تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۲۸۶۵۶۹

صدای آژیر خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه و بویراحمد / کشف بیش از ۱۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در باشت

۰
کبنا ؛
راه‌اندازی نخستین هنرستان کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد بستر مناسبی برای فعالیت دانش‌آموزان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرستان کشاورزی برای نخسین بار راه‌اندازی شده است که بستر مناسبی را برای فعالیت دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی کشاورزی را بوجود آورده است.


معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش و معاون مرکز تحقیقات کشاورزی استان از هنرستان تازه تاسیس کشاورزی یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این هنرستان قرار گرفت.

ایوب رضایی با حضور در جمع دانش‌آموزان این هنرستان  به بیان اهمیت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: داشتن تخصص و مهارت در دنیای امروز مهمترین شاخص و ملاک برای برای حضور در بازار کار است.


وی سیاست جدی  وزارت آموزش و پرورش را سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای  عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در هنرستان‌ها مهارت‌های تخصصی را فرا می‌گیرند به خوبی جذب بازار کار می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنرستان کشاورزی برای نخسین بار در استان با همکاری آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان راه‌اندازی شده است که بستر مناسبی را برای فعالیت دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی کشاورزی را بوجود آورده است.

رضایی به شبانه روزی بودن این هنرستان اشاره کرد و  از دانش‌آموزان خواست از امکانات و فرصت بوجود آمده به نحو مطلوب برای ساختن آینده‌ای بهتر استفاده کنند.

در این بازدید که معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و معاون پشتیبانی و مسؤول کاردانش این مرکز حضور داشت کشواد تابان مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج به بیان مشکلات و نارسایی‌های آموزشگاه اشاره کرد و خواستار تسریع در روند حل این کمبودها شد.


معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز از همکاری خوب آموزش و پرورش با این مرکز جهت راه‌اندازی این هنرستان تشکر و قدردانی کرد.

علی روزبهی رفع مشکلات این هنرستان را در دستور کار این مرکز دانست و گفت: جلسات متعددی تشکیل شده و کمبودها و نارسایی‌ها بررسی شده و انشاءالله تا یکی دو روز آینده حل خواهند شد.


 
هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان است
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای بیان فعالیت‌ها و ارائه دستاوردهای علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان است.
نوروز هاشمی بر لزوم برنامه‌ریزی اصولی برای گرامی‌داشت هفته پژوهش تاکید کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد پژوهش و تحقیق را بستر ساز تعالی جوامع بشری در ابعاد گوناگون دانست و گفت:هفته پژوهش فرصت مناسبی برای بیان فعالیت‌ها و ارائه دستاوردهای علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه کلیدی و نقش آفرین در تربیت معلمان نیازمند حمایت بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان است اظهار داشت: توانمندی علمی و صنعتی کشورها رابطه مستقیمی با پژوهش در آن کشورها دارد از این رو اهمیت به پژوهش از مهم ترین اهداف یک کشور باید باشد.
هاشمی بر برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش و استفاده از ظرفیت اساتید در سطح دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: پژوهش امری پیوسته و بلند مدت است که موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه‌ای نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی در آن جامعه است.
 
احداث دو باب کتابخانه به صورت مشارکتی در شهرستان گچساران
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران گفت: دو باب کتابخانه به صورت مشارکتی در شهرستان گچساران احداث شده است.
کورش حسنی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۴ باب کتابخانه در سطح شهرستان دایر است، اظهار کرد: از مجموع ۱۴ باب کتابخانه عمومی، ۱۲باب به صورت نهادی و تعداد دو باب کتابخانه به صورت مشارکتی احداث شده است.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران در ادامه با اشاره به دو باب کتابخانه که به صورت مشارکتی احداث شده است، گفت: این دو باب یکی با مشارکت اداره زندان و دیگری با مشارکت بسیج احداث شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان کم بوده است، افزود: در چند سال اخیر تعداد ۶ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی به سرانه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران اضافه شده است.
حسنی با بیان اینکه متراژ کل کتابخانه‌های این شهرستان سه هزار و ۲۵۰ متر مربع است، تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه رودکی واقع در پارک شهر دوگنبدان به متراژ ۵۰۰ مترمربع است.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران با اشاره به احداث کتابخانه در این شهرستان در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه عمومی در کوی کارکنان دولت به متراژ ۲۵۰ مترمربع، احداث کتابخانه عمومی در کوی بهارستان به متراژ ۲۵۰ متر مربع، احداث کتابخانه عمومی در محله لبنان به متراژ ۵۰۰ متر مربع از اقدامات خوب فرهنگی صورت گرفته در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار جلد با عناوین مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و سیاسی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان موجود است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارای هشت هزار و ۴۰۰ نفر عضو فعال و ثابت دارند.
 
