تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۸۸۰۷۷

از سوء تغذیه دختران زیلایی تا تخریب امامزاده‌های ساختگی / تا بی‌تدبیری در آب شرب دیشموک / ناکامی در جایگاه زباله /انتصاب رئیس هیأت ورزش‌های دانش‌آموزی

۱
۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
سوء تغذیه در منطقه محروم «زیلایی» بویراحمد!
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه که در منطقه محروم زیلایی خبرداد.
«فرید محبی» افزود: دختران از سن ازدواج گذشته زیلایی با سوء تغذیه مواجهند که بخشی از آنها جامعه هدف این نهاد هستند. برای کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار و شیرده نیز برنامه داریم.
وی بیان کرد: در منطقه زیلایی محرومیت وجود دارد و مردم آن فقیر هستند که بخشی از آن را شناسایی و براساس ضوابط امداد خدمات ارائه می دهیم و مورد حمایت قرار می گیرند. بخشی نیز خارج از ضابطه این نهاد هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه که در منطقه محروم زیلایی وجود دارد باید علاوه بر خدماتی که کمیته امداد ارائه می دهد سایر دستگاهها اجرایی و امدادی استانی و خارج استان، خیرین و موسسات خیریه توانمند که در خارج از استان هستند، در کنار این نهاد قرار بگیرند.
محبی تصریح کرد: باید "کار ویژه" خاصی برای منطقه محروم زیلایی در بخش مارگون تعریف شود تا بتوانیم فقر، محرومیت و سوء تغذیه را در این منطقه کاهش دهیم.
وی ادامه داد: اکثر دختران این منطقه استعدادهای خیلی خوبی دارند اما متاسفانه ترک تحصیل کرده اند و سن برخی از آنها از سن ازدواج گذشته است اما کمیته امداد در بین جامعه هدف خود ورود پیدا کرده است البته همه آن افراد جامعه هدف ما نیستند و گستردگی خاصی دارند.
همچنین "محمد نظری"، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت:۲۵۰۰کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی مرکز بهداشت استان شناسایی و به امداد معرفی شده اند.
وی افزود: آمار مبتلایان به سوء تغذیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از این آمار است چراکه این آمار براساس نمودار رشد مشخص و از سوی مرکز بهداشت استان به ما معرفی شدند تا خدمات دهی شوند که تنها مربوط به کودکان زیر پنج سال می باشد.
نظری بیان کرد: همچنین طی امسال برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده استان تحت پوشش و حمایت قرار داده ایم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد اضافه کرد: با توجه به نیاز این کودکان و مادران باردار از سوی مرکز بهداشت، سبد غذایی برای آنها در نظر گرفته می شود.
اخیرا گزارشی مبنی بر اینکه دختران روستای زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد با وجود سوء تغذیه شدید سخت کار می کنند و هوش بالایی دارند، در برخی رسانه منتشر شده است.
امامزاده‌های ساختگی و جعلی در کهگیلویه و بویراحمد تخریب شدند
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام زاده‌های جعلی و ساختگی که توسط عده‌ای از افراد سودجو در برخی مناطق این استان بناه شده بود، تخریب شد.
حجت الاسلام سید نورالله حجتی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اوقاف متولی اماکنی است که فلسفه وجودی آن تبلیغ است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون چندین امامزاده جعلی در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: برخی از افراد با سواستفاده از اعتقادات و باورهای مردم خرافه‌گرایی را در استان ترویج می‌دهند.
وی تصریح کرد: این افراد سودجو شناسایی شدند و با آنها برخورد شده است و انتظار می‌رود مردم ولایتمدار فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده چنین عوام فریبی‌ها به سازمان اوقاف اطلاع دهند.
جنتی پور به استقبال مردم این استان برای اعزام روحانی به مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: در صورت اعلام نیاز مردم به روحانی، این سازمان آمادگی دارد روحانیان بیشتری را به مناطق مورد نیاز در دهه آخر صفر اعزام کند.
وی افزود: تاکنون ۲۲ روحانی به مناطق مختلف استان اعزام شده است و ۱۵ روحانی بومی نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی مردم در بقاع متبرکه مستقر هستند.
جنتی پوربا بیان اینکه همه گرفتاری‌های اهل بیت(ع) و اسرای کربلا بعد از عاشورا آغاز می‌شود، تاکید کرد: باید دهه دوم محرم و ماه صفر نیز به سنتی برای برگزاری مراسم‌ها تبدیل شود و به طور قطع ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای ارائه فرهنگ ناب اسلام، ایثار و شهادت است.

