تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۲۸۳۹۰۲

از راه‌اندازی پمپ‌بنزین جمهوری تا مرگ ۱۰۷۴ نفر در حوادث رانندگی

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

اولین یادواره شهدای دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: اولین یادواره شهدای دانشگاه‌های آزاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

آرمین محمودی اظهار کرد: یادواره شهدای دانشگاه‌های آزاد استان با این نگاه که آغاز سال تحصیلی را در دانشگاه‌های آزاد استان با یک حرکت فرهنگی شروع کرده باشیم طراحی و برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه این یادواره اولین یادواره شهدای دانشگاه‌های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد، افزود: یادواره ساعت ۸:۳۰ صبح روز دوشنبه ۲۴ مهرماه هفته جاری در محل سالن ولایت دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد یاسوج برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با اشاره به اینکه برنامه با حضور تمامی مسئولین استانی و بعضا مسئولین کشوری، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد استان برگزار می‌شود، گفت: به جهت اینکه اولین یادواره می‌باشد سعی شد که کار فرهنگی عمیق و پخته‌ای صورت بگیرد.

محمودی با بیان اینکه کتاب یادواره تحت عنوان لاله‌های کوی دانش به چاپ رسیده است، تصریح کرد در این مراسم رونمایی از کتاب یادواره و همچنین یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد یاسوج نیز انجام خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با بیان اینکه سخنرانان برنامه هنوز به طور قطع مشخص نشده‌اند، افزود: اما به طور کلی سخنرانان برنامه از سرداران دوران دفاع مقدس و همچنین یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشند و از استان نیز نماینده‌ای صحبت خواهد کرد.

 
کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی لنده در آینده نزدیک
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به وعده چندین ساله بیمارستان شهرستان لنده گفت: بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهرستان لنده در آینده نزدیک با حضور مسؤولان استانی و کشوری کلنگ‌زنی خواهد شد.
امراله خانی با اشاره به وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان لنده اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور و استان و شهرستان کلید خورد.
وی افزود: در راستای ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی چند سالی است که مطالبه اصلی مردم این شهرستان احداث و راه‌اندازی یک بیمارستان بوده که تا به امروز محقق نشده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: با ممارست و پیگیری مسؤولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم در مجلس این مطالبه مردم به نتیجه رسید و در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این پروژه خواهیم بود.
خانی ادامه داد: احداث بیمارستان خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی که از مهمترین وظایف شبکه بهداشت و درمان بوده را آسان‌تر خواهد کرد .
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی بوده که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در روزهای آینده کلنگ‌زنی می‌شود که امیدواریم ظرف مدت زمان بسیار کم بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان در پایان از تلاش‌های مردم و مسؤولان در خصوص تحقق مطالبه مردم شهرستان لنده تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با احداث و بهره‌برداری از بیمارستان بتوانیم گام مؤثری در راستای توسعه خدمات بهداشت و درمانی برداریم.
 
۷۱ زن مددجوی مارگونی آموزش بافت تابلو فرش فرا گرفتند
به همت کمیته امداد، ۷۱ زن مددجوی مارگونی آموزش بافت تابلو فرش فرا گرفتند.
فرید محبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست کمیته امداد در خصوص توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال برای آن‌ها اظهار کرد: کمیته امداد سال‌هاست که این سیاست را در پیش گرفته و در سال اقتصاد مقاومتی با سرعت به دنبال خودکفا کردن مددجویان است.
وی در همین خصوص افزود: برای توانمندسازی زنان تحت پوشش در مارگون دوره آموزشی بافت تابلو‌فرش برای ۷۱ مددجوی زن اجرا شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مرداد‌ امسال تاکنون ۷۱ زن مددجو در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌‌اند.
وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان اعتبار به این منظور هزینه شده است، افزود: این کلاس‌ها در روستاهای بهرام بیگی، جوکار و بونه بن برگزا‌ر شده‌ است.
این مسؤول با بیان این که تا پایان سال برای ۱۸۰ مددجوی زن و مرد مارگونی کلاس‌ آموزشی بافت تابلو‌فرش و حرفه آموزی دانش‌آموزی برگزار‌ می‌شود خاطرنشان کرد: این کار با اعتبار ۲۷ میلیون تومان انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به این که برگزاری کلاس‌‌ها در آموزشگاه‌های معتبر انجام می‌شود افزود: این آموزشگاه‌ها زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای هستند.
 
