تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۸۵۸۳۸

تأسف استاندار در شهرستان دنا از امور عشایر / حرف‌هایی که در خصوص مدیران به گوش استاندار رسید/ آقای فرماندار مکاتبه کن / به این نمی‌گویند گردشگری / آقای نوروزی این مدنظرتان باشد

۱۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسوولان شهرستان دنا برای توسعه یافتگی این شهرستان پای کار باشند.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی قبل از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان دنا که با حضور نماینده بویراحمد و دنا و مدیران ارشد این استان برگزار شد، با بیان اینکه تلاش‌های خوب انجام گرفته است، اظهار کرد: اما این تلاش‌ها نتوانسته‌ است شهرستان دنا را به عنوان یک منطقه‌ای که در بخش کشاورزی و گردشگری پیشرو است، در جایگاه اصلی خودش قرار دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: لذا باید با برنامه‌ریزی و با هدف و تلاش بیشتر سعی کنیم که اهداف مان در خصوص توسعه شهرستان دنا تحقق یابند، و تا پایان برنامه ششم این شهرستان را متناسب با شاخص‌ها، یک شهرستان توسعه یافته بدانیم.
وی تصریح کرد: مسوولان باید پای کار باشند تا این موضوع یعنی توسعه یافتگی شهرستان دنا عملیاتی شود و تحقق یابد.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالب در حوزه‌های اقتصادی، خدماتی و زیرساخت‌ها مطرح شد، بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها؛ نکته اساسی توسعه راه‌ها است، که انشاءالله ما بتوانیم هزینه‌های مبادله در این شهرستان را با سایر شهرستان‌ها به حداقل برسانیم. در بازدیدی که داشتم، پروژه‌ها بحمدالله فعال هستند و تلاش‌های زیادی شده است.
احمدی گفت: باید نظارت و تلاش بیشتر سعی می‌کنیم که طرح‌ها و پروژه‌ها متعدد را در این شهرستان تقویت کنیم.
وی افزود: باید بستر دسترسی گردشگران را به شهر سی‌سخت فراهم کنیم. و اصلی ترین مسئله‌ای که در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان وجود دارد و می‌تواند کمک شایانی هم بکند، پروژه‌های انتقال آب، شبکه‌های آبیاری و شبکه‌های نوین آبیاری است که مدیریت آب‌ منطقه‌ای باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقعیت این شهرستان ایجاب می‌کند که ما توجه‌مان به کشاورزی و باغداری و پروژه‌های آبیاری باشد.
احمدی ادامه داد: باید هم آب در دسترس مردم باشد و هم قیمت تمام شده آب مناسب باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسائل اقتصادی شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: سه محور در حوزه اقتصادی مورد بحث قرار گرفته است، یکی، بحث گردشگری است که گردشگری ما باید با محوریت اشتغال انجام بگیرد و نباید به این اکتفا کنیم که در ایام خاصی همانند عید فطر چند نفری به این استان و شهرستان بیایند، و احیاناً شاخه درختی را هم بشکنند و بعد بروند. به این نمی‌گویند گردشگری.
وی افزود: من اطلاع ندارم، اما استان باید طرح جامع گردشگری را تدوین کرده باشد و پیشران این طرح علی القاعده با وجود جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی که شهرستان سی‌سخت دارد باید اینجا باشد، من هفته دیگر در این رابطه جلسه‌ای تشکیل خواهم داد و پیرامون آن بحث خواهیم کرد.
احمدی افزود: یکی از بحث‌های که می‌تواند به توسعه یافتگی شهرستان دنا کمک کند، بحث گردشگری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷۰ درصد جمیعت شهرستان دنا روستایی است، اظهار داشت: قاعدتاً پایه معیشتی روستائیان دامداری و کشاورزی است و بنا براین باید فنی‌ترین سازمان امور عشایری در این جا مستقر باشد و جای تأسف است، چرا باید با همچنین جمعیت دامدار و کشاورز، سازمان امور عشایری متولی آنها وجود نداشته باشد.
