تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۸۴۹۵۱

حضور آیت‌الله ملک‌حسینی در قلعه‌رئیسی / آتش جان جنگل‌های بویراحمد را همچنان می‌گیرد / وضعیت بد کودکان در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
شیوه تربیتی پیامبر(ص) کاملترین روش برای تربیت فرزندان در مدارس است
امام جمعه چرام گفت: شیوه تربیتی پیامبر(ص) کاملترین روش برای تربیت فرزندان در مدارس است.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار در همایش گرامی‌داشت هفته پیوند اولیا و مربیان با ذکر این مطلب که همه ما دوست داریم فرزندان شایسته تربیت کنیم، اظهار کرد: امروز شیوه تربیتی که می‌تواند فرزندان ما را به فرزندانی نمونه در دنیا بارور کند، از شیوه‌های تربیتی پیامبر اکرم است.
امام جمعه چرام با بیان اینکه جامعه اسلام در شبه جزیره یک جامعه ویژه‌ای از جمله بت‌برستی و زنده به گور کردن دختران بود، عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان بزرگترین معلم بشریت در این منطقه مبعوث شد که تعبیر خود پیامبر این است که؛ هیچ پیامبری اندازه من اذیت نشد و منظور همان تعلیم بود اما حضرت محمد(ص) با شیوه‌های متفاوت تربیتی یعنی هم تشویق و هم تنبیه این مهم را به سرانجام رسانید.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اولیا در سنین نوجوانی بیشتر به جنبه تنبیهی روی می‌آورند، خاطرنشان کرد: کارشناسان تربیتی دانش‌آموزان تنبیه را نفی کرده و می‌گویند در سن ابتدایی حال حاضر، تنبیه به هیچ عنوان جوابگو نخواهد بود و آنچه بیشتر جواب می‌دهد تشویق است.
حجت‌اسلام افشار، یکی از شیوه‌های تربیتی پیامبر در کنار تنبیه را شیوه تشویق دانست و ابراز کرد: در سن نوجوانی ما آن چیزی که جوابگو خواهد بود استفاده از شیوه‌های تشویقی بیشتر است و در کنار آن خودمان آراسته به فضایل اخلاقی باشیم.
برنامه ۵ ساله راهبردی توسعه کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدوین یک برنامه راهبردی ۵ ساله در استان خبر داد و گفت: با این برنامه منابع تزریق شده به استان شناسایی و نحوه مصرفی آنها نیز شفاف سازی می‌شود.
علی محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای اداری گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران با گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره در مقابل توطئه‌های دشمنان نظام ایستادگی کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دشمن همواره سعی کرده در مسیر توسعه این ملت خللی ایجاد کند ولی تلاش مردم و دولت مردان ایران اسلامی به ویژه مسئولان دولت تدبیر برای توسعه روزافزون ایران همچنان ادامه دارد.
وی ابراز کرد: علی رغم اینکه این دولت در ۴ ساله نخست با مشکلات و فشارهای مالی و سیاسی بسیاری رو به رو بود تلاش کرد تا رشد همراه با ثبات را در کشور ایجاد کند که از جمله آن می‌توان به کنترل تورم، کنترل نقدینگی و خروج نسبی از رکود اشاره کرد.
احمدی با بیان اینکه در چهار سال قبل مشابه بازه زمانی دولت چیزی حدود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فروش نفت داشتیم، افزود: در آن مدت قیمت فروش هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار بود در حالی که در آغاز دولت یازدهم این قیمت به کمتر از نصف یعنی ۳۰ دلار برای هر بشکه کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: دولت برای مقابله با تهدیدهای خارجی و جهت رشد و توسعه کشور، خود را موظف به اجرای فرامین مقام معظم رهبری و به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌داند.
احمدی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی، امنیتی و فرهنگی هر کدام برای دولت و ما حائز اهمیت است، گفت: اکنون مسئله اشتغال و رفع بیکاری مهم‌ترین دغدغه مردم است و باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیریم.
وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاری از خارج برای کشور و جذب سرمایه‌گذاری برای استان‌ها از دیگر مناطق یکی از راه‌های ایجاد و تقویت فرصت‌های شغلی است، تصریح کرد: باید موانع تولید در استان را رفع کنیم و از سرمایه گذاران با آغوش باز استقبال کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: خط‌مشی این دولت اعتدال بوده و ما از هر فکر و پیشنهادی جهت رشد و توسعه استان استقبال می‌کنیم.
