تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۲۸۴۶۴۷

از اعتقاد جالب مردم روستایی در «دنا» / گل‌هایی برای پاسداران سپاه فتح / کنایه تاجگردون به رسانه‌ها / وضعیت نامناسب فضای آموزشی مدارس شبانه‌روزی / آمار نگران‌کننده ازدواج زودهنگام کودکان در کشور

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
اعتقاد جالب مردم روستای آبملخ+تصاویر







شفقنا-مردم روستای آبملخ اعتقاد دارند که حضرت سلیمان دراین تفرجگاه یک شبانه روز بیتوته داشته است .این روستا دقیقا پای کوه دنا واقع شده ومعروف به روستای نیم روزه است زیرا نصف روز بیشتر درآن خورشید نمیتابدوبه بهشت گمشده هم شهرت دارد،ازتوابع شهرستان سمیرم استان اصفهان می‌باشد.

در غاری که بالای این تفرجگاه وجود دارد آبی بیرون می اید که در زمستان وتا بستان دمای آب هیچ تغیری نمیکند وهمچنان معتدل هست ودر زمستان هم میشود درآن شنا کرد.
عکس های روستای آبملخ را سید غلامرضاموسوی برای شفقنا ارسال کرده است.






اختصاص ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی بافت فرسوده گچساران
غلامرضا تاجگردون در نشست ساماندهی بافت فرسوده افزود: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و براساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.
وی اظهار کرد: تاکنون نوسازی ۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و عملیات اجرایی بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک در حال اجراست.
پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد.
براساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی شهر تا سه سال آینده با یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال ۱۳۸۷ تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن شروع شد.
وی ابراز داشت: برای هر یک از این واحدهای مسکونی بهره برداری شده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
تاجگردون بیان کرد: تخریب رایگان، جمع‌آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
۲۲ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
مساحت و سرانه کاربری اراضی بافت فرسوده در محدوده مورد مطالعه طرح شامل مسکونی ۷۰ هزار و ۸۳۲ متر مربع، تجاری و خرده فروشی ۴۹ هزار و ۱۹ متر مربع، تجاری و خدمات مالی و بانکی ۶ هزار و ۷۲۳ متر مربع، تجاری و خدمات خانگی و خودرو پنج هزار و ۶۷۸ متر مربع، پارک و فضای سبز ۵۲ هزار و ۳۷۲ متر مربع، اداری ۱۵ هزار و ۲۳۵ متر مربع، مذهبی و فرهنگی شش هزار و ۷۱۷ متر مربع است.
تاجگردون گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۸۴ واحد مسکونی برای بازگشایی معابر بافت فرسوده پیش بینی شده که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی افزود: عملیات اجرایی بازگشایی رینگ ۲۰ متری معابر خیابان کیامرثی شهر دوگنبدان در آینده نزدیک شروع می‌شود.
تاجگردون بیان کرد:۱۰۲ واحد مسکونی برای اجرای عملیات بازگشایی در دامنه کوی کیامرثی از مالکان بافت فرسوده خریداری شده و تعدادی از این واحدهای مسکونی از سوی مالکان تحویل متولیان اجرای طرح بازگشایی رینگ ۲۰ متری قرار گرفته است.

کارکنان بهزیستی به همراه مهد کودکی‌ها با شاخه گل به دیدار پاسداران سپاه فتح رفتند/تصاویر
برای پاسخ به یاوه‌گویی‌های ترامپ، کارکنان بهزیستی به همراه مهد کودکی‌ها با شاخه گل به دیدار پاسداران سپاه فتح رفتند.


 به دنبال یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا در چند روز اخیر علیه ایران اسلامی بعد از ظهر امروز مسوولان و کارکنان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برای میثاق با پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد حضور یافتند.

 به همراه کارکنان و مسوولان بهزیستی استان، تعدادی از کودکان مهد کودک‌های وابسته به بهزیستی نیز برای میثاق با پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین شرکت کردند و با شاخه‌های گل از پاسداران سپاه فتح تجلیل کردند.

در این آیین کودکان مهد کودکی با قرائت آیه‌ای از قرآن به صورت هم خوانی و همچنین سرودی زیبا و معنادار به استقبال سپاهیان انقلاب اسلامی رفتند.





 


وضعیت نامناسب فضای آموزشی مدارس شبانه‌روزی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت مدارس شبانه‌روزی به لحاظ فضای آموزشی و سرانه غذایی مناسب نیست.


مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری که در سفری دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده عصر امروز از خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه عشایر فاطمه زهرا(س) دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات دانش‌آموزان شبانه‌روزی استان آشنا شد.

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار کرد: ۴۸ مدرسه شبانه‌روزی در سطح استان دایر است و ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی به مشکلات مالی مدارس شبانه‌روزی گفت: وضعیت مدارس شبانه‌روزی به لحاظ فضای آموزشی و سرانه غذایی مناسب نیست.

این مسؤول اضافه کرد: برای حمایت از این مدارس ۵۸۰ میلیون تومان از نهاد ریاست جمهوری به ما کمک شد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم در زمینه فرهنگی به ما کمک کرد و یک هزار و ۶۴۹ بسته فرهنگی برای توزیع در این مدارس در اختیار ما قرار داد.

زارع پور با اشاره به مشکلات نبود فضای آموزشی و ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطقی مانند دیشموک گفت: هدف آموزش و پرورش استان این است که هیچ دانش‌آموز واجب التعلیمی ترک تحصیل نکند و به همین منظور در سال گذشته برای ۸ مدرسه یک دانش‌آموزی در استان آموزگار در نظر گرفتیم،ضمن اینکه ۷۶۷ مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: پوشش تحصیلی آموزش و پرورش استان در حوزه ابتدایی ۹۹ درصد است.

در ادامه غلامی مدیر مدرسه شبانه‌روزی عشایر گفت: ۵۰ دانش‌آموز شبانه‌روزی و ۱۲۰ دانش‌آموز خوابگاهی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند که سال گذشته دانش‌آموزان عشایری موفقیت‌های خوبی در مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین کنکور سراسری کسب کردند.



آمار نگران‌کننده ازدواج زودهنگام کودکان در کشور

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دادگستری گفت: آمار نگران‌کننده ازدواج زودهنگام کودکان در کشور است.


مظفر الوندی در نشست با آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اجرای برنامه‌های در خصوص حقوق کودکان گفت: در این خصوص برنامه‌هایی در سطح کشور خواهیم داشت که با استقبال استان‌ها مواجه شده است.
دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک دادگستری با اشاره به خشونت علیه کودکان در سطح جهان افزود: برای کاهش خشونت علیه کودکان به نقش رهبران دینی اشاره شده است.
وی با اشاره به نقش مبلغان دینی و ائمه جمعه و جماعت افزود: نقش مبلغان و روحانیون در آشنایی با حقوق کودکان و وجود برخی آسیب‌های اجتماعی نقش پر رنگی بر عهده دارند.
این مسوول با اشاره به آسیب‌های حوزه کودکان گفت: تبعیض‌هایی در حوزه کودکان وجود دارد که در مواردب تبعیض آموزشی و جنسیتی را شاهد هستیم.
الوندی آمار ازدواج‌های زود هنگام در بین کودکان را نگران کننده دانست و افزود: در گذشته شاهد ازدواج‌های کودکان در حوزه مناطق مرزی بودیم اما اکنون شاهد این موضوع در مناطق حاشیه‌ای هستیم.
وی با نگران دانستن کودک فروشی گفت: سازمانی برای دفاع از حقوق کودکان تشکیل شده که ۱۶ سازمان دولتی عضو این سازمان هستند.
الوندی تصریح کرد: کودکان کار و کودکان معتاد زنان آسیب‌دیده که ماحصل آن کودکان مبتلا به انواع بیماری‌هاست از دیگر مشکلات این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی وجود دارد که در صورت همکاری دستگاه‌های مختلف می‌توان کارها و اقدامات خوبی انجام داد.
 
همکاری دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری با اداره‌کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و‌ بویراحمد از همکاری دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری با اداره‌کل زندان‌های استان خبر داد.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در بازدید ظهر امروز از اندرزگاه نسوان یاسوج با اشاره به اجرای خوب برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان گفت: زندانیان خصوصا زنان نسبت به حقوق و قوانین بی‌اطلاع هستند و تبعات امضای چک یا سفته را نمی‌دانند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در حوزه مسائل فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده که دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری نیز در این زمینه همکاری خواهد کرد و اعتباری اختصاص می‌دهد.
وی با تاکید بر توانمندسازی زنان زندانی گفت: در ارتباط با مباحث آسیب‌های اجتماعی یک دوره ویژه زندانیان برگزار می‌شود.
این مسوول تصریح کرد: در این خصوص اعتباری اختصاص داده شده و امسال همان مقدار اعتبار در حوزه آسیب های اجتماعی در استان اختصاص داده شده است.
میرمحمدی تصریح کرد: مراقبت و حمایت از زندانیان پس از آزادی موضوع مهمی است که این موضوع در کارگروه فرهنگی و اجتماعی مطرح و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.
 
