می ‎شود ۳۵ تا ۴۰ روز عملیات مهار زمان ببرد و اگر شرایط چاه چنین اجازه ‎ای ندهد، باید با روش ‎های مختلف برای مهار از کف اقدام کنیم که این امر، مستلزم حفر یک چاه کمکی و به طور طبیعی زمانبرتر است. در این روش حتی ممکن است مهار عملیات تا سه ماه نیز به طول انجامد.

 هفتم آبان ماه امسال دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان باختند.



نارضایتی دانشجویان دانشگاه یاسوج از بی توجهی به مسائل فرهنگی
دانشجویان دانشگاه یاسوج مستقر در خوابگاه‌های دانشجویی از بی توجهی مسئولان این دانشگاه گلایه‌مند هستند.
قطعی مکرر آب در برخی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج دانشجویان را کلافه کرده و هیچ مسئولی در این زمنیه پاسخگو نیست زیرا خود با این مشکل دست و پنجه نرم نمی‌کنند.
دانشجویان خوابگاه بهمن و اسفند یاسوج به خبرنگار تسنیم گفتند: تاکنون بارها به مسئولان دانشگاه موضوع قطعی آب را اطلاع داده‌ایم ولی هیچ توجهی نمی‌شود زیرا نه خود و نه فرزندانشان در این خوابگاه‌ها زندگی نمی‌کنند.
یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج با ابراز نگرانی از اینکه مسائل فرهنگی برای مسئولان دانشگاه اهمیتی ندارد، افزود:بی توجهی مسئولان دانشگاه بیانگر این بوده که نگاه آنان به خوابگاه‌‌های دانشجویی تنها محلی برای خوابیدن است.
وی با اشاره به اینکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه یاسوج مورد بی مهری واقع شده است، بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج به دلیل بی مهری مسئولان دانشگاه مغفول مانده است.
یکی دیگر از دانشجویان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج امکانات و خدمات ارائه شده را نامطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه یاسوج نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور پایین بوده و انتظار داریم مجموعه وزارت علوم برای بهبود وضعیت اقدام کنند.
دانشجویی دیگری از نبود سرویس ایاب و ذهاب گلایه کرد و گفت: در برخی اتاق‌های خوابگاه دانشجویی اضافه بر ظرفیت دانشجو زندگی می‌کند به گونه‌‌ای که در زمینه فضای لازم برای گذاشتن وسایل‌مان مشکل داریم.
با وجود پیگیری‌ها و تماس‌های مکرر خبرنگار تسنیم محمود رضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج حاضر به پاسخگویی نشد.


چهارمین دوره المپیاد ورزشی، بازی‌های محلی و بومی دورن مدرسه‌ای شهرستان گچساران آغاز شد
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گچساران و دیگر مسؤولان چهارمین دوره المپیاد ورزشی، بازی‌های محلی و بومی درون مدرسه‌ای شهرستان گچساران آغاز شد.

 ظهر امروز چهارمین دوره المپیاد ورزشی، بازی‌های محلی و بومی در مدارس شهرستان گچساران آغاز شد.

 در این آیین سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی  المپیاد ورزشی، بازی‌های محلی و بومی تمامی مدارس با مشارکت ۲۴ هزار دانش‌آموز در شهرستان در حال برگزاری است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۰ مربی ورزش  در آموزش و پرورش گچساران کار تعلیم ورزش و تربیت بدنی را در مدارس این شهرستان بر عهده دارد، بیان کرد: هم اکنون این تعداد مربی کار آموزش رشته‌های مختلفی ورزشی را در مدارس این شهرستان برعهده دارند.

 وی با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی، بازی‌های محلی و بومی در مدارس اذعان کرد: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان در مدارس این شهرستان در حال برگزاری است.
پورالحسینی بیان کرد: المپیاد درون مدرسه‌ای در ۱۸ رشته ورزشی از جمله والیبال، فوتبال، شطرنج، هندبال، تنیس روی میز، طناب زنی، حلقه زنی، دو و میدانی، بدمینتون و بازی‌های بومی و محلی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی در نهادینه کردن فرهنگ ورزش‌های همگانی در بین دانش آموزان گفت: توسعه ورزش مدارس راهکار اصلی جلوگیری از افزایش اضافه وزن و پیامدهای دیگر آن برای سلامتی است.