احمدی افزود: منابعی که به استان تزریق می‌شود نسبت به سایر استان‌های دیگر افزایش پیدا کرده است و برخی از استان‌ها با همین میزان منابع وارده با تدابیر و دوراندیشی بهتر پیشرفت کردند.
وی از تدوین یک برنامه راهبردی ۵ ساله در استان خبر داد و گفت: با این برنامه منابع تزریق شده به استان شناسایی و نحوه مصرفی آنها نیز شفاف سازی می‌شود.
احمدی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های مورد نیاز مردم در اولویت کاری ما قرار دارد، افزود: مناطقی که از نظر شاخص‌های رشد توسعه از سایر نقاط استان عقب مانده اند باید همگام با آنها پیش بروند و سرعت توسعه آنها شتاب یابد.
وی بیان کرد: دولت در سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان برای مشاغل روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است و ما می‌توانیم در زمینه اشتغال با تلاش بسیار مدیران از اعتبارات به خوبی استفاده کنیم.
احمدی با بیان اینکه راه مدیریت اشتغال بانوان ورود به عرصه‌های مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان است، افزود:دشمن با جنگ نرم سعی در تخریب روحیه جوانان و کند شدن سرعت توسعه کشور دارد و ما باید باتوسعه زیرساخت‌های ICT به مقابله با دشمن بپردازیم.
وی اظهار داشت: تنوع قومیتی و وجود ذخائر نفت و گاز در حوزه انرژی، گردشگری طبیعی و مذهبی، موقعیت دسترسی این شهرستان به استان فارس و خوزستان و دسترسی به آب توانسته یک فرصت بسیار خوب را در اختیار شهرستان گچساران قرار دهد که باید از این موقعیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.
 
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: انتظار می‌رود حوزه امور بانوان و خانواده استانداری استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به تدوین شناسنامه وضعیت کودکان در این استان اقدام کند.
مظفر الوندی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار در حوزه کودک دارای دو بخش محتوایی و اجرایی است، اظهار داشت: ۳۰ درصد از جمعیت کشور را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند و هدف از انجام این سفرهای استانی بررسی وضعیت جامعه هدف در نقاط مختلف کشور است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک عنوان کرد: این کودکان مدیران و رهبران آینده جامعه هستند و نگاه به آنها صرفا حمایتی و عاطفی نیست.
وی با تاکید بر اینکه نگاه به کودک باید حق مدارانه باشد، بیان کرد: در تمامی متون قانونی دولت‌ها تضمین کننده حقوق کودکان هستند.
الوندی با بیان اینکه حقوق کودک دارای ۲۷ مولفه از جمله حق سلامت، حق آموزش، حق تفریحی و سرگرمی و ... است، گفت: حتی اگر یک کودک به دلایلی از تحصیل بازماند وترک تحصیل کند حقش ضایع شده است و حقوق کودک رعایت نشده است.
وی عنوان کرد: به عنوان مثال حق سلامت یکی از حقوق ویژه کودکان است که نیازمند نگاه متفاوت مدیریت شهری به جایگاه و نیازهای کودکان در ساخت و سازهای شهری است.
الوندی تصریح کرد: هر پروژه و برنامه‌ای و هر تصمیم اجرایی و قضایی باید در جهت حفظ مصالح کودکان باشد.
وی افزود: در این زمینه مدیران باید کودکان دیگر را همچون فرزندان خود بدانند و شرایط ایده ال و مطلوب را برای رفاه حال جامعه هدف فراهم کنند.
دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: براساس کنوانسیون حقوق کودک حتی کودکان که در خانواده‌های متمول و ثروتمند زندگی می‌کنند در صورت نقض حقوق آنها باید مورد حمایت قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: ماموریت اصلی ما حمایت از تمامی بچه‌ها و کودکان است و کسانی که نیازمند حمایت بیشتری هستند باید شناسایی شده و در اولویت قرار گیرند.
الوندی با اشاره ارزش‌های دینی و منابع فقهی جامعه اسلامی ایران، گفت : انتظار می‌رود با توجه آموزه‌های دینی و توجه ویژه آیین اسلام به کودکان نگاه خاص تری به کودکان داشته باشیم.