در آتش‌سوزی‌های اخیرحدود ۲۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه خامی قلات گناوه در گچساران سوخته است
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در آتش‌سوزی‌های اخیرحدود ۲۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه خامی قلات گناوه در گچساران سوخته است.
فرهام جلیلی اظهار کرد: آتش‌سوزی که از ساعت ۳۰: ۱۲ روز جمعه در جنگل‌های کوه خامی دوگنبدان آغاز شده بود روز گذشته راس ساعت ۲۰ به صورت کامل مهار شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه تعداد ۳۰ نفر از پرسنل منابع طبیعی و محیط زیست و بسیج و نیروهای مردمی جهت مهار آتش‌سوزی در این منطقه حضور داشتند، بیان کرد: کار اطفای حریق به صورت دستی و با وسایل ساده انجام شد.
وی با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است، گفت: یکی از دلایل آتش‌سوزی در این منطقه را می‌توان براثر بی توجهی افرادی که برای چیدن بنک به این منطقه رفته بودند را عنوان کرد.
جلیلی تصریح کرد: در آتش سوزی‌های اخیر که در این منطقه رخ داده بر اساس برآورد کارشناسی حدود ۲۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه خامی قلات گناوه در گچساران در این آتش‌سوزی‌ها سوخته است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالجاری مراتع و جنگل‌های کوه خامی سه بار طعمه حریق شده است.
 
افزایش ۲۵درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور دهدشت
رئیس دانشگاه پیام‌نور دهدشت گفت: این واحد دانشگاهی نسبت به سال گذشته ۲۵درصد افزایش پذیرش دانشجو داشته است.
سید حسین گنجی‌پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از سپاه پاسداران به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: به دلیل موفقیت‌ها و پیروزی‌هایش در نابود کردن مواضع دشمنان و تکفیری‌ها خار چشم آنان شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه اصلی‌ترین شاخصه برای پیشرفت آموزش عالی و مباحث علمی یک جامعه است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور دهدشت شعار این دانشگاه را آموزش برای همه، همه جا و همه وقت عنوان و بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور دهدشت در سال گذشته بیشترین پذیرش را در مقطع ارشد در دانشگاه‌های استان به خود اختصاص داد.
گنجی‌پور با بیان اینکه هزینه‌های مالی دانشگاه پیام نور در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشور بسیار کمتر است، مهم ترین دلیل آن را شیوه‌های آموزشی متنوع دانست و گفت: هم اینک این واحد دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
وی ورودی دانشجویان نیمسال اول ۹۶ را ۳۰۰ نفر عنوان و با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر از این تعداد ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود ۱۵۰ نفر دیگر پذیرش دانشجو داشته باشیم.
گنجی‌پور افزود: در خصوص پذیرش دانشجو نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را شاهد بودیم.
 
