تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۲۸۵۸۷۲

از کلنگ‌زنی پروژه سی‌سخت تا بهره‌برداری بیمارستان باشت / تصاویر دیدارهای آیت‌الله ملک‌حسینی

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
پروژه ساماندهی تپه نورالشهدای شهر سی سخت کلنگ زنی شد


با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه ساماندهی تپه نورالشهدای شهر سی سخت کلنگ زنی شد.
شهردار سی سخت در این آیین اظهار داشت: طرح ساماندهی تپه نورالشهدا سی سخت در جنوب غربی این شهر و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ تومان از محل ارتقا شاخص‌ها در زمینی به مساحت ۳ هکتار احداث می‌شود.

بیمارستان شهرستان باشت به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت هم اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد علی علیمردانی اظهار داشت: هم اکنون بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی ساختمان این پروژه تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.
وی عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرتان باشت در سه طبقه شامل زیرزمین، هم کف و اول با زیربنای ۴ هزار و ۲۷۵ متر مربع دارای بخش‌های تخصصی شامل کودکان، زنان و زایمان، داخلی، جراحی و دو اتاق عمل است.
علیمردانی با تاکید بر اینکه مجموعه راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت برای اجرای این پروژه از هیچ کوششی دریغ نکردیم، ابراز کرد: برای ساخت این بیمارستان در فاز اول ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در فاز دوم ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین شده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت این پروژه فعالیت داشته است.
علیمردانی افزود: همچنین عملیات اجرایی بیمارستان بزرگ یاسوج در آینده نچندان دور به سرانجام می‌رسد و به طور موقت تحویل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌شود.
 
اصلاح الگوی مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند فرهنگسازی است
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف آب در این استان جزو اولویت‌های آبفای شهری است.
طهمورث گودرزی در نشست مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی صورت گرفته در حوزه های مختلف آبفای استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون و در ایام تابستان بالغ بر ۱۵ هزار برشور بین شهروندان یاسوج و مادوان توزیع شد.
وی با بیان اینکه این کار به منظور ترغیب و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به نصب انشعاب فاضلاب انجام گرفت، عنوان کرد: این بورشورها در نقاط مختلف شهرهای یاسوج و مادوان توسط ماموران قرائت کنتور توزیع شد.
گودرزی با اشاره به اینکه نصب تانکر ذخیره آب در شهرهای سردسیری مانند یاسوج و مادوان آنچنان که باید نهادینه نشده است، بیان کرد: نصب تانکر ذخیره آب از ضروری‌ترین موضوعاتی اسنت که شهروندان باید مد نظر داشته باشند، چرا که قطعی آب به دلایل مختلف اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه مشترکینی که نسبت به نصب تانکر ذخیره آب اقدام نکرده‌اند باید در این زمینه اقدام کنند، تصریح کرد: نصب تانکر باعث می‌شود که در مواقع نوسان و افت فشار آب مشترکین دچار مشکل نشوند.
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر واحد مسکونی باید تانکری با ظرفیت حداقل ۱۰۰۰ لیتر روی پشت بام خود نصب کند تا در مواقع اضطراری نیازهای آنها را برطرف کند.
وی یادآور شد: نصب تانکر ذخیره آب در ساختمان بر اساس مقررات ملی ساختمان الزامی است، و مشترکین باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.
مدیر آب و فاضلاب یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه آبفای یاسوج با جدیت و تلاش هرچه تمام تر در صدد رفع شکستگی‌های شبکه توزیع آب برآمده است، اظهار کرد: طی ماه جاری بیش از ۲۵۰ مورد شکستگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و انشعاب آب در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری برطرف شده است.
قاسم قلندری با بیان اینکه از این تعداد بیش از ۱۶۰ مورد مربوط به شکستگی انشعاب بوده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۰ مورد نیز مربوط به شکستگی شبکه اصلی و مابقی نیز مربوط به شکستگی خطوط اصلی بوده است.
وی با بیان اینکه به منظور کاهش هدر رفت آب تیم های اتفاقات و رفع شکستگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج تقویت شده‌اند، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما شاهد افزایش میزان شکستگی ها در سطح شبکه توزیع و خطوط انتقال هستیم.
 


