تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۲۸۴۶۳۳

از کشف ۳۶ کیلو تریاک در جاده یاسوج تا تولیدکنندگانی که کنج خانه‌ها مخفی شدند و گلایه مردم روستای مارگون از نبود آب و جاده

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
کشف ۳۶ کیلوگرم تریاک در جاده یاسوج - اصفهان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان کشف و ضبط شد.
سرهنگ سعید بالش زر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دنا هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مظنون شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۶ کیلوگرم ماده مخدر تریاک کشف و ضبط شد.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲ نفر قاچاقچی در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.
سرهنگ بالش زر عنوان کرد: خودروی حامل این میزان ماده مخدر تریاک نیز توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.
وی ابراز داشت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر با جدیت در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و انتظار می رود که مردم این استان نیز در صورت مشاهده توزیع این ماده افیونی مراتب را به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گزارش دهند.
 
تجلیل آیت‌الله نعیم‌آبادی از تنها حافظ صحیفه سجادیه در کهگیلویه و بویراحمد
تنها حافظ صحیفه سجادیه در کهگیلویه و بویراحمد از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) تجلیل شد.
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) امروز، یکم آبان‌ماه با اهدای لوح تقدیر از سجاد بستام تنها حافظ صحیفه سجادیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل کرد.
سجاد یستام از اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده شهرستان دنا است که هم‌اکنون به کار تدریس این کتاب نورانی مشغول است.
هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس با حضور شخصیت‌های داخلی همچون آیت‌الله حسینی بوشهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و استاندار هرمزگان برگزار شد.
براساس این گزارش، صحیفه‌خوانی خواهران و برادران حافظ صحیفه سجادیه، تجلیل از خانواده‌های شهدای مقاومت از کشورهای یمن و بحرین از برنامه‌های جانبی این کنگره بین‌المللی بود.
میهمانان خارجی این دوره از کنگره امام سجاد(ع)، ژرژیک ابراهیمی از کشور ارمنستان، ایمن الرفاعی مفتی اهل سنت از لبنان و حجت‌الاسلام صاحب محمد حسین راضی نصار از کشور عراق بودند.
از دیگر میهمانان خارجی این کنگره «حجت‌الاسلام شیخ عبدالله علی احمد عیسی الدقاق» نماینده شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، «هنا عبدالله محمد ناصر» خواهر شهید یحیی الزبیری از کشور یمن، «مکی احمد علی ابوتاکی» پدر شهید میدان لولو بحرین و «محمود علی حسین عبدالله» پدر دو شهید از کشور بحرین بود.
کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از هفت سال پیش در سالروز شهادت امام چهارم در ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.
 
پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با تدوین برنامه جدید آغاز شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهکارهای تقویت زیرساخت ها و پیشگیری، مبارزه، مقابله و درمان انواع مواد مخدر با تدوین برنامه پنج ساله و یک ساله و با شیوه و ساختار جدید در استان آغاز شود.
علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: اعتیاد پدیده خانمان سوز و معضل بزرگ اجتماعی بوده که عامل تخریب خانواده ها محسوب شده و سالانه هزینه های بسیار سنگینی بر جامعه و کشور تحمیل می کند.
وی با بیان اینکه باید روش ناکارآمد سنتی را کنار گذاشت و با رویکرد جدید با پدیده اعتیاد مبارزه شود، اظهار داشت: در قالب و بدنه برنامه ای که تدوین می شود، باید همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی، امنیتی، انتظامی و مرتبط در این راه در عمل دیده شوند.
