تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۸۶۳۸۱

موازی کاری در کارهای فرهنگی آفت است / احمدی: این شیوه کار فرهنگی خروجی مثبت ندارد

۰
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: «موازی‌کاری» در عرصه کارهای فرهنگی آفت است.
به گزارش کبنا از یاسوج، حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار کرد: اسلام یک دین با احکام روشن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: قانون اسلام یک برنامه مدون و جامع است و مشکل اساسی جامعه ما در اجرای این قوانین است.
وی با تاکید بر اجرای قانون در تمامی زمینه‌ها، بیان کرد: علی رغم گذشت چهل سال از عمر انقلاب برخی از کارها را دیر شروع کردیم و یا به صورت عمیق و کارشناسی شده به آنها پرداخته نشده است.
حسینی موازی‌کاری در عرصه کارهای فرهنگی را یک آفت دانست و گفت: به عنوان مثال بسیاری از ادارات خود را متولی مسئله غنی‌سازی اوقات فراغت می‌دانند ولی در هنگام بررسی خروجی کار متوجه آمار مشابه از تمامی این دستگاه‌ها هستیم و این یک ضعف است.
وی ابراز کرد: گذشتن ۴۰ سال از عمر انقلاب نشان می‌دهد که ما در بعضی از مسائل پیشرفت خوبی نداشتیم و باید گام‌های بلندتری برداشته شود.
حسینی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و نظم کاری، اظهار داشت: گاهی با صرف تنها ۲ دقیقه یک مشکل کوچک برطرف می‌شود و انتظار می‌رود مسئولان مردم‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی خطاب به مسئولان گفت: همه ما خوب صحبت می‌کنیم ولی تکرار این حرف‌ها راهگشا نیست و مهم عمل است و یک مدیر توانمند در عرصه کاری خود از تکرار عملکرد خودداری می‌کند و با ارائه ایده و طرح نو به انجام وظایف خود می‌پردازد.
حسینی بیان کرد: باید وظایف را تفکیک و اولویت‌بندی کرده و مردم در اولویت قرار گیرند و بدانیم جامعه که نا امیدی در آن رخنه کرده یک جامعه مرده است و باید نیروهای جوان با تدبیر و عملکرد خود نشاط و امید را در جامعه زنده کنند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در این نشست که در محل دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه ماهیت انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، اظهار داشت: تحول و باروری در حوزه فرهنگ موجب موفقیت یک جامعه در سایر حوزه ها می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختار شورای فرهنگ عمومی با سایر شوراهای استان از جمله برنامه‌ریزی و اشتغال متفاوت است، بیان کرد: در آن شوراها چارچوب مشخص است و براساس سیاست‌های مشخص شده گام بر می‌داریم.
وی عنوان کرد: حوزه فرهنگ عمومی تنها مربوط به دستگاه‌های فرهنگی نیست بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید در این حوزه ورود پیدا کنند.
احمدی با تاکید بر اینکه جامعه با چالش‌های جدی در حوزه فرهنگ رو به رو است، بیان کرد: باید با نگاه واقع بینانه‌ای به تهاجم فرهنگی بنگریم و راهبردهای مشخص شده در حوزه فرهنگی ارائه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات حوزه فرهنگی باید مسائل را اولویت‌بندی کنیم، گفت:باید اولویت‌های فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مرکز را به صورت بومی سازی در استان اجرا کنیم.
احمدی اظهار داشت: دغدغه ما نیز تقویت مسائل فرهنگ عمومی و مذهبی در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه در عرصه کار فرهنگی باید از موازی کاری اجتناب کرد، عنوان کرد: این موازی کاری‌ها موجب می‌شود منابع اعتباری در حوزه‌ای پرداخت شود ولی خروجی مطلوبی را شاهد نباشیم.
احمدی تصریح کرد: اولویت بندی در انجام کارهای فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و باید براساس یک برنامه مدون در این مسیر گام برداشت تا در چشم اندازهای بعدی خروجی به خوبی مشخص شود.
وی تاکید کرد: باید از فضای مجازی و بخش ICT برای تولید محتوای فرهنگی استفاده کنیم و این موضوع بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم امروز است.
احمدی گفت: در صورتی که هنرمندی فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان نمونه در آثار خود به نمایش بگذارد و به عنوان یک اقتصاد محتوایی آن را نشر دهد به طور قطع از سوی ما حمایت می‌شود.
وی خطاب به مسئولان استان، اظهار داشت: اعتبارات استانی به کارها و ایده‌های مشخص اختصاص می‌یابد و از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1