تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۲۸۷۷۱۱

گوشه‌ای از محرومیت‌های روستایی در دوردست‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد/ مسئولین چه کردند؟

۳
۰
کبنا ؛ روستای محروم «مور زرد زیلایی» از توابع شهرستان بویراحمد است که کمبود سوخت زمستانی و نداشتن راه مناسب از مهم‌ترین مشکلات این روستاست.
روستای محروم «مور زرد زیلایی» با ۱۵۰ خانوار و جمعیت ۷۷۳ نفر فاقد راه ارتباطی مناسب است جاده روستا قدیمی و خاکی است که چند مرتبه مسئولان قول دادند این جاده آسفالت شود اما متأسفانه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.
در فصل زمستان با نخستین بارش باران و برف راه این روستا بسته می‌شود و امکان عبور و مرور خودرو مقدور نیست.
این روستا دارای مشکلات و محرومیت‌های زیادی است اما هم‌اکنون مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مشکل این روستا نداشتن راه ارتباطی و سوخت زمستانی است.
پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در ارتباط با مشکلات اهالی منطقه روستا مورزرد اظهار داشت: روستای مورزرد جزئی از دهستان زیلایی است که در دورترین نقطه دور دست استان کهگیلویه و بویر احمد است و بیشتر برای تردد عشایر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: در دهستان زیلایی تمام جاده‌های اصلی منطقه هم به یاسوج آسفالت شدن هم به چهار محال و بختیاری و همچنین دهستان زیلایی دارای امکانات خوب درمانی، اینترنت است و با برنامه‌هایی که داریم انتقال شبکه گازرسانی هم بزودی انجام می‌شود.
اقبالی گفت: روستای مورزرد یک مسیر عشایری دارای جاده سخت گذر است که قسمت عمده آن زیر سازی و قسمتی هم اسفالت شده است و تقریباً ۷- ۸ کیلومتر آن آسفالت نشده است و قسمت نهایی که وصل می‌شود به این روستا در دست پیمانکار است. با توجه به اعتباری که هرسال در اختیارش قرار می‌گیرد اجرایی می‌شود و این آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویر احمد است که باید آسفالت شود.
وی در ادامه درباره مشکلات سوخت رسانی و نداشتن سوخت مردم منطقه در فصل سرما تصریح کرد: مردم روستا امسال مشکلی از جهت تأمین سوخت نخواهند داشت و در حال حاضر هم اگر عاملی برای سوخت دارند مراجعه کنند به پخش فرآورده‌های نفتی که سوخت در اختیارشان قرار بگیرد.
اقبالی افزود: در دو زمستان گذشته هم که برف شدید آمده بود و منطقه بسته بود با هلی کوپتر امداد برای اهالی روستا اقدام به پخش مواد غذایی و سوخت رسانی شده است که من شخصاً در این امداد رسانی حضور داشته‌ام.
وی در پایان گفت: منطقه روستایی مورزرد به دلیل صعب العبور بودن امکان گاز رسانی ندارد اما درصددیم بطور P.N.G این مسئله را حل کنیم و بتوانیم بطور قطع مشکل سوخت مردم روستا در فصل سرما را برطرف کنیم.
 
=============
گزارش از ندا فراهانی
=============
نام شما

آدرس ايميل شما

شوجری
Iran, Islamic Republic of
..ه بازنشستگیشو بش بدین بره دنبال کارش نیروی جوان با فکرای امروزی بجاش استخدام بشه...خخخخخخخخخخخخخخخ
زیلایی موشمی سفلی
Iran, Islamic Republic of
مورزرد جایگاه مردم زیلایست آقای اقبالی یعنی هنرکردید با هواپیما آب وغذا آوردی...فقط چندتا خونه کوچ میکنند همه مردم که کوچ میکنتد عده ای ازمردم زیلایی کلا درمنطقه مورزردساکن هستند...تا دلت بخواد مورزرد ازموادغذایی پرلست واقعا با این تعریفت زیلایی را تحقیر نکن اگه راست میگید جاده راآسفالت کنید
زیلایی موشمی
Iran, Islamic Republic of
مورزرد نزدیکترین روستابه استان است ونزدیکترین روستا به بخش مارگون چطور آقای اقبالی میفرمائید دورترین نقطه به استان است
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1