وی گفت: اگر به یک سوپرمارکت برق نرسد، فرماندار و امام جمعه دستپاچه می‌شوند که چرا برق به این سوپرمارکت نرسیده است، اما اگر دامدار ما فرزندش مریض شود و یا دامش تلف شود، کسی پاسخگو نیست چرا که در این شهرستان متولی ندارد و این نشان می‌دهد که ما مسیر را خوب شناسایی نکرده‌ایم و درست نیامده‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید کسانی تقویت شوند که تولیدکننده است و اگر نه ما داریم در بحث اقتصادی مقاومتی شعار می‌دهیم.
احمدی بیان کرد: لذا فرماندار دنا باید مکاتبه‌‌ای با سازمان‌های متولی در خصوص برقرار سازمان امور عشایری در شهرستان دنا انجام دهند و ظرف یک ماه آینده این سازمان در شهرستان دنا مستقر شود.
وی تصریح کرد: شهرستان دنا در بحث پرورش دام‌های سنگین و سبک، پرورش طیور و آبزیان ظرفیت‌های خوبی دارد که باید با برنامه‌ریزی‌هایی این منطقه را با این محورها توسعه دهیم.
استاندار با بیان اینکه دولت ۵ هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای روستائیان در نظر گرفته است، افزود: با توجه به اعتباراتی که در حوزه روستایی داریم باید سهم اعتبارات اشتغال روستایی را به جاهایی ببریم که جمعیت روستایی بیشتری دارند و آقای نوروزی (رئیس سازمان مدیریت) این مدنظرتان باشد.
احمدی بیان کرد: متأسفانه اگر این اعتبارات به حاشیه‌نشینان شهرها برود، خرج خرید ماشین‌ها می‌شوند، اما اگر اعتبارات به روستاها سوق داده شود، شاهد اشتغالزایی و درآمدهای بیشتری هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت گفت: یادداشت کنید که اینجا به عنوان پایلویت مشاغل خانگی و روستایی شناخته شود و طرح جامع آن تدوین شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: سعی می‌کنیم در طراز یک شهر گردشگری خدمات اجتماعی، شهری و زیرساخت‌ها را در شهرستان دنا فراهم و آن‌ها را تقویت کنیم.
احمدی خطاب به شهردار سی‌سخت گفت: شهر سی‌سخت یک شهر توریستی است که شهردار باید به فکر درآمد پایدار باشد و از آن طرف ما هم او را کمک خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه باید تمام جمعیت شهرستان دنا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دسترسی پیدا کنند، اظهار داشت:  بر اساس آن چیزی که توضیح دادند  در شهر سی سخت ما مشکل دسترسی نداریم، اما در مناطق روستایی این مشکل وجود دارد که من از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان می‌خواهم مراکز بهداشت در روستاها را تجهیز کنند به لحاظ کادر پزشکی و سایر تجهیزات پزشکی.
وی افزود: من در هفته‌‎های آینده به شکل سرزده از مرکز بهداشت دو یا سه روستا بازدید و تیم پزشکی آن را رصد خواهم کرد.
احمدی به احداث بیمارستان پاتاوه اشاره کرد و گفت: در این خصوص هم با تدبیر عمل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان امام جمعه شهر سی‌سخت گفت: این طور نیست که ما با اولویت دادن مسائل اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی را فراموش کنیم و یا در اولویت‌های بعدی قرار دهیم.
احمدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب برای دولت اولویت دارد، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی ما تا معیشت و اقتصاد مردم یک جامعه خوب نشود، نباید انتظار رفتارهای فرهنگی از سوی آنها باشیم.
وی گفت: جامعه فقیر گوشش بدهکار آموزه های فرهنگی نیست، پس تقویت مسائل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر مسائل فرهنگی و اقتصادی توأمان تاکید داشته است و این طور نیست که مسائل فرهنگی در این دولت نادیده گرفته شود.
احمدی گفت: ایجاد شهرک کشاورزی در شهرستان دنا ایده خوبی است، ما حاضر به همکاری در این رابطه هستیم.
وی احداث سردخانه را شهرستان دنا ضروری دانست و افزود: امر بسیار ضروری است و اعتبارات لازم برای احداث آن در نظر گرفته می‌شود. در صورت وجود سرمایه‌گذار حتماً از او حمایت خواهیم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای حاکم بر استان، فضای خوبی است، اظهار کرد: نمایندگان این استان پرتلاش و پیگیر کارها هستند، اما این به معنای این نیست که ما کاستی مدیریتی نداریم، ضعف برنامه‌ریزی و ضعف نظارت نداریم.
