تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۲۸۶۶۵۶

احمدی‎کیش: بازرس ویژه آب یاسوج را بررسی کند / خوبانی: تعامل بین دستگاه‌ها وجود ندارد / حرف معنادار دهراب‌پور / اظهارات تند و تیز اکبری‌تبار

۲۱
۰
کبنا ؛جلسه شورای شهر یاسوج با دستور کار بررسی وضعیت آب این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا، جلسه شورای شهر یاسوج، ظهر امروز در حالی برگزار شد که مدیران آب و فاضلاب شهری استان و شهرستان بویراحمد، جهت ارائه توضحیاتی در خصوص نابسامانی‌های آب شرب شهر یاسوج مهمانان ویژه شورا بود.

کیوان آشنا نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با اشاره به فرسودگی شبکه آب یاسوج، اظهار کرد:  به جهت فرسودگی شبکه آب، در بسیاری از اوقات مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد، و در برخی مناطق، تخریب آسفالت‌های شهر را به دنبال داشته است.
آشنا گفت: برخی مناطق ۲۰ ساعت آب قطع می‌شود و در برخی دیگر از نقاط شهر حتی یک دقیقه هم قطعی آب وجود ندارد.
فرشید احمدی کیش عضو دیگر شورای شهر یاسوج در این جلسه با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود آب در سطح شهر یاسوج بیان کرد: من انتظار دارم یک بازرس ویژه برای این وضعیت در نظر گرفته شود و نقاط مختلف شهر را بررسی کند.
احمدی کیش بیان کرد: لوله‌های فرسوده، کنده کاری‌ها بررسی شوند، لوله‌های ترکیده در سطح شهر به وفور پیدا می‌شود و چون در سطح شهر رفت و آمد داریم مشکلات آبی شهر را به‌خوبی می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم برای شبکه‌های آب در سطح شهر یاسوج موجود نیست، عنوان کرد: مردم خواهان این هستند در جاهای که زمینه ارائه خدمات از شهرداری گرفته شده است، آب و فاضلاب پی گیری نمایند.
احمدی کیش با انتقاد از سخت گیری‌هایی که شرکت آب و فاضلاب جهت دادن مجوز کنتور آب و فاضلاب اعمال می‌کند، گفت: شما از مردم سند می‌خواهید اما خیلی از مردم سند ندارد، کجای دنیا از یک پیرمرد ۶۰ یا هفتاد ساله که تنها با دخترش زندگی می‌کند، سند می‌خواهند.
وی ادامه داد: در برخی مناطق شرکت آب و فاضلاب کنده کاری می‌کند آسفالت‌ها را تخریب می‌کند و بعد از اینکه کار خود را انجام داد، دیگر از آن‌ها برای ترمیم آسفالت خبری نیست، که از شما انتظار می‌رود برای حل این معضل برای نظارت بر کار پیمانکارانتان ناظر ویژه بکار بگیرید.
مسعود خوبانی دیگر عضو شورای شهر یاسوج در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به تخریب‌هایی که در صورت امکان در برخی مناطق که هنوز آسفالت آن انجام نشده است، شرکت آب و فاضلاب عملیات آبرسانی و احداث فاضلاب را انجام دهد تا بعد از آن شاهد این نابسامانی‌ها نباشیم.

