تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۸۷۳۵۸

یاسوج از کمبود سرانه فضای ورزشی رنج می‌برد / سفر دوچرخه سوار از یاسوج تا کربلای معلی / واکنش به قطعی آب در شهر / وضعیت بغرنج ورودی مرکز استان / توقیف محموله ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق در گچساران

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
بانوی کهگیلویه و بویراحمد‌ی قهرمان مسابقات کوراش بانوان کشور شد
طاهره آذر پیوند ملی پوش کهگیلویه و بویراحمدی به مدال طلا و مقام قهرمانی رقابت‌های کوراش بانوان کشور دست یافت.
بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به مدال طلا و مقام قهرمانی رقابت‌های کوراش بانوان کشور دست یافت.
در جریان رقابت‌های کوراش بانوان کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی استان سمنان طی روزهای ۴ و ۵ آبان ماه برگزار شد ، طاهره آذر پیوند ملی پوش جودو بانوان کشور موفق شد در وزن ۵۳کیلو گرم موفق به کسب گردن آویز طلا شد.
این مسابقات به منظور شناخت نفرات تیم ملی کوراش بانوان جهت اعزام به رقابت‌های آسیایی و جهانی برگزار شد.
 
احداث دو مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان گچساران و باشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از احداث دو مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان گچساران و باشت خبر داد.
جعفر گوهرگانی اظهار کرد: با توجه به سیاست جهاد کشاورزی کشت متراکم و افزایش تولید در واحد سطح با حداقل مصرف آب و ترویج کشت محصولات سبزی و صیفی و پرورش گلهای زینتی در طرح‌های مجتمع گلخانه‌ای در دست اجرا است.
وی بیان کرد: برای تکمیل دو طرح مجتمع گلخانه ای در گچساران و باشت ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای ماهور باشت شهرستان گچساران که در ۲۵ کیلومتری محور ارتباطی گچساران به شیراز واقع شده در سال ۹۶ آغاز شده است، بیان کرد: این مجتمع در مساحت ۲۲ هکتار شامل ۱۴ واحد ۶ هزار الی هشت هزار و ۵۰۰متر مربعی است.
وی در ادامه با اشاره به احداث مجتمع گلخانه ماهور باشت گفت: زیر ساخت‌های این مجتمع اعم از شبکه معابر و فنس کش‌، اطاق نگهبانی، احداث مخزن و شبکه داخلی گاز و برق آن در دست اقدام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: برای احداث این مجتمع تا کنون ۲۸ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه هزینه شده و برای تکمیل زیرساخت‌های این طرح اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.
گوهرگانی در ادامه با بیان اینکه با تکمیل این طرح موجب اشتغالزایی در این منطقه خواهد شد، ابراز کرد: تکمیل این طرح می‌تواند برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و پیش بینی می شود این طرح سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات تولید کند.
وی به دیگر طرح در گچساران اشاره کرد و افزود: مجتمع کشاورزی ناصرآباد گچساران که در ۲۰ کیلومتری جاده گچساران به شیراز واقع شده از دیگر طرح‌های گلخانه‌ای در دست اجرا بوده که زیر ساختهای آن در سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای این مجتمع که در مساحت ۲۴ هکتاری و قطعات ۳۴ واحد ۵ هزار متر مربعی است برای زیر ساختهای آن تا کنون ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.
گوهرگانی اضافه کرد: برای تکمیل نواقصات و مطالبات پیمانکار این طرح ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: با تکمیل و راه اندازی این طرح برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجتمع گلخانه ای فدک سرآبیز باشت در مساحت ۳۴ هکتار شامل ۷۲ واحد ۲۵۰۰ متر مربعی است.
گوهرگانی عنوان کرد: تا کنون ۲ واحد گلخانه ای، احداث ساختمان اداری و تکمیل شبکه داخلی آب توسط سرمایه گذار انجام شده است.