وی مبانی دینی و فقهی، قانون اساسی، فصل سوم سند چشم انداز ۱۴۰۴، قانون عادی و منشور حقوق شهروندی را بخشی از منابع توجه به حقوق کودکان در ایران برشمرد و افزود: جایی برای بهانه و کم کاری وجود ندارد و براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران یک کشور توسعه یافته است که باید با حفظ کرامت و بهره‌مندی برخوردار از سلامت اجتماعی در آن برای همه مردم این کشور وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: شورای هماهنگی در خصوص حمایت از کودکان با ۱۶ سازمان و نهادهای مدنی و حقوقی با همکاری وزارت کشور در سال ۹۴ تشکیل شده است.
الوندی خطاب به مدیرکل اموربانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: ۱۶۰ هزار کودک زیر ۱۸ سال در این استان وجود دارد که می‌طلبد شناسنامه وضعیت این کودکان در استان بررسی و تشکیل شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور این است که تصمیم‌های فضایی می‌گیریم، گفت: باید براساس شاخص‌ها و آمارها و باتوجه به ظرفیت‌های موجود در این خصوص برنامه‌ریزی شود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه پژوهشی، صدا و سیما و ارشاد در حوزه اطلاع رسانی و سمن‌ها پیرامون شناسایی وضعیت کودکان کار ضروری است.
وی افزود: ۴ کارگروه در این زمینه در سطح کشور تشکیل شده که از جمله دادگستری در حوزه امور قضایی، ارشاد و صدا و سیما در حوزه آموزشی، سمن‌ها در حوزه ارزیابی و پایش و کمیته امداد و بهزیستی در حوزه حمایتی خدمات رسانی و فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این استان وجود ندارد می‌تواند یک پایلوت و مدل سازی در حوزه حمایتی برای سایر نقاط کشور تبدیل شود.
الوندی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مخالف جمع آوری کودکان کار هستیم بلکه معتقدیم باید پیش از جمع‌آوری ایستگاه‌هایی در مناطق آسیب پذیر مستقر شود و با بررسی دقیق مشکلات این کودکان نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
 
صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اجرای برنامه ویژه "حقوق کودک" در استان اقدام کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود صدا و سیمای استان علاوه بر آموزش حقوق شهروندی نسبت به اجرای برنامه ویژه "حقوق کودک" در استان اقدام کند.
مجید محنایی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک تشکیل شد، اظهار داشت : علی رغم گذشت ۸ سال از مصوبه این کنوانسیون تاکنون هیچ کارگروه متناظری با آن در استان‌ها تشکیل نشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است در آینده نزدیک این کارگروه در استان و به تبع آن در شهرستان‌ها تشکیل شود.
محنایی با بیان اینکه براساس قانون مدیریت خدمات کشور صدا و سیما موظف به اجرای برنامه‌هایی در راستای آشنایی مردم با حقوق خود است، افزود: انتظار می‌رود صدا و سیمای استان علاوه بر آموزش حقوق شهروندی نسبت به اجرای برنامه ویژه "حقوق کودک" در استان اقدام کند.
وی گفت: باتوجه به اهمیت کودکان می‌طلبد کارگروهی در این خصوص به صورت فصلی نشست‌های با حضور اعضا کارگروه تشکیل داده و خروجی آن به استانداری ارائه شود.
وی از عدم حضور برخی از دستگاه‌های کلیدی مرتبط با حوزه کودک در این نشست گلایه کرد و افزود: کودکان سرمایه های ملی هستند و حضور مدیران در این نشست‌ها الزامی است.
محنایی همچنین در خصوص سخنرانی اخیر ترامپ و یاوه گویی‌هایی علیه ایران و سپاه پاسداران، تصریح کرد: علی رغم برخی از بی مهری‌ها نسبت به ریاست جمهور آقای روحانی در سخنرانی اخیر خود با حمایت از سپاه پاسداران پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان ملت ایران دادند و این وحدت و همدلی مردم و حرکت منسجم آنها نشان از یکدلی و یکرنگی مردم است و امید است این انسجام در همه زمینه‌ها تسری یابد.گ
وضعیت کودکان در جامعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقر و پراکندگی در بعضی از روستاهای استان مشکلات عدیده‌ای را برای کودکان ایجاد کرده و نبود تغذیه سالم امنیت آنها را به مرور به خطر می‌اندازد و نیازمند یک برنامه‌ریزی منسجم است.
حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست کارگروه امور بانوان استان که با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دادگستری برگزار شد اظهار داشت: توجه به روحیه لطیف و حساس کودک یک مسئله حیاتی است و غفلت از آنها خود نوعی کودک آزاری است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه یک برنامه و نقشه راه واحدی برای حمایت و توانمندسازی کودکان در کشور وجود ندارد.
وی پراکندگی و تعدد قوانین در حوزه کودکان را یک آسیب دانست و گفت: بسیاری از آیین نامه‌های حوزه کودک الزام آور نیست و دستگاه‌های اجرایی به راحتی در این خصوص از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.
میرمحمدی برلزوم بازنگری قوانین در حوزه حقوق کودک تاکید کرد و افزود: یا باید یک متولی خاص در حوزه کودک وجود داشته باشد که از قدرت اجرایی بالایی برخوردار باشد یا اینکه دستگاه‌ها را ملزم به رعایت حقوق کودکان کرد.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در این حوزه دست تنها است، عنوان کرد: کودکان در جامعه شهری این استان با مشکلات کمتری رو به رو هستند ولی جامعه روستایی گاها به علت مشکلات مالی و مسیرهای ارتباطی به ویژه دختران مجبور به ترک تحصیل و یا حتی ازدواج در سنین پایین می‌شوند.
میرمحمدی تاکید کرد: کودک خیابانی در این استان وجود ندارد و کودکان کار هم فصلی هستند به علت تنوع آب و هوای در شهرهای استان تنها در فصل تابستان و آن هم در شهر یاسوج کودکانی به دستفروشی می‌پردازند.
وی افزود: این فقر و پراکندگی در روستاها مشکلات عدیده‌ای را برای کودکان ایجاد کرده و نبود تغذیه سالم امنیت آنها را به مرور به خطر می‌اندازد و متاسفانه برنامه خاصی در حوزه پیگیری مسائل اجتماعی در کشور وجود ندارد و بیشتر به برنامه‌های سیاسی و اقتصادی توجه می‌کنند.
میرمحمدی با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: کودکان طلاق و تک سرپرست بیش از سایر کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و بدون شک حوزه کودک نیازمند یک ستاد منسجم است وگرنه در آینده شاهد روند نامطلوبی در جامعه هستیم.
کسب ۸۲ مقام کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی در کهگیلویه
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه از کسب ۸۲ مورد مقام کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی در این شهرستان خبر داد.
جواد نکویی‌زاده در جمع خبرنگاران هیأت‌های ورزشی در سطح شهرستان را ۳۵ مورد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ هیأت فعال، هشت هیأت نیمه فعال و ۶ هیأت غیرفعال هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه هیأت‌های فعال در بخش بانوان را ۱۱ هیأت برشمرد و تصریح کرد: حدود دو هزار ورزشکار در سطح شهرستان وجود دارد.
نکویی‌زاده از اعزام ۸۰ مورد به مسابقات کشوری خبر داد و گفت: از این مجموع ۱۸ مورد هندبال، فوتسال دو مورد، فوتبال ۱۴ مورد، کشتی هشت مورد، ۱۲ مورد کاراته، رزمی ۱۰ مورد، بوکس ۶ مورد، کشتی هشت مورد، ووشو سه مورد، تکواندو سه مورد و چهار مورد شطرنج بوده است.
وی در ادامه مقام‌های کشوری و بین المللی را ۸۲ مورد عنوان و تصریح کرد: هم چنین هشت مورد راهیابی به تیم ملی داشتیم.
نکویی‌زاده در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی در کهگیلویه پرداخت و غبارروبی گلزار شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با امام جمعه، برگزاری ورزش صبحگاهی کارمندان شهرستان، برگزاری همایش پیاده روی در سطح شهر دهدشت و بخش ها و روستاهای تابع، دیدار با خانواده شهید ورزشکار و دیدار با پیشکسوتان شاخص ورزشی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
وی برگزاری مسابقات چهارجانبه هندبال( خمینی شهر اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، دهدشت)، نشست هم اندیشی با باشگاه های ورزشی، تجلیل از کارمندان ورزش و جوانان، رایگان بودن کلیه اماکن در سطح شهرستان و دیدار با اسماعیل دژه و سارا ادریا ورزشکاران معلول را از دیگر برنامه هفته تربیت بدنی در دهدشت عنوان کرد.