آزادی ۱۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری این ستاد ۱۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.
اسماعیل جمیاری در بازدید دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری از اندرزگاه نسوان یاسوج اظهار کرد: اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اقدامات تامینی و تربیتی برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: روزانه چندین کلاس آموزشی و فرهنگی در زندان‌های استان برگزار می‌شود و ما علاوه بر این موضوع اقدامات حمایت را از خانواده زندانیان انجام می‌دهیم.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامان تامینی و تربیتی کهگیلویه و‌ بویراحمد تصریح کرد: بالغ بر ۳۰۰ خانوار از زندانیان استان در زمینه‌های بهداشتی، آموزشی و رفاهی مورد حمایت قرار گرفتند و در سطح شهرستان‌های بزرگ استان هم انجمن حمایت از زندانیان را تشکیل دادیم.
این مسوول با اشاره به اقدامات ستاد دیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری این ستاد ۱۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.
جمیاری تصریح کرد: با همکاری برنامه ماه عسل که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد مبلغ یک میلیارد ریال به استان اختصاص یافت که از قبل این مبلغ ۳۵ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.
وی به برخی اقدامات فرهنگی اداره‌کل زندان های استان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار کتابت قرآن در زندان انجام شد، همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی منعقد کردیم.
جمیاری در خصوص اعتبارات این اداره‌کل گفت: اعتبارات اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی نسبت به سال گذشته ۱۶/۵ درصد کاهش یافته که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مساعدت لازم را انجام دهند.
این مسوول خاطرنشان کرد: نیازمند فضایی تحت عنوان مهد کودک برای نگهداری کودکان زیر دو سال زنان زندانی هستیم.
 
ضرورت ایجاد مرکز جرم‌شناسی در زندان‌ها کهگیلویه و بویراحمد
دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری بر ضرورت ایجاد مرکز جرم‌شناسی در زندان‌ها کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
مظفر الوندی در بازدید از اندرزگاه نسوان یاسوج زندان را یکی از حلقه‌های آسیب دانست و اظهار کرد: مسوولان اقدامات آموزشی و فرهنگی خوبی در زندان‌ها انجام داده‌اند که جای تقدیر دارد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری بیان کرد: باید مرکز جرم‌شناسی در زندان‌ها ایجاد شود و بررسی کنیم که چرا خانم‌ها در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد در زندان بسر ببرند.
وی اضافه کرد: علت این موضوع حساس باید بررسی شود و مورد ارزیابی قرار دهیم که مسوولان چه ناکارآمدی داشتن که شاهد زندانی بودن زنان و مردان هستیم.
این مسوول با اشاره به وضعیت بهداشتی مناسب کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان یاسوج افزود: اندرزگاه نسوان یاسوج به لحاظ آموزشی و تربیتی نیز در وضعیت مناسبی دارد.
الوندی خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری کودکان زیر دو سال توسط مادران زندانی فراهم شود.
وی با اشاره به حمایت از زندانیان پس از آزادی گفت: در این خصوص مشکلاتی داریم چرا که انسجام برای حمایت از زندانیان پس از آزادی وجود ندارد.
به گزارش فارس؛ بازدید از دست بافته‌های زندانیان بند نسوان از دیگر برنامه‌های الوندی بود، وی سپس با حضور در کانون اصلاح و تربیت با مشکلات این بخش آشنا شد.
 
