تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۲۸۷۳۷۶

پاسخی به یک مطلب در باره «استاندار»

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علی انصاری
اصل مطلب جناب دکتر احمدی که با اشاره به عکس های استانداران سابق استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است به شرح زیر است:
«هیچ استانی به اندازه کهگیلویه و بویراحمد استاندار به خود ندیده است که شما تابلوی آن‌ها را پشت سر خود می‌بینید؛ به اصطلاح می‌گویند اگر هر مدیر یک ملاقه امکانات می‌آورد الان مشکلی نبود بنابراین همه مشکلات قابل حل نیست و باید با برنامه چند مشکل اساسی را برطرف کنیم.»
وی با توجه به بافت عشیره ای این استان ادامه داد: «چسبندگی‌های قومی، قبیله‌ای و محله‌ای در این استان رسوخ کرده و فرصت را از شایستگان گرفته است؛ دانشگاهیان، سیاسیون و نخبگان هم که باید به میدان می‌آمدند، یا سکوت کردند یا فقط شعار دادند بنابراین با عرض پوزش همه شما مقصرید و اینگونه توسعه پیدا نمی‌کنیم».
بنابراین مقصود سخنان دکتر احمدی کلی بوده و متوجه شخص خاصی نبوده است. در واقع وی از سیاسیون و سایر اقشار درخواست داشته است تا همه پیگیر منافع عمومی باشند و بحث منافع شخصی و طایفه ای و … در اولویت مطالبات قرار نگیرد.
این دو موضوع اصل صحبتهای دکتر احمدی بودند که یکی از رسانه ها به گونه ای دیگری انتشار داد که نگارنده آن مطلب یا از جلسه اطلاعی نداشتند یا هم در جلسه بودند ولی مشکل شنوایی داشتند و نهایتا اینکه با مشکل بینایی در سایتها خواندند. شاید هم عده ای از خدا بی خبر تحریکشان کردند که آخرت خودشان را فراموش کنند و مطالبی که دور از شان یک رسانه باشد نشر دهند و شاید هم به خیال باطل خود قصد اختلاف افکنی میان استاندار جدید و سابق استان داشتند.
در مطالب رسانه‎ها آمده؛ یک سرچ ساده اینترنتی می تواند پرده از پیشینه استان ایلام و شهرستانهای دهلران که حداقل نیم دهه تحت زعامت ایشان بوده است و در استان ایلام به نوعی همچون تاجگردون استان کهگلویه و بویراحمد بوده است، بردارد. اولا در استان ایلام، شهرستانهای آبدانان و دهلران که نزدیک به سی سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذشت فاقد گاز رسانی بودند و مردم عزیز این شهرستانها با پیگیریهای دکتر احمدی از نعمت خدادادی گاز بهرمند شدند و اگر چند روستایی اندک فاقد گاز ماند به خاطر اتمام مسووولیت ایشان بود.
در فرازی دیگر نوشت که مردم در دوره بعد به دکتر احمدی اعتماد نکردند؛ مطمئن باشید ایشان اگر اهل معامله بود دوره دوم راهی مجلس می شد. اگر رابطه باز بود و اگر استخدام فله ای می کرد و اگر به شایسته سالاری بی توجهی می کرد حتما نماینده دو دوره ای می شد!
به تونل کبیر کوه اشاره کردند؛ اما لابد شما نمی دانید در اوایل پیروزی دکتر احمدی با پیگیریهای پی در پی ایشان موفق شد بزرگترین تونل جنوب و در بزرگترین کوه به نام کبیر کوه به طول پنج کیلومتر اجرا شود که تا مدت خدمتگزاری ایشان نزدیک به شصت درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پس از اینکه سکوی مجلس را رقیب ایشان در انتخابات در دست گرفت این پروژه پیشرفت قابل قبولی نکرد. بنابراین اصل کار و میزان کار انجام شده را فراموش کرده و به جای تحسین دکتر احمدی و تقبیح مسوولان بعدی در یک قضاوت ناصحیح بر ایشان خرده گرفته اند.
آن رسانه‌ها همچنین در پاسخ انتقاد دکتر احمدی به مدیرانی که بستگان خود را بدون آزمون جذب کردند، نوشتند که آقای دکتر احمدی چگونه مهار حرمت و انصاف را از دست داده ای ؟ اما گو اینکه این نگارنده متوهم اصلا متوجه نشد که دکتر احمدی از مدیران بی انصافی انتقاد کردند که به جای درک درد مشکلان هزاران بیکار این استان بستگان خودشان را در یک فرآیند ناعادلانه استخدام کردند! ایشان هرگز شاید نتواند بفهمد که این موضوع برای هر شهروندی نگران کننده است! و او چه می داند نخبه ی بیکاری که دوستی از جنس رییس سازمانی ندارد چه می کشد و چه دردی با خود ملازم دارد و خانواده اش چه حسی دارد؟
اما عمق فاجعه جایی است که آشکار شد که همان فرد محصول همین فرآیند ناعادلانه ی قوم گرایی و رابطه بازیست! متاسفم که باید بگویم ایشان خود از افرادی بود که اتوبوسی وارد سازمان شدند و این بیانه سراسر کذب را علیه دکتر احمدی صادر کردند چرا که احتمال دادند ادامه واقعیت گویی و حق طلبی استاندار موقعیت خود و دیگر هم اتوبوسی هایش را به خطر بیاندازد!
رسانه‌ها همچنین به جذب نیروهای فله ای در ادارات از سوی دکتر احمدی نوشتند اما اگر به طول مدت خدمت صادقانه دکتر احمدی توجه کنیم، می بینیم که چند نفر درخانواده ایشان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس بیکارند از برادر خودش تا پسران خواهر و بقیه بستگان نزدیک، ولی دکتر احمدی حاضر نشد بدون آزمون هیچ کدام از آنها را در ادارات جذب کند.
البته غیر قابل تصور نیست که این روحیه ی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد مخالفان معدودی از این دست داشته باشد و این عده کم همانهایی هستند که از فضای مسموم بی عدالتی و رابطه بازی بیشترین سود را می برند و نمی توانند تاب بیاورند که یک مسوولی بساطشان را جمع کند، اما قطع و یقین قاطبه ی مردم استان دست استاندار جدیدشان را می فشارند تا دست سودجویان رابطه باز را قطع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر قلی
Iran, Islamic Republic of
اون رسانه که می گن///هست
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
اون رسانه که می گن /// هست
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1