وقتی دولت تدبیر و امید در رفع مشکل آب شهر دیشموک مدبرانه عمل نکرد
امید مردم شهر دیشموک در دولت تدبیر و امید به ناامیدی تبدیل شد و مردم باید با آب تلخ بسازند و بسوزند.

جمعیت ۶ هزار نفری شهر دیشموک طی بیش از ۳ سال است که با تلخی آب شرب دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و کامشان تلخ است.

با توجه به اینکه مردم شهر دیشموک طی ۳ سال از آب شرب تلخ استفاده می‌کنند هر سال که به زمستان نزدیک می‌شویم مسؤولان بر رفع این مشکل وعده می‌دهند.

تا اینکه بارندگی‌ها شروع می‌شود و به بهانه بالا آمدن منابع آب زیرزمینی مشکل به قول مسؤولان و کارشناسان برطرف می‌شود.


این بار با اقدامات انجام شده ظرف ۳ ماه از سوی آبفای شهری در منطقه‌ای کوهستانی در شمال شهر دیشموک، توسط پیمانکار چاه حفر شد تا امید مردم به رفع مشکل آب شرب دوچندان شود.

اما متاسفانه کارشناسان مطالعاتی آبفای شهری این بار با شروعی کارشناسی نشده و حفر چاه در این منطقه علاوه بر صرف هزینه‌های بیت‌المال و ایجاد جاده در کوه و قطع درختان زیادی در این مسیر، تخریب منابع طبیعی و هزینه‌های نقدی دستگاههای حفر چاه امید مردم شهر دیشموک در دولت تدبیر و  امید با ناامیدی روبرو شد و در یک کلام کاری بیهوده انجام شد.


عملیات رفع مشکل آب شرب شهر دیشموک از طرف بنیاد برکت با تخصیص اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در دستور کار مسؤولان آبفای شهری قرار گرفت و توسط شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  و پیمانکاری  شرکت دشت‌آب بویراحمد در تاریخ ۱۵ مرداد سال ۹۵ حفر چاه شروع شد.


متاسفانه مردم شهر دیشموک که منتظر رفع مشکل آب شرب و نجات از آب شرب تلخ بودند با ناکامی روبرو شدند و این حفر چاه توسط آبفای شهری بی‌نتیجه ماند.


حفر چاهی که هم باعث تخریب طبیعت گردید و علاوه بر هزینه‌‌های آن چنانی قطع درختان این سرمایه‌های ارزشمند ار به همراه داشت.




 مسؤولان به جای اینکه با آب شرب روبرو شوند با معدن سنگ روبه‌رو شدند و این کار از همان اوایل شروع حفر چاه با ناامیدی مردم این منطقه مواجه بود.



به گزارش فارس حال ببینیم که مسؤولان دولت تدبیر و امید چه تدابیری برای رفع مشکل آب شرب شهر دیشموک در دستور کار دارند،  آیا به زودی و اورژانسی این معضل را حل می‌کنند یا نه؛ وسایل حفر چاه پیمانکار انتقال داده می‌شود یا اینکه مردم شهر دیشموک از انتقال تجهیزات حفر آب جلوگیری می‌کنند تا مشکل آب شرب شهر دیشموک توسط مسؤولان رفع گردد.


شهر دیشموک محرومترین شهر استان کهگیلویه و بویراحمد است که در ۸۵ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک واقع است که در بسیاری از مسائل روزمره با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

مشکل آب شرب شهر دیشموک ۴ سال است که  با  وعده و قول‌های مسؤولان در رفع این معضل بدون نتیجه ماند.


 

قصه بی‌پایان دوره‌گردی جایگاه زباله شهر دیشموک کی تمام می‌شود/شهردارانی که در ساماندهی جایگاه زباله‌ ناکام ماندند
مردم شهر دیشموک و روستاهای اطراف این منطقه با معضل بزرگ جایگاه زباله دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و هنوز هیچ مسؤولی تا به امروز در انتخاب جایگاه دفن زباله مناسب تدبیری نیاندیشیده است.