احمدی ضمن تاکید بر اینکه باید در این زمینه دغدغه داشت و با جدیت حتی به موضوعات مختلف جانبی اعتیاد توجه شده باشد، ابراز داشت: باید موارد به خوبی قابل پیگیری و نظارت باشد و راهکار مبارزه سازنده و اثرگذار با مشارکت و آگاهی بیشتر ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسئله پیشگیری، مبارزه، مقابله و درمان مواد مخدر اکنون حوزه عریض و طویلی دارد و اگر متعهدانه و به صورت شورایی و حساب شده با این نگاه که چرا بهترین فرزندان ما به این سمت می روند، پاک ترین فرزندان میهین در مبارزه با آن شهید می شوند، هزینه بسیار سنگینی صرف مقابله می شود و چقدر از انرژی کشور و سرمایه نیروی انسانی از بین می رود، قطعا با جدیت تمام وارد عرصه پیشگیری و مقابله خواهیم شد.
وی بیان کرد: برای اینکه در زمینه مبارزه با اعتیاد در برنامه ششم توسعه کشور به هدف برسیم ما هم باید در همین راستا برنامه پنج ساله ای طراحی و در آن برنامه های یک ساله گنجانده شده و میانگین کاهش سالانه پنج درصد باشد که تا پایان برنامه ششم به ۲۵ درصد برسیم.
احمدی با ارائه راهکارهای علمی و عملی و با این نگاه که عامل ایجاد بسیاری از معضلات اجتماعی و مسائل ناامنی مواد مخدر است، اضافه کرد: این برنامه باید با ساختاری جدید تدوین شده و با رویکرد رشد توام با اشتغال در جلسه بعدی این شورا ارائه شود تا مورد بررسی نهایی قرار گرفته و وارد مرحله عملیاتی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهترین راه در مسیر مبارزه با خطر اعتیاد را حمایت های صحیح خانوادگی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در جامعه دانست و بیان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با این نگاه که با برنامه ریزی سالانه در افق پنج ساله استان می تواند پایلوتی برای کشور شود، حرکت کند.
وی به برگزاری منظم این شورا در زمان های مقرر در طول سال تاکید و اظهار داشت: در این شورا مسئولین با آمادگی هدف و پیشنهادات سازنده طبق دستوالعمل و میزان پیشرفت مصوبات گذشته حاضر شوند.
احمدی یادآور شد: در جلسات بعدی گزارش دهی هرگونه فعالیت و اقدامات انجام شده در این حوزه از حالت و شیوه سنتی و کاغذی پذیرفتنی نیست و باید به صورت سازماندهی شده، سیستمی و نرم افزاری ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ارائه گزارشات و تصمیمات با اظهار نظر خالی به جائی نمی رسیم، عنوان کرد: لازم نیست در هر جلسه چندین مصوبه باشد، بلکه دو مصوبه که قابلیت اجرائی و اثرگذاری دارد و حتما نتیجه بخش است، کفایت می کند.
وی ضمن تاکید بر توجه به نقش و جایگاه بانوان و سازمان های مردم نهاد در مبارزه جدی با مواد مخدر، از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواست وظایفی برای دستگاه های اجرائی احصاء کند تا رویکرد رشد توام با اشتغال در این حوزه هم مورد تاکید قرار گیرد
 
یاسوج پایلوت ایجاد شهر هوشمند می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج پایلوت هدفگذاری ایجاد شهر هوشمند می‌شود.
علی محمد احمدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه حوزه "ICT" افزود: تحقق شهر هوشمند و توسعه "ICT" در استان علاوه بر اشتغالزایی، به بهبود ارائه خدمات و توسعه استان کمک می‌کند.
احمدی ابراز داشت: استان از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه برخوردار است و باید از این پتانسل ها برای پیشرفت و بهبود ارائه خدمات استفاده کرد.
احمدی تصریح کرد: دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و شهرداری با محوریت دانشگاه یاسوج به سمت و سوی حوزه‌های "ICT" ورود پیدا خواهند کرد.
احمدی ابراز داشت: دبیرخانه ای در همین راستان ایجاد خواهد شد و همچنین سایر دستگاه‌ها نیز در این حوزه فعالیت خواهند داشت.
استاندار از احصای نیازهای دستگاه‌های استان در حوزه تحقق شهر هوشمند خبر داد.