احمدی گفت: در فصل جدید خدمتگزاری با سعه صدر با کار کارشناسی، هماهنگ و جدیت و پیگیری و یاری خداوند متعال مسیر پیشرفت استان را بتوانیم همراه‌تر بکنیم.
وی افزود: بعد از ۴۰ سال به این نقطه رسیده‌ایم و خیلی از مشکلات برطرف شده است اما قطعاً در وضعیت مطلوب قرار نداریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر جای مردم پای کار بودند، در آنجا شاهد موفقیت‌های زیادی هم بودیم.
احمدی به مسئله مدیران پروازی در برخی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی رسیده که بعضی از مدیران هر روز می‌روند و می‌آیند، و بعضاً دیر بر سر کار حاضر می‌شوند. و به بهانه‌هایی زودتر از محل کار خارج می‌شوند.
وی افزود: مانعی برای انجام مأموریت و کارهای دولتی نیست، اما شنیده‌ام که مسیرها پر از خودروهای دولتی مدیرانی است که از خانه می‌آیند. البته من این قضیه را کنترل خواهم کرد. و البته باید بدانید مسوولیت‌ها امانتی است که مردم و خداوند منان بر دوش ما گذاشته است.
استاندار در حین صحبت‌های خود به مدیران تذکر داد که سکوت را رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
والا مدیر م.ف. هر عروسی و فاتحه داره با ماشین اداره ایروه. هیشکی کار وش نیاره
علی الحساب
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل جهانگردی و مدیر کل امور عشایری از اقوام وهم طایفه ای آقای زارع میباشند و هر دو ضمن اینکه ضعیف ترین مدیران بودند بیشترین استفاده ها رو هم کردند
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار تو را به خدا ورود و خروج کلیه کارمندان ادارات شهر سی سخت را کنترل کنید ببینید چطوره ، واقعا دست مریزاد اگر این موضوع پیگیری بشه
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
مشکل بودجه و اعتبار نداریم ،مشکل برنامه داریم
http://faslino.com/?p=37633
برای عضویت در کانال فصلی نو کلیک کنید
@faslino
این دونظریادونگاه متفاوت به شهرستان دناهست .ایانگاه استاندارباتوجه به تینکه حرف مردم رازده است دقیقترنیست.وایاکسانی که حقایق راپنهان‌میکنندسمت وسوی سیاسی رتبه نفع خودطی میکندیابه ضررمردم ؟؟؟
متقی
Romania
درود بر استاندار
اگاه
Iran, Islamic Republic of
کل خانوار عشایری سیسخت ۱۳۰ خانوار می باشد .جناب آقای استاندار از شما انتظار. میرود با مطالعه و آگاهی صحبت کنید چرا که دامداری روستاییان متولی خود یعنی معاونت دام جهاد کشاورزی را دارد. نه امور عشایر
دلاور
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار درود بر استاندار
همکار
جناب آقای استاندار فکر کمنم شما اصلا کار امور عشایر را نمیدنین چی هست. شهرستان دنا ۷۰ خانوار عشایر دارد و خدمات رسانی به روستاییان و دامهای آنها در حیطه کار امور عشایر نیست. آب و فاضلاب روستایی، جهاد کشاورزی، مرکز خدمات حمایتی کشاورزی، برق و بنیاد مسکن و سایر ارگانهای مرتبط.
بویراحمد و دنا
اقای استاندار امور عشایر از فعالترین دستگاهها در خدمات رسانی به جامعه هدف خود می باشد.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم بهترین کار اینه که در بحث فرمانداران،بخشداران وشهردارن نیروی وزارت کشوری لحاظ کنی
عشایر
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاندار محترم
متولی دامدار و کشاور دامپژشکی و جهادکشاورزی است نه امورعشایر
امورعشایر متولی جامعه عشایری است که کاملا از روستایی و کشاورز جدا هستند
با تشکر از زحمات استاندار محترم و توجه ایشان در این مدت کوتاه به تمام مسائل و مناطق استان که نشان از امیداوری برای آینده استان می دهد
آگاه
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل امور عشایری بیش از بیست نفر از خانواده خودش را در سازمان بکار گرفته و خیلی های دیگرش رو در دستگاهای دیگر به این صورت که با بقیه مدیران معاوضه کردن
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1