تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۸۷۹۵۲

باید‌ها و نبایدها در برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی(ره)

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ع. حسینی
مقام معظم رهبری در پیامی فرمودند؛ «در طول ده ها سال آشنایی و ارتباط با این عالم بزرگوار، همواره مجاهدت در راه حق و اهتمام بر خدمت به مردم و تلاش برای تعلیم و تربیت متعلمان و جویندگان، همراه با صدق و صفای کم نظیر را از خصوصیات بارز این روحانی بزرگوار شناخته ام و این گونه خصال نیکو و برجسته، در میزان الهی از برترین حسنات است».
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در پیامی به ویژگی های مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) این گونه اشاره کردند: «این عالم خدوم و با شخصیت که از دوستان قدیمی ما بود در تمام دوران عمر گران بهای خود برای دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاش وافر و جدیت فراوان داشت. عالمی آگاه و شجاع بود و از آغاز انقلاب اسلامی نیز با تمام توان در پیشرفت انقلاب در منطقه تأثیر فراوان داشت. هم چنین آن فقید سعید دارای حوزه علمیه پرباری بود که نسبت به آن اهتمام فراوان داشت».
اما؛
کنگره ملی آیت الله ملک حسینی (ره) با وعده‌ای که در مراسم کنگره ملی بی‌بی حکیمه در سال ۹۳ داده شد، پس از چندین بار لغو و عدم توانایی دانشگاه پیام نور توسط دانشگاه یاسوج آن هم با تأخیر چند ماهه برگزار گردید. با توجه به شخصیت والای حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) انتظار می‌رفت، همانطور که در پوسترها و فراخوان‌ها بیان شده بود، این کنگره، کنگره ای علمی و در سطح ملی و در خور شأن و شخصیت ایشان باشد، اما نام این مراسم را فقط می‌توان یک دورهمی نامید، نه یک همایش علمی.
به اختصار نقاط ضعف این کنگره را با نیت اصلاح و در جهت برگزاری کنگره ای در خور شان و منزلت حضرت آیت الله ملک حسینی (ره)، به شرح ذیل بیان می‌گردد:
-سایت همایش به روز نبوده و اطلاع رسانی خیلی ضعیف صورت گرفت و هنوز حتی بعد از پایان این کنگره، در بخش کاربری سایت، چکیده مقالات در دست بررسی  و داوری هستند!
- از ظرفیت علمی گروه‌های دانشگاهی مرتبط، از جمله گروه تاریخ، جامعه شناسی، روانشناسی و... استفاده نشده بود.
-هیچگونه میز پذیرش برای ثبت نام پژوهشگرانی که مقالات آن‌ها در بخش سخنرانی و پوستر پذیرفته شده بود و همه سرگردان به دنبال مسئولی برای پریدن سؤال‌ها، تحویل پوسترها و... بودند.
-کمیته اجرایی از افرادی انتخاب شده بودند که تفاوت بین پوستر مقاله علمی و هنری را نمی‌دانستند و در ابتدای صحبت باید توجیه می‌شدند که این دو با هم فرق دارد.
-برای نصب پوسترهای علمی مقالات، استندی در نظر گرفته نشده بود و در لابه لای نمایشگاه عکس و آن هم بعد از چندین ساعت جای داده شدند.
-هیچگونه لیست حضور و غیابی برای ارائه گواهی به شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده بود.
- علی رغم اعلام در سایت کنگره، هیچگونه کارگاهی در حاشیه این مراسم برگزار نشد.
-انتخاب مقالات برتر که به صورت سخنرانی ارائه شد، به صورت سفارشی بود نه برتری علمی و رقابتی!
-هیچ کاتالوگ و برنامه زمان بندی ارائه داده نشد
این مراسم هر چه بود کنگره به معنای واقعی علمی نبود. جا دارد به عنوان یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر دانشگاهی و دارای چندین مقاله  و سخنرانی، از برگزار کنندگان کنگره بی بی حکمیمه (ع) تشکر نمایم و مسئولین این به اصطلاح کنگره که به نام کنگره آیت الله ملک حسینی (ره) برگزار شد را، به رجوع به چگونگی برگزاری آن نشست دعوت نمایم، تا شاید دیگر شاهد این نوع کنگره‌ها که به منظور رفع تکلیف برگزار می‌گردد، نباشیم.
هر چند شخصیت‌های بزرگ و اقشار مختلف مردم در این کنگره به احترام جایگاه والای مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) و فرزند خلفش حضور پررنگ و چشم‌گیری داشتند، اما می‌توانستیم این کنگره را در سطح خیلی بهتری برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایتاد
Iraq
الحق و الانصاف واقعیات موجود را ذکر کردید. دست مریزاد به شما و تاسف برای جامعه دانشگاهی استان که حتی توانایی برگزاری یک کنگره را ندارند. البته ارجحیت شاخص های سیاسی و فامیلی بر شاخصی های علمی در نشستن روی کرسی ریاست دانشگاه ها؛ بیشتر از این را نباید انتظار داشت
استاد
Iraq
الحق و الانصاف واقعیات موجود را ذکر کردید. دست مریزاد به شما و تاسف برای جامعه دانشگاهی استان که حتی توانایی برگزاری یک کنگره را ندارند. البته ارجحیت شاخص های سیاسی و فامیلی بر شاخصی های علمی در نشستن روی کرسی ریاست دانشگاه ها؛ بیشتر از این را نباید انتظار داشت
همشهریپ
Iran, Islamic Republic of
احسنت آقای سیاهپور واقعآ حقیقت گفتی ما کتابدارن. از این همه بی عدالتی. خسته شدیم. امیدوارم یه روزی این همه بی عدالتی تموم بشه
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1