تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۲۸۴۶۴۶

محمدی: بیان درد مردم در قالب هنر ضامن ماندگاری آن است (+تصاویر)

۰
کبنا ؛اختتامیه جشنواره شعر و داستان «افتو» با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون امور اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان  و مدیرکل کتابخانه‌های در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، اظهار کرد: دفاع مقدس سرشار از پیروزی و رشادت های شیر زن‌ها و شیر مردانی است، که با ایثارگری‌های خود پیروزی‌هایی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند تا هیچوقت آن رشادت‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس از ذهن ایرانی‌های آزادی‌خواه پاک نشود.
آسمند افزود: نویسندگان و شاعران در حوزه دفاع مقدس آثارهای ماندگاری از خود به جا گذاشتند، و در نغمه ها و آواهای دفاع مقدس به نوعی نقش خود را ایفا کردند، بطوریکه با اشعار و متن‌های پر مغز و پرمحتوا شور و شعف رزمندگان را برای حضور در جبهه‌های جنگ مضاعف کردند.
وی اضافه کرد: ادبیات دفاع مقدس امروزه در سطح جامعه به خوبی نهادینه شده است و به عنوان یک فرهنگ جاری است.
به گزارش کبنا، فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جشنواره گفت: وقتی شاعر و نویسنده‌ای شعر و داستانی را در قالب هنر مبتنی بر باورهای دینی مردم، مطالعات، مطالبات، فضای آن جامعه، اندیشه و تفکرات خود، خلق می‌کند، آن اثر تا قرن‌ها ماندگار خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه بعد جاودانگی در اثر هنرمندان ضروری است، اظهار کرد: اثر نویسنده و شاعری می‌تواند در فرهنگ اجتماعی اثرات خوبی داشته باشد که رگ و ریشه‌های ماندگاری یعنی بیان درد و مشکلات مردم در آن اثر به خوبی دیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1