تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۲۸۷۴۴۱

ثبت ۲ هزار شی‌ء تاریخی کهگیلویه و بویراحمد / تقویت سیستم‌های امنیتی فضاهای آموزشی استان / تونل‌های کهگیلویه و بویراحمد تهویه مناسب ندارند / دستگیری جاعل حرفه‌ای در شهر لنده

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
ثبت بیش از ۲ هزار شی‌ء تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۵۱ قلم شی‌ء تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مسعود شفیعی افزود: از این تعداد ۱۸ قلم آن امسال ثبت ملی شده است.
وی تعداد اشیای تاریخی کشف شده در کهگیلویه و بویراحمد را ۳ هزار و ۷۰۹ عدد ذکر کرد.
شفیعی بیان کرد: تاکنون ۴۲۰ شیء تاریخی این استان مرمت شده که از این تعداد ۵۰ عدد مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده است.
وی با اشاره به اینکه تنها ۳۰۱ شی‌ء تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در موزه نگهداری می‌شود افزود: تکمیل موزه یاسوج یکی از برنامه‌های جدی دولت دولت است که هم می‌تواند زمینه بازدید عمومی از این آثار را فراهم کند و هم به نگهداری اشیای تاریخی کمک می‌کند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: موزه یاسوج بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
شفیعی اظهار داشت: در سفر مرداد ماه سال گذشته هیات دولت به این استان ۳۰ میلیارد ریال و ۱۰ میلیارد ریال نیز امسال از محل اعتبارات تملک و دارایی استان برای تکمیل و بهره برداری کامل این طرح مهم فرهنگی اختصاص یافت.
وی بیان کرد: مساحت این موزه با احتساب محوطه سازی ۹ هزار مترمربع و زیربنای آن نیز ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع است.
وی ابراز داشت: موزه باستان شناسی یاسوج کنار بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر و پشت هتل آزادی قرار دارد.
یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی این استان تابوت سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده که در کشور منحصر به فرد است.
سکه ها، ظروف سفال و فلزی مربوط به دوره‌های ایلامی، هخامنشی، اشکانی و ساسانی از جمله اشیای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد است.
تاکنون نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
از این تعداد افزون بر ۷۲۶ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که چهار مورد آن امسال بوده است.
از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۷ بنای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد مرمت شده که ۱۰ مورد آن مربوط به سال جاری بوده است.
این آثار شامل بناهای تاریخی، کاروانسراها، پل‌ها، قلعه‌ها، بقاع متبرکه،زیرساخت‌های زندگی اجتماعی ایرانیان کهن مانند آب انبارها، آثار طبیعی و صنایع دستی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد را به دیار آریوبرزن سردار نامی ایران در دوره هخامنشی می‌شناسند.
این استان بخشی از تمدن عیلام بوده و در دوره بعد از اسلام و همچنین بعد از ورود آرایی‌ها جزئی از خاک تمامی حکومت‌های ایران بود.
کیفیت دست‌بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد ارتقا می‌یابد‌
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رشد و ارتقای کمی وکیفی دست بافته‌های این استان در دستور کار است.
سهراب بنام اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی و کاربردی زمینه ساز توانمند سازی و بهبود سطح عملکرد نیروی انسانی و اشتغال پایدار است.
وی از برگزاری دوره‌های مهارتی مورد نیاز خوشه دست بافته‌های داری خبر داد و افزود: بی شک اجرای برنامه‌های توسعه نیازمند بکارگیری نیروهای آموزش دیده و افراد متخصص و تحصیل کرده بوده و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات کسب و کار و محیط، بطور مؤثر فعالیت‌هایشان را ادامه داده و برکارایی خود بیفزایند.
بنام ابراز کرد: با هدف توانمندسازی و ارتقای مهارت نیروی انسانی و همچنین استفاده از توان و ظرفیت‌های نیروی جوان و تحصیلکرده حوزه دست بافته‌ها، ۳۸ دوره آموزشی و مهارتی برای حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر مختص ذینفعان خوشه دست بافته‌های استان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این دوره‌های آموزشی با نیازسنجی از فعالان و ذینفعان خوشه دست بافته‌ها و با توجه پراکندگی فعالیت ذینفعان دست بافته‌ها در سطح استان همچنین با استفاده از مطالعات و بازدیدهای میدانی برنامه ریزی و اجرائی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد‌: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی نیاز سنجی شده برای ۶ عنوان دوره آموزشی مورد نیاز بوده با توزیع مناسب در سطح هشت شهرستان این استان توسط بخش خصوصی در حال برگزاری است.