 
جنگل‌های "کوشک" شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع آتش سوزی در جنگل‌های منطقه کوشک قلعه مورد شهرستان بویراحمد خبر داد.
عزت‌الله بهشتی اظهار داشت: حدود ۳۰ دقیقه قبل جنگل‌های کوشک قلعه مورد شهرستان بویراحمد طعمه حریق شده که مهار این آتش سوزی نیازمند حضور دستگاه‌های اجرایی و همکاری آحاد مردم است.
وی از اعزام جنگلبانان به کوشک بویراحمد خبر داد و افزود: آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کم کم به یک بحران تبدیل می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود در صورت امکان اقشار مختلف مردم در زمینه خاموش کردن آتش با کارکنان منابع طبیعی همکاری کنند.
وی بیان کرد: با توجه به فصل گرم سال جنگل‌ها و مراتع کشور به ویژه حوزه زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه شاهد آتش سوزی هستند که انتظار می‌رود مردم و گردشگران تا جای ممکن از روشن کردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی خودداری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: براساس ماده ۴۷ قانون حفاظت‌ از جنگل‌ها و مراتع هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.
۶هزار حامی از ۴ هزار کودک یتیم زیر ۱۸ سال در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کنند
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال دارای سوءتغذیه در استان وجود دارد.
فرید محبی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار داشت: خدمات مختلفی از جمله امکانات اولیه برای ادامه تحصیل به آنها ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال دارای سوء تغذیه در استان وجود دارد، عنوان کرد: ۱۰ درصد از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد هستند و مابقی از سوی خیرین مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سبد کالا به صورت ماهانه بین این افراد توزیع می‌شود و ماهانه به هر خانواده این کودکان مبلغ ۷۳۰ هزار ریال پرداخت و در مناطق محروم استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال سبد کالا پرداخت می‌شود.
محبی با بیان اینکه ۴۳ مادر باردار و شیرده دارای سوء تغذیه زیر پوشش کمیته امداد استان است که ماهانه به هر کدام از این افراد ۱۰۶ هزار تومان سبد کالا داده می‌شود، بیان کرد: تعداد ۵ مجتمع شبانه روزی در راستای خدمات دهی به دانش آموزان روستایی وجود دارد که تعداد ۳۱۲ دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.
وی تاکید کرد: ۴ هزار کودک یتیم زیر ۱۸ سال تحت پوشش کمیته امداد هستند که توسط ۶ هزار حامی مورد حمایت قرار می‌گیرند و سالانه حدود ۳ میلیارد تومان خدمات توسط خیرین و حامیان در قالب خدمات نقدی و کالایی به آنها پرداخت می‌شود.
 
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: انتظار می‌رود حوزه امور بانوان و خانواده استانداری استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به تدوین شناسنامه وضعیت کودکان در این استان اقدام کند.
مظفر الوندی ظهر امروز در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار در حوزه کودک دارای دو بخش محتوایی و اجرایی است، اظهار داشت: ۳۰ درصد از جمعیت کشور را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند و هدف از انجام این سفرهای استانی بررسی وضعیت جامعه هدف در نقاط مختلف کشور است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک عنوان کرد: این کودکان مدیران و رهبران آینده جامعه هستند و نگاه به آنها صرفا حمایتی و عاطفی نیست.
وی با تاکید بر اینکه نگاه به کودک باید حق مدارانه باشد، بیان کرد: در تمامی متون قانونی دولت‌ها تضمین کننده حقوق کودکان هستند.
الوندی با بیان اینکه حقوق کودک دارای ۲۷ مولفه از جمله حق سلامت، حق آموزش، حق تفریحی و سرگرمی و ... است، گفت: حتی اگر یک کودک به دلایلی از تحصیل بازماند وترک تحصیل کند حقش ضایع شده است و حقوق کودک رعایت نشده است.
وی عنوان کرد: به عنوان مثال حق سلامت یکی از حقوق ویژه کودکان است که نیازمند نگاه متفاوت مدیریت شهری به جایگاه و نیازهای کودکان در ساخت و سازهای شهری است.
