تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۲۸۶۵۳۰

از واکنش «تاجگردون» به حادثه رگ سفید / ساخت و سازهای غیر استاندارد در یاسوج / اضافه شدن ۴۰ پزشک متخصص به استان / سکه‌های عتیقه در گچساران

۲
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
۱۵ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ طرح و واحد تولیدی در بخش‌های کشاورزی و صنعت تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.
داریوش دیودیده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دلایل عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل در کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی مطرح و چنانچه دستگاه اجرایی یا بانک مقصر اعلام شد با توجه به اهمیت موضوع از طریق استانداری با آن برخورد می‌شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین چنانچه پس از بررسی موضوع در کمیته تخصصی، واحد تولیدی مقصر اعلام شود، دیگر حق طرح مشکلات خود را در کارگروه تسهیل ندارد.
دیودیده بیان کرد: دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان قبل از قطع خدمات واحدهای تولیدی موظف هستند ابتدا موضوع را به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند تا در کمیته تخصصی بررسی و پس از دو هفته نتیجه آن به دستگاه خدمات‌رسان اعلام شود.
وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که از این تعداد، ۱۲ طرح پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و وارد چرخه تولید شدند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ واحد تولیدی استان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند که از این تعداد هم‌اکنون ۴۱ واحد فعال و دو واحد غیرفعال است.
دیودیده ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز به ۱۵ واحد تولیدی در بخش‌های کشاورزی و صنعت تسهیلات رونق تولید پرداخت شد که از این تعداد، ۱۱ طرح صنعتی و چهار طرح کشاورزی بودند.
 
غیراستاندارد بودن ۱۰۰ درصد ساخت و سازها در کهگیلویه و بویراحمد/درآمدزائی شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ درصد ساخت و سازها در این استان و شهر یاسوج غیراستاندارد هستند.
سید حسین کاظمی در نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی که با حضور استان‌های منطقه ۲ کشور برگزار شد، گفت: ادغام مسکن و شهرسازی با وزارت راه کار اشتباهی بود چرا که در ادغام این دو وزارتخانه بحث ساختمان مغفول واقع شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت ساخت و ساز در شهر یاسوج پرداخت و گفت: ۱۰۰ درصد ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج غیراستاندارد هستند.
وی با بیان اینکه شهرداری باید از ساخت و سازهای غیراستاندارد جلوگیری کند، افزود: اقدامات مؤثر و نتیجه‌بخش که بر عهده شهرداری یاسوج است ندیده‌ایم.
این مسؤول تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به عنوان یک سیستم درآمدی تبدیل شده است و شاهد درآمدهای ناپایداری برای شهرداری‌ها از این کمیسیون هستیم.
کاظمی خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج اقدام به فروش پارکینگ این شهر کرده در حالی که هزینه پارکینگ‌ها باید برای ایجاد و توسعه پارکینگ‌ها در نقاط مختلف شهر هزینه می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفته است.
 