بنام با اشاره به ماهیت فعالیت گروهی خوشه بیان کرد: همکاری و هم افزائی همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و فعال دست بافته‌ها شامل سازمان صنعت, معدن و تجارت ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، امور عشایر و ... در فعالیت برنامه‌های خوشه دست بافته‌ها می‌توان ظرفیت مناسب تری برای درآمدزایی و اشتغال جوانان بومی ایجاد و بستر مناسبی را برای توسعه پایدار با مشارکت مردم فراهم کرد.
وی با دعوت از تمامی ذینفعان و فعالان دست بافته‌ها به منظور مشارکت و حضور در این دوره‌های آموزشی، افزود: با وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در استان، این خوشه می‌تواند در راستای توسعه نقش مؤثری بردارد که امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها، شاهد رشد و ارتقای کمی وکیفی دست بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
تقویت سیستم‌های امنیتی فضاهای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقاوم سازی مدارس و تقویت سیستم‌های امنیتی فضاهای آموزشی نیز در جهت پدافند غیرعامل انجام شد.
به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، هادی زارع‌پور عصر امروز در همایش پدافند غیرعامل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که با شرکت ۲۰۰ نفر از فرهنگیان در سالن شهید مطهری یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های متعدد، توجیه وتبیین، نشست‌های پرسش و پاسخ، اقدامات تبلیغی وهمایش های پدافند غیرعامل برای فرهنگسازی، قرائت منشور پدافند غیرعامل، برپایی نمایشگاه در مدارس و مسابقات از مهم‌ترین برنامه‌های پدافند غیرعامل در آموزش وپرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقاوم سازی مدارس و تقویت سیستم‌های امنیتی فضاهای آموزشی نیز در جهت پدافند غیرعامل انجام شد.
زارع‌پور افزود: پدافند غیرعامل با مسئولیت دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل از سوی اداره حراست شاهد فعالیت‌های چشمگیری است. کمیته‌های پدافند غیرعامل در آموزش وپرورش استان و ۱۳ منطقه و شهرستان استان تشکیل شده است.
هادی زارع پور گفت: ۸ نفر از فرهنگیان استان برای فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به ستاد کشوری معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: ۲ دانش آموز کهگیلویه وبویراحمدی از مارگون و لوداب در مسابقه عکاسی پدافند غیرعامل رتبه برتر کشوری کسب کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: علم و دانش ریشه و بنیان همه عواملی است که می‌تواند حاکمیت و قدرت ایجاد کند.
فتاح محمدی افزود: مجموعه آموزش وپرورش و عرصه تعلیم و تربیت متولی اصلی توسعه و ترویج علم و دانش است.
وی ادامه داد: همانگونه که دین نیازمند امنیت است مستلزم علم همراه با معرفت هم هست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اضافه کرد: مهم‌ترین تهدید برای یک جامعه جهل است وتولید ایده، علم و دانش یک سرمایه پایدار برای تحول دو ابعاد دیگر است.
وی گفت: تعادل و توازن عامل بازدارنده است که کشورها نسبت به وجود آن حساسیت دارند و علم، دانش و ایجاد قدرت برای امنیت آن وظیفه ای است سنگین که برعهده متولیان تعلیم و تربیت است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز در این همایش گفت: در هفته پدافند غیرعامل در ادارات استان ۶۰ برنامه همایش، کارگاه، مانور ونمایشگاه اجرا می‌شود.
کناری افزود: ۳۵ برنامه به اعضای شورای اداری اعلام و فعالیت‌های تبلیغی متنوع در استان انجام می‌شود.
وی گفت: سابقه پدافند غیرعامل همزمان با زندگی بشر است و در تمام دوران‌ها یک ضرورت انکارناپذیر بوده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: حضور پیش از حد اعضای خانواده‌ها در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای روابط عاطفی است که باید به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: از ۱۱ کارگروه فعال در استان کارگروه سایبری فعالیت‌هایی را در زمینه فضاهای مجازی و تهدیدات آن آغاز کرده است.
کناری اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل با اولویت دارایی‌های استان در ادارات در حال انجام است.
تبارشناسی مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی مورد غفلت قرار گرفته است
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی وجوه شخصیتی و علمی زیادی دارند و یکی از آن‌ها تبارشناسی است که معرفی آن مورد غفلت واقع شده است.