الوندی تصریح کرد: هر پروژه و برنامه‌ای و هر تصمیم اجرایی و قضایی باید در جهت حفظ مصالح کودکان باشد.
وی افزود: در این زمینه مدیران باید کودکان دیگر را همچون فرزندان خود بدانند و شرایط ایده ال و مطلوب را برای رفاه حال جامعه هدف فراهم کنند.
دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: براساس کنوانسیون حقوق کودک حتی کودکان که در خانواده‌های متمول و ثروتمند زندگی می‌کنند در صورت نقض حقوق آنها باید مورد حمایت قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: ماموریت اصلی ما حمایت از تمامی بچه‌ها و کودکان است و کسانی که نیازمند حمایت بیشتری هستند باید شناسایی شده و در اولویت قرار گیرند.
الوندی با اشاره ارزش‌های دینی و منابع فقهی جامعه اسلامی ایران، گفت : انتظار می‌رود با توجه آموزه‌های دینی و توجه ویژه آیین اسلام به کودکان نگاه خاص تری به کودکان داشته باشیم.
وی مبانی دینی و فقهی، قانون اساسی، فصل سوم سند چشم انداز ۱۴۰۴، قانون عادی و منشور حقوق شهروندی را بخشی از منابع توجه به حقوق کودکان در ایران برشمرد و افزود: جایی برای بهانه و کم کاری وجود ندارد و براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران یک کشور توسعه یافته است که باید با حفظ کرامت و بهره‌مندی برخوردار از سلامت اجتماعی در آن برای همه مردم این کشور وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: شورای هماهنگی در خصوص حمایت از کودکان با ۱۶ سازمان و نهادهای مدنی و حقوقی با همکاری وزارت کشور در سال ۹۴ تشکیل شده است.
الوندی خطاب به مدیرکل اموربانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: ۱۶۰ هزار کودک زیر ۱۸ سال در این استان وجود دارد که می‌طلبد شناسنامه وضعیت این کودکان در استان بررسی و تشکیل شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور این است که تصمیم‌های فضایی می‌گیریم، گفت: باید براساس شاخص‌ها و آمارها و باتوجه به ظرفیت‌های موجود در این خصوص برنامه‌ریزی شود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه پژوهشی، صدا و سیما و ارشاد در حوزه اطلاع رسانی و سمن‌ها پیرامون شناسایی وضعیت کودکان کار ضروری است.
وی افزود: ۴ کارگروه در این زمینه در سطح کشور تشکیل شده که از جمله دادگستری در حوزه امور قضایی، ارشاد و صدا و سیما در حوزه آموزشی، سمن‌ها در حوزه ارزیابی و پایش و کمیته امداد و بهزیستی در حوزه حمایتی خدمات رسانی و فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این استان وجود ندارد می‌تواند یک پایلوت و مدل سازی در حوزه حمایتی برای سایر نقاط کشور تبدیل شود.
الوندی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مخالف جمع آوری کودکان کار هستیم بلکه معتقدیم باید پیش از جمع‌آوری ایستگاه‌هایی در مناطق آسیب پذیر مستقر شود و با بررسی دقیق مشکلات این کودکان نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
 
 
کسب ۸۲ مقام کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی در کهگیلویه
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه از کسب ۸۲ مورد مقام کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی در این شهرستان خبر داد.
جواد نکویی‌زاده در جمع خبرنگاران هیأت‌های ورزشی در سطح شهرستان را ۳۵ مورد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ هیأت فعال، هشت هیأت نیمه فعال و ۶ هیأت غیرفعال هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه هیأت‌های فعال در بخش بانوان را ۱۱ هیأت برشمرد و تصریح کرد: حدود دو هزار ورزشکار در سطح شهرستان وجود دارد.
نکویی‌زاده از اعزام ۸۰ مورد به مسابقات کشوری خبر داد و گفت: از این مجموع ۱۸ مورد هندبال، فوتسال دو مورد، فوتبال ۱۴ مورد، کشتی هشت مورد، ۱۲ مورد کاراته، رزمی ۱۰ مورد، بوکس ۶ مورد، کشتی هشت مورد، ووشو سه مورد، تکواندو سه مورد و چهار مورد شطرنج بوده است.