وی گفت: برای زیر ساخت‌های این طرح ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح ۱۸۰ فرصت شغلی ایجاد و پیش بینی می‌شود سالانه ۴۵۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات در سال توسط این طرح تولید شود.
 
رفع بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با پروژه ان‌جی‌ال/یاسوج قطب علمی گیاهان دارویی خاورمیانه شود
محقق و پژوهشگر مسائل راهبردی گفت: رفع بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد با پروژه ان‌جی‌ال میسر است.
احمد خورشیدی‌آزاد اظهار کرد: در خصوص مسائل اصلی استان و توسعه آن و رفع بیکاری و فقر در استان ما انقلابیون دست هر کاربلد دلسوزی را می بوسیم و قطعا هر دولتی بتواند به هر مقدار مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خوب و نجیب استان را مرتفع کند روی چشم مان جا دارند و بنده برای حل این مشکلات برنامه‌های فیزیبل را تحقیق و مطالعه کرده‌ام و خودم نیز آماده همکاری هستم.
محقق و پژوهشگر مسائل راهبردی گفت: اولین پیشنهاد راجع به اختصاص بخشی از نفت خام تولیدی استان به " ان جی ال " است که با اختصاص ۳۰ درصد نفت خام به این فرآورده که قیمت هر بشکه‌اش برابر ۱۷۰ دلار است درآمد نفتی استان و اشتغالزایی از این طریق با رشد ۴ برابری در هر سال مواجه خواهیم بود زیرا قیمت هر بشکه ان جی ال ۴ برابر قیمت هر بشکه نفت خام است و با ایجاد این پالایشگاه به تعداد شاغلین در نفت استان در هر سال ۴ برابر اضافه می‌شود و ۵ ساله مشکل بیکاری استان حل می‌شود.
وی افزود: استاندار محترم هر چه زودتر این پروژه را در دستور کار خود قرار دهد و بیکاران استان را نجات دهد و بنده این پروژه را بارها فریاد زده‌ام، ساز و کار این طرح ابدا سخت نیست، زیرا ان جی ال بازار بسیار خوبی دارد و چون بازار خوبی دارد کشورها برای سرمایه‌گذاری در این حوزه هم تمایل خوبی دارند و بهمین دلیل دولت و استاندار محترم دستشان برای انعقاد قراردادهای جذاب خالی نیست حتی اگر با سود ۵۰ به ۵۰ نیز قرار داد ببندید در این صورت باز اشتغالزایی در استان را دو برابر زمان حاضر خواهد شد.
خورشیدی آزاد تصریح کرد: برای این کار لازم است یک اندیشکده ۲۰ نفری و جمع و جور متشکل از متخصصان پالایشگاه ان جی ال گچساران و مدیران صنعتی و اقتصادی تشکیل داده و بنده هم با همین جسم مجروح منت مردم استانم را می‌کشم و بدون هیچ دستمزدی پای کار خواهم آمد و به شما قول می‌دهم هر کارشناسی لازم باشد با خودم به استان می‌آورم.
وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت شهرستان یاسوج دارای گونه های متنوع گیاهی است و بایست بروی این عامل کار بشود و یاسوج به قطب عملی گیاهان دارویی ایران و خاورمیانه تبدیل شود و از این طریق هزاران شغل مولد و میلیاردها دلار ثروت تولید شود استان ما از این طریق می‌تواند شرکت‌های بین‌المللی داروها و نوشیدنی‌ها و جوشانده‌های گیاهی ایجاد کرده و آن‌ها صادراتی کنند و پیشنهاد روشن بنده این است که یک پژوهشکده کارآمد و کوچک راه انداخته شود و بروی خواص و فرآورده‌ها و تجاری سازی این گونه‌های عالی گیاهی کار تحقیقی انجام بگیرد.