دیشموک با جمعیتی بیش از ۶ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری از مرکز شهر دهدشت واقع است و بعد از انتخاب چند شهردار هنوز جایگاه زباله‌ای با ملاک و معیارهای جایگاه زباله مناسب پیدا نشده است.

مردم شهر دیشموک و روستاهای اطراف این منطقه با معضل بزرگ جایگاه زباله دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و هنوز هیچ مسؤولی تا به امروز در انتخاب جایگاه دفن زباله مناسب تدبیری نیاندیشیده است.


قصه جایگاه زباله از جایی شروع شد که این جایگاه دفن زباله بعد از دستور دادگاه عمومی دیشموک مبنی بر جمع‌آوری جایگاه دفن زباله در بالا دست روستای فارتق، شهردار برای رفاه حال مردم جایگاه دفن زباله را در زمین شخصی خود انتقال داد.


هر چند این جایگاه زباله‌ای که توسط شهردار سابق دیشموک در زمین شخصی خودش در کنار منبع آب و حتی در سرچشمه باغات کشاورزی انتخاب شد اما مردم حاشیه این جایگاه دفن زباله اعتراضاتی داشتند که طی چندین بار رسانه‌ای شدن باز هم مردم شهر دیشموک با این مشکل ساختند و به شدت از این وضع گلایه داشتند.

قصه سریال جایگاه دفن زباله که تا امروز ادامه داشت دوباره شورای اسلامی پنجم و شهرداری را در تنگنا قرار داده تا جایی که دوباره با رفتن شهردار سابق وی از ریختن زباله در زمین شخصی خودش خودداری کرده و شورای اسلامی شهر با رایزنی مجبور شدند این بار جایگاه دفن زباله را در جنوب شهر دیشموک در جنب مصلی نماز جمعه انتقال دهد.


این جایگاه دفن زباله که نزدیک شهر دیشموک و تا خانه‌های مسکونی ۱۰۰متر فاصله دارد بدون رعایت موارد بهداشتی و زیست محیطی در زمین شخصی یکی دیگر از افراد شورای اسلامی پنجم ریخته شد.

مردم با گلایه‌مندی شدید از این کار شوراهای اسلامی شهر هم در دوره چهارم و هم پنجم این بار نارضایتی همه مردم دیشموک را به همراه داشت و می‌گفتند که چرا هر فردی که وارد شورا می‌شود بدون در نظر گرفتن سلامت مردم جایگاه زباله را بدون کارشناسی شده در زمین شخصی خود قرار می‌دهند.


س-غفاری یکی از شهروندان دیشموکی گفت: جایگاه دفن زباله در چند متری خانه‌های مسکونی قرار دارد و این خانه‌ها از مگس‌های این زباله‌ها آسایش نداریم.

ش-درافشان گفت: جایگاه دفن زباله باید از طرف امور آب، محیط زیست، منابع طبیعی و شبکه بهداشت انتخاب گردد و بیشتر از همه سلامت مردم را در نظر بگیرند.

وی گفت: جایگاه زباله‌ای که بدون رعایت موارد بهداشتی زباله را دفن می‌کنند باعث بسیاری از امراض همانند سل و بیماری‌های پوستی می‌گردد.



یاسوج میزبان پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه ۴ قوه قضائیه
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه ۴ کشور قوه قضائیه به میزبانی این استان آبان‌ماه برگزار می‌شود .
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در جمع خبرنگاران افزود: این مسابقات در با شرکت ۷ استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در روز‌های ۱۰ تا ۱۱ آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود .
وی تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات را ۳۰۰ نفر در رده‌های سنی کودکان زیر ۱۶ سال و بزرگسال و در دو گروه آقایان و بانوان عنوان و بیان کرد: شرکت‌کنندگان شامل کارکنان، همسران و فرزندان آنان در رشته‌های حفظ کل، حفظ جزء، حفظ موضوعی، تفسیر، ترتیل، تحقیق و صوت لحن با هم رقابت می‌کنند .
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مسابقات را داوران بین‌المللی و کشوری قضات می‌کنند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صدا و سیمای استان این مسابقات پوشش و در شبکه‌های سراسری و استانی پخش می‌شود .
حجت‌الاسلام مزارعی رسالت صدا و سیما در عرصه جنگ نرم و هجمه‌های گسترده شبکه‌های اینترنتی را بسیار خطیر دانست و اضافه کرد: خوشبختانه صدا و سیما با برنامه سازی، پوشش مناسب خبری و تولید برنامه‌های فاخر نقشه‌های دشمنان برای نفوذ در بین مردم و جدایی بین ملت و نظام را خنثی کرده است.