 
محدودیت تردد روی پل بشار اعمال می‌شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پایان یافتن عمر مفید پل بشار محدودیت‌های ترافیکی لازم بر روی این پل اعمال می‌شود.
پژمان نیک اقبالی ظهر امروز در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب وانت بارهای سیار دستفروش در سطح شهر یاسوج اظهار داشت: این وانت بارها بدون وجاهت قانونی به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: برخی از صاحبان این خودروها با استتار و مخدوش کردن پلاک خودروها سعی در فریب نیروهای راهنمایی و رانندگی دارند ولی ماموران باید با گشت بیشتر و دقیق تر با خودروهای متخلف برخورد کنند.
وی خواستار همکاری شهرداری، دستگاه قضا، راهنمایی و رانندگی و حوزه بهداشت برای نظارت بیشتر و برخورد با این وانت بارهای دستفروش در سطح شهر شد.
نیک اقبالی تصریح کرد: تصریح کرد: با توجه به پایان عمر مفید پل اول بشار لازم است که علاوه بر ایمن سازی، شهرداری با کارشناسی مناسب محدودیت تردد با وزن مشخص را با نصب تابلو اعمال کند.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت در حوزه کارت بانک باید دارای مجوز قانونی باشد گفت: ساماندهی چهارراه حسینیه ثارالله یاسوج نیز در دستور کار قرار بگیرد.
نیک اقبالی تاکید کرد: کیوسک‌های مزاحم در سطح شهر شناسایی و جمع‌آوری شود چرا که تنها موجب افزایش بارترافیکی و سد معبر شده‌اند.
کرامت‌الله فرج زاده در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دوره تضمین پل اول بشار تمام شده است و تثبیت پل و مقاوم‌سازی سازه و ستون این پل ضروری است.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد با اشاره به مشکلات حوزه شهری مادوان، عنوان کرد: پیاده‌روها در سطح این شهر در تصرف مصالح فروشان هستند و به حقوق شهروندی توجهی نشده است.
وی بیان کرد: کیوسک‌های مزاحم در سطح شهر یاسوج بسیار است که علاوه بر ایجاد سد معبر مشکلاتی در حوزه بافت شهر ایجاد کرده‌اند که ساماندهی آنها نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است.
فرج زاده گفت: با توجه به اینکه روند افزایش جمعیت در شهر یاسوج سیر صعودی دارد و یک شهر مهاجرپذیر است نیازمند توجه بیش از پیش برای ایجاد و اعمال خدمات شهری است و در این خصوص باید قبل از اجرای هر طرحی نسبت به جانمایی درست آن پیش بینی‌های لازم انجام شود.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد به نقش رسانه‌ها در افزایش فرهنگ ترافیکی در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش اصحاب رسانه در انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگ ترافیک بی‌بدیل است.
وی افزود: اهدای اقلام آموزشی و تشویقی کودکان و دانش‌آموزان از قبیل دفتر، برنامه درسی و کتاب نیز جهت تشویق خانواده آنها به اجرای قوانین ترافیکی لازم است.
آمادگی ۱۲ سرمایه گذار برای احداث کارخانه بازیافت زباله در یاسوج
رئیس شورای شهر یاسوج از اعلام آمادگی ۱۲ سرمایه گذار برای احداث کارخانه بازیافت زباله در یاسوج خبر داد.
سید هدایت اکبری اظهار داشت: احداث کارخانه بازیافت از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شورای شهر و شهرداری یاسوج بوده که بزودی تعیین تکلیف می‌شود.
وی از ساماندهی سایت دفن زباله دو پشته دشتروم با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: فنس‌کشی، احداث ساختمان نگهبانی و جاده دسترسی از جمله عملیات پیش بینی شده برای ساماندهی این سایت است.
اکبری ابراز کرد: تخلیه زباله‌های شهر یاسوج و روستاهای اطراف در منطقه دوپشته دشترروم مشکلات بسیاری از جمله مسائل زیست محیطی را فراهم آورده که با ساماندهی سایت و احداث کارخانه بازیافت این مشکلات به حداقل می‌رسد.
رئیس شورای شهر یاسوج عنوان کرد: طی چند سال گذشته یکی از مهمترین خواسته مردم منطقه دشتروم از مسئولان بویژه مدیریت شهری تعیین تکلیف سایت دفن زباله در منطقه دو پشته دشتروم بویراحمد بوده است.
اکبری با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله در شهر یاسوج جمع آوری و بدون هیچ گونه فرآوری دفع می‌شوند، تصریح کرد: احداث کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج توسط شورای شهر تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله در یاسوج ۱٫۳۰۰ گرم است در حالی براساس استانداردها این رقم ۸۵۰ گرم باید باشد، بیان کرد: با راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج ۹۰ درصد زباله‌ها فرآوری می‌شود.
 
راه اندازی پمپ بنزین جمهوری پس از ۵ سال تعطیلی در یاسوج
مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک جایگاه سوخت پمپ بنزین یاسوج پس از پنج سال تعطیلی طی دو ماه آینده راه اندازی می شود.
"لطف الله مسعودی" از راه اندازی جایگاه پمپ بنزین میدان جهاد یاسوج پس از دو ماه تعطیلی خبر داد و افزود: این تعطیلی به علت تعمیرات و بازسازی اساسی بود که در حوزه مخازن تاسیسات، لوله کشی، برق و تغییر فنداسیون انجام گرفت.
وی بیان کرد: با انجام این تغییرات تعداد نازل های این جایگاه از ۱۲ نازل به ۲۴ نازل افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: با افزایش ۱۰۰درصد تعداد نازل های این جایگاه، امکان سوختگیری ۲۴ خودرو به طور همزمان فراهم شد.
مسعودی تصریح کرد: برای توسعه و تجهیز این جایگاه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی همچنین از صبوری مردم در مدت تعطیلی این جایگاه تشکر کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی جایگاه سوخت خیابان جمهوری شهر یاسوج پس از پنج سال تعطیلی تا دو ماه آینده خبرداد.
مسعودی میزان اعتبار هزینه شده در این جایگاه را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این جایگاه در حوزه زیباسازی، بازسازی اساسی، لوله کشی و نصب سایبان است.
وی افزود: همچنین در راستای افزایش راندمان تعداد نازل های این جایگاه از هشت نازل به ۱۲ نازل افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸جایگاه سوخت مایع و ۲۵ جایگاه CNG در این استان فعال است.
 
