تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۸۶۷۹۹

آئین اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان"در چرام برگزار شد+عکس

۱
۰
کبنا ؛آئین اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین جشنواره استانی قرآنی مدهامتان به میزبانی شهرچرام برگزار شد.
به گزارش کبنا از چرام، آئین اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه وبویراحمد در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهرستان چرام با حضور مسئولان، قاریان و حافظان کلام الهی برگزار شد.
خردمند:کشف استعدادهای برتر قرآنی در رقابتی سالم
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام در آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی با تشکر از حضور قاریان و همکاران و مسئولان این حوزه گفت: امروز افتخار این را پیدا کردیم که میزبان دوازدهمین جشنواره قرانی استانی مدهامتان و پذیرایی شما عزیزان باشیم.

امام صادق (ع) فرمودند:مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ: هر انسان مومنی قران بخواند قران با گوشت و خون او عجین می شود و در قیامت همین قران فریادرس او خواهد بود
قرآن از جنبه های مختلف معجزه است، یعنی فوق بشری است.در اینجا به اجمال اشاره می کنیم.از نظر کلی اعجاز قرآن از دو جهت است: لفظی و معنوی.
اعجاز لفظی قرآن مربوط می شود به مقوله زیبایی، و اعجاز معنوی آن به مقوله علمی.پس اعجاز قرآن یکی از جنبه زیبایی و هنری است و دیگر از جنبه فکری و علمی.هر یک از این دو جنبه - خصوصا جنبه علمی - به نوبه خود دارای چند جهت است
خردمند یادآور شد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف برگزاری این مسابقات است.
امام جمعه چرام:امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند توسل و تمسک به قرآن مجید هستیم
** حجت الاسلام سید نورالله افشار، امام جمعه شهر چرام در این آئین، گفت: قرآن در عصری در شبه جزیره عرب نازل شد که کینه ها و دشمنی ها در آن زمان به اوج خود رسیده بود.

وی با بیان اینکه در این زمان کفر، پلیدی و شراب بر سفره مشرکین مکه امری عادی بود، ابراز داشت: قرآن به عنوان مائده بزرگ آسمانی توانست در این شرایط افراد ارزشمندی را تربیت کند.
افشار با بیان اینکه انسان های بزرگی در مکتب قرآن پرورش یافته اند، گفت: شخصیت های بزرگی نظیر امام علی (علیه السلام)، ابوذر، سلمان و ... تربیت شده
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان چرام با بیان اینکه اگر انسان خدا را فراموش کند دچار خودفراموشی می شود، اظهار داشت: انسانی که بر سفره خدا نباشد، به معرفت الهی نمی رسد.

افشار یکی از مصادیق اصلی ذکر خداوند به تعبیر امام علی (علیه السلام) را قرآن دانست و اضافه کرد: قرآن به منظور زدودن زنگار از دل و قلب انسان ها نازل شده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه انسانی که با خدا نباشد هیچ ندارد، خاطرنشان کرد: مشکلات جوامع اسلامی ناشی از عدم توسل و دوری از کلام الهی قرآن است.
امام جمعه چرام فتنه های امروز در جوامع را نتیجه دوری از قرآن دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تمسک و توسل به کلام الله مجید هستیم.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان:این جشنواره بستر مناسبی برای کشف استعدادهای قرآنی است
حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: برگزاری جشنواره ‌های قرآنی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایجاد می کند.

قاسمی به برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» اشاره و اظهار داشت: با برپایی چنین جشنواره‌ هایی، زمینه برای شکوفایی استعدادهای قرآنی جوانان در جامعه فراهم می ‌شود.
این مسئول فرهنگی و هنری با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه وظیفه مسئولان است، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه قرآن به اقتدار رسیده و باید این فرهنگ را به نسل‌ های آینده نیز منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ های عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فراگیری آموزش و حفظ قرآن کریم در جامعه، گسترش برگزاری این جشنواره ‌ها، به ویژه رشته حفظ قرآن است.
قاسمی تکریم قاریان و حافظان قرآن را یک ضرورت توسط مردم و مسئولان دانست و ادامه داد: کسانی که دل در گرو کلام نورانی قرآن دارند، باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامتان» دوازدهمین مرحله خود را می گذراند، عنوان کرد: امسال مرحله استانی این جشنواره به شهرستان چرام واگذار شد.
وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره در بخش برادران در پنج رشته و خواهران در دو رشته برگزار شد، یادآور شد: نفرات اول تا سوم هر بخش به مرحله کشوری این مسابقات در مشهد مقدس اعزام می شوند.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این جشنواره بزرگ علاقه مندان بسیاری را در بین اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور دارد .
معرفی نفرات برتر جشنواره
در پایان این جشنواره و براساس رای هیئت داوران، در رشته ترتیل برادران مجتبی معینی از یاسوج نفر اول، ناصر جعفر زاده و فرشید علی جانی از شهرستان چرام به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته اذان برادران نیز بهنام ادیبی از شهرستان بهمئی مقام اول، احمد صیادی از شهرستان چرام مقام دوم و محمد فتحی از شهرستان گچساران مقام سوم را کسب کرد.

در رشته قرائت تحقیق: افشین پیرایش از شهرستان بهمئی مقام اول، محمد باقریان از شهرستان چرام مقام دوم و محمدامین محمدپور از شهرستان گچساران مقام سوم این رشته را به دست آورد.
در رشته حفظ کل خواهران نیز نرگس حسینی نژاد از شهر دهدشت مقام اول، مینا چراغی از شهرستان دنا مقام دوم و سیده فاطمه تقوی از شهرستان چرام مقام سوم را کسب کرد.
در رشته تحقیق قرائت خواهران هم معصومه دادار از یاسوج مقام اول، زینب امیله مقام دوم و سیده اله میرسالاری از شهرستان لنده مقام سوم را کسب کرد.
شایان ذکر است، نفرات اول هر رشته به منظور شرکت در مرحله کشوری جشنواره قرآنی «مدهامتان» به میزبانی استان خراسان رضوی اعزام می شوند
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر بنایی
Iran, Islamic Republic of
سی..ا یکم رژیم بگه ایما مردیم و گشنه ای
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1