محقق و پژوهشگر مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: وقتی تولیدات و فرآورده‌ها و درآمدزایی‌های کشورهای دارای بلوط دنیا را مانند ترکیه و آمریکا و کانادا را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که خداوند چه نعتی به مردم استان کهکیلویه و بویراحمد داده و به آنها بلوط یا طلای سبز را ارزانی داشته است به لیست تولیدات بلوط در همسایه مان ترکیه نگاهی بیندازید این‌هاست، از میوه بلوط انواع و اقسام نان‌های شیرینی‌پزی و نان خوراکی تولید می‌کنند ، پودر تسهیل کننده دریل حفاری جاه‌های نفت که ما داریم برای‌ چاه‌های نفت گچساران و امیدیه و اهواز از کانادا به قیمت گزاف وارد می‌کنیم.
وی افزود: در حالی که خودمان یک دنیا جنگل بلوط داریم که‌ متاسفانه برای تولید زغال سوزانده می‌شوند و دیگر از میوه بلوط خوراک میوه بلوط برای حیوانات و طیور تولید می‌شود که کارشناسان می‌گویند با تحقیق و مطالعه بیشتر بروی میوه بلوط می‌توان با افزودنی‌هایی آن را به مرغوب‌ترین خوراک دان و طیور مبدل ساخت ، گفته شده با این بلوط تی ان تی نیز تولید می‌شود، تولید داروهای مناسب برای بیماری‌های روده و معده نیز فرآورده دیگری است از میوه بلوط و تا کنون ۳۸ نوع فرآورده از میوه بلوط تولید می‌شوند.
خورشیدی آزاد تصریح کرد: از تنه و شاخه بلوط که اصیل‌ترین درخت دنیاست هم ترکیه توانسته صنعت چوب و مبلمان دنیا را تسخیر کند و کارخانه‌های روکش بلوط و پارکت و نئوپان، ام دی اف و----- تاسیس کند و هم به جای برداشت یک درخت بلوط ۲ تا نهال اسراییلی به جای آن بکارد و رقم ۸۲ میلیارد دلاری سالانه از بلوط خلق ‌کند یعنی به اندازه دو برابر درآمد نفتی ایران‌ و آمریکا و کانادا همچنین ، میوه بلوط چینی در بازار ایران کیلویی ۱۸ هزار تومان فروش می‌رود ، البته این طرح ملاحظاتی دارد که با اندیشه ایرانی قابل حل است همانگونه که دنیا چنین کرده است.
 
اجتماع ورزشکاران و رؤسای هیأت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در پادگان امام جعفر صادق(ع)
به نمایندگی از جامعه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ورزش استان و رؤسای هیأت‌های ورزشی و جمعی از ورزشکاران با حضور در پادگان امام جعفر صادق سخنان پوشالی و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کردند.
به نمایندگی از جامعه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ورزش استان و رؤسای هیئت‌های ورزشی و جمعی از ورزشکاران ضمن محکوم کردن سخنان پوشالی و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا و حمایت همه جانبه از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در میدان تیر پادگاه امام جعفر صادق یاسوج اجتماع حاضر شدند.
همچنین مسابقه تیراندازی بین کارکنان ورزش و هیأت ورزشی استان برگزار شد و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
یاسوج از کمبود سرانه فضای ورزشی رنج می‌برد
رئیس شورای شهر یاسوج سرانه فضای ورزشی در شهر یاسوج را رضایت بخش ندانست و گفت: هیچ گونه قصوری از اداره کل ورزش و جوانان برای احداث و توسعه فضاهای ورزشی پذیرفتنی نیست.
سید هدایت اکبری اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی در شهر یاسوج و در مجموع استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با میانگین کشوری و استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.
وی سرانه فضای ورزشی در شهر یاسوج را ۳۶ سانتی متر عنوان کرد و افزود: پایتخت طبیعت ایران زمین در این زمینه فقیر بوده و باید مسئولان و متولیان امر به‌ویژه مجموعه اداره کل ورزش و جوانان چاره‌اندیشی کنند.
رئیس شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه یاسوج از کمبود سرانه فضای ورزشی رنج می‌برد، ادامه داد: در بسیاری از محلات و مناطق مختلف شهر یاسوج حتی یک متر فضای ورزشی وجود ندارد که انتظار می‌رود توزیع عادلانه خدمات مد نظر مسئولان متولی امر ورزش باشد.