 
مرگ ۱۰۷۴ نفر طی سالهای اخیر در حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از سال ۹۰ تا ۶ ماه نخست امسال ۱۰۷۴نفر در حوادث رانندگی محورها و جاده‌های استان جان خود را از دست دادند .
بیت‌الله محرابی در نشست شورای ترافیک استان افزود: ۱۵۹ نفر طی سال ۹۰، در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست دادند که ۱۲۷ نفر مرد و ۳۲ نفر زن بودند، سال ۹۱ تعداد فوت شدگان ۱۵۱ نفر به ثبت رسیده که ۱۱۲ نفر مرد و ۳۹ نفر زن بودند .
وی با اشاره به کشته شدن ۱۵۳نفر در سال ۹۲بیان کرد: از این تعداد ۱۱۵نفر مرد و ۳۸نفر زن بود، ۱۸۴ نفر در سال ۹۳در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند .
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۶۸نفر در سال ۹۴ در حوادث رانندگی فوت شدند که آمار کشته شدگان سوانح رانندگی سال گذشته نیز ۱۶۸نفر شامل ۱۱۶مرد و ۵۲ زن به ثبت رسیده است .
محرابی تصریح کرد: طی ۶ماه نخست سالجاری ۹۱نفر بر اثر حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست ددند که ۵۹ نفر از کشته شدگان مرد و ۳۲ نفر زن بودند که در مجموع از سال ۹۰ تا شش ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و ۷۰۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند .
وی با بیان اینکه طی این سال‌ها نیز ۵۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی مجروح شدند، ادامه داد: بسیاری از حوادث و سوانح رانندگی در نقاط حادثه‌خیز رخ داده است که انتظار می‌رود برای رفع نقاط حادثه‌خیز اعتباراتی اختصاص داده شود .
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود زیرساخت‌ها در استان عنوان کرد: برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی باید برخی زیرساخت‌ها وجود داشته باشد برای مثال استان باید ۲۱۰کیلومتر بزرگراه داشته باشد اما هم اکنون تنها ۱۰۰کیلومتر بزرگراه دارد .
محرابی با اشاره به وجود ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در استان تاکید کرد: برای رفع این نقاط نیازمند اعتبار هستیم اما یک ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز به استان اختصاص داده نشده است، از محل اعتبارات بحران برای رفع این نقاط اعتبار اختصاص داده می‌شود اما وقتی این رقم تخصیص داده نمی‌شود دست ما بسته است .
وی در خصوص کاهش نقاط حادثه‌خیز از ۱۲۰ به ۴۷ نقطه گفت: هم‌اکنون نقاط حادثه‌خیز در سطح راههای مواصلاتی استان ۴۷ مورد بوده که تاکنون تنها ۱۳ نقطه آن آشکارسازی شده است .
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از تعداد ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان تاکنون هیچ یک از این نقاط رفع نشده که برای حذف نقاط حادثه‌خیز نیازمند تخصیص اعتبار هستیم و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتظار داریم به این حوزه اعتباراتی اختصاص دهند.
 
۲۵ هکتار از جنگلها و مراتع کوه خامی در آتش سوخت
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۵ هکتار از مراتع و جنگل های کوه خامی گچساران در سه فقره آتش سوزی سوخته است.
فرهام جلیلی در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه یکی از دلایل آتش سوزی در کوه خامی را می توان بی توجهی افراد که برای چیدن "بنه" به این منطقه می روند عنوان کرد.
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۵ هکتار از مراتع و جنگل های کوه خامی گچساران در سه فقره آتش سوزی سوخته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: آتش سوزی که از ساعت ۳۰: ۱۲ روز جمعه در جنگل های کوه خامی گچساران آغاز شده بود روز گذشته راس ساعت ۲۰ به صورت کامل مهار شد.
وی اضافه کرد: علت این آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در حال بررسی است.
 