تکمیل و بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل سه طرح پتروشیمی در استان خبر داد.
داریوش دیودیده از تکمیل سه طرح پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با تکمیل سه طرح پتروشیمی در استان موجب اشتغالزایی خواهد شد، بیان کرد: با تکمیل این سه طرح موجب اشتغالزایی برای ۹۲۵ نفر در این استان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به پتروشیمی گچساران و دهدشت تصریح کرد: اجرا و تکمیل طرح پتروشیمی گچساران، پلی اتیلن سنگین گچساران و پتروشیمی دهدشت می‌تواند زمینه اشتغال تعداد بسیاری از جوانان را در استان ایجاد کند.
دیودیده عنوان کرد: طرح اتیلن گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار با اعتبار ثابت دو هزار و ۹۰ میلیارد تومان و ارزی ۳۴۸ میلیون یورو با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون تن اتلین در سال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در کیلومتر ۷ جاده گچساران به بهبهان در دست احداث است.
وی با بیان اینکه مجوز این طرح در سال ۱۳۸۳ صادر و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا کنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۳۹۸ به مرحله تکمیل و به بهره برداری برسد.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلی اتلین گچساران اذعان کرد: پلی اتیلن سنگین گچساران یکی دیگر از طرح‌های پتروشیمی بوده که با اعتبار ثابت یک هزار و ۳۰۰میلیارد تومان و ارزی ۱۳۷ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن درسال و اشتغالزایی ۳۲۰ نفر در دست اجراست.
دیودیده بیان کرد: از دیگر طرح ‌ای تاثیرگذار صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان به طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت با اعتبار ثابت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزی ۲۲۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار با اشتغال ۳۰۵ نفر اشاره کرد.
وی با اشاره به دیگر پتروشیمی در این استان عنوان کرد: پتروشیمی بویراحمد( باقری) با ظرفیت تولید یک هزار تن و اعتبار ثابت ۷ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان و ارزی یک هزار و ۳۳۶ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار و طرح تولید اسید فرمیک، اتیل استات شرکت سینا فرآیند شمیم پارسه در گچساران با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن و اعتبار ثابت ۷۱۱ میلیارد تومان و ارزی ۱۸۱ میلیون یورو در مساحت ۵۰ هکتار از دیگر طرح‌های صنعتی در دست اجرا استان هستند.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دو طرح صنعتی منواتیلن گلیکول شرکت تدبیر انرژی ارم در گچساران با اعتبار ثابت یک هزار و ۲۹۰میلیارد تومان و ارزی ۲۵۵ میلیون یورو با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن در سال در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار و طرح گازوئیل و بنزین شرکت فرآورده های نفتی پتروسان زاگرس GTL در بویراحمد با ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار ثابت و ۲۶۰ میلیون یورو در ۲۲ هکتار با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز از دیگر طرح ‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است.
دیودیده خاطرنشان کرد: انتظار می ‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های آینده موجب کاهش نرخ بیکاری و تحول چشمگیر اقتصادی شود.
 
تکمیل و اصلاح اطلاعات واحدهای صنعتی برای جلوگیری از مشکل قطع سوخت
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای صنعتی برای جلوگیری از مشکل قطع سوخت با مراجعه به سامانه بهین‌یاب اطلاعات و شناسه کسب و کار خود را وارد کنند.
سهراب بنام ظهر امروز در بازدید از واحدهای صنعتی اظهار کرد: واحدهای صنعتی برای جلوگیری از مشکل دریافت سوخت با مراجعه به سایت بهین یاب نسبت به تکمیل و یا اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای صنعتی با مراجعه به این سامانه اطلاعات کد ملی اشخاص حقوقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی و شهرستان محل استقرار و کد پستی خود را ثبت کنند.
وی با تأکید بر تکمیل اطلاعات واحدهای تولیدی و صنعتی در سامانه بهین‌یاب افزود: تمامی طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی که مجوز آنها توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر و فاقد شناسه کسب و کار هستند نیز برای دریافت شناسه خود اقدام کنند.
این مسؤول تصریح کرد: اصلاح شناسه ملی و کد ملی واحدهای صنعتی نیز از طریق مراجعه به بخش اطلاعات عمومی بنگاه در حساب کاربری واحدهای صنعتی در سامانه بهین‌یاب توسط متقاضی تایید که این موارد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است.
 
شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان را تهدید می‌کند.
بهمنش ظهر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: موارد متعددی از تهدید علیه بهداشت عمومی در استان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سال گذشته آنفلوانزای فوق حادپرندگان در ۵ کانون استان کنترل شد و به علت جلوگیری از پخش آن به سایر مناطق استان خدمات دامپزشکی دیده نشد.
وی بیان کرد: ستاد آنفلوانزا در استان تشکیل شده و انتظار می‌رود استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس این ستاد در نخستین جلسه ستاد حضور یابند چرا که بسیاری از مصوبات ما در سال گذشته علی رغم اینکه تصویب شد ولی بسیاری از مسئولان به این مصوبات توجهی نکردند.
بهمنش ابراز کرد: این ویروس ویژه پرندگان است ولی در صورت عدم کنترل و ورود به بدن انسان خطرات غیرقابل جبرانی خواهد داشت.
دارا کریمی نژاد فرماندار لنده نیز در این نشست، اظهار داشت: انتظار می‌رود باتوجه به اینکه شهرستان لنده به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شده است مسئولان استانی ما را در اجرای این پروژه یاری کنند.
وی از برخورد برخی از دستگاه‌های خدمات رسان در این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: این دستگاه‌ها بدون هماهنگی با فرمانداری به علت بدهی سایر دستگاه‌ها نسبت به قطع آب، برق و گاز آنها اقدام می‌کنند که این روحیه تقابلی در شهرستان بین دستگاه‌های اجرایی موجب بروز مشکلات امنیتی می‌شود.
 
کشف بیش از ۱۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در باشت
بیش از ۱۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در محور گچساران ـ. باشت کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان باشت گفت: اینکشف بیش از ۱۰۱ کیلوگرم مواد مخدر در باشت میزان مواد مخدر شامل ۹۷ کیلوگرم تریاک و ۴ کیلو و ۶۰۰ گرم شیره تریاک است.
سرهنگ چشم مهتاب افزود: در این راستا دو نفر قاچاقچی دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی از توقیف دو دستگاه خودرو در این رابطه خبر داد و از مردم خواست برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر با شماره تلفن پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1