اکبری با بیان اینکه گستره فضای سبز شهری یاسوج ۱۴۰ هکتار است، ابراز کرد: سرانه فضای سبز در یاسوج به ازای هر یک نفر بیش از ۱۰ متر مربع بوده که به نوعی سهم عمده‌ای از این میزان مربوط به دوره چهارم مدیریت شهری است.
وی بیان کرد: مهمترین چالش فعلی شهر یاسوج معضل حاشیه‌نشینی است که برخی از این مناطق در صورت الحاق مشکلات متعددی را بوجود می‌آورند به گونه که خودروی آتش‌نشانی نمی‌تواند در برخی از این مناطق عبور و مرور کند.
اکبری با بیان اینکه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به تمامی مردم است، تصریح کرد: این شهر پیشانی استان بوده و از جای جای ایران اسلامی به این شهر سفر می‌کنند و حتی سکونت دارند پس باید در زمینه اختصاص اعتبار به طور ویژه دیده شود.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر به‌ویژه نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از سر جمع اعتبارات استانی مبلغی را به طور ویژه به شهرداری یاسوج با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و گردشگران اختصاص دهد.
لزوم همکاری مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از شیوع آنفلونزای پرندگان
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم همکاری مسؤولان استان برای جلوگیری از شیوع آنفلونزای پرندگان تأکید کرد.
عبدالله بهمنش با اشاره به مهار آنفلونزای فوق حادپرندگان در سال گذشته گفت: این بیماری سال گذشته در ۵ کانون وجود داشت که با اقدام به موقع دامپزشکی کنترل و مهار شد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این بیماری تهدیدی علیه بهداشت مردم است لذا با توجه به سرد شدن هوا و احتمال شیوع آن نیازمند همکاری مسؤولان برای مقابله با این بیماری که سلامت مردم را تهدید می‌کند هستیم.
وی با بیان اینکه این ویروس پرندگان ممکن است باعث بیماری در انسان شود، گفت: پرندگان مهاجر علت شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان هستند به همین دلیل نیاز است پیشگیری لازم در دستور کار قرار گیرد.
این مسؤول بر اجرایی شدن مصوبات ستاد آنفلونزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد و گفت: دامپزشکی آماده مقابله با این بیماری است، ضمن اینکه در صورت عدم اجرایی مصوبات خطرات جبران ناپذیری سلامت جامعه را تهدید می‌کند.
بهمنش دامپزشکی را متولی بهداشت و سلامت مردم دانست و خاطرنشان کرد: دامپزشکی با بهداشت و سلامت مردم سرکار دارد و انتظار می‌رود متولیان بهداشت در این خصوص با دامپزشکی همکاری کنند چراکه همه کارهایی که باعث به خطر افتادن بهداشت عمومی شود یک تهدید محسوب می‌شود.
رکاب‌زدن دوچرخه سوار از یاسوج تا کربلای معلی
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز پنج شنبه ۴ آبان ماه این دوچرخه سوار یاسوجی حرکت خود را از حرم شاه قاسم (ع) به سمت حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی آغاز کرد.
سید محمد تقی علوی در رابطه با دوچرخه سواری حرم تا حرم این ورزشکار یاسوجی اظهار داشت: روز پنج شنبه این دوچرخه‌سوار ورزشکار حرکت خود را از "حرم حضرت شاه قاسم (ع) به سمت حرم امام حسین (ع)" آغاز کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دوچرخه سوار به مناسبت اربعین حسینی مسافت یک هزار و ۲۱۵ کیلومتری از حرم شاه قاسم (ع) تا حرم امام حسین (ع) در کربلا معلی را طی می‌کند.
وی با بیان اینکه "رحیم براتی پیشکسوت و عضو سابق تیم ملی دوچرخه سواری" است، بیان کرد: هدف از برگزاری این حرکت رساندن پیام دوستی به مردم عراق و مسلمانان جهان است.