پورالحسینی در ادامه به برگزاری بازی‌های محلی و بومی در مدارس اشاره و عنوان کرد: برگزاری بازی‌های بومی و محلی   موجب احیای سنت و فرهنگ محلی در گچساران می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش‌های محلی و بازی‌های بومی بخشی از فرهنگ غنی این مرز و بوم به شمار می‌رود، تصریح کرد: این ورزش‌ها متناسب با وضعیت اقلیمی و شرایط فرهنگی مناطق مختلف طراحی شده و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های بروز شادی و نشاط و ایجاد شعف در افراد جامعه است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران بر ضرورت توجه بیشتر به ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی تأکید و خاطرنشان کرد: این گونه ورزش‌ها باید در مدارس  و در مجموعه‌های ورزشی مورد توجه قرار گیرد.






 
احداث ۵ خط انتقال آب برای مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از احداث ۵ خط انتقال آب برای مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید خبر داد.
به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب بیژن عالی‌پور با بیان این که تمام تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید در محل مستقر شده‌اند اظهار کرد: ​تعداد ۵ خط لوله انتقال آب برای تامین آب مورد نیاز عملیات اطفاء​حریق و حفاری چاه ‌‌های انحرافی احداث شده است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت:​ سایر کارهایی که بر اساس برنامه‌ریزی باید انجام شود در دست انجام است و هم اکنون کمبودی از نظر تامین ماشین آلات و تجهیزات نداریم.
وی افزود: پس از تعیین محل چاه جدید از سوی کارشناسان مهندسی نفت و زمین شناسی احداث لوکشین جدید برای حفاری چاه انحرافی آغاز شده و با آماده شدن محل، دکل حفاری شرکت ملی حفاری ایران مستقر خواهند شد.
عالی پور با بیان اینکه کوهستانی بودن منطقه عملیات آماده سازی محل چاه را با کندی همراه کرده است تاکید کرد:​ با تلاش و همت همه همکاران تمامی ماشین آلات سیار ساختمانی اعم از لودر، ​بلدوزر، ​گریدر و پیکور مشغول کار هستند و ماشین آلات مازاد نیز برای پشتیبانی ضروری اعزام شده است.
 
انباشته‌شدن زباله‌ها کنار مدارس تهدید جدی برای سلامت دانش‌آموزان
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: انباشته‌شدن زباله‌ها کنار مدارس سلامت دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد.
سید لطف الله فروزان در نشست شورای سلامت ضمن ابراز گلایه از انباشته شدن انواع زباله‌ها کنار برخی مدارس شهرستان، این وضعیت را خطرناک برای دانش آموزان عنوان و خواستار تدابیر لازم در این راستا از متولیان شورای سلامت شد.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه، هم‌چنین حجم زیاد زباله‌ها به صورت پراکنده در ورودی شهر را یادآور شد و گفت: متاسفانه روزانه شاهد رهاشدن آشغال‌ها حتی در سطح شهر هستیم.
وی با بیان اینکه رهاشدن زباله در بین عموم سلامت مردم را به خطر می اندازد، این کار را زیبنده یک شهر ندانست و خواستار پاکسازی سطح شهر به صورت ضربتی از همه مسئولان با همکاری NGU شد.
فروزان گریزی به کشتارگاه دهدشت زد و با توجه به اینکه در این کشتارگاه غیر از گوشت بز گوشت دیگری به فروش نمی رسد این را یک معضل برای شهرستان دانست و خواستار چاره‌جویی متولیان امر در این خصوص شد.
 