استاندار نگاه ویژه به محرومیت کهگیلویه داشته باشد/۲۲۰ پروژه نیمه تمام در کهگیلویه وجود دارد
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه محروم‌ترین شهرستان استان است، خواستار توجه ویژه استاندار کهکیلویه و بویراحمد نسبت به این شهرستان شد.
جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و هیأت همراه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه اعتبار اختصاص داده به کهگیلویه در سال جاری را ۳۵ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: ۲۲۰ پروژه نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد.
فرماندار کهگیلویه محور پاتاوه- دهدشت را از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا عنوان و با بیان اینکه این پروژه در سال گذشته پیشرفت آن چنانی نداشت، گفت: در سفر هیات دولت به استان ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه اختصاص داده شد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرماندار کهگیلویه از طرح آبرسانی به چهار شهرستان کهگیلویه به عنوان دیگر پروژه های کلنگ زنی دولت تدبیر و امید یاد کرد و با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح شاهد کاهش مهاجرت مردم از این شهرستان به شهرستان های همجوار خواهیم بود.
پوزش با توجه به تلاش های نماینده کهگیلویه در گازرسانی به دیشموک قلعه رئیسی عنوان کرد: این پروژه هم با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست.
وی خواستار تسریع در مطالعه سد آبریز شد و افزود: در صورت بهره برداری ۲۵ هزار هکتار زمین حاصلخیز را در بر می گیرد و اشتغالزایی ۱۰ هزارنفری را سبب خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه از پتروشیمی دهدشت به عنوان دیگر پروژهایی که کار آن به خوبی پیش می رود یاد و تصریح کرد: تلاش های نماینده و هلدینگ خلیج فارس به دستور وزیر نفت پیشرفت این پروژه را دو چندان نموده و پس ازخاکبرداری، مناقصه ساختمان‌های غیرصنعتی آن به زودی برگزارخواهد شد.
پوزش با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه محروم ترین شهرستان استان است، خواستار توجه ویژه استاندار کهکیلویه و بویراحمد نسبت به این شهرستان شد.
مشکلات جاده‌های ارتباطی، مطالبات برخی ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، بحث خرید گندم، توسعه متوازن و ارتقاء شاخص‌های شهرستان با سایر شهرستان‌ها دیگر مسائلی بود که فرماندار کهگیلویه به آن ها اشاره کرد.
 
اعزام بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز لنده‌ای به مناطق جنگی جنوب
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان جامعه گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان لنده در مقطع متوسطه دوم به مناطق جنگی جنوب اعزام می شوند.
علی محمدی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا و توهین به ملت ایران گفت: ملت هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی در طول تاریخ انقلاب و نظام ثابت کردند که با تمام توان از تمامیت ارضی این سرزمین دفاع خواهند کرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا از گفته‌هایش پشیمان خواهد شد افزود: سپاه به عنوان نیروهای مردمی ایران در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در منطقه خاورمیانه ثبات و امنیت را به وجود آوردند تا امروز جهان اسلام در آرامش به سر ببرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: دشمن از امنیت و آرامش ایران به ستوه آمده و همین امر باعث شده در سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا شاهد کینه و نفرت استکبار جهانی باشیم که با لابی صهیونیستی در دولت آمریکا از زبان رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.
محمدی ادامه داد: حفظ روحیه ایثار و شهادت و آمادگی لازم در جامعه یکی از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد تا دشمنان ما لحظه ای احساس ضعف در این ملت را مشاهده نکنند.
وی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی نسل جوان با رویکرد آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس در سطح کشور در حال برگزاری است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: به همین منظور اردوی راهیان نور برادران با حضور بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز اجرایی و آنها به مناطق جنگی جنوب اعزام خواهند شد.
 
راه‌اندازی هنرستان کشاورزی گامی بلند در جهت توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی هنرستان کشاورزی را گامی بلند در جهت رشد و توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.
عباس صلاحی در جمع هنرجویان هنرستان کشاورزی یاسوج با بیان اینکه هنرستان کشاورزی در یاسوج با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره‌کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده است گفت: هنرجویان این هنرستان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی گفت: در این هنرستان همه بسترهای لازم برای آموزش دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود متخصصانی باسواد و محققانی شایسته برای آینده کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تربیت شود تا شاهد رشد و توسعه و بهره‌وری بالا در بخش کشاورزی باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با توصیه هنرجویان این هنرستان به ایمان و توکل به خدا، رعایت تقوای الهی و نظم در کارها گفت: تلاش کنید در دوران تحصیل بهترین باشید و از یاد خداوند که آرام بخش روح و روان انسان است هرگز غافل نباشید.
صلاحی رقابت علمی در میان دانش‌آموزان را برای خوب یاد گرفتن و خوب فهمیدن و خوب به کار بستن اقدامی مفید و ارزنده دانست و به دانش‌آموزان یادآور شد: در عین رقابت علمی ضمن احترام به همدیگر برای تقویت اخلاق و معنویت بیش از پیش کوشا باشید.
وی با بیان اینکه امروز فارغ‌التحصیلان زیادی در بخش کشاورزی و سایر رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی داریم گفت: هنرستان کشاورزی به صورت مهارتی و علمی برای تربیت کشاورزانی فهیم و با تجربه برای آینده این استان و رونق گرفتن بخش کشاورزی پایه‌گذاری شده است که امید می‌رود با تربیت هنرجویان در این بخش شاهد توسعه کشاورزی استان باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این هنرستان با همه امکانات بسترهای لازم را برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان فراهم کرده است، افزود: انتظار می‌رود هنرجویان این هنرستان با استفاده بهینه از امکانات و اساتید با تجربه از این فرصت بوجود آمده به خوبی برای آینده‌ای سرشار از امید تلاش کنند.
مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج نیز از همکارهای خوب رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با آموزش و پرورش در زمینه راه‌اندازی این هنرستان تشکر و قدردانی کرد.
کشواد تابان از هنرجویان این هنرستان خواست از امکانات فراهم شده در این هنرستان برای ترسیم آینده‌ای بهتر برای خویش و توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی این استان تلاش کنند.
 