احمدی با اشاره به گستردگی حوزه‌های شهر هوشمند گفت: این مهم ابعاد مختلفی را پوشش می‌دهد که تمام خدمات، مبادلات و مواردی از این قبیل به این سمت خواهد رفت.
استاندار با بیان اینکه اشتغال زایی از محورهای توسعه شهر هوشمند است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی برای تحقق هدفگذاری ها مورد تاکید است.
۷۰۰ کارگاه آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته بیش از ۷۰۰ کارگاه آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۷۰۰ کارگاه آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان برگزار شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه امسال اعتبار خوبی از سوی وزارتخانه برای انجام کارهای فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد، گفت: این شورا بیشتر نقش یک اتاق فکر را ایفا می‌کند و عملکرد سایر کارگروه‌ها را رصد و پیگیری می‌کند.
میرمحمدی با اشاره به اینکه آمار خودکشی در استان بالا است، عنوان کرد: تاکنون فعالیت‌های فرهنگی بسیار برای مقابله با این آسیب اجتماعی در سطح استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ممکن است ریشه فرهنگی داشته باشند، تاکید کرد: ولی بهتر است از کارگروه‌های تخصصی برای ارائه راهکار در این حوزه اقدام کنند و شورای فرهنگ عمومی به حوزه‌های دیگر بپردازد.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی سیاست‌گذاری، نظارت و هدایت است، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی دارای چندین زیرگروه است.
وی ابراز کرد: تشکیل سند توسعه شاخص‌های فرهنگی عمومی در استان ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای اجرای مصوبات این نشست باید اولویت‌بندی شود و براساس هدفگذاری‌ها اقدام کنیم.
 
ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج تخریب شود
رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهردار و اعضای شورای شهر بدون توجه به مسائل قومی و سیاسی با ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج برخورد کنند.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی عصر امروز در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه بخشی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد جا مانده از تفکرات قبیله‌ای و سیاسی است اظهار داشت: خدمت به خلق بزرگ‌ترین عبادت بعد از انجام واجبات است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام حسین (ع) می‌فرمایند: "خداوند به شما یک موقعیتی داده است که گره‌گشای کار مردم باشید و مردم برای رفع مشکلات به شما رجوع می‌کنند و این نعمت خدا است بر شما چون این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود که در یک مسند و منصبی قرار بگیرد و بتواند گره‌گشایی کند.
وی افزود: هر گامی در حوزه مدیریت شهری، سالم‌سازی شهر ، چه در حوزه نظافت شهری، مبلمان شهری، سازه‌های شهر و اجرای یک پروژه و مجموعه‌ای که موجبات آرامش مردم را فراهم کند موجب خشنودی پروردگار از مسئولان حوزه شهری است.
مزارعی ضمن تبریک به شهردار جدید شهر یاسوج و اعضای شورای این شهر و با قدردانی از زحمات جاوید شهردار سابق شهر یاسوج، گفت: یک مدیر خلاق از تجربه مسئولان قبل از خود استفاده می‌کند و با خلاقیت و نوآوری طرح‌های جدیدی را اجرا می‌کند.
وی داشتن جسارت و جرات، تفویض اختیار و مسئولیت‏ خواهی، کنترل و نظارت، شور و مشورت با افراد صالح و شایسته، وفای به عهد، عدم فاصله گرفتن از مردم، عدم سوء استفاده مدیر و وابستگان از امکانات، داشتن روحیه انتقاد پذیری، روحیه عدالت محوری و داشتن سعه صدر را از ویژگی‌های یک مدیر لایق و شایسته در جامعه اسلامی عنوان کرد.
مزارعی گفت: موفقیت شهردار در گرو حمایت همه جانبه اعضای شورای شهر است و این حمایت باید به گونه‌ای باشد که تفکرات قومی، قبیله‌ای و سیاسی در شورای شهر نفوذ نداشته باشد.
