تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب : ۲۸۷۳۶۱

دست‌هایی که نمی‌گذارند، شهردار لنده انتخاب شود/ وقتی مرغ بعضی‌ها یک پا دارد

۲
۰
کبنا ؛سید اسماعیل میری
اگر قدری به وضعیت انتخاب شهردارهای شهرهای کوچک و بزرگ نگاهی کوتاهی بیاندازیم هر روز شاهد تائیدیه حکم شهرداران در تمام شهرها هستیم ولی اینجا برخی لجبازی‌های سیاسی، طایفه ای و سایر موضوعات انتخاب شهردار لنده را تا این لحظه بلاتکیلف گذاشته است.
انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم در شهرلنده در حالی رقم خورد که مردم به تغییر وضعیت شورای با انتخاب پنج عضو جدید رأی به تغییر دادندکه انتخابات شوراها در همین شهر کوچک نیز ماجراهای متعددی در پی داشت حتی شرایطی رقم خورد که برخی کاندیداها به نتایج معترض بودند که بازشماری آرا در چندین صندوق نیز منجر شد و در پایان صحت انتخابات به تأیید هیئت نظارت رسید و این در حالی بود که دربرخی از شهرهای دیگر استان نیز انتخابات شوراها حاشیه‌هایی داشت.
امسال انتخابات شوراها به گونه ای برگزارشد که برخی‌ها به شیوه‌های مختلف سعی در جلب رأی مردم داشتند که در این میان برخی موفق و برخی نیز طعم شکست را چشیدند که پایان آن نیز همراه با برخی مشکلات در بعضی از صندوق‌های رأی همراه بود.
به هرحال پرونده انتخابات دوره پنجم شورای شهر لنده با همه خوب و بدش بسته شد و بعد از انتخابات اردیبهشت ماه یکی از نخستین دستور کارهای شوراها بعد از مراسم تحلیف، انتخاب شهرداران بود تا امورات عمرانی و شهری را بر عهده گرفته و به برنامه‌های آن رسیدگی کنند چرا که مهم‌ترین درخواست مردم از شورای جدید نیز همین بوده است.
متاسفانه با گذشت بیش از ۶۰ روز از شروع به کار شورای های شهر فرصت‌سوزی و کارشکنی‌هایی پشت پرده انتخاب شهردار لنده را بلاتکیلف گذاشته و تا به امروز شهر لنده با جمعیت ۱۱ هزار نفری خود را در آتش اختلافات می‌سوزاند، این روزها فضای شهر در انتخاب شهردار این شهر به سوژه نخست رسانه‌ها محلی و مردم شهر تبدیل شده تا جایی این حاشیه‌های جلسات رسمی شورای شهر به کوچه و خیابان‌های شهر کشیده و فضای مجازی نیز در این خصوص بی نصیب نمانده است.
کارشکنی و بهانه‌های واهی، برای انتخاب شهردار لنده باعث تعلل در خدمات دهی به شهروندان شده است به طوری که برخی هاز شهروندان روزانه با ارسال تصاویر مختلف در شبکه‌های اجتماعی از بی نظمی حاکم بر فضای خدمات دهی شهری از تک تک اعضای شورای شهر گلایه مندند که مهم‌ترین دلیل آن را عدم انتخاب شهردار و بازی با کسانی می‌دانند که چندین بار در چرخونه گردان انتخاب شهردار دور خوردند و به دلیل مسائل پشت پرده تا کنون هیچ خروجی از آن حاصل نشد.
بیشتر مردم از دست آویز شدن مدیریت شهری به بازی‌های طایفه ای، سیاسی و سایر مسائل این چنینی از اعضای شورای شهر گلایه مند هستند.
اگر قدری به وضعیت انتخاب شهردارهای شهرهای کوچک و بزرگ نگاهی کوتاهی بیاندازیم هر روز شاهد تائیدیه حکم شهرداران در تمام شهرهای ایران هستیم. ولی اینجا برخی لجبازی‌های سیاسی، طایفه ای و سایر موضوعات انتخاب شهردار لنده را تا این لحظه بلاتکیلف گذاشته است.
امام جمعه شهرستان لنده و سایر مسئولان اداری و غیراداری چندین بار نسبت به اتفاقات صورت گرفته در خصوص بازی با آبروی چهره‌های ثبت نام کننده تصدی شهرداری به اعضای شورای تذکراتی نیز داده‌اند.
به هرحال مهم‌ترین مطالبه به حق مردم و مسئولان انتخاب سریع شهردار برای مدیریت شهری است که تا بیش از فرصت سوزی‌ها، کینه توزی ها، اختلاف سلیقه‌ها، طایفه گرایی ها، سیاست بازی‌ها به جسم نحیف شهر بیش از این ضربه وارد نسازد و برنامه‌ها و چشم انداز های توسعه شهرلنده هرچه سریع‌تر عملیاتی شود تا شاهد شهری زیبا برای مردمی حماسه ساز باشیم و بار دیگر پاسخ اعتماد مردم به شورای شهر را با انتخابی شهردار توانمند شاهد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پسر دهدشت
Iran, Islamic Republic of
لنده اصلا کجاس؟؟؟
قصیرالکلام
Iran, Islamic Republic of
دیشموک چی دو تا. عضو شورا گیر دادند که خودشان شهردار شوند .وای به حال مردم دیشموک اگر یکی از این دو نفر بیاید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1