تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۲۸۸۲۸۱

معرفی ۹۲ واحد متخلف نانوایی به تعزیرات حکومتی/ حرف رئیس پیمانکاران استان رد شد/ اختصاص ۲۱۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان/ حضور ۱۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در اربیعن حسینی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی در سال جاری به کهگیلویه وبویراحمد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت که حدود ۴۰درصد معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبارات عمرانی این استان در بودجه سال جاری از محل های مختلف تخصیص یافته است.
حسن نوروزی اظهار داشت: مجموع کل اعتبارات عمرانی این استان در سال ۹۶ رقمی افزون بر هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.
وی همچنین با اشاره به تخصیص بودجه سالانه و اعتبارات عمرانی استان در طول چهار سال گذشته نسبت به قبل از فعالیت دولت یازدهم گفت که در سال ۹۱ کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۵ با حدود سه برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و۳۲۰ میلیارد ریال رسید.
وی ادامه داد که کل بودجه عمرانی در بودجه سال ۹۶ در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال ۹۲ رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است.
نوروزی اظهار داشت که سهم استان از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال ۹۲ حدود ۶۲صدم درصد بوده که در سال ۹۶ به ۱٫۷دهم درصد رسیده است.
وی یادآور شد که شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در حالی که در سال ۹۱ تنها مجاز به توزیع و تصمیم گیری راجع به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه بود اما در سال ۹۶ میزان بودجه ای که استان می تواند بین شهرستان ها و مناطق مختلف توزیع کند به رقمی افزون بر هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی، یکی از اولویت های استان در توزیع اعتبارات را طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا و با ظرفیت و منفعت های عمومی دانست و گفت: حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج، طرح های راهسازی از جمله جاده پاتاوه - دهدشت، بزرگراه های یاسوج - اصفهان، یاسوج - شیراز، گچساران - بابامیدان- بهبهان، آبرسانی به چهار شهر سوق، لنده، دهدشت و چرام از طریق سد کوثر و طرح های مربوط به عمران شهری از جمله طرح های اولویت دار استان هستند.
وی با اشاره به برخی از مهمترین شاخص های ارزیابی مدیران نیز گفت: هشت مورد معیار ارزیابی و بررسی میزان موفقیت و عملکرد مدیران در سال جاری تعیین شده است.
نوروزی بیان کرد که جذب اعتبارات ملی و متفرقه، جذب تسهیلات اشتغالزایی، میزان موفقیت مدیر در جذب و تامین درآمدهای عمومی تعهد شده، ساماندهی امور مربوط به آمار و شاخص های دستگاه مربوطه، واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی، رعایت منشور حقوق شهروندی و کیفیت بخشی به طرح های عمرانی از مهمترین شاخص های لازم در ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی استان است.
از مجموع بیش از ۷۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در کشور تنها ۱۴۰ هزار میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات استانی به استان ها تخصیص می یابد و حدود ۵۷۰ هزار میلیارد ریال آن در قالب بودجه های ملی و متفرقه در اختیار دولت و وزارتخانه ها در مرکز هستند.
 
