تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۲۸۳۹۴۵

پیامی که زن مارگونی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد رساند؛ دوستی کی آخر آمد

۱۲
۰
کبنا ؛گروه اجتماعی
معمول است که وظیفه بررسی و رصد مطالبات کلان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده استاندار این استان است، اما گویا در استان ما قرار نیست که کارها بر روی مدار خودش بچرخد، ماجرا به اینجا بر می‌گردد که زن ۵۰ ساله و معلولی از شهر مارگون با هر زحمت و سختی که بوده خودش را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد رسانده تا چاره‌ای برای مشکلاتش اندیشیده شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد سلسله مراتب معنی ندارد و گاهی یک کار کوچک همچون نصب پلی برای زن معلولی که می‌تواند در سطح شورای شهر، شهرداری، بخشداری، فرمانداری و نهادهای حمایتی انجام بگیرد، حتماً باید دستور ویژه استاندار روی آن باشد و به قول ضرب‌المثل محلی «تا زور بالای سر کسی نباشد، کاری انجام نمی‌گیرد».
اما چنان بی‌مبالاتی و بی‌مسوولیتی در بین بعضی مسوولان وجود دارد که برای ساخت پل ساده که کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد، باید دستور ویژه از عالی‌ترین مقام استان کهگیلویه و بویراحمد برای آقایان «با کلاس» برده شود.
و این نکته حایز اهمیت است که «شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار» تا دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیامد، این بانوی مارگونی مهربانی از سواران ندید.
گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند
کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد
و قطعاً اگر احمدی نماینده‌اش را نمی‌فرستاد و دستور ویژه را صادر نمی‌کرد، قطعاً بانگ بر نمی‌خاست و کاری برای این زن مارگونی از پیش نمی‌رفت و همچنان این معضل و مشکل کوچک پا بر جا بود.
جالب‌تر اینکه در بیخ گوش خانه فقیرانه و اما پر صفای زن معلول کارخانه سیمان مارگون به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان جنوب کشور وجود دارد که این پل ساده با یک و یا دو پاکت سیمان و اندک هزینه‌ای احداث می‌شد.
«مهربانی کی سرآمد شهریاران را چه شد»، چرا کسی ندای این زن مظلوم را نشنید، یاران را چه شد. آیا نباید توسط افراد «توانگر» کمر همت برای رفع مشکلات این خانم میانسال بسته می‌شد تا اینکه از همه ناامید و دل به استاندار کهگیلویه و بویراحمد ببندد.
و از طرفی متأسفانه برخی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه مدیران شهرستان‌های بویراحمد چنان دل به صندلی‌ها و حفظ مقام خود بسته‌اند که؛
صدهزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست
عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد
یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد
دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد
به گزارش کبنا، نهایتاً در پی مراجعه زن معلولی از شهر مارگون به استانداری و اظهار مشکلاتی از جمله نبود پل عبور و مرور جلوی خانه وی، استاندار دستور رسیدگی به مشکلات وی را صادر کرد.
علی محمد احمدی با اعزام نماینده‌ای به این شهر دستور بررسی مشکلات این معلول را صادر و از شهرداری آن شهر خواست با نصب پل جلوی خانه این بانوی ۵۰ ساله، مشکل وی را برطرف کند.
نماینده استانداری از بررسی دیگر مشکلات این خانواده از سوی نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: سعی می‌شود با پیگیری مشکلات این معلول از طریق نهادهای متولی زمینه رفاه آن را فراهم شود.
به راستی؛ چرا همچنین کار ساده‌ای که می‌توانست، توسط یک کارشناس و یا مدیری در سطح شهر انجام بگیرد، حتماً عالی‌ترین مقام دولت در استان که باید به کارهای کلان و بزرگتری بپردازد، در این خصوص دستور صادر کند. پس سلسه مراتب کی باید رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
نگاه ریز بینانه و نکته سنجتان را می ستایم
درود بیکران
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
سلام بله وقتی میکوییم بحران مدیریت یعنی همین یعنی مدیرانی که با صدها واسطه وان چیزی که در شان بیان نیست پستی را بحق ویا ناحق اشغال اما در مقام عمل یا علم ندارند ویا اغفال بنا براین کارها لنگ میمانند شما کشاورزی را ببینید بهترین زمینها با بیشترین وشیرینترین ابها ومعادن را نگاه کنید جنگلها همه وهمه انوقت فقیرترین مردمان را درمیان گرفته اند بیکار ترین وبیمارترین مردم همه ویا عمده اینها ناشی از بی مسیولیتی وضعف مدیریت وسیاست زدگی پوچ میباشد معیار فقط اصول واصلاحات میباشد ولا غیر
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
این کار دقیقآ وظیفه بهزیسسسسسسسستیه!؟!؟پولهای که باید خرج مناسب سازی ویلچر شود......و رفت بابت ماشین گراقیمت ( چری )چرا کسی سوال نکرد؟؟؟؟؟؟بهزززززززززییییییسسسسسسسستیییییییی سیاسی چرا؟؟
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
این کار دقیقآ وظیفه بهزیسسسسسسسستیه؟!؟!؟!پولهای که باید خرج مناسب سازی ویلچر شود رفت بابت ماشین گراقیمت ( چری ) چرا کسی سوال نکرد؟ !؟!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
وظیفه بهزیسسسسسسسستیه؟ ؟؟؟؟ آقای دکتر پورحبیب رئیس محترم اداره بهزیستی بویراحمد دقیقاً کجایی فقط دنبال گیر دادن به زیر مجموعه ات نباش.........خداخداخداخداخدا رافراموش نکن که از کجابه کجا رسیدی
معلول
Iran, Islamic Republic of
وظیفه سازمان بهزیستیه که معابر معلولان را مناسب سازی کنه ؟؟؟؟؟ جهت اطلاع !!!! رییس بهزیستی شهرستان بچه مارگون فقط دنبال گیر دادن ورئیسی کردن بر زیر مجموعه اش است؟!؟!؟!؟! آخی تا قیییییوممممتتتتتتتتتت؟؟
حقانیت
Iran, Islamic Republic of
این کار از وظایف بهزیستی شهرستان بویراحمد است؟!؟! آقای دکتر پورحبیب دقیقاً کجایییییییییییییی دنبال ...........استغفرالله
علوی
Iran, Islamic Republic of
آخ سی مسئولین سازمان همیشه سیاسی ودنبال اضافه کار بهزیسسسسسسسستی
علی
Iran, Islamic Republic of
وظیفه انسانی استاندار بوده که به این شخص کمک کندوقتی این شخص از همه مسئولین شهرستان نا امید و به استاندار پناه اورده،قطعا این کار بزرگی در حد استاندار نبوده ولی وظیفه انسانی حکم میکنه هر شخصی که توان حل این مشکلات و کمک به این محرومین را داشته باشد کوتاهی نکند،و قطعا استاندار از جنبه دیگر به این موضوع نگاه کردند
مهدوی
Netherlands
بله متاسفانه در این استان اینجوریه دیگه. استان استبداد زده از مسول ت مردم فقط بدتبال یک اقا بالاسر هستند که به انها بگوید اینکار را انجام بده و این یکی را انجام نده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بنده زور نباشیم
یامین
Netherlands
دونی عرضه چنه؟ میخاد عرضه این کارها را داشته باشی که مسولین اون منطقه نشان دادند ندارند. بعدش هم باید شورای شهر و شهردار اون منطقه توبیخ بشن تا حساب کار دستشون بیاد
این یک رویه بد میشه که مردم یاد میگیرن برای کوچکترین کارشون به استاندار مراجعه کنن
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1