وجود ۲۶۰ نفر نابینا و کم بینا در گچساران
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: : درشهرستان گچساران ۲۶۰ نفر نا بینا و کم‌ بینا وجود دارد.
سید مهران کشاورز به مناسبت روز عصای سفید در جمع خبرنگاران افزود: معلولیت محدودیت با خود به همراه نمی آورد و چه بسا خلاقیت ها از دل این معلولیتها به وجود آمده است.
وی بیان کرد: درشهرستان گچساران ۲۶۰ نفر نا بینا و کم‌ بینا وجود دارد.
رئیس بهزیستی گچساران تصریح کرد: از این تعداد ۳۶ نفر نابینای مطلق و ۲۲۴ نفر کم‌ بینا دراین شهرستان هستند.
کشاورز عنوان کرد: در حال حاضر۱۴ نفردانشجو و ۳۳ نفر نیز دانش‌آموز نابینا و کم‌ بینا در گچساران به تحصیل خود ادامه می دهند.
وی گفت: ۹ نفر فوق دیپلم، ۱۵ نفرلیسانس و ۴ نفر نیز فوق لیسانس هستند.
رئیس بهزیستی گچساران خاطر نشان کرد: اداره بهزیستی شهرستان گچساران ۱۰۰ درصد هزینه دانشجویی افراد نابینا و کم بینا را پرداخت می کند.
کشاورز بیان کرد: متاهلین نابینای مطلق ۱۶ نفر و کم‌ بینا ۳۰ نفر هستند که از خدمات توانبخشی بهزیستی از قبیل تسهیلات ازدواج و مسکن بهره‌مند شدند.
وی افزود: عمده ‌ترین مشکل این قشر نیازهای معیشتی و اشتغال است.
رئیس بهزیستی گچساران بیان کرد: با وجود اینکه در قانون جامع حمایت از معلولان که در سال ۱۳۸۳ مصوب شده، انتظار می‌رود مدیران در زمینه جذب این قشر که دارای تحصیلات عالیه نیز هستند اقدام کنند.
کشاورز اضافه کرد: شهرستان گچساران دارای افراد نابینا و کم بینایی است که در استان های جنوبی کشور مقام برتر را در زمینه‌های فرهنگی و هنری کسب کرده اند و صاحب اثرهای ماندگاری در قالب شعر و قصه هستند.
 
تکمیل مراحل احداث و راه اندازی واحد نمکزدایی ۱۱۰ هزار بشکه‌ای گچساران
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از تکمیل مراحل احداث و راه اندازی واحد نمکزدایی ۱۱۰ هزار بشکه‌ای گچساران۳ توسط کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت خبر داد.
بیژن عالی پور با بیان این که این واحد جدید نمکزدایی در مردادماه امسال راه اندازی آزمایشی شد، تاکید کرد: ​این کارخانه پس از طی آزمایش‌های فنی و ایمنی هم اکنون وارد مدار عملیات تولید شد.
وی خاطرنشان کرد:​ افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی استحصال شده از میدان گچساران و بالا بردن کیفیت نفت تولیدی از اهداف ساخت این کارخانه است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ​هیتر، دیسالتر، مخازن تحت فشار، کوره های پیش گرمکن نفت غیر مستقیم و ساختمان ها و تاسیسات جانبی را از مهمترین تجهیزات واحد نمکزدایی گچساران۳ برشمرد که تماماً از منابع داخلی تأمین شده اند.
عالی پورهمچنین از مراحل پایانی راه اندازی واحد جدید نمکزدایی هفتکل و نفت سفید خبر داد و اضافه کرد: ​این کارخانه نیز پس از آزمایش های فنی و عملیاتی به زودی راه اندازی خواهد شد.
 
فسفات چرام پس از ۵۰ سال انتظار وارد عملیات اجرایی شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: روز ۱۸ مهرماه سال ۹۶ را می‌توان روزی به‌یادماندنی برای معدن فسفات چرام شمرد.
وی بیان کرد: در پی سفر اخیر شریعتمداری، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه وبویراحمد که در تاریخ دوم و سوم مهرماه ۹۶ و اولین سفر استانی ایشان بود، معدن فسفات چرام بعد از ۵ دهه انتظار، وارد فاز عملیات اجرایی شد.
دیودیده عنوان کرد: در پی این سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، از این معدن بازدید کردند و با قید فوریت دستور داد مشکلات این طرح ملی بررسی و سریعاً مرتفع شود که در همین راستا نمایندگان سازمان توسعه و نوسازی معادن وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت فراهم نمودن مقدمات اجرایی این طرح به استان سفر داشتند.
داریوش دیودیده اظهار داشت: مجری عملیات اجرایی این معدن فسفات یکی از شرکت‌های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.
 
طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی توسط صنعت و معدن در این استان خبر داد.
داریوش دیودیده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای اشتغال استان، مطابق برنامه ریزی‌هایی که در نشست عمومی مجموعه خانواده داشتیم، از مجموع ۸۰۰ نفر کارورزی که باید جذب کنیم ۳۰۰نفر را به شهرستان بویراحمد، ۲۰۰ نفر شهرستان‌های گچساران و باشت،کهگیلویه بزرگ ۲۰۰ نفر و شهرستان‌های دنا و بهمئی هرکدام ۵۰ نفر واگذار کرده‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:خانه صنعت و معدن استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اتاق‌های اصناف، اتاق بازرگانی و سازمان زمین شناسی حداقل در دو هفته افراد را ساماندهی و به واحدهای پذیرنده زیرپوشش هدایت می‌نمایند.
وی عنوان کرد: در هر شهرستان یک نفر را مسئول پیگیری و پاسخگویی طرح فوق مشخص نموده ایم و از متقاضیان عزیز و واحدهای محترم پذیرنده خواستاریم چنانچه مشکلی در بحث مشکلات سامانه و یا نحوه ثبت نام خود داشتند می‌توانند به نمایندگان ما مراجعه نمایند.
دیودیده بیان کرد: اجرای طرح کارورزی که با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری اجرایی شده است جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی و واحدهای پذیرنده اعم از بخش خصوصی و تعاونی هستند که درگام اول کارفرما را تشویق می‌کنیم تا نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی جدید را جذب کند و در مرحله بعد هدف ما آماده سازی نیروی کار برای بازار کار است که این افراد در دوره کارورزی مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه اکنون اشتغال مهم‌ترین مشکل نیروی جوان و مردم این استان است، گفت: اکنون بیکاری در جامعه و استان همه گیر شده است و هیچ خانواده‌ای بدون بیکار وجود ندارد و بنابراین باید مدیریت مناسب در این بخش انجام و افراد برای اشتغال‌زایی خود تلاش کنند.
دیودیده با تاکید بر اینکه مجموعه صنعت و معدن استان برای رفع مشکلات در حوزه اشتغال و رفع بیکاری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، گفت: ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه ما است که همه ما موظف به تلاش برای رونق این امر مهم و کاهش مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از بیکاری هستیم.
 
ارسال پرونده لوداب، مارگون و دیشموک و چاروسا به وزارت کشور
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده شهرستان شدن چهار بخش استان تکمیل و به وزارت کشور ارسال شد.
فتاح محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عواملی که می‌تواند در راستای تخصیص اعتبارات کمک خوبی به پیشرفت یک منطقه کند ارتقای یک منطقه از بخش به شهرستان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرونده شهرستان‌ شدن چهار بخش مارگون و لوداب در حوزه بویراحمد و دیشموک و چاروسا در حوزه کهگیلویه بزرگ در وزارت کشور تکمیل است.
وی افزود: طرح جامع شهرستان‌شدن بخش‌های مارگون، لوداب، دیشموک و چاروسا به وزارت کشور ارسال‌ و اقداماتی که می‌بایست در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شد اکنون شکل گرفته است.
محمدی خاطرنشان کرد: وزارت کشور هنوز نظری در زمینه شهرستان شدن بخش‌های اعلام شده به استانداری این استان ارائه نکرده و ما نیز مانند مردم این بخش‌ها منتظر نظر نهایی وزرات کشور هستیم.
بحث شهرستان‌ شدن بخش‌های مارگون، لوداب، دیشموک و چاروسا در استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست در این استان مطرح شده است.
مردم امیدوارند که مسوولان استانی به خصوص استاندار به این خواسته عمومی مردم این مناطق جامعه عمل بپوشاند.
 