مزارعی با اشاره به آثار مخرب طایفه گرایی و باج خواهی در هر سیستمی، اظهار داشت: توسعه و بازسازی مبلمان شهری از اولویت‌های شهرداری است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بر وحدت و همدلی اعضای شورا در پیمودن راه توسعه شهر تاکید کرد و گفت: برای حل تنش‌های اجتماعی با یکدیکر متحد باشید و به بهانه قومی و قبیله‌ای نفاق و دو دستگی در شورای شهر ایجاد نشود.
وی با تاکید بر اینکه چشم‌های خود را به روی تصمیم‌گیری به روی قوم و قبیله‌گرایی و حتی به روی کسانی که به ما رای دادند باید ببندیم، تصریح کرد: مصلحت مردم و شهر بر قومیت گرایی ارجحیت دارد.
مزارعی با بیان اینکه امروز ما به عنوان منتخبین مردم تکلیف دفاع از حقوق مردم را داریم منتها در چارچوب عقل و تدبیر و شریعت و قانون، گفت: حمایت همه جانبه از سیاست‌های به جا و به موقع شهردار ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت بیت المال، افزود: راه اغماض را برای سواستفاده سودجویان از بیت المال در شورای شهر و شهرداری بسته شود و باید براساس قانون نسبت به کار یکدیگر نظارت داشته باشید.
مزارعی تصریح کرد: مردم به شما اعتماد کردند و رای دادند، نباید به این اعتماد پشت پا بزنید، این مدیریت محل استفاده شخصی نیست، امانتی به گردن شما است.
رئیس کل دادگستری با اشاره به به برخی از مشکلات حوزه شهر یاسوج، عنوان کرد : وجود وانت بارهای دستفروش در ورودی شهرها یک معضل است که باید شهرداری با همکاری نیرونی انتظامی برای ساماندهی آنها اقدام کنند.
وی بیان کرد: حوزه قضایی استان آمادگی خود را برای آموزش ماموران اجرائیات شهرداری و صدور کارت ضابط قضایی اعلام می‌کند.
وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر در خصوص شیوع شیوه جدی اخاذی در یاسوج با راه انداختن درگیری سوری با افراد ثروتمند و با آبرو و سپس اخاذی از آنها، گفت: بررسی می‌کنیم اگر چنین چیزی بود قاطعانه برخورد می‌شود.
مزارعی پیشگیری را بهترین و موثرترین راه برای مقابله با ساخت و سازهای غیر اصولی و بی‌قاعده در شهر دانست و گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج تخریب شود.
رئیس کل دادگستری به افزایش حمایت‌ها و گشت های پلیس برای تامین امنیت رفتگران طبیعت اشاره کرد و افزود: در خصوص آن تصادف منجر به فوت کارگر شهرداری، ظاهرا راننده به علت سرعت بالا، توان کنترل خودرو را نداشت و پس از تصادف از صحنه متواری شد که دو روز بعد خودش را معرفی کرد و الان نیز در زندان به سر می‌برد.
این مقام قضایی گفت: حتی حضور فیزیکی پلیس برای امنیت آفرینی مهم است و برای ارتقاء حداکثری امنیت مناطق حاشیه‌ای شهر گشت‌های پلیس فعال‌تر می‌شود.
 
کشف ۹ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچیان در کهگیلویه
ماموران انتظامی شهرستان کهگیلویه در بازرسی از مخفیگاه قاچاقچیان مواد مخدر، مقدار ۹ کیلوگرم تریاک کشف و دو قاچاقچی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت:کشف ۹ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچیان در کهگیلویه مأموران با کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده دو نفر توزیع کننده مواد مخدر در یکی از روستا‌های همجوار، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: ماموران پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی قاچاقچیان را شناسایی و مخفیگاه آن‌ها را تحت نظر گرفتند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: ماموران در اقدامی ضربتی ضمن دستگیری دو قاچاقچی در بازرسی از محل سکونت آن‌ها مقدار هشت کیلوگرم تریاک و مقدار یک کیلوگرم سوخته تریاک را کشف و ضبط کردند.
