تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۸۶۳۷۰

پرداخت هزینه درمان ۳۵ مددجوی سوقی/ استفاده از زمین‌های موقوفه برای اشتغال مددجویان کهگیلویه‌وبویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد

پرداخت هزینه درمان ۳۵ مددجوی سوقی
هزینه درمان ۳۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد سوق با اعتبار ۹ میلیون تومان در شش ماهه نخست امسال پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد سوق گزارشی از فعالیت حوزه‌های مختلف این نهاد در شش ماهه نخست امسال ارائه داد.
محمد برومند، رئیس کمیته امداد سوق با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۳۵ مددجوی تحت حمایت این نهاد هزینه درمان دریافت کرده‌اند، گفت: به این منظور ۹ میلیون تومان پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به مشارکت مردم و خیران در کمک به مددجویان و نیازمندان افزود: کمیته امداد با اجرای طرح شفاء و با حمایت و همکاری نیکوکاران و مردم خیرخواه استان برای رفع نیازهای درمانی مددجویان تحت حمایت این نهاد اقدام می‌کند.
برومند از برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت فردی برای ۹۰ مددجو خبر داد و عنوان کرد: راه‌های پیشگیری از مبتلاء شدن به بیماری‌های ایدز و هپاتیت، رعایت اصول بهداشت جمعی و محیطی از جمله مواردی بود که توسط کارشناسان مجرب بهداشت و درمان به مددجویان آموزش داده‌شد.
وی اعتبار هزینه شده در برگزاری کلاس‌های یاد شده را ۸۱۰ هزار تومان اعلام کرد و از توزیع اقلام بهداشتی مانند صابون، شامپو و پودر رختشویی در بین شرکت کنندگان خبرداد.
برومند ادامه داد: چهار میلیون تومان کمک‌های جمع آوری شده در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها در شهر سوق، به حساب ۵۱ خانوار نیازمندمناطق محروم واریزشد.
وی گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۱ سرویس بهداشتی با اعتبار ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ساخته شده و تعمیرات ۳۰ سرویس بهداشتی با هزینه ۶۲ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.
 
استفاده از زمین‌های موقوفه برای اشتغال مددجویان کهگیلویه‌وبویراحمد
کمیته امدادکهگیلویه و بویراحمد و اداره اوقاف و امورخیریه این استان طی تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد اشتغال مددجویان و نیازمندان سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهند.
کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و اداره اوقاف و امور خیریه این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیداربابیان اینکه کمک به نیازمندان از اهداف مشترک این دو نهاد است گفت: طی این تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری مشترک در زمین‌های کمیته امداد و اوقاف و امور خیریه این استان می‌توان برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت اشتغال ایجاد کرد.
وی با تاکیدبر حفظ زمین‌های وقفی افزود: یکی از مفاد این تفاهم نامه توانمندسازی مددجویان و کمک به نیازمندان با استفاده از ظرفیت‌هایی است که کمیته امداد و اداره اوقاف و امورخیریه در جذب کمک‌های خیران و درآمد موقوفات است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد بانک اطلاعاتی خیران و نیازمندان و شناسایی افراد مستعد در راه اندازی کار و اشتغال مناسب را از دیگر مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد.
وی ادامه داد: اجرای مشترک برنامه‌های فرهنگی، قرانی و تبلیغی، برگزاری کلاس‌های قرآنی، دوره‌های آموزشی، راه اندازی حلقه‌های بصیرت افزایی، استفاده از فضاهای مقدس امامزادگان در ترویج مسائل شرعی و دینی، اعزام روحانیان و مبلغان از اقداماتی است که با تعامل و هم افزایی بین این نهاد انجام می‌شود.
حجت الاسلام جنتی پور، مدیر کل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازساماندهی کمک‌های موردی این نهاد به نیازمندان خبر داد و افزود: هر ساله بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از سوی اداره اوقاف استان به مراجعه کنندگان نیازمند پرداخت می‌شود.
جنتی پور ادامه داد: امیدوراریم بتوانیم با تولید کار و اشتغال برای مددجویان و نیازمندان، به استقلال و خودکفایی آن‌ها کمک کنیم.
 
اسکان ۳۱۲ دانش‌آموز مددجو کهگیلویه‌وبویراحمد در مجتمع‌های فرهنگی
۳۱۲ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در سال تحصیلی جدید در پنج مجتمع فرهنگی – تربیتی اسکان داده شدند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در مراسم بازگشایی مجتمع فرهنگی- تربیتی شهدای یاسوج گزارشی از فعالیت این مجتمع‌ها ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد با تبریک به دانش آموزان مددجو موفق در کنکور سراسری بابیان اینکه، در سال تحصیلی جدید پنج مجتمع فرهنگی- تربیتی در شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی و کهگیلویه، ۳۱۲ دانش‌آموز تحت حمایت را پذیرش کرده‌اند، ارتقاء سطح فرهنگی جامعه هدف را از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد دانست.
وی با اشاره به خدمات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف دانشجویی، دانش‌آموزی و دختران بازمانده از تحصیل افزود: توانمندسازی فکری، فرهنگی و علمی دانش آموزان مستقر در مجتمع‌های دانش‌آموزی یکی از اقدامات مهم انجام‌شده توسط این مجتمع‌هاست.
محبی با تأکید بر اینکه مجتمع‌های دانش‌آموزی تنها برای خواب و استراحت دانش آموزان ساخته نشده، ادامه داد: این مکان‌ها، فضاهایی هستند برای پرورش دانش آموزان در زمینه‌های مختلف تربیتی، فکری، فرهنگی و شناسایی استعدادهای درخشانی که آینده‌سازان این مرزوبوم را تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: در سال گذشته ۶۵۰ میلیون تومان باهدف پیشرفت دانش آموزان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و علمی هزینه شده است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری خدمات بیشتری به این افراد ارائه دهیم.
محبی بابیان آسیب‌های اجتماعی موجود در مجتمع‌های دانش‌آموزی، خواهان انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز این آسیب‌ها با استفاده از خدمات مشاوره‌ای شد.
وی با اشاره به قرارداد منعقدشده بین کمیته امداد استان و سازمان فنی و حرفه‌ای، همه دانش آموزان مددجوی ساکن در این مجتمع‌ها را ملزم به فراگیری حرفه‌آموزی کرد.
شایسته ذکر است، در پایان این مراسم از دانش آموزان ممتاز و پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1