مرکز آموزشی صنعت برق و آب در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خواستار راه اندازی مرکز آموزشی صنعت برق و آب در این استان شد و گفت: امیدواریم در این زمینه مسئولان و متولیان امر همکاری کنند.
سید علی لدنی‌نژاد در نشست شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز آموزشی مرتبط به صنعت آب و برق در این استان ضروری بوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مرکز آموزشی مرتبط به صنعت آب و برق عنوان کرد: وجود مراکز آموزشی تخصصی ویژه صنعت آب و برق استان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
لدنی‌نژاد ابراز کرد: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و مورد نیاز شرکت‌های تابعه وزرات نیرو در این مرکز آموزشی علاوه بر تقوی بینه علمی و عملی کارکنان از هدر رفت وقت و توان نیرهای انسانی نیز جلوگیری می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این زمینه رایزنی‌های لازم انجام شده که در آینده نزدیک این مرکز آموزش در مرکز استان راه اندازی و شرکت‌های تابعه وزرات نیرو در استان نیز باید زمینه را برای احداث و راه اندازی آن فراهم آورده تا از مزایای آن بهره شوند.
لدنی‌نژاد ادامه داد: از دیگر نیازهای ضروری صنعت آب و برق استان مجتمع‌های فرهنگی و رفاهی بوده که جا دارد در این زمینه نیز با همفکری و رایزنی‌های لازم شرایط را برای احداث و تجهیز این مجتمع‌ها برای رفاه حال کارکنان فراهم کرد.
 
کشف بیش از ۳۴ کیلوگرم حشیش در بویراحمد
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد از کشف بیش از ۳۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش ، از یکدستگاه خودروی سواری و دستگیری یک نفر در همین راستا خبر داد .
منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علی کرم بازیان" گفت: ماموران پاسگاه انتظامی تنگ سرخ شهرستان بویراحمد، حین بازرسی خودرو های عبوری در محور شیراز به یاسوج، یکدستگاه خودرو سمند مشکوک و خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: این عوامل با استفاده از تجربیات فنی و تخصصی خود در بررسی از این خودرو موفق به کشف مقدار ۳۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طور ماهرانه در قسمتهای مختلف این خودرو جاسازی شده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد بیان کرد: در این رابطه راننده خودرو به هویت مشخص دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد .
بازیان اضافه کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده و برخورد با خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف، قانون گریز و قانون شکن، با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰تماس گرفته تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.
 
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه:
مرتفع شدن مشکلات حوزه فرهنگ و هنر مهمترین خواسته هنرمندان کهگیلویه
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خواستار دعوت از مسئولین تاثیرگذار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نماینده کهگیلویه به جهت مرتفع شدن مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان شد.
سید ایرج کاظمی جو در نشست انجمن های فرهنگی و هنری در دهدشت با بیان اینکه جهان امروز جهان فرهنگ است، افزود: اگر می خواهیم در دیگر زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پیشرفت کنیم باید ابتدا در مسائل فرهنگی گام های بنیادین و استوار برداریم.
وی بیان کرد: کار فرهنگی کاری ظریف و پرتلاطم است و باید پاسخگوی همه حوزه های هنری باشیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه عنوان کرد: این هنرمندان هستند که سمت و سوی جامعه را در گردنه های مهم مشخص می کنند.
کاظمی جو سیاست در کنار فرهنگ را باعث پیشرفت توسعه یک جامعه عنوان و تصریح کرد: ما برای سیاستی که حساب و کتاب داشته باشد ارزش قائل هستیم.
وی با بیان اینکه معضلات و مشکلات هنرمندان شهرستان زیاد هستند گفت: هنرمندان هیچ وقت چیزی را برای خود نخواستند، اگر مشکلی را مطرح می کنند کمک به ارتقاء کیفی و کمی فرهنگ شهرستان است.
کاظمی جو تلاش های نماینده کهگیلویه در دیگر حوزه را یادآور شد و خواستار توجه وی نسبت به حوزه فرهنگ و هنر جهت مرتفع شدن مشکلات آنها شد.
وی همچنین مهمترین خواسته هنرمندان را دعوت از مسئولین تاثیرگذار حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برطرف کردن مشکلات این حوزه و توسعه زیرساخت ها عنوان و خواستار عملی شدن این مهم از نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی شد.
در این نشست نماینده های انجمن ها، به بیان مشکلات و دغدغه های حوزه خود پرداختند و خواستار توجه و پیگیری نیازمندی های خود از نماینده کهگیلویه بزرگ شدند.
 