علوی تصریح کرد: اهل بیت(ع) چراغ هدایت بشریت در طول تاریخ محسوب می‌شوند چرا که با گذشت قرن‌ها از واقعه کربلا این قیام الهی همچنان ادامه داشته و مسلمانان و جوانان در این مسیر حرکت می‌کنند.
وی گفت: روح پهلوانی، ایثار و گذشت از جمله پیام‌های مهم عاشورا است که این خصلت‌ها در پهلوان عرصه کربلا نمود یافت و نسل حاضر با درس گرفتن در محضر اهل فن در انتقال این خصلت مهم به آیندگان کوشا باشند.
رکاب‌زدن دوچرخه سوار از یاسوج تا کربلای معلی
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز پنج شنبه ۴ آبان ماه این دوچرخه سوار یاسوجی حرکت خود را از حرم شاه قاسم (ع) به سمت حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی آغاز کرد.
سید محمد تقی علوی در رابطه با دوچرخه سواری حرم تا حرم این ورزشکار یاسوجی اظهار داشت: روز پنج شنبه این دوچرخه‌سوار ورزشکار حرکت خود را از "حرم حضرت شاه قاسم (ع) به سمت حرم امام حسین (ع)" آغاز کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دوچرخه سوار به مناسبت اربعین حسینی مسافت یک هزار و ۲۱۵ کیلومتری از حرم شاه قاسم (ع) تا حرم امام حسین (ع) در کربلا معلی را طی می‌کند.
وی با بیان اینکه "رحیم براتی پیشکسوت و عضو سابق تیم ملی دوچرخه سواری" است، بیان کرد: هدف از برگزاری این حرکت رساندن پیام دوستی به مردم عراق و مسلمانان جهان است.
علوی تصریح کرد: اهل بیت(ع) چراغ هدایت بشریت در طول تاریخ محسوب می‌شوند چرا که با گذشت قرن‌ها از واقعه کربلا این قیام الهی همچنان ادامه داشته و مسلمانان و جوانان در این مسیر حرکت می‌کنند.
وی گفت: روح پهلوانی، ایثار و گذشت از جمله پیام‌های مهم عاشورا است که این خصلت‌ها در پهلوان عرصه کربلا نمود یافت و نسل حاضر با درس گرفتن در محضر اهل فن در انتقال این خصلت مهم به آیندگان کوشا باشند.
۱۲۰۰ تن برنج در شهرستان لنده برداشت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال از اراضی زیرکشت این شهرستان ۱۲۰۰ تن برنج برداشت شود.
مختار مشهدی‌زاده  اظهار داشت: سطح زیرکشت برنج در شالیزارهای شهرستان لنده ۲۳۰ هکتار بوده که بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری از شالیزارهای این شهرستان یک هزار و ۲۰۰ تن برنج برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه برداشت این محصول تا اواسط آبان ماه ادامه دارد: مهمترین ارقام برنج کشت شده امسال در شهرستان لنده فجر، چمپا، شمیم و گرده محلی با کیفیت مطلوب و عالی است.
مشهدی زاده با اشاره به جریان داشتن دو رود موگرمون و مارون در اطراف لنده ادامه داد: امسال برای تامین آب مورد نیاز اراضی زیر کشت برنج در سطح شهرستان با کمبود آب روبه رو نبوده و این امر سبب رشد ۱۰ درصدی برداشت برنج نسبت به سال گذشته در شهرستان شده است.
وی ابراز کرد:محصول برنج این شهرستان از نظر کیفیت و کمیت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده که سبب رضایت مندی مردم و خانواده‌های کشاورزان شده است.
مشهدی‌زاده در زمینه شیوه‌های کشت و برداشت برنج در شهر لنده، گفت: این محصول در این شهرستان به صورت ۱۰۰ درصدی سنتی انجام می‌شود و عمده ارقام کشت شده ازکیفیت بالایی برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده ۷۰ درصد شالیزارهای موجود برنج فجر است، بیان کرد: برنج مازاد مصرف کشاورزان این شهرستان به شهرهای اطراف صادر می‌شود.