وی در ادامه مقام‌های کشوری و بین المللی را ۸۲ مورد عنوان و تصریح کرد: هم چنین هشت مورد راهیابی به تیم ملی داشتیم.
نکویی‌زاده در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی در کهگیلویه پرداخت و غبارروبی گلزار شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با امام جمعه، برگزاری ورزش صبحگاهی کارمندان شهرستان، برگزاری همایش پیاده روی در سطح شهر دهدشت و بخش ها و روستاهای تابع، دیدار با خانواده شهید ورزشکار و دیدار با پیشکسوتان شاخص ورزشی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
وی برگزاری مسابقات چهارجانبه هندبال( خمینی شهر اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، دهدشت)، نشست هم اندیشی با باشگاه های ورزشی، تجلیل از کارمندان ورزش و جوانان، رایگان بودن کلیه اماکن در سطح شهرستان و دیدار با اسماعیل دژه و سارا ادریا ورزشکاران معلول را از دیگر برنامه هفته تربیت بدنی در دهدشت عنوان کرد.
 
آیت‌الله ملک‌حسینی فردا به شهر قلعه‌رئیسی سفر می‌کند
امام جمعه قلعه رئیسی از سفر آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به شهر قلعه رئیسی خبر داد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی اظهار کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی به همراه برخی از مسؤولا استانی فردا پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح وارد شهر قلعه رئیسی می‌شود.
امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: غبارروبی گلزار شهدای شهر قلعه رئیسی و دیدار مردمی وی با مردم روستاها و شهر قلعه رئیسی از برنامه‌های سفر آیت‌الله ملک‌حسینی به چاروسا است.
وی افزود: در این سفر مشکلات مردم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مردم به بیان مشکلات خود می‌پردازند.
صلواتی یادآور شد: بازدید از مرکز دارالقرآن شهر قلعه رئیسی و حضور در مصلی این شهر از مهمترین برنامه‌های حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی به شهر قلعه رئیسی خواهد بود.
امام جمعه قلعه رئیسی خواستار حضور باشکوه مردم در این دیدار شد و ادامه داد: حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در این منطقه و بررسی مشکلات با حضور وی می‌تواند در رفع مشکلات مردم مؤثر باشد.
 
۱۲۰ دانش آموز شهرستان لنده به اردوی راهیان نور اعزام شدند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده با بیان اینکه اردوهای راهیان نور جوانان را در برابر جنگ نرم بیمه می‌کند، گفت:۱۲۰ نفر از دانش‌ آموزان پسرانه این شهرستان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
علی جاویدان ظهر امروز در آئین اعزام ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان پسرانه شهرستان لنده به اردوی راهیان نور، اظهار داشت: این دانش آموزان با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و همچنین به منظور آشنایی با فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردوهای راهیان نور، با تقویت روحیه مقاومت و خودباوری جوانان و نوجوانان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده با تأکید بر اینکه این اردوها هر سال باشکوه‌تر وچشمگیرتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، افزود: دانش آموزان و نسل جوان با حضور در مناطق مختلف شلمچه و غرب کشور با آرمان‌های والای شهیدان تجدید میثاق می‌کنند.
وی بیان کرد: بازدید از یادمان‌های شهدا با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از دیگر اهداف این سفر بوده که به دنبال دارد و امیدواریم با اجرایی چنین برنامه‌های فرهنگی در جامعه گامی موثری در این مسیر برداشته و شاهد ترویج این فرهنگ درجامعه ونسل جوان باشیم.
جاویدان با بیان اینکه یادآوری رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به دانش‌آموزان با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و لمس جایگاه شهدا مهّم‌ترین هدف ما از برگزاری این اردوها است، افزود: این دانش‌آموزان از یادمان‌های عملیاتی، هویزه، طلائیه، اروندکار و دهلاویه دیدار می‌کنند.
 
۲۵ درصد صادرات نفتی کشور در گچساران تولید می‌شود/گچساران شاه‌ راه استان‌های جنوبی در کشور
فرماندار گچساران با بیان این که شهرستان گچساران دارای منابع غنی نفتی و گازی است، گفت: ۲۵ درصد از صادرات نفتی کشور در شهرستان گچساران تولید می‌شود.