سیاسی بازی چیزی جز فرصت سوزی به همراه ندارد
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: این هنرمندان هستند که می توانند با هنر خود محرومیت ها را ترسیم کنند.
عدل هاشمی پور در نشست انجمن های فرهنگی و هنری در دهدشت افزود: هنرمندان سرمایه های ارزشمند برای یک جامعه هستند.
وی با بیان اینکه بنده نسبت به حوزه هنری بی تفاوت نبوده و نیستم، بیان کرد: شاید استعداد شما را در این حوزه نداشته باشم اما دغدغه های هنری بنده اگر از شما بیشتر نباشد، کمتر نیست.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمندی های کهکیلویه فراتر از آن چیزی که دیده می شود گفت: بنده یک نفر هستم و نمی دانم بار توسعه نیافتگی، بن بست بودن راه ها و یا پروژه های زخمی ۱۲ ساله را به دوش بکشم.
هاشمی پور عنوان کرد: عملیات خاکبرداری پتروشیمی دهدشت به اتمام رسیده و ساختمان های غیرصنعتی به مناقصه رفته است.
وی اضافه کرد: هنوز عده ای نمی خواهند بفهمند و می گویند پتروشیمی دهدشت به کما رفته است، این شما هستید که درکما هستید و نمی توانید شاهد این همه پیشرفت باشید.
هاشمی پور با توجه به مهاجرت ای بی رویه در کهگیلویه خاطرنشان کرد: اگر می خواهید مهاجرت بی رویه نداشته باشیم باید چپ و راست، جناح بندی ها و این بازی های سیاسی را تمام کنیم.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی منابع دولت را نامحدود دانست و خواستار جذب خیرین به شهرستان جهت برطرف شدن معضلات و مشکلات منطقه شد.
وی از بهره برداری مدرسه سه کلاسه مورخانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان برای این مدرسه در نظر گرفته شد.
هاشمی پور افزود: هر روز عده ای دنبال موانع هستند و نمی گذارند کارها به درستی پیش رود این هنرمندان هستند که که می توانند با هنر زیبای خود محرومیت را ترسیم کنند.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگز خود را وارد بازی های سیاسی نخواهم کرد چرا که جز فرصت سوزی چیزی به همراه نخواهد داشت، تصریح کرد: اگر چیزی در سیاست بازی بود الان این وضعیت شهرستان ما نبود.
هاشمی پور در پایان با توجه به مشکلات حوزه هنری شهرستان، خواستار تعامل انجمن ها با دفتر نماینده و اولویت بندی مشکلات آنها شد و عنوان کرد: آن چیزی که از عهده ام بر بیاید کوتاهی نخواهم کرد.
 
مهار ۵فقره آتش سوزی در جنگلهای بویراحمد/امسال ۲۱۹٫۵ هکتار از جنگلهای بویراحمد سوخت
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از وقوع ۵ فقره آتش سوزی در جنگلهای و مراتع این شهرستان طی روزهای چهارشنبه و جمعه خبرداد .
«جواد رحیمیان» افزود: این آتش سوزی که در مناطق"سرآبتاوه"، "سروک"، "گرده وه"،"تنگ سریز" و "وزگ" با همکاری نیروهای مردمی و منابع طبیعی مهار و خاموش شد .
وی بیان کرد: آتش سوزی جنگلهای منطقه "وزگ" دیروز در یه مرحله مهار و خاموش شد که بعلت شیب تند مجددا شب گذشته شعله ور شد و امروز صبح کاملا مهار و کامل شد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص علت این آتش سوزی ها خاطرنشان کرد: روشن کردن آتش از سوی افرادی که برای چیدن میوه درخت «بنه» به کوه رفته بودند، علت وقوع این آتش‌سوزی ها بوده است.
رحیمیان در خصوص میزان خسارات وارده این آتش‌سوزی تصریح کرد: حدود ۸٫۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این مناطق در آتش سوخت.
وی اضافه کرد: از بتدای سالجاری تا کنون ۲۱۹٫۵ هکتار از جنگلها و مراتع شهرستان بویراحمد در پی وقوع ۵۴ فقره آتش سوزی سوخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

رسولی
Iran, Islamic Republic of
یک جا نوشتید ۱۰۷۴ یک جا نوشتید ۱۷۰۴کدام درست است
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1