۵۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده گچساران در حال نوسازی است
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد یک هزار واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسیدند، گفت: تعداد ۵۰۰ واحد در مرحله اجرای عملیات نوسازی هستند.
نشست بررسی مشکلات نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان عصر امروز با حضور نماینده مردم گچساران در مجلس، معاون بازسازی و مسکن روستایی و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
عبدالرحیم رحیمی در این نشست با بیان اینکه بافت فرسوده شهری دوگنبدان شامل مناطقی از جمله محله سادات، رادک، خیابان بلادیان و پربالی است، اظهار داشت: این بافت در ۱۶۱ هکتار با جمعیتی بیش از ۲۲ هزار نفر واقع شده است.
وی از آغاز فعالیت ستاد بازآفرینی واحدهای آسیب‌پذیر دوگنبدان از ۲۸ مهر ماه سال ۹۴ در این شهرستان خبر داد و افزود: بانک اطلاعات در خصوص بازسازی این بافت از سوی بنیاد مسکن تشکیل شده است.
رحیمی عنوان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب فعلی بافت و خواسته مردم، مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم گچساران در مجلس در خصوص بازسازی این بافت تلاش‌های بسیاری انجام دادند.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد یک هزار واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسیدند، گفت: تعداد ۵۰۰ واحد در مرحله اجرای عملیات نوسازی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۴۰ میلیون تومان با طول دوران مشارکت و اقساط ۱۵ ساله و همچنین پرداخت۶ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت ساخت هر واحد ساختمانی در اختیار متقاضیان بافت فرسوده دوگنبدان قرار گرفته است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۶۲۰ پرونده به شهرداری مراجعه کرده اند، گفت: تعداد یک هزار و ۴۰۴ واحد متقاضی تایید شده جهت دریافت مجوز نقشه از طرف شهرداری، تعداد یک هزار و ۳۳۸ واحد جهت مجوز نقشه صادر شده و تعداد یک هزار و ۲۰ واحد برای درخواست پروانه تخریب و آغاز عملیات اجرایی متقاضیان بازسازی واحدهای مسکونی به ستاد بازآفرینی بافت فرسوده و شهرداری دوگنبدان ارجاع داده شده است.
وی عنوان کرد: به طور قطع نوسازی بافت فرسوده نقش مهمی در تامین امنیت و سلامت مردم دارد و از بروز وقایع ناگوار جلوگیری کرده و موجب زیباسازی بافت شهری می‌شود.
 
۱۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران‌ نوسازی می‌شود
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران در دست نوسازی است.
عزیزالله مهدیان عصر امروز در نشست بررسی مشکلات بازسازی و نوسازی بافت فرسوده گچساران، اظهار داشت: انتظار می‌رود روند نوسازی بافت فرسوده گچساران با سرعت بیشتری پیش رود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پروژه بازسازی حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران در دست اجرا است، عنوان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال این تعداد واحد مسکونی به ۲ هزار واحد افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه اعتبارات لازم برای بهسازی این تعداد واحد مسکونی به خصوص در بخش تسهیلات بلاعوض تأمین شده است، خاطرنشان کرد: دولت برای بازسازی و خرید و آزادسازی منازل در بخش بازگشایی معابر بافت فرسوده گچساران اعتبارات لازم را به شهرداری پرداخت کرده است.
مهدیان عنوان کرد: بازسازی بافت فرسوده گچساران می‌تواند به عنوان یک پایلوت برای سایر مناطق کشور تبدیل شود و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان گچساران باید از این فرصت مناسب نهایت استفاده را ببرند.
وی بیان کرد: علی رغم اینکه قانون تمامی بانک‌های عمل برای پرداخت تسهیلات نوسازی یکسان است بعضی از بانک‌های عامل در این رابطه کم‌کاری می‌کنند.
مهدیان خواستار همکاری بیش از پیش بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی شد و گفت: به طور قطع با تزریق به موقع این تسهیلات روند اجرایی بافت فرسوده گچسارن تسریع می‌یابد.
 
