تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۸۵۲۸۲

«بیشه جنی قلات» بویراحمد زنده به گور می‌شود

۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن وارده
«ببشه جنی» در روستای قلات و در کنار بشار خروشان این روزها حال و روز خوشی ندارد.
آغوش باز اهالی مهمان‌نواز روستای قلات و سخاوت و زیبایی طبیعت سبب پناه بردن صدها نفر در روزها و ایام گرم سال به این نقطه از بویراحمد می‌شود و پذیرای میهمانان زیادی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار است.
این بیشه دارای گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی منحصر به فردی مانند بلوط، سنجد، زالزالک، زرشک، بید، بنیو، چنار، گز و .... است.
متاسفانه ماوای مردم خسته از هیاهوی شهری و مسافرینی که خود را با هیجان به آغوش پائیتخت طبیعت می‌رسانند در معرض یغماگری تمام عیار قرار دارد.
تاراج و تخریب در این گوشه از طبیعت به لطف بی توجهی و سهل انگاری مسئولان به درجه نهایت رسیده.
فعالیت‌های صنعتی و عمرانی بی ضابطه، نابخردانه و غیرمسئولانه کار را با جایی رسانده که شاید ظرف آینده ای نه چندان دور اثری از این پدیده زیبای طبیعی به جای نماند.
واگذاری زمین برای اجرای چند طرح ناموجه شیلات و استخر پرورش ماهی که غالباً توسط افراد غیربومی در دست اجرا و بهره برداری است مسابقه ای بی رحمانه برای نابودی این بیشه، دست اندازی به حریم آن و دفن کردن گونه‌های زنده و منحصر به فرد جنگلی و مرتعی آن به راه انداخته.
تصرف اراضی، خاکبرداری، خاکریزی و دفن گونه‌های گیاهی و جانوری تنها گوشه ای از خرابی‌های صورت گرفته توسط چند سودجوست که دل هر رهگذربی را به درد می‌آورد.
بی توجهی و عدم توضیح سازمان‌های مرتبط مانند محیط زیست، آب منطقه ای، جهانگردی و گردشگری و خصوصاً منابع طبیعی به این موضوع عجیب و غیرقابل درک است.
مدیرکل محترم منابع طبیعی توجه نمایند که این گوشه بی همتا از زاگرس نه دره و ارتفاعی صعب العبور است نه منطقه ای دوردست و نه اقلیمی خشک و بی آب که آتش سوزی، تخریب و زمین خواری مزید بر نابودی آن شود بلکه تنها و تنها کوتاهی و سهل‌انگاری در کوتاه کردن دست عده ای سودجو و زمین خوار مزید بر علت است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع را به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها و عوامل نگهدارنده خاک دانستند و ضمن ابراز تأسف از دست اندازی افراد سودجو به جنگل‌ها و منابع طبیعی افزودند: پدیده زمین خواری از مسائل رنج آور و اسف بار است و تاکید کردند: باید افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاه‌ها نیز کوتاهی انجام گیرد باید با عوامل این کوتاهی هم به شدت برخورد شود و سازمان‌های مسئول باید قاطعانه از تعدی به جنگل‌ها به هر بهانه ای، جلوگیری نمایند.
بی توجهی برخی مسئولان به قانون، حقوق مردم و منویات مقام معظم رهبری که براساس آن برای نخستین بار در حوزه محیط زیست یک سند فرابخشی ارائه شده و به‌عنوان یک پیوست در سند ششم توسعه دیده شده است تأسف بار است.
استاندار محترم نیز در ابلاغ اولین سیاست‌های کاری و تکانه‌های مدیریتی، مسئولان را به جای اجرای برنامه‌های غیر ضروری به توسعه و آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری (استفاده از بسترهای طبیعی در راستای توسعه گردشگری) توصیه و رهنمون کرد. فرآیندی که تحقق آن معطوف به همکاری سازمان‌ها خصوصاً سازمان‌های چهارگانه ذکر شده در حفاظت، صیانت و بهره برداری مطلوب از سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوستدار محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد.
خامین
Iran, Islamic Republic of
حالا بفرمایید که اعتراضات تاجگردون به عملکرد این سازمان مغرضانه است !
منابع
Iran, Islamic Republic of
خود مردم قلات خواستن که که بیشه جنی قلات از یه مکان تفریحی و گردشگری به یه مکان صنعتی تبدیل بشه. اومدن زمین ها را دادن متری هزار تومان حالا هم بیان جمعش کنند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تنها سرمایه مردم این استان که امکان همه مردم بصورت مستقیم از آن بهره می برند همین طبیعت است که آنهم به برکت مدیریت ناشایست ادارات مسئول در حال نابودی است.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
چند نفر پیمانکار لردگانی و یکی از هم طایفه ای های... مرتبط با موضوع عامی این ..ا هستند. خدا لعنت کنه مدیری را که منافع مردم را فدای منافع شخصی و قومی میکنه.
قلات وطنم
Iran, Islamic Republic of
مسولین استان وشهرستان بویراحمد فقط شعار میدن ،عده ای از خدا بیخبر تمام تپه های بالادستی این منطقه زیبا را تتریب و ینگ و خاک انن را جهت ساخت استخرهای پرورش ماهی به بیشه جنی منتقل کرده اند هیچ صاحبی هم نیست که جلو ان را بگیرد ،در مقابل پول و پارتی ساکت ساکت اند
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
فقط خوب خبر کپی پیست ایکنی.دوسه روز قبل تو ی سایت دیگه عینا اومده بود رسالت خودتونو زیر سوال نبرید
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
طبق اخبار رسیده خبرنگار اون سایت با صاحب پرورش ماهی دعوای محلی دارن
قلاتی
Iran, Islamic Republic of
حتما با درختان زبان بسته هم دعوی دارن !
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1