اختصاص ۵۲ میلیارد ریال برای احداث چند سالن ورزشی بانوان در شهرستان گچساران
فرماندار گچساران از اختصاص ۵۲ میلیارد ریال از اعتبارات نفت برای احداث چند سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان گچساران خبر داد.
عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده گچساران با بیان اینکه امسال از اعتبارات نفت سه سالن چند منظوره ورزشی بانوان در شهرستان گچساران احداث می‌شود، اظهار کرد: این سه سالن ورزشی چند منظوره در روستاهای روستاهای سراب ننیز، ناصرآباد و مظفرآباد در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه در به سه سالن ورزشی چند منظوره روستای ناصر آباد، مظفرآباد و سرآبننیز اشاره و عنوان کرد: این پروژه با اعتباری به مبلغ ۳۰ میلیاردریال از محل اعتبارات نفت برای احداث سه سالن ورزشی برای بانوان این سه روستا در نظر گرفته شده که در حال حاضر در مرحله مناقصه است.
فرماندار گچساران گفت: مجموعه ورزشی روستایی ویژه بانوان گچساران با مساحتی به متراژ سه هزار و ۱۱۰متر مربع در سه روستای مظفرآباد، ناصرآباد و روستای سرآب ‌ننیز در شهرستان گچساران احداث می‌شود.
رحیمی در ادامه به احداث سالن چند منظوره ورزشی و استخر در شهر دوگنبدان ویژه بانوان اشاره و عنوان کرد: مجموعه ورزشی و استخر شنای بانوان گچساران با مساحتی به متراژ یک هزار و ۷۵۰ متر مربع در شهر دوگنبدان در حال احداث است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه بیش از ۲۲ میلیارد ریال برای احداث این مجموعه ورزشی و استخر پیش‌بینی شده است، اذعان کرد: در حال حاضر این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
۹۲ واحد متخلف نانوایی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه نخست سال جاری ۹۲ واحد متخلف نانوایی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
داریوش دیودیده بعدازظهر اسه شنبه در نشست هم اندیشی ارتقا کیفیت آرد و نان استان افزود: در این مدت دوهزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام شد.
وی با بیان اینکه کیفیت نان تولیدی در استان باید افزایش یابد، گفت: کیفیت آرد و نان در شهرها و روستاهای استان با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، بهبود خواهد یافت.
دیودیده اظهار داشت: بهبود کیفیت نان تولیدی در استان و کاهش مشکلات نانوایی‌ها نیازمند برنامه ریزی اصولی و مشارکت فعالان این بخش با مسئولان سازمان صنعت و معدن است.
وی افزود: بهبود کیفیت نان تولیدی در افزایش سلامت جامعه بسیار موثر است و در این راستا متصدیان نانواییها در شهرها و روستاهای استان باید در مراحل مختلف پخت و عرضه نان بسیار دقت کنند.
دیودیده تصریح کرد: یک برنامه چهار ماهه برای بهبود کیفیت نان تولیدی در استان اجرایی می شود که این امر نیازمند مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، تعزیزات حکومتی، اداره کل استاندارد و اتحادیه نانوایان است.
پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد ۹۰۰ میلیارد تومان از دولت مطالبات دارند
رئیس کانون کارفرمایی پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیمانکاران این استان در بخش‌های راه، آب، ساختمان، تأسیسات و نفت و گاز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از دولت مطالبات دارند که معادل بودجه عمرانی یک سال استان است.
آرش مدنی‌فر عصر امروز در سی و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در کشور و به‌ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات پیش روی صنایع تولیدی، حجم انبوهی از مشکلات موجود در بحث اشتغال بر دوش پیمانکاران عمرانی است.
وی افزود: ۴۱۰۴ شرکت پیمانکاری ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، ۱۴۶۱ شرکت فعال و ۲۶۴۳ شرکت غیرفعال است.
رئیس کانون کارفرمایی پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۵۸۴۴ شغل مستقیم و ۶۰۰۰ هزار شغل غیرمستقیم توسط پیمانکاران در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.
مدنی‌فر به مطالبات پیمانکاران استان از دولت اشاره داشت و بیان کرد: پیمانکاران این استان در بخش‌های راه، آب، ساختمان، تأسیسات و نفت و گاز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از دولت مطالبات دارند که معادل بودجه عمرانی یک سال استان است.
وی با بیان اینکه پیمانکاران این استان در بخش مالیات و ارزش افزوده مشکلات فراوانی دارند، گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران از طرف دولت، پرداخت مطالبات به صورت غیرنقدی و از طریق اسناد خزانه اسلامی و اخذ جرائم دیرکرد با توجه به عدم پرداخت مطالبات به صورت نقدی طبق بخشنامه از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.
رئیس کانون کارفرمایی پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اقدام به برداشت از حساب ادارات و عدم دریافت لیست بیمه به دلیل عدم وجود موجودی به صورت نقدی نیز از مهم‌ترین مشکلات پیمانکاران استان در بخش تأمین اجتماعی است.
مدنی‌فر ابراز کرد: پیشنهاد می‌شود سازمان تأمین اجتماعی از برداشت وجوه نقد از حساب کارفرمایان به دلیل کمبود نقدینگی خودداری کند.
در این نشست ابراهیم کشاورز رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گفت: ۴۱۸ میلیارد تومان پیمانکاران استان از دولت طلب دارند نه ۹۰۰ میلیارد تومان.
 