شهرداری یاسوج از ساخت سازه‌های موقت جلوگیری می‌کند
شهردار یاسوج گفت: جلوگیری از ساخت سازه‌های موقت یکی از اولویت‌های کاری این شهرداری است و در این خصوص نیازمند همکاری دستگاه قضایی استان هستیم.
نستهن مقدم عصر امروز در دیدار رئیس کل داگستری کهگیلویه و بویراحمد با شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج اظهار داشت: در حوزه شهرسازی برای بهبود وضعیت شهری به همکاری بیشتر بین دستگاه قضایی و شهرداری یاسوج نیاز است.
شهردار یاسوج از دادگستری استان برای پیشبرد امور شهر به صورت قانونی تقدیر کرد و گفت: تعامل بیشتر بین دستگاه قضایی و شهرداری یاسوج از خواسته‌های ما در حوزه شهرسازی است.
وی با بیان اینکه ساماندهی وانت‌های میوه فروش در شهر یاسوج، نیازمند همکاری و همراهی دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: وظیفه ماموران اجرایی شهرداری همانند اقدامات سایر ضابطان است.
نستهن‌مقدم خواستار آموزش تعدادی از ماموران اجرائیات شهرداری توسط کارشناسان داگستری شد و افزود: با توجه به کثرت پرونده‌های شهرداری و احتمال استمرار این روند انتظار می‌رود یک قاضی ویژه در این خصوص اختصاص داده شود.
شهردار یاسوج گفت: احداث ساختمان‌های غیرمجاز و فاقد مشخصات عمرانی و قانونی مدون یکی از مشکلات حوزه شهرسازی است که رفع این مشکل در شهر نیازمند به همکاری دستگاه قضا دارد.
وی تاکید کرد: جلوگیری از ساخت سازه‌های موقت یکی از اولویت‌های کاری این شهرداری است و در این خصوص نیازمند همکاری دستگاه قضایی استان هستیم.
نستهن مقدم خاطر نشان کرد: کارهای عام المنفعه نیازمند تعامل شهرداری با دادگستری و سازمان بازرسی است و شهرداری از ورود سایر دستگاه‌ها در این حوزه استقبال می‌کند.
کهگیلویه و بویراحمد پایلوت اجرای طرح‌های عمرانی تبدیل شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان می‌تواند به عنوان پایلوت و الگویی در اجرای طرح‌های عمرانی و فنی در کشور تبدیل شود.
علی محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای فنی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه شورای فنی یکی از شوراهای مهم استان است، اظهار داشت: مدیران باید به مفهوم واقعی کلمه پروژه‌های استان را به صورت فنی و اجرایی پیگیری کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت بر واگذاری طرح‌ها به یپمانکاران، تقویت توان مهندسی و فنی در استان، استاندارد سازی اجرای طرح‌ها و بهبود کیفیت مصالح ساختمانی از مهم‌ترین وظایف شورای فنی در استان است.
وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه ایمنی طرح‌ها دقت بیشتری شود و این اصل مهم رعایت شود، عنوان کرد: در جلسه بعدی شورای فنی ۲۰ طرح عمرانی اولویت دار و دارای مشکل شناسایی و ارائه شود و این مشکلات می‌تواند شامل مسائلی از جمله معارضات اجتماعی، اختلافات بین دستگاهی، مسائل فنی و همچنین اعتبارات باشد و در جلسات بعدی ارائه شود که پس از بررسی اجمالی در جلسه بعدی بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
احمدی بر تعیین زمان بندی برای رفع مشکل این طرح‌ها تاکید کرد و افزود: رویکرد شورای فنی باید میدانی و عملیاتی شود و مدیران تنها به نمایش چند اسلاید اکتفا نکنند.
وی تصریح کرد: گردش کار جلسات شورای فنی باید شفاف‌سازی شود و موارد خارج از دستور کار نباید مطرح نشود.