رعایت ۵۵ درصد مباحث قانون ملی ساختمان در کشور/عدم صدور برگ استحکام بنا برای ساختمان‌های فاقد ایمنی/ضرورت رعایت ممیزی انرژی در ساختمان‌های دولتی
مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مهندسین حق ندارند برای ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند برگ استحکام بنا صادر کنند.
حامد مانی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور در شهر یاسوج اظهار کرد: این نشست‌ها در راستای ایجاد یک زبان مشترک بین استان‌های منطقه و تعریف دستور کار جدید برای یک فعالیت مشترک برگزار می‌شود.
مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در این نشست‌ها تجربیات استان‌ها و کارهای انجام شده مورد بررسی و با فعالیت‌های در حال انجام هر استان آشنا می شویم، اظهار کرد: مهمترین موضوع مورد بحث در این نشست‌ها ساخت و ساز و موضوعات بخش مسکن و ساختمان است
وی با اشاره به مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: مقررات ملی ساختمان ۲۲ مبحث شده و به موجب قانون رعایت قوانین ملی ساختمان در ساخت و سازها الزامی است.
این مسؤول تصریح کرد: مباحث ۲۲ گانه ساختمان در بخش‌های مختلف با کیفیت متفاوتی انجام می‌گیرد، به برخی از مباحث مثل حریق، نگهداری ساختمان و ایمنی در ساختمان که به صورت مستقیم ایمنی سازندگان و بهره‌برداران ساختمان را تضمین می‌کند توجه خاصی نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوال میزان رعایت مباحث ۲۲ گانه قانون و مقررات ساختمان گفت: میزان رعایت این مباحث متفاوت است، در برخی موارد این مباحث به صورت ۱۰۰ درصد مورد توجه قرار می‌گیرند و در برخی موارد حداکثر ۱۰ درصد است اما به طور متوسط ۵۵ درصد مباحث ساختمانی در کشور رعایت می‌شود.
مانی‌فر تصریح کرد: برای افزایش رعایت مباحث ساختمانی نیازمند مطالبه عمومی هستیم که مردم ایمنی ساختمان را از حرفه‌مندان و دست‌اندرکاران ساخت و ساز مطالبه کنند چرا که مباحث ترویجی بسیار مهم است و باید این مقررات و ویژگی‌ها را برای مردم تبیین کنیم.
مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در حال حاضر برای اینکه بتوانیم برآورد دقیقی از قانون ملی ساختمان داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت را به خوبی بشناسیم سامانه‌هایی را طراحی کردیم و به صورت آزمایشی آنها را به مدت سه ماه در ۱۲ منطقه به اجرا می‌گذاریم که بعد از طی این دوره سه ماه و استخراج الزامات لازم آن را برای کل کشور اجرا می‌کنیم.
وی در خصوص عدم رعایت مباحث ساختمانی گفت: برخی از سازندگان و سرمایه‌گذاران از بُعد هزینه‌ای بیشتر توجه می‌کنند که هزینه کردن در بخش ساختمان مضاعف است که این تصویر غلطی است. هزینه‌های خطرات ساختمان به لحاظ اجتماعی و مادی بسیار بالا است.
این مسؤول در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ حق ندارند برای ساختمان‌هایی که مسائل ایمنی و فنی رعایت نشده رای ابقا دهد، کمیسیون باید به رای و نظر سازمان‌های متولی در حوزه مقررات ساحتمان توجه کنند و اگر ادارات راه و شهرسازی و سایر مراجع فنی مهندسی نسبت به عدم رعایت فنی در خصوص یک ساختمان نظر می‌دهند در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و تا زمان رفع نواقص پایان کار داده نشود.مهندسین حق ندارند برای ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند برگ استحکام بنا صادر کنند.
وی با بیان اینکه همه دست اندرکاران ماده ۱۰۰ و ماده ۹۰ بایست توجه لازم را به مفاد قانونی داشته باشند تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کل کشور ۴۰۰ هزار نفر عضو دارد.
مانی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب قانون اصلاح الگوی مصرف خبر داد و افزود: به موجب آیین نامه ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی که به تصویب مجلس رسید رعایت ممیزی انرژی ساختمان‌های دولتی امری ضروری است باید انرژی ساختمان ممیزی شوند تا چنانچه مصرف آنها بالاتر از حد مجاز باشد اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: برای مدیریت ساختمان در بخش‌های مختلف نیازمند روش‌های جدید و نوین در ساختمان‌سازی هستیم روش‌هایی در دنیا است که مدل سازی و تمام اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزار شبیه‌سازی و حتی اتلاف انرژی و مصالح مورد نظر را برآورد دقیق می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: آزمون خطا از طریق این نرم‌افزارها کاهش و ساخت و سازهای بی‌منطق از بین می‌رود، در این نرم‌افزارها که مدل بی.ای.ام یا مدل‌سازی ساختمان نام دارد در برخی کشورها در حال اجرا است و در کشور ما نیز اجرا می‌شود.
 