صبح امروز نشست شورای اداری با حضور استاندار، معاون عمرانی، نماینده مردم گچساران و باشت و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: سخنرانی اخیر ترامپ در مورد ایران نشان داد که وی هیچ گونه آشنایی با اصول اولیه دیپلماتیک نداشته و تهدیدهای او نشان دهنده جهالت او نسبت به برجام بوده و ملت ما را نمی شناسد و از گذشته درس نگرفته است.
فرماندار گچساران افزود: ملت ایران مانند همیشه به جهان ثابت کردند که پشت سر مقام معظم رهبری خود مانند کوه ایستادند.
وی با بیان اینکه سخنان اخیر ترامپ نه تنها منطقی نیست بلکه از سر هیجانات احساسی بی مبنا است و هیچ اثری در سیاست‌های کشور ما نخواهد داشت، گفت: تهدیدهای کلامی دشمن نشان دهنده ضعف آنها در برابر این ملت است، ملت ما جنگ طلب نیست اما در عمل نشان داده است هر تهدیدی علیه استقلال و تمامیت ارضی خود را در نطفه خفه خواهد کرد.
رحیمی با اشاره به موضع گیری ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه تمام توان خود را برای حفظ انقلاب و پشتیبانی ملت ایران به کار گرفته و به همین دلیل دشمن نادان و بی خرد مانند ترامپ با ذکر سپاه به عنوان تشکلی تروریستی تنها دیوانگی خود را به نمایش می‌گذارد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر چقدر هم دشمنان ایران اسلامی تلاش کنند تا به زعم خود درون کشور رخنه ایجاد کرده و به نظام و مردم و کشور ضربه وارد کنند آن عمل آنها موجب وحدت و تلاش بیشتر در کشور خواهد شد.
رحیمی عنوان کرد: افرادی همپون ترامپ بدانند ملت ما هوشیاری کامل در مقابل فتنه‌ی‌ دشمنان دارند و این ملت یار و یاور رهبر خود بوده و ادامه دهنده راه و خون شهدا هستیم.
فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به مشخصات شهرستان گچساران خاطر نشان کرد: شهرستان گچساران با جمعیتی بالغ بر۱۲۴ هزار نفر دارای یک بخش مرکزی و ۴ دهستان است که ۸۰ درصد از این جمعیت در شهر دوگنبدان ساکن هستند.
رحیمی با بیان اینکه شهرستان نفت‌خیز گچساران در زمان انقلاب با بستن لوله‌های نفت در یک روز هفت شهید را به انقلاب تقدیم کرده است، بیان کرد: این شهرستان دارای ۳۶۰ شهید است.
وی ادامه داد: شهرستان گچساران دارای ۱۰۰ نفر آزاده، دو هزار نفر جانباز، تعداد ۲۸۵ والدین شهدا و تعداد ۹۵ همسر شهید و همچنین ۲۴۹ فرزند شهید است.
وی با بیان اینکه شهرستان گچساران به عنوان شاه‌ راه استان‌های جنوبی در کشور محسوب می‌شود، گفت: این شهرستان در یک مسیر ترانزیتی جاده‌ای قرار گرفته است.
فرماندار گچساران در ادامه با بیان این که شهرستان گچساران دارای منابع غنی نفتی و گازی است، عنوان کرد: ۲۵ درصد از صادرات نفتی کشور در شهرستان گچساران تولید می‌شود.
رحیمی به دو سد ذخایر آبی در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: وجود دو سد کوثر و چم شیر در این شهرستان و همچنین دو دشت حاصلخیز در مناطق امامزاده جعفر، لیشتر و خیرآباد رونق را به منطقه خواهد داد.
وی همچنین به بقاع متبرکه موجود در این شهرستان اشاره و خاطرنشان ساخت: وجود بقاع متبرکه بسیار به خصوص حرم بی بی حکیمه (س) در این شهرستان از دیگر برکات این شهرستان است.
فرماندار گچساران با اشاره به این که کنگره ملی در حرم بی‌بی حکیمه خاتون برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر مسوولان خواستار برگزاری کنگره بین‌المللی در این مرقد مطهر را دارند.
رحیمی با بیان اینکه خوشبختانه در این شهرستان با تعامل و همراهی و همدلی موجود میان مسوولان و نماینده این حوزه وجود داشته، افزود: در چند سال گذشته اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در این شهرستان انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقا تو آدم خوبی هستی ولی استان ما. دارد تاجگردون .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1