احمدی بر حضور مدیران در نشست‌های شورای فنی استان و آمادگی و اشراف اطلاعاتی آنها نسبت به حوزه کاری خود و مصوبات این شورا تاکید کرد و گفت: به طور قطع نحوه انجام مصوبات با دقت رصد می‌شود و با هیچ مدیری تعارف ندارم و مدیران باید دلسوزتر و فعال تر شوند.
وی با بیان اینکه پایه و اساس کار اجرای در استان باید تیمی باشد و ماهمگی یک مجموعه هستیم، تصریح کرد: آنچه در بازدیدهای اخیر از محرومیت در دهدشت‌، لنده، چرام، سوق و روستاهای استان می بینیم، فقر و محرومیت شایسته مردم این استان نیست و کارها باید نظامند شود تا الگو و پایلوتی برای دیگر استان‌های کشور شویم.
وی بیان کرد: یکی ازدلایل تاخیر در اجرای طرح‌های عمرانی در استان واگذاری نامناسب طرح‌ها به پیمانکاران است به عنوان مثال بعضی از طرح‌ها برزگ به پیمانکاران ضعیف واگذار شده و یا بالعکس که این مورد باید برطرف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح‌های عمرانی باید دارای مشاوران قوی، مسلط بر موضوع و توانند داشته باشند و شناخت از پروژه‌ها و اولویت بندی در این حوزه نیز مهم است.
احمدی با اشاره حوادث اخیر تصادفات رانندگی در استان، گفت: دیروز در جاده‌های این استان ۱۰ نفر کشته شدند مدیران و متولیان امر باید در نشست‌ شورای فنی به ما گزارش دهند چرا این اتفاق افتاده و دلیل بروز این حادثه چه بوده است.
وی افزود: در دنیا بر روی ساخت بیمارستان حساسیت زیادی وجود دارد اما در استان ما بیمارستانی که قرار است جان مردم را نجات دهد با مصالح غیر استاندارد ساخته می‌شود.
احمدی خطاب به مدیران استانی گفت: مسائل مربوط به استان را کاملا رصد می‌کنم، شیوه کار من مورد پسند مردم است و در اجرای کارها رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.
 
کودکانی در کهگیلویه و بویراحمد که الفبای آب را با درد و رنج می‌آموزند
مردم روستای دوآب مارگون بویراحمد از بی توجهی مسئولان به نبود آب شرب لوله کشی و جاده مناسب گلایه‌مند هستند.
در ۳ کیلومتری شهر مارگون بویراحمد روستای "دوآب" با ۱۰ خانور واقع شده ولی مردم این روستا از داشتن امکانات اولیه زندگی محروم هستند و تنها از نعمت برق برخوردارند ولی خبری از جاده مناسب، آب شرب، مدرسه، جوی آب کشاورزی و ...نیست.
روستای دوآب مارگون از جمله روستاهایی بوده که به رغم داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه کشاورزی به دلیل ضعف زیرساخت‌ها و امکانات چند سالی خالی از سکنه شد ولی اهالی این روستا که طی سال‌های اخیر روانه شهرها شده بودند به روستای خود برگشتند و بار دیگر زندگی در "دوآب" جریان پیدا کرد.
هم اکنون فقدان آب آشامیدنی و نبود جاده دسترسی مناسب از جمله دغدغه‌های اهالی این روستا بوده که انتظار دارند مسئولان و متولیان امر برای برطرف کردن این مشکلات به عنوان ابتدائی‌ترین خدمات برای هر ایرانی در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
فقدان آب شرب سالم سبب شده زنان و کودکان این روستا بخش زیادی از وقت خود را برای تامین آب صرف کنند و کودکان الفبای آب را با درد و رنج بیاموزند و حال باید دید مسئولان استانی برای کمک به تداوم جریان زندگی و تولید در این روستا چه تدبیری دارند.