۱۳ آبان محصول هوشیاری و بصیرت عاشورایی دانش‌آموزان و ملت ایران بود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: ۱۳ آبان مظهر استکبارستیزی و بصیرت عاشورایی و هوشیاری ملت ایران بوده که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش‌آموزان و دانشجویان به اوج خود رسیده است.
علی محمدی در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان شهرستان لنده با اشاره به رشادت و دلیری‌های شهدا و ایثارگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم با اقتدا به مولای خود حضرت علی اکبر(ع) از دین و ناموس و وطن دفاع کردند تا امروز ما طعم شیرین آسایش و امنیت را بچشیم.
وی افزود: شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در مکتب عاشورا مشق عشق کرده و به پیروی از امام خمینی(ره) به میدان رزم شتافتند که این یعنی شناخت امام زمان و مصلحت کشور که نشان از بصیرت و هوشیاری ملت بوده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد:۸ آبان سالروز بسیج دانش‌آموزی و یادآور رشادت و دلاوری شهیدان دانش‌آموز به خصوص شهید فهمیده بوده که با گرامیداشت این روز و معرفی شهدای دانش‌آموز گامی در جهت ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه برداشته‌ایم.
محمدی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان محصول تفکر انقلابی و بصیرت عاشورایی نسل جوان آن روز بوده که تا به امروز موجب حیرت و هراس دشمنان نظام و انقلاب شده است.
وی تأکید کرد: یکی از ضرورتهای امروز جامعه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بوده که با معرفی سیره و منش شهدا و الگوگیری از آن‌ها می‌توان جامعه‌ای پویا و مقتدر در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته باشیم.
محمدی ادامه داد: امروز فرصت آن رسیده تا بار دیگر استکبارستیزی و بصیرت و هوشیاری دانش‌آموزان و فرهنگیان نسبت به موضوعات داخلی و بین‌المللی بیش از گذشته تقویت شود؛ چراکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی در صدد فاصله انداختن میان این قشر و اصول و اعتقادات و ارزش‌های دینی و انقلابی است.
وی خاطر نشان کرد: اگر به خاطرات و آثار شهدا مراجعه کنیم اوج ولایتمداری، بصیرت و اخلاق‌مداری آنان ما را به خود جذب خواهد کرد، ما باید آثار و خاطرات شهدا را در سطوح مختلف جامعه ترویج دهیم تا دیگر کسی جرأت طمع به وجبی از خاک ما را نداشته باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده در ادامه به یاوه‌گویی‌های مستکبرین علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: رشادت و دلیری شهدای دانش آموز و فرهنگیان و سایر اقشار جامعه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در جامعه بین٬المللی به اوج خود رسانده که امروز تصمیمگیری برای منطقه بدون حضور و نظر ایران قابلیت اجرایی نخواهد داشت.
محمدی گفت: هراسی که به دل دشمنان انداخته شد آنان را وادار به یاوه‌گویی کرده، اما امروز جامعه جهانی به ماهیت استکبار پی برده و چهره واقعی آمریکا برایشان روشن شده است.
وی افزود: نسل جوان با سلاح ایمان، علم، ولایتمداری، بصیرت و هوشیاری باید خود را در مقابل هجمه‌های دشمنان مسلح کنند تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.
محمدی یادآور شد: شهیدان بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده در زمان و مکان لازم با تشخیص درست توانستند به سعادت حقیقی دست یابند که امیدواریم نسل جوان جامعه و همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا باشیم.
 