غلام‌محمد زارعی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی آیت‌الله مرحوم سید کرامت‌‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: باید برای شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته و نخبگان استان همواره چنین برنامه‌هایی داشته باشیم منتها لازم است این برنامه‌ها در زمان حیات این بزرگان نیز برگزار شود.
وی با بیان این که تا آیت‌الله ملک‌حسینی زنده بود چنین برنامه‌ای برای آن عالم ربانی برگزار نشد تصریح کرد: هر چند آن عالم بزرگوار و مجاهد برجسته به چنین برنامه‌هایی نیاز نداشت اما نسل جوان و نوجوان ما باید با سیره و منش این بزرگان آشنا شوند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: آن عالم برجسته صفات شخصیتی برجسته‌ای داشت که شجاعت مثال زدنی ایشان را همه واقف هستند.
نماینده ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی گفت: آن عالم مجاهد در علوم مختلف دینی استاد بود و اما یکی از ویژگی‌های ایشان تبارشناسی بود که از تریبون‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.
زارعی در همین خصوص با بیان این که لازم است برنامه‌های جامع و کاملتری برای معرفی ابعاد شخصیتی آیت‌الله ملک‌حسینی برگزار شود تصریح کرد: کنگره ملی آغاز حرکتی برای معرفی بیشتر آن مجاهد نستوه بود که امیدواریم در آینده شاهد برگزاری این دست از برنامه‌ها باشیم.
برداشت ۴۰۰ تن برنج از مزارع دیشموک/برنجکاری در رودسمه بعد از ۱۷ سال
مسؤول جهاد کشاورزی دیشموک گفت: میانگین عملکرد در هر هکتار برنج دربخش دیشموک ۱۵۰۰کیلوگرم برنج خالص بدون شلتوک است که از میزان۲۷۰ هکتار حدود ۴۰۰ تن برنج سفید برداشت می‌شود و از این میزان ۵۰ درصد خود مصرفی و باقی توسط کشاورزان به فروش می‌رسد.
عادل محتشمی‌نسب اظهار کرد: جهاد کشاورزی دیشموک آماده همکاری و تعامل با کشاورزان منطقه دیشموک در مورد کاشت، داشت و برداشت و برگزاری کلاس‌های آموزشی است.
وی در ادامه گفت: منطقه دیشموک حدود ۲۷۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت برنج در سال ۹۶ دارد که برنجکاری بیشتر در منطقه آجم، امامزاده میرسالار، دره‌ وار فارتق، تنگ چویل، لیراب و رودسمه می‌باشد و عمدتا دو رقم گرده شهری و چمپا کشت می‌شود.
مسؤول جهاد کشاورزی دیشموک گفت: میانگین عملکرد در هر هکتار برنج دربخش دیشموک ۱۵۰۰کیلوگرم برنج خالص بدون شلتوک است که از میزان۲۷۰ هکتار حدود ۴۰۰ تن برنج سفید برداشت می‌شود و از این میزان ۵۰ درصد خود مصرفی و باقی توسط کشاورزان به فروش می‌رسد.
محتشمی‌نسب گفت: جهاد کشاورزی دیشموک از جمله کمک‌هایی که برای برنجکاران منطقه در سال جاری انجام داد شامل برگزاری کلاس‌های آموزش در روستا‌ها و همچنین ترمیم و بازسازی کانال آبیاری امامزاده میرسالار و دره‌وار فارتق با اعتباری بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.
وی اذعان کرد: یکی از اقدامات خوب و قابل تحسین کشاورزان منطقه رود سمه به زیر کشت بردن زمینهای کشاورزی بعد از ۱۷ سال بود که امسال حدود ۱۰ هکتار از زمینهای زیر کانال آبیاری زیر کشت برنج قرار گرفت.
رئیس جهاد کشاورزی دیشموک گفت: توصیه ما به کشاورزان برنجکار رعایت اصول صحیح و ضد عفونی بذر و همچنین استفاده از ارقام مقاوم با عملکرد بالا و سازگار با منطقه می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به کشاورزان برنجکار این است که جهت توصیه‌های فنی و علمی با مرکز جهاد کشاورزی دیشموک و کارشناسان مربوط از زمان کاشت تا برداشت محصول در ارتباط باشند تا بتوانند میزان عملکرد قابل قبول و بالایی را داشته باشند.
وی متذکر شد: از مسؤولان انتظار می‌رود که نگاهی ویژه به بخش کشاورزی منطقه دیشموک داشته باشند و برای افزایش جذب اعتبارات و توسعه بخش کشاورزی تلاش کنند.
