تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۲۸۳۸۷۲

۹ هزار خودروی فرسوده در استان از رده خارج می‌شود/ سن فرسودگی خودروها اعلام شد/ جزئیات مصوبه جدید اسقاط خودرو

۰
کبنا ؛مدیرعامل شرکت ایمن خودرو دنا گفت: طبق آمار اعلام‌شده از سوی سازمان نوسازی خودروهای فرسوده حمل‌ونقل و پایانه‌های کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۹ هزار خودروی فرسوده در این استان از رده خارج می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نخستین نشست کارگروه ماده ۱۷ (خارج کردن خودروهای فرسوده از کار) به ریاست معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سالن بحران برگزار شد.
به گزارش کبنا، پژمان نیک اقبالی در این نشست با بیان اینکه طرح خودرو فرسوده از سال گذشته تاکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد در حال انجام بوده و اقدامات خوبی در راستای اسقاط کردن خودروهای فرسوده صورت گرفته است. اظهار کرد: نمایندگانی باید برای نظارت بر مراکز اسقاط خودرو انتخاب شوند، تا بر پایه آیین‌نامه اجرایی این نمایندگان به‌صورت میدانی و در مدت‌زمان مشخص از این مراکز بازدید کنند.
وی افزود: طبق بخش نامه وزارت صنایع و معادن برای هر استان حداقل دو مرکز اسقاط پیشنهاد شده که نیاز بوده که به دلیل حجم آلودگی هوا دومین مرکز اسقاط خودرو در یکی از شهرستان‌های گرمسیری، با اولویت شهرستان گچساران ایجاد شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه داشتن حداقل ۱۰ هزار مترمربع زمین و دارا بودن شخصیت حقوقی ازجمله الزامات جواز تأسیس است، گفت: متقاضیان تأسیس مراکز اسقاط خودرو پس از دریافت جواز تأسیس از اداره صنعت، معدن و تجارت استان و فراهم کردن الزامات مورد نیاز، مدارک و مستندات خود را به کارگروه ارائه دهند.
نیک اقبالی ابراز کرد: متقاضیان ایجاد مرکز اسقاط خودرو در شهرستان‌های گرمسیری استان در صورت داشتن شرایط لازم و پس از بررسی کارگروه مجوز لازم برای راه اندازی مرکز اسقاط به آن‌ها واگذار می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور شهردار یاسوج در نشست‌های این کارگروه، ادامه داد: شهردار یاسوج در نشست آینده این کارگروه حضور داشته باشد.
نیک اقبالی عنوان کرد:کارگروه خارج کردن خودرو فرسوده و پلیس راه نسبت به معاینه فنی خودروها سختگیری بیشتری داشته باشند ضمن اینکه بعد سودآوری مراکز اسقاطی در نظر گرفته شود.
مدیرعامل مرکز اسقاط خودرو نیز در این نشست گفت: از خردادماه ۹۵ تا پایان همین سال یک هزار۳۴۴ خودرو فرسوده در استان اسقاط و امسال نیز ۶۲۱ دستگاه خودرو از رده خارج شده است.
امین عوض زاده با اشاره به اینکه طبق دستوالعمل باید ۹ هزار خودرو فرسوده در استان از رده خارج شوند، تصریح کرد: ۸۰درصد خودروهای فرسوده که در این مرکز اسقاط از خارج استان بوده و پیکان بیشترین خودرو از رده خارج شده است.
وی با اشاره به تازه تاسیس بودن مرکز اسقاطی در یاسوج افزود: تاکنون استقبال مردم خوب نبوده انتظار می‌رود وضعیت کنونی بهبود پیدا کند.
 
به گزارش کبنا، علی خان پایه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد در این نشست نیز گفت: اعضای کارگروه خارج کردن خودروهای فرسوده از کار، را معاون امور عمرانی استاندار، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد، پلیس راهور ناجا، سازمان حفاظت محیط‌زیست استان و شهردار مرکز استان تشکیل می‌دهند.
خان پایه بابیان اینکه طرح خارج کردن خودروهای فرسوده از کار، در جهت نظارت، بازرسی و رسیدگی به آیین‌نامه ماده ۱۷، از سوی پلیس راهور و سازمان فنی خودرو در سطح استان در حال اجرا است، گفت: این طرح به جهت افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی است.
به گزارش کبنا، امین عوض‌زاده مدیرعامل شرکت ایمن خودرو دنا، گفت: یک مرکز اسقاط خودرو در مرکز استان وجود دارد، که این مرکز سال گذشته با ۷ میلیارد تومان در شهرک صنعتی سرآبتاوه راه‌اندازی شد.
عوض‌زاده اظهار کرد: حمل‌ونقل و پایانه‌های کهگیلویه وبویراحمد متولی طرح خارج کردن خودروهای فرسوده از کار است، که از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۳۴۴ خودروی فرسوده در استان از رده خارج شد.
مدیرعامل مرکز اسقاط بویراحمد در ادامه افزود: همچنین ۶۲۱ خودروی فرسوده تا پایان سال جاری از رده خارج می‌شود.
وی بابیان اینکه  ۸۰ درصد تاکسی‌های فرسوده تسهیلات دریافت می‌کنند، گفت: طبق آمار اعلام‌شده از سوی سازمان نوسازی خودروهای فرسوده حمل‌ونقل و پایانه‌های کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۹ هزار خودرو فرسوده از رده خارج می‌شود.
عوض زاده بیان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت سن فرسودگی برای سواری ۱۵ سال، سواری شخصی ۲۰ سال، تاکسی‌سواری ۱۰ سال، اتوبوس درون‌شهری ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری ۱۵ سال، وانت ۱۵ سال، کامیون و کشنده ۲۵ سال تعیین‌شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1