۱۰ اولویت پژوهشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد
هادی زارع پور اظهار داشت: بین ۱۲۰ پیشنهاد ارائه شده به گروه شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ مورد به عنوان اولویت های پژوهشی انتخاب شد.
وی افزود: مهمترین اهداف تعیین این ۱۰ اولویت پژوهشی شامل توسعه فرهنگ پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت، استفاده بهینه از یافته های پژوهشی در فرآیند یاددهی و یادگیری و کمک به فرهنگیان و مدیران مدارس کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ریزی، تصمیم گیری و تولید دانش است.
زارع پور بیان کرد: بررسی اثربخشی آموزش در مدارس، نقش ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و بومی در پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی، شیوع شناسی خودکشی و خودکشی موفق بین دانش آموزان دوره متوسطه دوم در ۶ سال اخیر از جمله این اولویت های پژوهشی است.
وی بررسی نقش حضور روحانیان در بهبود رشد آموزشی و پرورشی مدارس متوسطه اول و دوم، دلایل مراجعه نکردن فرهنگیان و دانش آموزان به کتابخانه مرکز تحقیقات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، راهبردهای جذب دانش آموزان برتر علمی و نخبه و هدایت آنها به هنرستان های فنی و حرفه ای را از دیگر اولویت های پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش این استان اعلام کرد.
زارع پور عنوان کرد: بررسی محتوای درسی دوره های آموزشی بر اساس نیازهای صنعتی استاندارد هنرستان ها، ارزیابی عملکرد معلمان در اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) دوره ابتدایی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، اختلاف میانگین آماری درصد باسوادی مردان و زنان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با میانگین کشوری در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ و شناسایی کانون تهدیدهای نوین در مدارس استان و راهکارهای مقابله با آنها با رویکرد پدافند غیرعامل نیز جزء دیگر اولویت های پژوهشی خواهد بود.
افزون بر ۱۵۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
 
برگزاری مسابقات کشتی آزاد کارکنان تامین اجتماعی/ شرکت ۱۰۵ کشتی‌گیر از ۱۸ استان
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقات کشتی آزاد کارکنان این سازمان با حضور ۱۰۵ کشتی‌گیر از ۱۸ استان خبر داد.
عباس نورمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی آزاد کارکنان تامین اجتماعی کشور گفت: هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد کارکنان تامین اجتماعی کشور با حضور ۱۰۵ کشتی‌گیر در قالب ۲۴ تیم از ۱۸ استان کشور به میزبانی سالن شهید پایدار یاسوج در حال برگزاری است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دوره از مسابقات در هشت وزن ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶ ،۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در این اوزان با هم به رقابت می‌پردازند.
وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات در روزهای ۸ و ۹ آبان در سالن ورزشی شهید پایدار یاسوج و با همکاری هیات کشتی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.
 
برنامه توسعه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده برنامه پنج ساله ششم توسعه شرکت آب و فاضلاب این استان بزودی تدوین می‌شود.
سیدعلی لدنی‌نژاد صبح امروز در نشست شورای معاونین و مدیران ستادی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: در این برنامه اهداف و برنامه‌های پیش روی شرکت از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تهیه و تدوین می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه باید متناسب با نیازها، توانمندی‌ها و اولویت‌های شرکت تدوین شود، افزود: طی سال‌های اخیر با توجه به حرکت در مسیر برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت جهش های خوب و حرکت های روبه جلو در آبفا صورت گرفته است.
لدنی‌نژاد با اشاره به رویکرد برنامه محوری مدیریت استان در اجرای امور یادآور شد: در همین راستا رعایت نظم، افزایش سرعت و شفافیت از اولویت‌های اصلی در اجرای برنامه‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب است.
وی افزایش سرعت را لازمه برطرف شدن عقب ماندگی‌ها دانست و گفت: اعضای شورای مدیران و معاونین آب و فاضلاب باید با برنامه محوری و زمان سنجی در صدد تسریع در اجرای برنامه ها و تحقق برنامه‌های محوله باشد.
اصلاح و توسعه ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر یاسوج
مدیر آب و فاضلاب یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه طی سال جاری فعالیت‌های موثری در زمینه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج انجام گرفته است، اظهار کرد: طی سال جاری بیش از ۱۸ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب شرب در سطح شهر یاسوج انجام گرفته است.
قاسم قلندری با بیان اینکه طی همین نیز مدت سه کیلومتر خط انشعاب فرعی مرمت و اصلاح شده است، ادامه داد: بخش اعظم شکستگی انشعابات به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی در نصب انشعابات فرعی بوده و هرگونه نصب انشعاب آب باید با نظارت کارشناسان فنی آبفای شهری و با رعایت اصول فنی انجام گیرد تا از ایجاد شکستگی و هزینه‌های اضافه جلوگیری شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۱۲۰ مورد شیرآلات در شبکه توزیع آب شهر یاسوج جانمایی و نصب شد.
 