خوبانی ادامه داد: متاسفانه تعامل لازم بین دستگاه‌های خدمات رسان در سطح شهر وجود ندارد، که قطعاً این مشکلات با تعامل برطرف می‌شود.
وی در ادامه به عوارض ۳ درصدی روی فیش‌های آب که شرکت آب و فاضلاب دریافت می‌کند، اشاره کرد و گفت: باید دید این ۳ درصد که روی هم رفته رقم هنگفتی را شامل می‌شود، در کجا هزینه می‌شود که انتظار می‌رود، گزارشی در این باره ارائه شود.
محمد رحیم دهرابپور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه گفت: مشکلات باید بررسی شود و تلاش ما باید در راه کاهش این معضلات باشد، شهر یاسوج یک شهر جوان است، جمعیت اولیه یاسوج ۱۴۵۰ نفر بود و الان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
دهراب‌پور گفت: الان بحث در رابطه آینده این شهر است و حدود ده سال آینده جمعیت این شهر تا دوبرابر جمعیت کنونی خواهد رسید.
وی گفت: مهم‌ترین مشکل موجود در سطح شهر یاسوج استفاده ناصحیح از آب شرب است که در برخی از مناطق مشاهده شده است از آب شهر برای آبیاری باغ‌ها استفاده می‌شود.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه به وضعیت آب تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: همه امید این شهر در آینده به آب سد تنگ سرخ است که آن چیزی که من شنیدم این است که تنها یک هفتم یا یک هشتم از این آب به یاسوج تعلق می‌گیرد که باید آب شرب یاسوج، آب کشاورزی و صنعتی از همین سد تأمین شود که به نظر من سد را احداث نکنند، بهتر است.
وی  اضافه کرد: حالا یا کوتاهی شده، یا بی توجهی شده، یا بر اثر بی سر و صاحبی بوده که این بلا سرش آمده، من نمی‌دانم.
دهرابپور ضمن تاکید بر اینکه همه جای ایران یاسوج را به آبشار این شهر می‌شناسند که الان دیگر اثری از آن دیده نمی‌شود، گفت: این ایراد از شرکت آب و فاضلاب نیست باید چاره اندیشی کرد و آب ابشار باید رها شود، ما منابع آب غنی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج اضافه کرد: من می‌شنویم که شخصی ۵ هزار تومان فیش آب خود را پرداخت نکرده است، یک ماه بعد برای او فیش ۲۰ هزار تومانی صادر می‌کنند، من دلیل آن را نمی‌دانم که محاسبات بر چه اساس است.
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره، گفت: سد تنگ سرخ در حیطه آب منطقه ای است که ما برای استاندار نامه نوشتیم و برای رسانه‌ها ارسال کردیم و بحث این بود که تا سال ۱۴۱۲ یاسوج از آن استفاده کند، در صورتیکه مشکلات آب یاسوج از سال ۱۴۱۲ به بعد شروع می‌شود.

فرشاد نگین تاجی عضو شورای شهر یاسوج در این نشست، با بیان اینکه بنده به سهم خودم از زحمات شما تشکر می‌کنم، ما نماینده مردم هستیم و از ما خواسته‌هایی دارند، اظهار کرد: چیزی که بسیار مهم است این است که یاسوج، یکی از مهاجر پذیرترین شهرهای کشور است و مساله آب بها و نوع خدماتی که شما به مردم ارائه می‌دهید، بسیار تأثیر گذار است، اما چیزی که برای ما بسیار مهم است که با توجه به رشد بسیار زیاد سرانه جمعیتی نیاز به نقشه کار است و در این خصوص نیاز است کار گروهی برای ارائه نقشه راه تشکیل شود.

 
وی افزود: در منطقه راهنمایی و ترمینال مشکلات قطعی آب زیاد است که امیدوارم دوستان مدیریت بهتری داشته باشند.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: در بحث کلر زدایی که به صورت سنتی انجام می‌شود، تقاضا داریم که اگر راهی دارد، کلرزدایی به صورت مکانیزه انجام شود و برخی اوقات آب شرب قابل مصرف نیست و ما توقع داریم در سایه تعامل مشکلات آب مرتفع شود.
علی اکبری تبار رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: امیدوارم جلساتی که باموضوع حل دغدغه‌های مردم شهر برگزار می‌شود، تنها شنیداری نبوده و به حل آن‌ها نیز کمک شود.
وی ضمن اعتراض به خواسته مدیر آبفای شهری مبنی بر عدم حضور خبرنگاران در جلسه گفت: قطعاً حق مردم است بدانند در شهر چه خبر است و اصحاب رسانه نیز به عنوان نماینده مردم حق حضور در این جلسه را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج همچنین باطرح سؤالات متعددی از مدیر و معاونین آبفای شهر، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های آب و فاضلاب بحث فرهنگی است، شما در این زمینه چه اقدام درخوری انجام دادید؟ در بحث ارتقای کیفیت آب چه کارهایی صورت گرفت؟
وی گفت: مهم‌ترین اولویت آب و فاضلاب شهری کیفیت آب سالم است اگر با مشکلات موجود نتوانیم اقدامی برای مردم انجام دهیم لااقل آب سالم به خورد آن‌ها بدهیم.
اکبری‌تبار افزود: اخیراً مشاهده شده است که مأمورین شما به مغازه مراجعه می‌کنند و داشتن کنتور آب را الزامی اعلام کرده‌اند، یک مغازه طلا فروشی یا پارچه فروشی چقدر آب مصرف دارند که اینقدر مردم را در تنگنا قرار می‌دهید یا چرا به شخصی که منزلش بالای مغازه‌اش است و طبیعی است که نیازی به کنتور ندارد از وی طلب امتیاز آب می‌کنید.
اکبری تبار ضمن انتقاد از وضعیت سامانه پاسخگویی ۱۲۲ گفت: سامانه ۱۲۲ به درستی به مردم جواب نمی‌دهد و معلوم نیست برای چه تعریف شده است.
وی با ابراز ناراحتی از وضعیت موجود خاطرنشان کرد: اگر در بحث سکونتگاه‌ها و امکانات رفاهی و گردشگری کار چندانی نتوانستیم انجام دهیم، اما مردم حداقل حق دارند آب سالمی بخورند.
اکبری تبار ادامه داد: جلسات ۴ سال گذشته نیز تاکنون به نتیجه نرسیده و همچنان در بخش آب مردم با مشکلاتی مواجه هستند تا جاییکه متاسفانه حتی درمرکز شهر ساعات طولانی در بی آبی به سر می‌بریم.
 