 
۲ قاچاقچی مواد مخدر با ۱۰ کیلوگرم حشیش در یاسوج دستگیر شدند
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز گذشته در بازرسی از یک دستگاه خودرو زانتیا در یاسوج ۱۰ کیلوگرم حشیش کشف شده است.
سرهنگ سعید بالش زر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان روز گذشته حین گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج، به یک دستگاه خودروی زانتیا با دو سرنشین مشکوک و خودرو مورد نظر را جهت بررسی متوقف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ماموران پلیس پس از بررسی این خودرو موفق به کشف مقدار ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع "حشیش" شدند که به طرز ماهرانه در این خودرو جاسازی شده بود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: راننده خودرو و سرنشین آن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند .
بالش زر گفت: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.
 
محموله ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق در گچساران توقیف شد
فرمانده انتظامی گچساران از کشف یک‌هزار و ۷۳۵ باکس سیگار و ۷۱۰ پاکت تنباکوی میوه‌ای به ارزش ۸۲۰ میلیون ریال توسط ماموران پلیس کلانتری ۱۱ شهری این شهرستان خبر داد‌.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سرهنگ سید محمد موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهری پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از منزل شخصی با هویت معلوم یک هزار و ۷۳۵ باکس شامل ۳۴۷ هزار نخ سیگار و ۷۱۰ پاکت تنباکوی میوه‌ای کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه متهم دستگیر شد، عنوان کرد: متهم پس از از تشکیل پرونده قضایی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و گفت: انتظار می‌رود شهروندان اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
 
واکنش آبفای استان به قطعی آب شهروندان در محدوده بلوار قرنی/ چاه های آب یاسوج دیگر جوابگوی جمعیت مرکز استان نیست
مسئول روابط عمومی اب وفاضلاب استان گفت: یکی از دلایل قطعی های پی در پی آب در برخی از مناطق شهر یاسوج فرهنگ سازی نشدن صحیح استفاده از آب شرب بوده که همین موضوع باعث شده که بیشتر مناطق شبانه روز در سطح شهر دچار قطعی آب شوند.
نگهدار معادی جو  در واکنش به خبری در مورد(اینجا) قطعی مکرر آب در برخی از نقاط شهر یاسوج از جمله بلوار قرنی اشاره کرد و گفت:بحث حوزه آب و فاضلاب یاسوج به دلیل پراکندکی جمعیت و حاشیه نشینی های متعدد باعث کُندشدن خدمات شده که قطعی آب در برخی از مناطق از جمله این موضوعات است.
وی با بیان اینکه جمعیت ۱۳۰هزار نفری شهر یاسوج امروز نیازمند خدمات گسترده تر است،بیان کرد:در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی های متعدد و افت برخی از حلقه های چاه آب که تأمین کننده آب شرب شهر یاسوج هستند مشکل آب شرب در مرکز استان بسیار حاد شده که این موضوع نیازمند ایجاد منابع آب جدید در این شهر است.
منکر قطعی مکرر آب نیستیم
مسئول روابط عمومی اب وفاضلاب استان با تأکید بر اینکه در حال حاضر به جزء آب چاه از هیچ گونه منبعی همانند سد نمی توانیم برای ذخیره سازی آب بهره ببریم، تصریح کرد:برداشت های بی رویه و تنش آبی قطعاً مشکلات زیادی در حوزه شهر یاسوج ایجاد کرده که ما منکر آن نیستیم.
معادی جو یکی از راه حل های اساسی برای عبور از این گونه موانع را همراهی و فرهنگ سازی مردم در مورد استفاده بهینه و درست از آب در جامعه دانست و افزود:بر اساس معیارها و منابع ذخیر سازی آب و برای حال و رفاه شهروندان آب و فاضلاب شبها حوالی ساعت ۲۴ مبادرت به بستن شیرهای اصلی مخازن و پر کردن این مخازن کرده و در ساعات اولیه صبحگاه این مخازن برای استفاده بهینه شهروندان آزاد سازی می شود، اما جای تعجب اینجاست که این مخازن در کمترین زمان ممکن تحلیل می روند.