دیدار آیت‌الله ملک حسینی با خانواده مرحوم ملک زاده حافظ کل قرآن در لنده

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با خانواده مرحوم زیبا ملک‌زاده قاری و حافظ کل قرآن کریم دیدار  و گفت‌وگو کردند.

زیبا ملک‌زاده حافظ کل قرآن کریم به همراه سه فرزندش طی یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داده و به دیار باقی شتافتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ و معانی و مفاهیم قرآنی در جامعه گفت:  پیامبر گرامی اسلام بهترین‌های امت خود را حاملان قرآن دانستند.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: برخی حاملان الفاظ و برخی مفاهیم و معنا و برخی هم عاملان به قرآن هستند ولی حافظان قرآن همه سه را با هم داشته و خداوند این وجه تمایز را به آنها عطا فرموده است.

وی افزود: در قیامت درجات بهشت به آشنایی با آیات قرآن بوده و به انسان گفته خواهد شد بخوان و بالا رو و کسانی که بهره‌مندی کمتری از قرآن دارند در مراتب پائینی خواهند ماند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خانم ملک‌زاده به عنوان حافظ قرآن با حقیقت قرآن محشور خواهند شد چراکه قرآن با گوشت و پوست و خونش عجین شده بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی خاطر نشان کرد: خوشا به حال کسانی که در جوانی با قرآن مأنوس می‌شوند و عمر خود را با قرآن سپری می‌کنند.




۶۵۰ واحد تولیدی با اشتغال ۸۵۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵۰ واحد تولیدی در این استان وجود دارد که توانسته اند برای ۸۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.
داریوش دیودیده  افزود: فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال می تواند کاهش نرخ بیکاری استان تاثیرگذار شود.
وی بیان کرد: درکهگیلویه و بویراحمد ۶۵۰ واحد تولیدی وجود دارد که این تعداد واحد توانسته برای ۸۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در چهار ساله گذشته در استان ۵۰ واحد راکد فعال شده است.
دیودیده عنوان کرد: راه اندازی این تعداد واحد راکد در کهگیلویه و بویراحمد برای ۵۶۰ نفر اشتغالزایی به وجود آمده است.
وی گفت: ۱۳۰ واحد از صنایع کهگیلویه و بویراحمد معادل ۲۰ درصد راکد هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری ۷ واحد راکد با اشتغالزایی ۵۵ نفر وارد مدار کار شده است.
دیودیده بیان کرد: ۳۰۰ نفر در سایت بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۳۰ نفر در خواست آنها پس از برسی تصویب و به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.
وی افزود: میزان اعتبار تسهیلات این تعداد ۱۴۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون به ۹ واحد تسهیلات مورد نظر پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه داد: ۹ واحد تولیدی دراستان توانستند ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق از محل سرمایه در گردش، سرمایه ثابت دریافت کنند.

 
درخشش پسران نفت و گاز گچساران درمسابقا ت فوتسال و بسکتبال مناطق نفتخیز جنوب
پسران نفت و گاز گچساران در مسابقات مناطق نفت‌خیز جنوب مقام سومی این مسابقات را کسب کردند.
مسابقات فوتسال فرزندان زیر ١٧ سال مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز برگزار شد.
تیم فوتسال پسران نفت و گاز گچساران در مسابقات فوتسال مناطق نفت‌خیز جنوب توانست مقام سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کند.
جشنواره فرهنگی، ورزشی فرزندان پسر ۱۷ سال و کمتر مناطق نفتخیزجنوب(جام ولایت) در رشته فوتبال که از چهارشنبه ۲۶مهرماه در مدرسه فوتبال شهرک نفت اهواز آغاز شده بود.
در پایان این رقابت‌ها تیم نفت آغاجاری عنوان نخست را به خود اختصاص، تیم نفت اهواز نایب قهرمان شد و تیم نفت گچساران نیز درجایگاه سوم قرار گرفت.
در ادامه این مسابقات، تیم بسکتبال فرزندان پسر زیر ١٧ سال نایب قهرمان المپیاد مناطق نفتخیز جنوب شد.
بسکتبالیست‌های نفت و گاز گچساران نایب قهرمانی مسابقات فرزندان پسر ۱۷ سال و کمتر مناطق نفتخیز جنوب را کسب کرد.
رقابت‌های بسکتبال فرزندان پسر۱۷ سال و کمتر مناطق نفتخیز جنوبدر مجموعه ورزشی شهرک نفت اهواز از روزهای گذشته آغاز شدو با معرفی برترین‌ها به اتمام رسید.
پس از تیم نفت اهواز که عنوان قهرمانی را کسب نمود، تیم‌های نفت گچساران و شرکت مارون (اهواز) مقامهای دوم و سوم را کسب کردند.
 