مسئولان هیئت‌های ورزشی باید از تجارب پیشکسوتان بهره ببرند
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توجه ویژه به استعدادیابی و مدارس فوتبال پایه در استان تاکید کرد.
سیدمحمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست با پیشکسوتان فوتبال استان، اظهار داشت: مدارس فوتبال حلقه گمشده این رشته ورزشی در استان هستند و انتظار می‌رود نظارت مستمر و ویژه‌ای بر مدارس فوتبال استان انجام شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما نسبت به ورزش فوتبال نگاه ویژه‌ای داریم و توسعه این ورزش در اولویت‌های کاری ورزش و جوانان استان است.
وی با بیان اینکه نیاز امروز ورزش کهگیلویه و بویراحمد تعامل موثر با پیشکسوتان است،گفت: پیشکسوتان مایه و منشا خیر و برکت ورزش فوتبال هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بر توسعه و آنالیز فوتبال استان توسط پیشکسوتان این رشته تاکید کرد و افزود: می‌طلبد هیئت فوتبال با فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان تعامل بیشتری داشته باشد.
وی با تأکید بر ضرورت حضور پیشکسوتان ورزش در هیئت‌های ورزشی و استفاده از ظرفیت و توانایی آنان گفت: مسئولان هیئات ورزشی، باید از تجارب پیشکسوتان بهره‌ببرند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خواستار بررسی نقاط ضعف تیم‌های فوتبال استان در لیگ‌های کشوری شد.
کمبود تجهیزات و نبود اسپانسر، استفاده از مربیان بومی در فوتبال وباشگاه‌های استانی، تشکیل کارگروه و کمیته پیشکسوتان فوتبال، توجه به مدارس فوتبال و فعالیت مربیان،استفاده از افراد با تجربه در بدنه هیئت فوتبال استان،حمایت از تیم‌های پایه و شناسایی پیشکسوتان فوتبال،استفاده از امکانات موجود در ورزش فوتبال و شناسایی استعدادهای فوتبال و معرفی به تیم‌های لیگ برتری،برگزاری ماهیانه جلسات پیشکسوتان از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.
 
پدافند غیر عامل با بقاء و حیات بشر سروکار دارد
رئیس ادار آموزش و پرورش لنده با اشاره به لزوم تقویت پدافند غیر عامل در این شهرستان گفت: از آنجایی که پدافند غیر عامل با بقاء و حیات بشر سروکار داشته باید تدابیر لازم جهت تقویت و بسترسازی آن در جامعه محقق شود.
علی جاویدان در آئین مانور پدافند غیر عامل مدارس شهرستان لنده اظهار داشت: هفته بسیج دانش آموزی یادآور حضور بصیرتمندانه دانش آموزان در عرصه دفاع مقدس و دفاع از آرمان ها و اعتقادات و ارزش های دینی و انقلابی بوده است.
وی افزود: همه اقدامات فرهنگی و مذهبی ما در قالب پدافند غیر عامل قرار می گیرد، چراکه به دنبال ارائه راهبرد و راهکار فرهنگی برای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش لنده تصریح کرد: ترویج اندیشه و فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت در جامعه برای آمادگی دفاع همه جانبه در سطوح مختلف بوده که در این عرصه باید ویژگی ها و شاخصه های شهید فهمیده‌ها مورد توجه قرار گیرد.
جاویدان در ادامه یادآور شد: پدافند غیر عامل با بقاء و حیات بشر سروکار داشته و در طول تاریخ انسان توانسته از آن در جهت رسیدن به رفاه و آمرامش و امنیت استفاده لازم را ببرد.
وی خاطرنشان کرد: آثار باستانی و بناهای قدیمی همه بیانگر میزان دقت و توجه انسان به پدافند غیر عامل برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی بوده و همین امر باعث بقاء و ماندگاری انسان ها شده است.
 
برگزاری مانور پدافند غیرعامل دامپزشکی جهت مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گچساران
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور پدافند غیرعامل دامپزشکی جهت مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گچساران برگزار شد.
ظهر امروز مانور پدافند غیرعامل دامپزشکی برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گچساران برگزار شد.
امید افشاری‌نژاد با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل دامپزشکی درمقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گچساران اظهار کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل تمام نهادها اعم از سازمان‌ها و صنایع نقش موثری ایفا می‌کنند، افزود: پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است و برنامه‌های مختلفی از نوع پوشش، پراکندگی، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا و موارد مختلف را شامل می‌شود.
رئیس دامپزشکی گچساران با اشاره به برگزاری این مانور گفت: در این مانور که دو اکیپ مقابله با بیماری در آن حضور داشتند، تمامی مراحل شناسایی، نمونه برداری و ضدعفونی منطقه آلوده با موفقیت به اتمام رسید.
افشاری نژاد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر اذعان کرد: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند.
وی با اشاره به پرندگانی نظیر مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از جمله پرندگان حساس به این بیماری هستند، ابراز کرد: در این مانور این پرندگان توسط اداره دامپزشکی این شهرستان جهت آمادگی بیشتر برای مقابله با وقوع بیماری ، انجام گرفت.
 