یکی از اهالی روستای دوآب مارگون گفت: این روستا در گذشته خالی از سکنه شد و به شهرها و حاشیه‌نشینی روی اوردیم که بعد از اینکه نتوانستیم شغلی برای خود دست و پا کنیم مجدد به آبادی خود مهاجرت کردیم.
تیمار افزود: این روستا ظرفیت مطلوبی برای احداث باغ و کشاورزی و همچنین دامداری دارد که در صورت مساعدت مسئولان و تامین ابتدائی‌ترین خدمات از جمله داشتن جاده و اب شرب شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در این روستا هستیم.
 
فرار، زندان و یاکنج خونه مخفی شدن ،سرانجام صاحبان مرغداریهای کهگیلویه
صاحبان بیشتر مرغداری های شهرستان کهگیلویه به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی به بانک ، فروش نرفتن مرغ تولیدی و دست درازی دلالان یا در زندان بسر می برند یا فراری هستند و یا در کنج خونه به امید فردا مخفی شده اند.
صنعت مرغ بخش زیادی از پروتئین کشور را تأمین می‌کند و اگر از چرخه تولید خارج شود عواقب جبران‌ناپذیری برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان درپی دارد.
کارشناسان اقتصادی، صنعت مرغداریرا از مهم ترین صنایع تولیدی بخش کشاورزی می دانند و معتقدند که با توجه به اهمیت این محصول در سبد غذایی مردم باید به آن توجه ویژه ای شود.
با وجود اهمیت اقتصادی و اجتماعی صنعت مرغ در درآمدزایی و تامین نیازهای مردم ،اما بعد از ۲۰ سال از راه اندازی طرحهای مرغداری در کهگیلویه هنوز با مشکلات متعددی روبه رو هستند.
۳۲ مرغداری در شهرستان کهگیلویه با امید فراوان و با دریافت تسهیلات زیاد به ظرفیت هرکدام ۲۰ تا ۴۰ هزار قطعه راه اندازی شده است.
این مرغداری ها با حمایت جهاد کشاورزی و دامپزشکی برای تامین گوشت سفید مورد نیاز شهرستان متعهد شدند .
اکنون صاحبان مرغداری ها می گویند که مسئولان به تعهدات خود برای خرید به موقع مرغ تولیدی انها عمل نمی کنند.
به گفته آنان ،مرغ مورد نیاز کهگیلویه به وسیله عامیلن توزیع و بصورت شبانه از دیگر استانها وارد شهرستان می شود.
در جلسه هفته گذشته تنظیم بازار کهگیلویه ،تعداد زیادی از مرغداران با ابراز نارضایتی از نظارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن ،خواستار توجه جدی مسئولان به مشکلات خود شدند.
فرامز پیام صاحب مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با اشاره به هزینه ۲ میلیارد ریالی در مرغداری گفت: مسئولان هیچ گونه حمایتی از مرغداران انجام نمی دهند.
وی افزود: ماهانه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال به بانک پرداخت می کنم.
پیام اظهار کرد: الان بیش از ۱۵ روز است که مرغ تولید کرده اما عاملین توزیع از دیگر استانها مرغ تامین می کنند.
علی جوشن رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه هم با اشاره به اینکه مرغداری های شهرستان مشکلات زیادی دارند، گفت: مسئولان به مشکلات مرغداریها توجه نمی کنند.
وی گفت: بیش از ۵۰ درصد صاحبان مرغداریها در شهرستان کهگیلویه بدهکار و روانه زندان شده اند.
وی گفت: باید مسئولان و بخصوص تعزیرات و نیروی انتظامی با کنترل ورودی و خروجی های شهرستان کهگیلویه از تامین مرغ از سوی عاملین از خارج از شهرستان خوداری کنند.
یاسر پیکر از دیگر مرغداران با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی هیچ گونه برنامه ریزی در جوجه ریزی به موقع مرغداران ندارد، گفت: باید بر اساس نیاز شهرستان مرغداری ها جوجه ریزی کنند.