 
برخی تونل‌های کهگیلویه و بویراحمد تهویه مناسب ندارند
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی تونل‌های این استان تهویه مناسب ندارند، گفت: اقدامات لازم برای برطرف کردن این مشکل انجام می‌شود.
علی محمد علیمردانی در حاشیه همایش مصون‌سازی زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری برموضوع پدافند غیرعامل تاکید دارند و انتظار می‌رود این مهم به جد در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر باشد.
وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل یک طرح جامعه بوده و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید دارند، افزود: ضروری است پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی در دست اجرا به طور ویژه دیده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی شامل احداث پل‌های و ساختمان‌ها بدون پیوست پدافند غیر عامل ناقص بوده و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
علیمردانی ابراز کرد: مسئولان و متولیان امر در هر نهاد و یا دستگاه اجرایی بفکر پدافندغ یرعامل باشند و برای نهادینه شدن این مهم در جامعه برنامه ریزی کرده و طرح لازم را ارائه کنند زیرا در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
وی در زمینه وضعیت تونل‌های محور " یاسوج_بابامیدان" گفت: بسیاری از تونل‌های موجود در جاده‌های این استان استان تهویه مناسب دارند و برای آنها تهویه جایگزین نیز پیش بینی شده و همچنین برخی از این تونل‌ها راه ایمن و کنارگذر مناسب دارند.
حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ادبیات پایداری ۱۴ کتاب تولید می‌کند
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات حوزه برای چاپ تعداد ۱۴ اثر اشاره کرد و گفت: این آثار مربوط به خاطرات رزمندگان، آزادگان و ایثارگران است که در مراحل مختلف از گردآوری تا کارشناسی قرار دارند.
محمدشریف اسلامی  با اشاره به اقداماتی که حوزه هنری در زمینه‌های مختلف از جمله در تولید آثار داشته است اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه هنری ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب است.
این مسؤول در حوزه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زمینه موسیقی، تئاتر و تجسمی و ادبیات پایداری و شعر و داستان، حوزه هنری فعالیت دارد.
وی گفت: در حوزه ادبیات پایداری حوزه هنری در سال‌های اخیر کارهای بزرگی انجام داده که در بخش‌های تاریخی و شفاهی دفاع مقدس بوده است.
این مسؤول افزود: در این سال‌ها سه کتاب ملی در حوزه ادبیات پایداری شامل پایی که جا ماند، مقاومت خندقیان و همچنین فتاح به چاپ رسیده که در کشور و در سطح ملی مورد توجه و اقبال بالایی قرار گرفتند.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به اقدامات حوزه برای چاپ تعداد ۱۴ اثر اشاره کرد و گفت: این آثار مربوط به خاطرات رزمندگان، آزادگان و ایثارگران است که در مراحل مختلف از گردآوری تا کارشناسی قرار دارند.
این مسؤول در ادامه افزود: بخشی از این ۱۴ اثر به مرور طی سال‌های آینده و در بازه زمانی طولانی مدت تولید خواهند شد.
 
کشف بیش از ۳۶ کیلوگرم مواد مخدر در محور یاسوج – اصفهان
فرمانده انتظامی شهرستان دنا از کشف محموله تریاک طی ۲۴ ساعت گذشته از قاچاقچیان مواد مخدر در قالب پوشش خانوادگی در محور یاسوج- اصفهان خبر داد.
سرهنگ سید عبدالنبی میری سوق گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دنا روز گذشته حین اجرای تور ایست و بازرسی به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود کشف و راننده و دو نفر دیگر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان دنا در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده و برخورد با خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف، قانون گریز و قانون شکن، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.
مراسم آغارین هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در گچساران برگزارشد
با حضور مسؤولان مراسم آغارین هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در گچساران برگزارشد.
همزمان با آغاز هفته پدافند غیر عامل جمعی از مسوولان شهرستانی در دبیرستان بعثت فرهنگیان برای آغاز هفته پدافند غیرعامل حضور یافتند.
بر اساس این گزارش، در این مراسم عبدالرحیم رحیمی در سخنانی آمادگی در جنگ نرم و بلایای طبیعی را از اهداف اصلی پدافند غیر عامل دانست و اظهار کرد: پدافند غیرعامل در مقابل پدافند عامل قرار دارد که برای خنثی‌سازی حربه‌های دشمن به کار گرفته می‌شود.
فرماندار گچساران با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دشمن در جهت نفوذ به حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی ملت ایران اسلامی، عنوان کرد: تأثیرات این نفوذ به‌مراتب مخرب‌تر از جنگ نرم و مقابله مستقیم با دشمن است.