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت همچنان اندر خم یک کوچه
پس از گذشت چند سال علی‌رغم توسعه بافت شهری سی‌سخت مرکز شهرستان دنا، هنوز این شهر فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب است.
نبود تصفیه خانه فاضلاب علی‌رغم اینکه در دراز‌مدت مشکلات بسیاری را در حوزه‌های مختلف زندگی شهرنشینی ایجاد می‌کند ولی به‌طور قطع جانمایی صحیح این پروژه نیز به نوبه خودش مسئله حائز اهمیتی است.
پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت چندین سال است که هنوز اندر خم یک کوچه بوده و هر بار که مسئولان آبفای شهری برای اجرای این پروژه به سی‌سخت وارد شدند با ممانعت مردم رو‌به‌رو شدند.
امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفری با هدف بازدید از پروژه‌های شهرستان دنا در این منطقه حضور پیدا کرد و در بدو ورود با جمعی از مردم معترض شهر سی سخت رو به رو شد که مهم ترین خواسته آنان جابه جایی محل احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت بود.
علی نظری یکی از شهروندان سی سختی گفت: شهر سی سخت به عنوان سمبل گردشگری در این استان شناخته شده و به طور قطع احداث فاضلاب در ورودی این شهر چهره نازیبایی برای سی‌سخت به وجود می‌آورد. احداث تصفیه خانه فاضلاب در این نقطه شهری مغایر با پتانسیل‌های گردشگری شهرستان بوده و سبب نارضایتی گردشگران می‌شود که انتظار می رود متولیان امر در این زمنه چاره اندیشی کنند.
وی گفت: این محل پیش بینی شده برای تصفیه خانه فاضلاب تنها ۳۰ متر با یکی از مجتمع‌های مسکونی شهر سی‌سخت فاصله دارد و احداث آن به مرور موجب تهدید سلامت عمومی مردم منطقه است.
وی با تاکید براینکه ما مخالف اجرای تصفیه خانه فاضلاب نیستیم، گفت: مسئولان می‌توانند با کارشناسی بهتری این پروژه را در محل دیگری احداث کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون این موضوع در جمع خبرنگاران گفت: شهر سی‌سخت و کوه دنا تنها یک سرمایه برای استان نیست بلکه سرمایه‌ای برای کشور بوده و به‌طور حتم پیگیر تقویت و توسعه گردشگری این شهرستان با محوریت ایجاد اشتغال هستیم.
علی احمدی ابراز کرد: به‌طور قطع احداث تصفیه خانه فاضلاب یک ضرورت اجتناب پذیر برای زندگی شهرنشینی بوده ولی مکان یابی این پروژه هم بسیار مهم است.
احمدی ابراز کرد: اکنون بدون انجام کارشناسی هیچ قولی نمی‌دهم ولی در نخستین فرصت در جلسه‌ای با حضور مسئولان آب و فاضلاب شهری، محیط زیست و کارشناسان به صورت فنی این مسئله را بررسی می‌کنیم. به طور قطع هر طرحی در مناطق کوهستانی باید از هر لحاظ مورد بررسی قرار گیرد و پس از انجام کارشناسی‌های لازم در صورت امکان این پروژه در محل دیگری احداث می‌شود ولی اگر امکان جانمایی نبود در همین محل احداث می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1