آتش‌سوزی کوه سفید لنده ادامه دارد/حجم آتش کم شده و مهار نشده است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: آتش‌سوزی کوه سفید لنده علیرغم تلاش گروههای مردمی و پرسنل اداره همچنان ادامه دارد.
ذبیح‌اله محمدی اظهار داشت: متأسفانه از ظهر امروز شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه سفید لنده بوده‌ایم که در همان لحظات اولیه نیروهای امدادی به محل آتش سوزی اعزام شدند.
وی افزود: علیرغم تلاش همه جانبه مردم و مسؤولان و پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و سطح وسیعی از جنگل‌ها را به کام خود کشانده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده با اشاره به وسعت آتش‌سوزی تصریح کرد: هنوز وسعت آتش‌سوزی محاسبه نشده ولی برآورد اولیه ما قریب به ۲ الی ۳ هکتار می‌باشد.
محمدی در ادامه با اشاره به علل آتش سوزی یادآور شد: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده ولی تلاش می‌کنیم که در پس از مهار اتش علل و عوامل آتش‌سوزی نیز پیگیری و در صورت دخالت انسانی برخورد و پیگیری لازم انجام خواهد شد.

اصلاح ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستاهای اقماری شهر یاسوج
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج از اصلاح ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستاهای اقماری شهر یاسوج خبر داد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج از اصلاح ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع آب فرسوده روستاهای اقماری غرب شهر خبر داد.
قاسم قلندری صبح امروز در بازدید از شبکه توزیع روستای سرآبتاوه یاسوج اظهار کرد: بازسازی و تعویض شبکه توزیع فرسوده روستاهای اقماری حومه غربی شهر یاسوج طی دو سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: افزایش جمعیت روستاهای اقماری شهر یاسوج و فرسوده بودن شبکه توزیع این مناطق اهالی را دچار مشکلاتی از جمله نوسان و افت فشار آب کرده بود.
وی افزود: افزایش بی‌رویه جمعیت روستاهای اقماری حاشیه شهر یاسوج از یک سو و قدیمی بودن و کمی اقطار خطوط انتقال و شبکه توزیع آب این روستاها باعث نوسان و کمبود آب شرب در این روستاها می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: برای مثال در یک از روستاها که طراحی شبکه توزیع برای جمعیتی ۱۰۰۰ هزار نفره بود در حال حاضر و به یکباره جمعیت این روستا به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.
قلندری با بیان اینکه طی دو سال اخیر برنامه‌ریزی لازم برای مرمت و توسعه شبکه شبکه توزیع آب روستاهای اقماری شهر یاسوج صورت گرفت، یادآور شد: طی سال جاری بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع آب فرسوده این مناطق از مدار خارج و شبکه جدید جایگزین آنها شد.
وی خاطرنشان کرد: تعویض و مرمت شبکه توزیع روستاهای اقماری روستاهای اقماری حومه شرقی شهر یاسوج نیز در دستور کار قرار گرفته است و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
 
مدیریت تنش آبی در شهرهای استان با جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و اصلاح شبکه توزیع آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت تنش آبی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد با جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و اصلاح شبکه توزیع آب صورت گرفت.
سیدعلی لدنی‌نژاد در کمیته تنش آبی آبفای استان اظهار کرد: مدیریت تنش آبی در تابستان جاری و فصول گرم سال بدون افزایش دبی انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال جاری تلاش شد با جلوگیری از هدر رفت آب، تنش آبی موجود در برخی شهرهای استان از جمله یاسوج و مادوان کنترل شود.
لدنی‌نژاد جمع‌آوری تخلفات آب و اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع را دو عامل مهم در مدیریت تنش آبی و جلوگیری از هدر رفت آب دانست و گفت: طی سه سال اخیر با اجرای طرح جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز از هدر رفت بخشی زیادی از آب شرب توسط متخلفتان جلوگیری شد.
وی تقویت تیم‌های اتفاقات و افرایش پیمانکاران رفع شکستگی را نیز دلیل دیگری بر جلوگیری از هدر رفت آب شرب دانست و گفت: با این کار نیز علاوه بر جلوگیری از اتلاف آب، از هدر رفت آین کالای با ارزش تا حدود زیادی جلوگیری شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فضای عمومی در شهرهای استان نسبت به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و تخلفات آب مساعد و همراه است، تصریح کرد: همین موضوع باعث شد فشارهای مختلف نتواند مانع اجرای این طرح در شهرهای استان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Iran, Islamic Republic of
دیدیده باید عوض بشه .....بدرد رییس صنعت ومعدن نمیخوره ..باید اقای افرا جایگزین اون بشه....
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1