۴۰ پزشک متخصص به پزشکان کهگیلویه و بویراحمد اضافه می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته آینده ۴۰ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف به جامعه پزشکی این استان اضافه می‌شود.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: هفته آینده ۴۰ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف از جمله گوش, حلق و بینی,قلب, بیهوشی, طب اورژانس, رادیولوژی, توانبخشی و... به جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه و در شهرستان‌های مختلف استان مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه دو پایگاه اورژانس هوایی در گچساران و یاسوج مستقر داریم، عنوان کرد: پیگیر راه اندازی اورژانس هوایی در شهرستان کهگیلویه هستم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
ایلامی بیان کرد: تاکنون مواردی همچون سقوط در دره اتفاق افتاده که امداد رسانی زمینی ساعت‌ها طول می‌کشید، ولی با بالگرد با سرعت و کیفیت بهتر عملیات امداد و نجات انجام شد.
وی با اشاره به اینکه طی آئینی با حضور مسئولان استانی از ۶ صنایع تولیدی برتر در حوزه سلامت استان و ۵ نفر از مسئولان فنی کارخانه ها تجلیل و تقدیر شد، افزود: بحث سلامت غذایی به جد در دستور کار بوده و در این زمینه بدون هیچ مماشاتی اقدامات لازم انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برنامه ۵ ساله استراتژیک و یکساله جامع عملیاتی این دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی تدوین شده و امیدواریم برنامه‌های پیش بینی شده محقق شود.
ایلامی بیان کرد: دومین کاروان سلامت و امید جمعه ۱۱ آبان ماه به منطقه قلعه دختر سفر و خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی به بیماران نیازمند این منطقه محروم ارائه می‌کنند.
وی اظهار داشت: مجوز اولین آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت کهگیلویه و بویراحمد اخذ شده و بزودی در استان راه اندازی می‌شود که انشالله مکمل طرح آینده نگری مستقر در شهرستان دنا است.
ایلامی افزود: مرکز تولید محتوا و مرکز جامع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک بزودی راه اندازی می‌شود.
 
۱۳ آبان حس انسجام و وحدت ایرانیان را تقویت می‌کند
معاون سیاسی وامنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ آبان تقویت حس همگرایی، هم افزایی، انسجام و وحدت در مقابل ظالمان و مستکبران را در بین ملت افزایش می دهد.
فتاح محمدی در نشست ستاد برگزاری راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شعارها و فریادهای ۱۳ آبان روز آزادی خواهی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران در برابراستکبار و زورگویان عالم باشکوه تر ازهمیشه طنین انداز می‌شود.
وی خواستار تلاش مردم و مسئولان برای برگزاری باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان شد و افزود: ۱۳ آبان تقویت حس همگرایی، هم افزایی، انسجام و وحدت در مقابل ظالمان و مستکبران را در بین ملت را افزایش می‌دهد.
محمدی تصریح کرد: ۱۳ آبان یادآور سه حرکت بزرگ تاریخی، تبعبد حضرت امام خمینی(ره) بنیانگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط رژیم طاغوت، تسخیرلانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و به شهادت رساندن جمعی از دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در اعتراض به سلطه گری استکبار جهانی است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اساس شکل گیری روز ۱۳ آبان به عنوان نقطه عطف پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حضور پرشور وحماسی مردم در این روز نشان از ولایتمداری، پایبند بودن مردم به آرمان‌های انقلاب، امام راحل، نظام، رهبری و ظلم ستیزی دارد.
محمدی ابراز کرد: در صورت لازم تمامی ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان سال جاری در نقاط مختلف این استان به کار گرفته شود.
 