فرهنگ صحیح مصرف آب در استان کنجانده نشده
وی یکی از این دلایل کمبود آب در برخی از ساعات شبانه روز را استفاده غیر اصولی مردم در هدر روی آب دانست و تصریح کرد:به عنوان مثال می توان استفاده غیره اصولی مردم از آب شرب برای ساخت و ساز، کاشت محصولات کشاورزی و یا شستشوهای متعدد داست که باعث شده برخی از مناطق در شهر یاسوج به دلیل این پراکندگی ها دچار افت فشار و یا نبود آب شرب شوند.
مسئول روابط عمومی اب وفاضلاب استان ادامه داد: یکی از دلایل قطعی های پی در پی آب در برخی از مناطق شهر یاسوج فرهنگ سازی نشدن صحیح استفاده از آب شرب بوده که همین موضوع باعث شده که بیشتر مناطق شبانه روز در سطح شهر دچار قطعی آب شویم.
معادی جو با تأکید براینکه مردم خودشان باید پای کار بیایند و در این زمینه مسئولان را همراهی کنند، بیان داشت:در حال حاضر قطعی های مکرر اب منوط به شهر یاسوج نیست و در بیشتر مناطق و استانهای کشور چنین موضوعی وجود دارد که همگی به دلیل تنش آبی است.
نباید از وضعیت توپوگرافی شهر یاسوج نیز غافل شد
وی یکی از دلایل قطعی ها مکرر در برخی از مناطق شهر یاسوج را موقعیت توپوگرافی آن دانست و بیان کرد:به دلیل موقعیت های توپوگرافی برخی از مناطق به دلیل بالادست بودن،قطعی مکرر آب وجود دارد و این در صورتی است که در برخی مناطق که در مسیر شیب آب لوله مصرفی قرار دارند آب وجود دارد و مشکل قطعی ان کمتر است.
مسئول روابط عمومی اب وفاضلاب استان نسبت به کَنده کاریهای اب و فاضلاب و ترمیم نکردن آنها در برخی از خیابانهای شهر نیز گفت: این کَنده کاریها به پیمانکار واگذار شده و درست کردن آنها نیاز به زمان دارد.
معادی جو با تأکید بر اینکه بخش شکستگی ترمیم لوله های فاضلاب دست پیمانکار و بخش خصوصی است،خاطر نشان کرد: خدمات ترمیم لوله ها همگی بر اساس کارهای فنی بوده و نیاز به زمان دارد ،پس نباید در برخی از مواقع عجول بود هرچند که خودمان نیز خواهان تسریع در برخی از امور نیز هستیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال ۲۰۰متر کوچه را نمی توان یک شبه فاضلاب آن را درست کردو باید طبق معیارهای فنی، پیمانکار بر اساس زمان که ۶۰روز طول می کشد کار خودش را انجام دهد.
مسئول روابط عمومی اب وفاضلاب استان یکی از دلایل کُند پیش رفتن این موضوع را خیس بودن منطقه مورد نظر برای روکش آسفالت و یا ترمیم دانست و گفت:به دلیل خیس بودن محل شکستکی و دوباره کاری نشدن برای این موضوع نیازمند زمان برای بهسازی آن هستیم که در این زمینه صبر شهروندان را می طلبد.
 
واکنش شهردار مادوان به وضعیت بغرنج ورودی شهر یاسوج و الحاق مادوان به مرکز استان
شهردار مادوان با تأکید بر اینکه طبق قانون پنج برابر محدوده حریم هر شهر به آن شهرداری تعلق دارد، بیان کرد:بر اساس معیاریهای قانونی این محدوده زیر مجموعه شهرداری یاسوج بوده اما شهرداری مادوان برای حال و رفاه مردم و مسافران در چندین وهله مبادرت به جمع آوری زباله های این مناطق می کند.