وی با بیان اینکه گفتمان پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی باید تبدیل کرد تا هر شهروند ایرانی بتواند در مقابل تهدیدات خارجی یا حوادث دیگر از خود مراقبت کند، گفت: پدافند غیرعامل عملیاتی بدون استفاده از ابزار نظامی است که با هدف مقاوم‌سازی در حوزه‌های مختلف از آن بهره‌گیری می‌شود.
رحیمی با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل بر دانش آموزان ابراز کرد: یکی از اهداف پدافند غیرعامل حفظ تجهیزات، منابع و نیروی انسانی است که در آن تلاش می‌شود دانش‌آموزان از جنگ نرم و آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.
از ۶ تا ۱۲ آبان‌ماه ,هفته پدافند غیرعامل است و روز ۸ آبان‌ماه, روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده و شعار امسال این هفته( پدافند غیر عامل,حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور) اعلام شده است.
 
جاعل حرفه‌ای در شهر لنده دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از دستگیری شخصی که اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرد در شهر لنده خبر داد.
سرهنگ منوچهر سیاهپور اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، در شهر لنده فرد جاعل حرفه‌ای را دستگیر کردند.
وی افزود: پس از دستگیری این فرد جاعل، به چند فقره جعل اسناد و جعل احکام قضایی دادگستری شهرستان کهگیلویه اعتراف که پس از تفهیم اتهام نامبرده با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
 
اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نفت برای ساماندهی حرم بی‌بی حکیمه خاتون (س)
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نفت برای ساماندهی حرم بی‌بی حکیمه خاتون خبر داد.
فرزین بهمنی آزاد در نشست ساماندهی بقعه و مغازه‌های تجاری در کنار حرم بی‌بی حکیمه خاتون که با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه اجرایی در دست اجرا ساخت مسجد بی‌بی حکیمه خاتون است، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات کاشی کاری و تکمیل ساخت مسجد حرم بی‌بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران آغاز شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه مبلغ پنج میلیارد ریال برای اجرای این طرح عمرانی اختصاص داده شده، عنوان کرد: این اعتبار از محل بودجه ملی برای اجرای ۴۰۰ متر مربع کاشی کاری اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ پنج میلیاردریال برای اجرای این طرح اختصاص داده شده، بیان کرد: در حال حاضر کاشی کاری حرم بی‌بی حکیمه (س) پیشرفت ۸۰ درصدی را دارد.
بهمنی آزاد در ادامه با اشاره به ساخت سه دهنه پل در حرم بی‌بی حکیمه خاتون ابراز کرد: در حال حاضر برای ساخت سه دهنه پل ۲۰میلیارد ریال و همچنین برای احداث سرویس بهداشتی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای طرح‌های عمرانی در بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون (س) گفت: تا کنون مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نفت برای ساماندهی حرم اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۴۷ درصد جذب شد.
بهمنی آزاد در ادامه به احداث پارکینگ در حرم بی‌بی حکیمه خاتون اشاره و تصریح کرد: اداره اوقاف شهرستان گچساران با هماهنگی‌های که انجام داده است با توجه به حضور تاسیسات صنعت نفت در منطقه با کمک شرکت نفت در حال احداث پارکینگ به مساحت ۳۰ هزار متر مربع برای استفاده زائران است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: جمع‌آوری نذورات امام زادگان صرف هزینه‌های عمران، توسعه امام‌زاده‌ها و اجرای مختلف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در آنجا می‌شود.
حرم بی‌بی حکیمه خاتون در سال ۱۳۶۶ زیر پوشش اداره اوقاف کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفت و از آن زمان ارائه خدمات عمرانی این حرم آغاز شد و عملیات بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س )در سال ۱۳۷۱در فضایی به مساحت ۱۲هزار و هفتصد و پنجاه متر مربع زیر بنا شروع به کار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
پیرامون جامعه موارد متخلف زیاد هست ولی به دلایلی شهروندان تمایلی به تماس و گزارش به ۱۱۰ رو ندارن، ۱-بعضا مواردی پیش آمده که مجرم پس از اینکه گزارشش داده شده،هنوز اعمال قانون .که فرد گزارش دهنده رو شناسایی کرده و احتمال بروز درگیری و عمل مجرمانه دیگری پیش می آید،چرا که بعضا این سوداگران مرگ . دارن که خیالشان از همه بابت امن و راحت میباشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1