این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه آبشار شهر تبدیل به ویرانه ای شده است، افرود: کجای دنیا از آب‌های سطحی به عنوان آب شرب استفاده می‌شود که شما با آبگیری از آب‌های سطحی موجب ایجاد تنش آبی و ویرانه شدن آبشار کردید؟
وی ضمن انتقاد از عدم گزارش دهی مدیرآبفا گفت: در چندسال گذشته چندبار به شورا گزارش دادید در حالیکه چندین مصوبه برای شما طی این مدت تصویب کردیم.
سؤالات پی در پی علی اکبری تبار و سکوت مدیر و معاونان آبفای شهری ادامه داشت.
این عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیماری‌های انگلی ناشی از مصرف آب ناسالم داد مردم را درآورده است، قطعی‌های مکرر آب که از قبل اطلاع رسانی نشده است نیز همین طور، آیا اطلاع رسانی از این قطعی‌ها هم کار سختی است که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کنید؟
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز در این نشست، اظهار کرد: دغدغه‌های مطرح شده توسط اعضای شورا را یادداشت کرده و بررسی خواهیم کرد.
لدنی نژاد افزود: مجموعه آبفا با این بحث‌ها و مشکلات به‌طور شبانه روزی دست و پنجه نرم می‌کند و باید بپذیریم بخش زیادی از آن‌ها ناشی از بحران آب است.
وی ادامه داد: یکی از اولین دستگاه‌های که در شهرهای مختلف استان به شوراها مراجعه کرده و خواستار تعامل بیشتری است، آبفا بوده و درصدد رفع مشکلات موجود خواهیم بود.
وی بااشاره به جمعیت رو به رشد شهر یاسوج گفت: در فاصله سالهای ۴۶ تا ۹۶ قریب به ۵۰ سال جمعیت مرکز استان ۱۳۵ برابر شد و خدمات دهی به این جمعیت با همان زیرساخت‌های سالهای اولیه است و هنوز نتوانسته‌ایم باتوجه به کمبود اعتبار، اقدام به جمع آوری تمام خطوط فرسوده کنیم.
 