داریوش جهانبخش در واکنش به وضعیت بغرنج ورودی شهر یاسوج از طرف جاده اصفهان و انباشت زباله در این مکانها(اینجا) گفت:ورودی شهر یاسوج خارج از حریم شهر مادوان بوده و جزء محدوده قانونی این شهر به حساب نمی آید ولی طبق قانون جزء حوزه استحفاظی شهر یاسوج است.
جمع آور زباله های ورودی شهر یاسوج برعهده شهرداری یاسوج ومادوان نیست
وی با بیان اینکه جمع آوری زباله های این ورودی نه بر عهده شهرداری مادوان و نه برعهده شهرداری یاسوج است، ابراز کرد: بخشی از این محدوده که پایین دست این ورودی محسوب می شود جزء حوزه استحفاظی مادوان سلفی و محدوده بالایی آن نیز جزء محدوده دهیاری روستای مزدک بوده که قانوناً این دهیاری ها باید مبادرت به جمع آوری زباله های آن بکنند.
شهردار مادوان با تأکید بر اینکه طبق قانون پنج برابر محدوده حریم هر شهر به آن شهرداری تعلق دارد، بیان کرد:بر اساس معیاریهای قانونی این محدوده زیر مجموعه شهرداری یاسوج بوده اما شهرداری مادوان برای حال و رفاه مردم و مسافران در چندین وهله مبادرت به جمع آوری زباله های این مناطق می کند.
جهانبخش با بیان اینکه موضوع که به دنبال راهکاری مناسب برای در طرح قرار دادن این مناطق برای از بین بردن این پدیده زننده هستیم، بیان کرد:یکی از دلایل انباشت زباله در این ورودی، توجه نکردن به مقوله فرهنگسازی است و بیشتر این زباله توسط رهگذارانی که بیشتر از روستاها برای عزیمت به شهر می آید صورت می گیرد و زباله های خود را در این مکان رها سازی می کنند.
به دنبال حل این مسئله هستیم
وی ادامه داد: با توجه به رشد صنعت توریسم منطقه و مرکز استان این موضوع هرچه سریعتر باید حل و فضل شود تصمی درست و اصولی برای آن باید اتخاذ گردد.
الحاق شهر به شهر نداریم
شهردار مادوان در ادامه در مورد الحاق شهر مادوان و روستاهای اقماری به مرکز استان گفت:بر اساس قانون در د الحاق شهر به شهر نداریم و این موضوع در قانون قید نشده اما الحاق روستا به شهر وجود دارد.
جهانبخش با اشاره به این موضوع که در آینده نزدیک و با توجه به برخی تصمیمات اتخاذ شده سه روستای مادوان سفلی، بلهزار و مهریان از یک طرف و روستاهای سروک ،شهرک ولایت و سرآبتاوه از طرف دیگر به شهر یاسوج ملحق خواهند شد، بیان کرد:الحاق شهر مادوان به شهر یاسوج باید بر اساس تصمیم مستقیم وزیر کشور و یا اجرای یک مصوبه از سوی این وزارت صورت گیرد.
در زمان فعلی الحاق به صلاح نیست
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که این الحاق می تواند در برهه کنونی تبعات ناخوشایندی داشته باشد، تصریح کرد:به عنوان مثال از هر روستایی ۵ نفر شورا در انتخابات گذشته انتخاب شده و این الحاق به معنای کنار رفتن ۳۰ شورا و ۶دهیار است که در این زمینه باید فکرها اصولی تری گرفته شود.
شهردار مادوان تصریح کرد:هرچند که الحاق این روستاها می تواند آنها از دربیاورد پس می طلبد این موضوع بر اساس یک کار فنی و پیش طراحی شده با انجام تمامی مراحل باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اکبر
Iran, Islamic Republic of
یاسوج چی کم نداره خدایی اصلا نماینده داره ؟؟؟
سوزان
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متاٌسم برای آب
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1