تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۲۸۵۵۹۷

روستایی که مصداق بی‌توجهی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد است

۱
۰
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی گفت: روستای ادرج مصداق بی‌توجهی مسوولان است که از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه چاروسا بود روزگاری ۷۰ الی ۸۰ خانوار زندگی می‌کردند و دارای آب، چشمه فراوان، خاک حاصلخیز، منبع تولید پیاز و برنج و ۴ هزار دام داشتند اما امروز تبدیل به یک خرابه شده است.
به گزارش کبنا از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشور اشاره و آنها را تبیین کرد.
صلواتی به روز صادرات و سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره و عنوان کرد: مساله اقتصاد مساله اولویت دار کشور است و اولویت دشمن هم اقتصاد است و دشمن برای محقق شدن اهدافش به دنبال ضربه اقتصادی است و نیاز ما اقتصاد قوی، تولید قوی و همراه با مدیریت قوی است و مشکلات ما با کمک دشمنان و با تکیه به دشمنان با تذلل در مقابل دشمنان حل نمی‌شود بلکه مشکلات ما با نیروی خودمان و با توان داخلی درست می‌شود.
وی تاکید کرد: روستاها می‌تواند در اقتصاد نقش آفرینی کنند و پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی باشد و بنگاه های زود بازه می‌تواند از اولویت های روستا باشد و اگر دولت در زمینه های مختلف از روستائیان حمایت کنند نقش مهمی در تولید خواهند داشت و دولت می بایست میل مردم به روستایی ماندن را تقویت کند و باید مورد توجه دولت باشند و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: روستائیان نیاز به آموزش و معرفی الگوهای کارآفرین دارند و رونق گردشگری روستایی کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است و بخش چاروسا روستاهایی با پتانسیل ها و ظرفیت‌های مهمی دارد که مورد توجه مسوولان نیستند و شاهد مهاجرت بی‌رویه هستیم.
وی گفت: روستای ادرج مصداق بی‌توجهی مسوولان است که از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه چاروسا بود روزگاری ۷۰ الی ۸۰ خانوار زندگی می‌کردند و دارای آب، چشمه فراوان، خاک حاصلخیز، منبع تولید پیاز و برنج و ۴ هزار دام داشتند اما امروز تبدیل به یک خرابه شده و نبود امکانات به خصوص اجرا نشدن طرح هادی، نداشتن پل ارتباطی و بسیاری مشکل دیگر باعث شد تا امروز جمعیت آن به کمتر از ۱۰خانوار تبدیل شود و تنها یک دانش‌آموز داشته باشد.
وی ادامه داد: امکاناتی مثل برق، آب لوله کشی، دکل های ارتباطی، مدرسه دارد تضییع می‌شود و چه کسی می تواند جواب گویی این امکانات باشد و چرا اهالی روستای ادرج راه نجات را مهاجرت دانستند اما نگذارید روستاهای آبله، شوتاور، پس رش، الگن، المور، امامزاده جعفر به سرنوشت ادرج مبتلا شوند و لازم است هیاتی از امور روستایی استاندار از روستای ادرج بازدید کنند و اصحاب رسانه مظلومیت ادرج را به نمایش بگذارند.
صلواتی به سیاست های آمریکا و ترامپ اشاره و یادآور شد: امروز ملت ما در قبال سیاست چماق آمریکا و هویچ اروپا بر سر برجام می بایست هوشیار باشند و بی‌اعتماد به آمریکا و عدم خوش بینی به دولتمردان ایالات متحده از اصول مسلم مکتب حضرت امام خمینی(ره) و منظومه نظری و عملی امام خامنه ای است و سخنان ترامپ در مورد ایران باردیگر حقانیت بیانات رهبر انقلاب در خصوص بدعهدی آمریکا بوقوع پیوست.
امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: امروز برجام ابزاری برای باج خواهی ترامپ شده و آمریکا می خواهد خودش از برجام برود و ایران در برجام بماند و لذا خروج از آن نامطلوب برای آمریکا نیست برجام چون قفل برنامه هسته ای ایران است و برای آمریکا مطلوب است و هم آمریکا و هم اروپا به دنبال کسب امتیاز از ایران هستند و هم زمان در برجام نقش چماق و هویج را بازی می‌کنند و آمریکا زبان با تهدید به دنبال امتیازگری است و اروپا از طریق تطمیع ایران و تظاهر به تقابل در برابر آمریکا به دنبال همان اهداف ترامپ است و دولتمردان فریب اروپا را نخورندو خوشبین به اروپا نباشند.
وی اضافه کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شد نباید منتظر اروپا بمانیم باید برجام را تکه تکه و برایشان ارسال کنیم و ترامپ به دنبال القاء حاکمیت دوگانه در ایران اسلامی است و کشور ما و ملت هیچ نیازی به آمریکا ندارند و هیچ نیازی به همراهی و مساعدت ترامپ هم ندارند بلکه حرف دل همه ملت ایران همان حرف رهبر است که فرمورد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
صلواتی در خصوص سپاه و واکنش آمریکا گفت: آمریکا از عملکرد سپاه عصبانی ناراحت و پریشان است و این افتخار سپاه است و سپاه حیثت آمریکا را بر باد داد و سپاه مخل اهداف شوم آمریکا و اسرائیل را در منطقه است و ترامپ با القاء دوگانگی در ملت ایران می خواست به این توهم دامن بزند اما سبب وحدت و یکپارچگی دولت و ملت شد و ترامپ با صحبت هایش در این مقطع خدمت بزرگی به ما کرد و وحدت خوبی در کشور ایجاد شد که جای تقدیر است از وزیر امور خارجه کشور و واکنش های که نشان داد.
------------------------
خبر از حسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وقتی باران نمیاد اب هم نیست بروند اب بسازن
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1