باید به سمت تعاریف علمی‌تر و جدیدی‌تری از پدافند غیر عامل حرکت کنیم
معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: باید به سمت تعاریف علمی‌تر و جدیدی‌تری از پدافند غیر عامل حرکت کنیم.
مجمدعلی قمی پیش از ظهر امروز در همایش و کارگاه آموزشی کارگروه انرژی و آب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید به سمت نهادینه شدن موضوع پدافند غیر عامل در حوزه های مختلف حرکت کنیم.
معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: باید به سمت تعاریف علمی‌تر و جدیدی‌تری از پدافند غیر عامل حرکت کنیم.
وی با اشاره به وجود تهدیدات و دشمنی‌ها فراوان علیه ایران اسلامی عنوان کرد: با توجه به مدل جدیدی که از حکومت از سوی ایران به جهان معرفی شده باعث حساسیت‌ها و دشمنی از سوی کشورهای مستکبر شده است.
قمی با بیان اینکه تا کنون نزدیک به چهار دهه از تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی می‌گذرد بیان کرد: به رغم همه دشمنی‌ها ایران اسلامی در حوزه های مختلف از جمله ایران اسلامی به استقلال رسیده است.
معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش تبیین موضوع پدافند غیر عامل دانش‌آموزان باید همواره مد نظر باشد، اظهار کرد: حرکت در مسیر نقشه راه و سبک زندگی اسلامی به نوبه خود می تواند باعث حفظ منابع خدادادی و ذخایر کشور و افزایش توان مقاومت کشور در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها شود.
 
 
برگزاری همایش و کارگاه آموزشی کارگروه انرژی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت پدافند غیرعامل
همایش و کارگاه آموزشی کارگروه انرژی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت پدافند غیرعامل برگزار شد.
صبح امروز همایش و کارگاه آموزشی کارگروه انرژی و آب استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران و کارکنان این کارگروه در سالن همایش‌های آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.
سیدعلی لدنی‌نژاد در ابتدای این همایش با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی از سوی دولت و مسوولان برای تبیین جایگاه پدافند غیرعامل صورت گرفته است.
رئیس کارگروه پدافند غیرعامل انرژی و آب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کارگروه پدافند غیرعامل نیز برنامه‌های مدونی برای تبدیل پدافند غیرعامل به عوان یک الزام عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با طراحی و برنامه‌ریزی منسجم برنامه‌های خوبی در راستای کیفیت و کمیت برنامه های پدافند غیرعامل اندیشیده شده است، عنوان کرد: برنامه باید به سمت نهادینه شدن توسعه موضوع پدافند غیرعامل باشد.
وی از اجرای مانور در تصفیه خانه‌ها و تاسیسات آب و انرژی استان، بازدید خبرنگاران و گروه‌های مختلف مردمی از تاسیسات آب و انرژی و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی به عنوان بخش از فعالیت‌های کارگروه آب و انرژی در هفته پدافند غیرعامل یاید کرد و گفت: در طول سال نیز به تناسب برنامه‌های مختلف آموزشی و عملی در زمینه پدافند غیرعامل در دستگاه‌های عضو کارگروه آب و انرژی استان برگزار خواهد شد.
 
جمال‌سیرت رئیس مجمع هیأت‌های ورزشی دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد شد
با کسب اکثریت آرا، جمال‌سیرت رئیس مجمع هیأت‌های ورزشی دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد شد.
به نقل از سایت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برگزاری انتخابات هیأت‌های ورزشی دانش آموزی استان، جابر جمال‌سیرت با کسب اکثریت آراء از بین ۱۷ رأی مأخوذه بعنوان رئیس مجمع هیأت‌های ورزشی دانش‌آموزی استان انتخاب شد.
هادی زارع‌پور گفت: رئیس مجمع به مدت ۴ سال انتخاب می‌شود و مسؤولیت برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتقاء مربی داوری و برگزاری مسابقات ورزشی در مجمع را بر عهده دارد.
وی گفت: جابر جمال سیرت مربی تربیت بدنی، مربی والیبال تیم آموزش و پرورش استان، داور مسابقات درون استانی را در کارنامه خود دارد و هم اکنون دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی است.
 
بهره‌وری از ظرفیت‌های ۱۴ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری ۱۴ روستا و ۱۱ منطقه نمونه گردشگری از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.
محمود باقری با اشاره به توسعه بوم گردی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم ۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی، تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی از مهم‌ترن خدمات بوم‌گردی به گردشگران است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه گردشگری افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش مهمی در اشتغالزایی، رشد و توسعه صنعت گردشگری این استان دارد.
این مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری ۱۴ روستا و ۱۱ منطقه نمونه گردشگری از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.
باقری حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
اسپکو شهنه زنه سر ورد خالی کو سوار سر کشی کو سر توالی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1