در سال جاری اعتبارات مناسبی به طرح‌های عمران شهری گچساران اختصاص داده شد
فرماندار گچساران گفت: در سال جاری اعتبارات مناسبی به طرح‌های عمران شهری گچساران اختصاص داده شد.
ظهر امروز نشست بررسی مشکلات و مسائل مربوط به حوزه شهری دوگنبدان به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار دوگنبدان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: شهر ماهیت اجتماعی و فرهنگی دارد و کالبد شهری باید در خدمت تامین امور اجتماعی و فرهنگی شهر باشد تا شهروندان بتوانند فضای کسب و کار را برای حفظ یک سبک زندگی متعالی خلق کنند.
فرماندار گچساران ادامه داد: شهرداری و شورا نهادهای مردم، فرابخشی و در عین حال میان بخشی است که باید بر کلیه امور شهر نظارت و بر تامین کلیه خدمات عمومی تاکید کند؛ حتی اگر متولی دستگاه اجرایی دولتی باشد.
وی گفت: ساماندهی شهر و ایجاد جلوه‌های زیبا و جذاب از وظایف شورای اسلامی شهر است و در این مسیر باید از ایده‌های جذاب استفاده کرد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران با تاکید بر برنامه‌‌ریزی و مدیریت کردن تخصصی برای اجرایی نمودن این برنامه‌ها گفت: انتخاب افرادی که دارای سواد مدیریت شهری هستند باید در اولویت قرار گیرد تا به مسائل خدماتی، ساخت و ساز، حفظ میراث ارزشمند و مطالبه های مردم رسیدگی شود.
رحیمی با تاکید بر اینکه طراحی مبلمان شهری جذاب در توسعه اقتصادی شهر نیز تاثیرگذار است، بیان کرد: مبلمان شهری مناسب در شهر دوگنبدان موجب رونق اقتصادی این منطقه شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری اعتبارات مناسبی به طرح های عمران شهری گچساران اختصاص داده شد.
رحیمی خاطرنشان کرد: مدیریت امور شهری و نهادهای بالادستی چون شوراها باید در خدمت شهروندان باشد و محیط زیست شهری از هر نظر برای تامین امنیت و آرامش روانی و فیزیکی شهروندان آماده شود.
 
۱۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون برای ۹ هزار و ۹۴ زائر ویزا صادر شده است.
رحمان فاضلی در نشست ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۵۸۹ نفر از مردم استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۹۳۶ نفر مدارک خود را به دفاتر سازمان حج و زیارت استان تحویل دادند.
وی با بیان اینکه تا کنون ۹ هزار و ۹۴ مورد ویزا برای زوار اربعین صادر شده است، بیان کرد: ویزای سایر افراد تا پایان هفته صادر می‌شود و افراد می‌توانند با استفاده از این ویزا یک ماه در عراق اقامت داشته باشند.
فاضلی تاکید کرد: زائران اربعین بدون ویزا از سفر به کشور عراق خودداری کنند و بدانند برای سفر به کربلا داشتن ویزا و بیمه نامه اجباری است و ا نتظار می‌رود زوار سفر خود را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه سفارت عراق همراهی ضعیفی با مسئولان ما دارد، بیان کرد: دیده شده برخی از افراد مدت‌ها در انتظار ویزای خود مانده‌اند ولی برای برخی به راحتی ویزا صادر می‌شود.
فاضلی خاطرنشان کرد: زوار اربعین حسینی با تصاویر شهدا در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند و هر زائر نائب الزیاره دو شهید در این سفر است.
 
۲۱۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان اختصاص یافت
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان اختصاص یافت.
مجید محنائی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار از محل برنامه اشتغال فراگیر سال ۱۳۹۶ به استان اختصاص یافته است.
وی بیان داشت: این تسهیلات توسط بانکهای کشاورزی، ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت و توسعه تعاون پرداخت می شود.
محنایی اظهار داشت: با پرداخت ایم تسهیلات برای شش هزار و ۸۱ نفر در رشته های تعیین شده اشتغال ایجاد می شود.
وی افزود: این میزان تسهیلات ۱.۰۵۱ درصد تسهیلات کشور را شامل می شود.
محنایی میزان اشتغال ایجاد شده توسط این تسهیلات را ۱.۰۵ درصد اشتغال کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا پروژه های اولویت دار صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان باید با فراخوان به متقاضیان خصوصی و تعاونی اعلام شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1