یکی دیگر از مرغداران ورشکسته کهگیلویه با بیان اینکه وزن مرغ های موجود در واحدهای تولیدی مرغ کهگیلویه در حال حاضر به بیش از چهار کیلوگرم رسیده است، می گوید: هزینه هر روز نگهداری آنها زیاد و هر روز باید بیش از ۲۰ میلیون ریال برای خوراک مرغ های هر سالن هزینه کنیم و اکنون که این مرغ ها آماده فروش هستند، عاملین حمایت نمی کنند.
رئیس دامپزشکی کهگیلویه در جلسه تنظیم بازار با اشاره به وجود ۳۲ واحد مرغداری در شهرستان کهگیلویه ،گفت: تعداد زیادی از این مرغداری ها به دلیل بدهی تعطیل هستند.
کرم الله کیانی ظرفیت تولید اسمی مرغداری های شهرستان را ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره ذکر کرد.
وی تعداد عاملین مرغ کشتار روز شهرستان را ۶ عامل دانست و گفت:مرغ های تولیدی شهرستان باید تحویل کشتارگاه شود.
کیانی تصریح کرد: به دلیل نبود کشتارگاه مرغداری های شهرستان متحمل هزینه های زیادی می شوند.
وی گفت: بیش از ۲۰ سال است که در سطح شهرستان مرغ تولید می شود ولی به دلیل نبود کشتارگاه مشکلات انها روز به روز در حال افزایش است.
کیانی احداث یک کشتارگاه صنعتی طیور را نیاز ضروری شهرستان کهگیلویه دانست.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی هیچ گونه تعهدی در راستای برخورد با عاملین تهیه وتوزیع مرغ در خارج از شهرستان ندارد ،گفت: باید زمینه همکاری عاملین کشتار روز و تولید کنندگان شهرستان فراهم شود.
سید عمران تقوی اظهار داشت: وقتی قیمت مرغ پایین است عاملین توزیع استقبال می کنند ولی با توجه به افزایش قیمت از دیگر استانها با قیمت پایین تر نیاز شهرستان را تامین می کنند.
وی گفت: بر اساس قانون باید عاملین توزیع مرغ تولیدی شهرستان را خریداری کنند.
معاون فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه فرمانداری به جد پیگیر مشکلات مرغداری ها بوده اظهارداشت: عاملین توزیع موظف به خرید مرغ تولیدی شهرستان هستند.
اسلام خسروی تصریح کرد: بیشتر تسهیلات دریافتی توسط صاحبان مرغداری های شهرستان در زمینه های دیگر هزینه می شود.
وی افزود: بر این اساس تعداد زیادی از مرغداری های شهرستان بدهکار و روانه زندان شده اند.
خسروی تصریح کرد: مشکلات مرغداری ها با همکاری بانک کشاورزی نیز پیگیری و برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا مرغداران ، ضرر چندانی نکنند، اظهار کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا صنعت مرغداری کهگیلویه همچنان فعال باقی بماند.
رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه وبویراحمد مشکلات مرغداری های شهرستان کهگیلویه را ناشی از کم کاری مسئولان دانست و گفت: بر اساس قانون باید جهاد کشاورزی و صنعت و معدن دست دلالان مرغ را کوتاه کنند.
صدر الله ضامنی اظهار کرد: برای حمایت از تولید کنندگان باید از ورود مرغ به شهرستان جلوگیری شود.
وی گفت: در صورتی که مسئولان حمایت نکنند همچنان مشکلات مرغداریهای شهرستان کهگیلویه باقی خواهد ماند.
ضامنی تعداد مرغداری های فعال استان را ۱۴۶مرغداری ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر وندمارگون
Iran, Islamic Republic of
دواب مارگون رو براشون یه شهرک زدند که تمام امکانات رفاهی رو داره اون هم با تلاشها نمیگیری های مسولین محترم دواب شاید دو خانواده درش زندگی میکنند
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1