مشکلات زنان و دختران مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور مسئولان کشوری مشکلات زنان و دختران مناطق محروم این استان از جمله منطقه محروم زیلایی بررسی می‌شود.
فریبا رحمانپور اظهار داشت: مشکلات زنان و دختران مناطق محروم این استان در سفر دو روزه تیم معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور از روز سه شنبه ۹ آبان بررسی می‌شود.
وی عنوان کرد: در این سفر خانم اشرفی مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و خانم اسماعیلی مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور حضور دارند که از مناطق زیلایی و برخی روستاهای استان بازدید دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین روز چهار شنبه کارگروه زنان و خانواده این استان با دستور کار بررسی مشکلات زنان و دختران روستایی برگزار می‌شود.
به گزارش تسنیم، یکی از رسانه‌های کشوری گزارشی با عنوان "دخترانی که در جوانی پیر می‌شوند، قصه متفاوت دختران زیـلایی" منتشر کرد که واکنش‌های متعددی را در افکار عمومی به همراه داشته است.
این گزارش حاوی قصه دختران منطقه محروم زیلایی بویراحمد بوده که به دلیل محرومیت و نداری پا به پای مردان کار می‌کنند و زود پیر می‌شوند و مجرد می‌مانند.
سکه‌های عتیقه متعلق به دوره اسلامی در گچساران کشف شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: ساکنان منطقه انجیرسیاه این شهرستان هنگام حفر قبر ۱۵ سکه عتیقه مربوط به دوره اسلامی را کشف کردند.
هومن عنایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران امروز، هشتم آبان‌ماه اظهار کرد: از این تعداد سکه‌های تاریخی کشف شده ۲ عدد سکه از جنس طلا و مس و مابقی سایر فلزات هستند.
وی بیان کرد: اشیای کشف شده از سوی اهالی منطقه انجیر سیاه به اداره میراث فرهنگی شهرستان تحویل داده شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران ابراز کرد: این سکه‌ها دارای اهمیت تاریخی زیادی بوده و می‌تواند راهگشای شناسایی بیش از پیش تاریخ گذشتگان بویژه در این منطقه باشد.
عنایی تصریح کرد: اشیای عتیقه در صورت اصل بودن، جزئی از میراث فرهنگی و ملی محسوب می‌شود و خرید و فروش آنها از سوی افراد جرم است.
یادآور می‌شود، امسال ۲ گروه حفاری غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و به مقامات قضایی شهرستان گچساران معرفی شدند,۱۳۷ اثر به ثبت رسیده در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۷۰ اثر مربوط به دوره اسلامی است.
واکنش اینستاگرامی تاجگردون به حادثه روز یکشنبه


واکنش اینستاگرامی تاجگردون به حادثه روز یکشنبه/ او در ماجرای حادثه گچساران و جان باختن چندین کارگر نفتی هم وزیر نفت را تهدید به استیضاح کرده بود.
http://www.asrenaft.com/images/docs/000019/019428/images/149.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط دنبال مقصر هست ایشان هیچگونه اطلاعی از سختی هایش حفاری ندارد نمیداند که فوران چاه دلیلش چیه نمی‌داند فقط بخاطر جلب توجه یک گروه خاصی از مردم وزیر محترم نفت را تهدید میکند این دیگه هیچ توجیهی ندارد این امتیاز گرفتن نیست
باوی
Iran, Islamic Republic of
صنعت عظیم نفت، صنعتی بسیار پر مخاطره است که نیاز به مدیران ارشد قوی، کاردان و از بدنه خود در همه سطوح، خصوصا" وزارتخانه دارد و گر نه با عزل و نصب های غیر کارشناسی که در این سال ها غالبا" شاهد آن بوده ایم نمی توان مانع بروز چنین حوادثی شد. نمونه آن را همگان در حوادثی چون حوادث اخیر گچساران دیدند و امیدواریم آقای صیدالی و تاجگردون با دفاع خود از این سرمایه های انسانی و دستور ابقاء آنها، موجب دلگرمی و انگیزه بیش از پیش کارکنان عملیات شوند. امیدواریم با پیش بینی های قبلی، توجه جدی به نیروی انسانی و نوسازی واحدها و تاسیسات قدیمی این صنعت در سراسر کشورمان دیگر شاهد بروز چنین حوادث تلخی نباشیم. روح عزیزان از دست رفته این حادثه شاد باشد.
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1