وی در پاسخ‌های متعدد اعضای شورای شهر یاسوج، تصریح کرد: این مشکلات خاص مجموعه آبفا نیست و همه دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند و برای رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد.
لدنی‌نژاد اظهار داشت: آب شهر یاسوج وابسته به سدتنگ سرخ است و اگر حل نشود مشکلات از این هم بیشتر خواهند شد! در حالیکه منابع آب سایر شهرستان‌ها را روی سدکوثر بسته‌ایم و مشکلات کمتری خواهند داشت.
ادامه جلسه با در خواست مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد و با دستور رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.(فصلی‌نو)
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
شما خود بعنوان عضو شورای فعلی و سابق چه طرح و برنامه ای برای اینده و حال شهر ارائه و عملیانی نمودید جز هنوز همان برنامه های شهرداران و شوراهای سابق تخریب بازسازی میکنید تا نان خود و پیمانکارانی نور چشمی را تامین کنید!!!!!؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
.ار و اظهارنظر خخخخخخخخخخخ جل الخالق
محمد
Iran, Islamic Republic of
یعنی خیلی .. حرف میزنه توی جلسه?????????
Iran, Islamic Republic of
بنازمت حاج دهراب پور مرد گرون
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه کیوان آشنا قیافش هم و شورا نیخره
تیر تاجی
Iran, Islamic Republic of
.. دست از سر املاک و دارایی های شهرداری بر دارد ما آب نمی‌خوایم
آگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اکبری اتفاقا جناب آقای دهراب پور کاملاً درست فرمودند اگر سد تنگ سرخ به بهره برداری می‌رسید حتما مشکل آب ما حل میشد مثل اینکه در جریان نیستید که اجرا سد با شرکت آب منطقه ای ست و بهره برداری با شرکت آب فاضلاب ، یه طوری وانمود می‌کنی که آقای دهراب پور از چیزی خبر ندارد اتفاقا خودت خبر نداری
شادی
Iran, Islamic Republic of
آشنا ؟؟؟؟؟؟ احمدی کیش؟؟؟؟اکبری تبار؟؟؟؟؟
اینا می‌خوان مشکل حل کنند
جناب آقای اکبری تبار تو .. ، آب پیش کش
نوید
Iran, Islamic Republic of
هرچه خواندم یکی از این اعضاء شهر محترم به حق مجرای فاضلاب توجه نداشت که اگر کسی به گلدون خونه اش آب داد باید حق مجرا پرداخت نمایند.
رها
Iran, Islamic Republic of
فرق کارمندان اداره آب و فاضلاب با دیگر کارمندان دولت چییه که پنج برابر دیگران حقوق میگرن که باید از تو جیب مردم در بیارن یکی فیشهای کارکنان آب و فاضلاب را بر رسی کنه
/
Iran, Islamic Republic of
اب شهر یاسوج تصفیه نمی شه روستاها هم همینطور مستقیم از منبه به مصرف مردم می رسد بیماری کلیه وسنگ کلیه زیاد شده بررسی تشریفاتی نباشد
دوست
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نگین تاجی و حاج دهراپور
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور و همه مردانگی
حرف حق(1)
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از اعضای شورای محترم بخاطر احساس مسئولیتشان در قبال خواسته های بجای مردم.لطف بفرمایید مسئولین شرکت برق را هم دعوت کنید و از آنها بخواهید توضیح دهند که قضیه این مبالغ غیره عادلانه که به نام پیک فصلی روی فیشها صادر میکنند چیست؟ضمنا از این بابت میگویم غیره عادلانه که مثلا برای یک ساختمان دارای ۵ یا شش امتیازی که همه یا مثل هم تجاری یا مسکونیند با مبالغی متفاوت از ۳ هزار تا ۹هزار فیش ارائه میگردد.واقعا ای پولها برای چی وکجاها هزینه میشود؟فیش برق بنده ۷۸هزار تومان آمده که از این مبلغ ۲۰هزار آن عوارض میباشد آیا این انصاف است؟با تشکر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهراب پور بزرگ . مرد عمل . شورا خیلی اشتباه کرد باید ایشون را به عنوان رئیس انتخاب می کرد
آقا
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی حاج دهراب پور الان باید نماینده مجلس یا وزیر بودند ، لیاقتش بیشتر از این شورا بوده ،شورای بچه بازی
گودرزي
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه احمدی کیش این پیرمردی که با دخترش زندگی می کنه اسمش چیه اخه به تو هم می گن نماینده مردم خداوکیلی اخه شهروند شهروند است برای وصول انشعاب چه فرقی بین پیرمرد وجوان وجود دارد
100
Iran, Islamic Republic of
تازمانی قلندری مدیره بهتر نمیشه
مردم
Iran, Islamic Republic of
شهر ما به وجود افرادی مثل حاج دهراب پور نیاز دارد ، دوستان نباید فرصت استفاده از حاج دهراب پور رو از دست میدادن , متاسفم برای اون دوستان عضو شورا که دلشون خوشه حاج دهراب پور جایگاه ندارد. حاج دهراب پور آگه عضو شورا هم نباشد جایگاه خاص خود را دارد اما بهتر بود در شورا حداکثر استفاده از ایشان بشود ،ما نباید خودمون رو فریب بدیم ،اگر آقایان برامعاملات خویش رای مردم را جمع کردن مطمین باشند که در محضر خدا باید جوابگو باشند هر چند که خیلی از این دوستان برای همیشه خودشون رو سوختن
ترلان
Iran, Islamic Republic of
نگین تاجی..
مگه دیگه خواب ببینی مردم بهت رای بدن.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم، مدیران و برنامه ریزان محترم شهر و اعضا محترم شورا و ....، سد تنگ سرخ نه تنها مشکلی از آب شهر یاسوج را برطرف نمی کند بلکه مشکلات را حاد خواهد نمود. روی سد تنک سرخ اصرار ننمایئد که آیندگان کسانی را که عمدآ یا از روی نا آگاهی اصرار بر ساخت سد تنگ سرخ دارند نخواهند بخشید.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1