‌پیشرفت فیزیکی محور پاتاوه ـ دهدشت مطلوب نیست‌
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ‌پیشرفت فیزیکی محور پاتاوه ـ دهدشت مطلوب نیست‌، گفت: اتصال جاده لنده به محور پاتاوه ـ دهدشت مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان لنده است.
علی محمد احمدی عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان لنده، اظهار داشت: هدف از این سفر بازدید از بخش‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام لنده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بازدید از پروژه‌های راه‌های ارتباطی، بخش‌های فرهنگی، آب شرب و فضای آموزشی به عمل آمده به طور نسبی پروژه‌های شهر لنده پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.
احمدی با اشاره به محدودیت منابع موجود و سطح توقعات مردم از پروژه‌ها، افزود: پروژه اتصال جاده لنده به محور پاتاوه ـ دهدشت از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است و علی‌رغم فعال بودن پروژه توسط پیمانکار پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و ‌بویر‌احمد بیان کرد: امید است با‌‌ پیگیری‌های که در ماه‌های آینده انجام می‌شود منابع لازم استانی و سایر منابع دیگر تامین شود و پیمانکار پروژه اتصال جاده لنده به محور پاتاوه - دهدشت فعال تر شود.
وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین مسائل تاثیر‌گذار در جامعه است، تاکید کرد: در خصوص تکمیل پروژه‌های مجتمع فرهنگی، مصلی نماز جمعه و فرهنگ سرا این شهرستان در نیم فصل مالی باقی مانده آنچه در توان ما است برای تامین اعتبار این پروژه‌ها تلاش می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه مالی ما در سال ۹۷ است و به طور قطع مدیریت و برنامه‌ریزی خوبی در سال آینده داریم.
 
کنایه تاجگردون به رسانه ها
غلامرضا تاجگردون در دیدار تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: همین رویکرد حرفه ای و حرکت بر مدار واقع گرایی و صحت در ایرنا سبب شده که انکار و یا تکذیب حتی یک خبر در این رسانه موضوعیت نداشته باشد.
وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنان نقش مرجعیت خود را در عرصه رسانه ای کشور و حتی دنیا به خوبی حفظ کرده است.
وی، فضای مسموم و پرالتهاب در کنار برخی نگاه های تخریب گرایانه به جای نقدهای منصفانه، مشفقانه و کارآمد در فضای رسانه ای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: برخی ها کارکرد رسانه ها را در تشویش اذهان عمومی می دانند در حالی که نقش رسانه به عنوان چشمان تیزبین جامعه بیان دردها و مشکلات مردم است.
نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرنا به دلیل ارتباط مستقیم با ارکان نظام، دولت و همچنین نقش ویژه در عرصه بین المللی دارای جایگاه ویژه ای است.
تاجگردون بیان کرد: ماموریت اصلی رسانه ها در این زمینه فراتر از جریان های فکری و گروه بندی های حزبی، سیاسی و حتی منطقه ای است.
وی، از اهتمام ویژه مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد برای خرید، بهسازی و تجهیز دفتر خبری ایرنا در گچساران نیز قدردانی کرد.
فرماندار گچساران نیز ضمن تقدیر از مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی برای خرید و تجهیز دفتر خبری این شهرستان نیز گفت: ایرنا همواره در مسیر واقع گرایی، انصاف و صحت حرکت کرده است.
عبدالرحیم رحیمی جایگاه ویژه ایرنا به عنوان رسانه مورد وثوق نظام و نقش ممتاز رسانه در جهت دهی افکار عمومی را یادآور شد و گفت: رسانه ها باید به جای نقد اشخاص انتقاد محتوایی و عملکردی از دستگاه ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی نیز باشند و مدیران باید از نقدهای آگاهانه رسانه ها استقبال کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط کارش کنایه زدن هست غافل از آنکه همه به خودش کنایه میزنن
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1