تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۸۳۸۴۱

راه‌اندازی کانون دانش آموختگان دانشگاه علمی‌کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کانون دانش آموختگان علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با تشکیل این کانون دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان با دانشگاه در ارتباط هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عباس ظریفی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد بیش از هر چیزی به مهارت نیروی انسانی اعتقاد دارد، اظهار کرد: هدف اصلی این دانشگاه تأمین مهارت نیروی کار است.
ظریفی در ادامه گفت: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۱ واحد آموزشی علمی کاربردی، ۴ واحد آموزشی خصوصی، یک موسسه آموزشی صنعتی و ۶ واحد آموزشی دولتی زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه بیست و پنج سال از تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌گذرد، بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه نوپا و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، که در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و دولت حرکت می‌کند.
وی بابیان اینکه هدف از تأسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ارتباطات قوی بین دانشگاه و صنعت بوده، اظهار داشت: با راه‌اندازی این دانشگاه به کاستی‌های در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه توجه ویژه‌ای شده است که به طور نمونه جواز راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی صنعتی در یاسوج که مربوط به واحدهای تولیدی، بویر صنعت، دنا صنعت و کوبودنا است که هر سه صنعت با دانشگاه ارتباط مستقیم دارند.
این مسئول اظهار کرد: در مهرماه امسال رشته صنایع غذایی وابسته به کارخانه صنایع غذایی کوبودنا به رشته‌های دانشگاهی علمی کاربردی استان اضافه‌ شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۸ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کهگیلویه وبویراحمد مشغول به تحصیل هستند که ۳۰ درصد آنها بانوان و ۷۰ درصد آقایان می‌باشند.
ظریفی افزود:: ۴۰ درصد از دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد در مقطع کارشناسی و ۶۰ درصد از آن‌ها در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل می‌باشند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه وبویراحمد در صنعت گردشگری، اظهار داشت: ۴۰ دانشجو در رشته میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
وی بابیان اینکه جامعه نیاز به نیروهای انسانی ماهر دارد، افزود: وجود نیروهای انسانی ماهر، کیفیت زندگی در سطح جامعه ارتقا می‌دهد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کانون دانش آموختگان علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با تشکیل این کانون دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان با دانشگاه در ارتباط هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاه یاسوج
United States
ای بابا تعطیلش کنید، بیخود کلی وقت و هزینه رو دارید رو هدر می دهید، دکتر ظریفی شما عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج و رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان هستید، دستاورد شما توی این چند سال چی بوده، واقعاً توضیح بدهید مردم بدونن؟ همه میخوان بدونن؟ چطور کسی که خونش تهرانه میتونه توی دو تا شغل بسیار مهم تاثیر گذار باشه؟ نقش شما توی دانشگاه یاسوج چی بوده؟ دانشگاه های بزرگ ما تاثیر چندانی روی صنعت، فرهنگ و جامعه ندارند، شما چطور می تونید به دانشگاه علمی کاربردی امیدوار باشید، هدف از تاسیس چنین مراکزی فقط ایجاد پست های پوشالی بوده و قرار دادن امثال شما در این پست ها، دکتر ظریفی این تاریکی رو به راحتی نپذیر، استعفا بده، همه باید تلاش کنیم، جامعه ما داره رو به انحطاط میره، هدف شده فقط کسب درآمد و نگه داشتن میزها، در آینده اسمی از ما باقی نخواهد ماند
حق التدریسی
Netherlands
دانشگاه علمی کاربردی مثل بقیه مراکز دانشگاعی تبدیل شده است. این دانشگاه هم مثل بقیه دانشگاههای دیگر فارغ التحصیل نظری بیرون می دهد نه مهارتی.
شما اقای دک..ی خود اجحاف بزرگی به استان کردید.
چقدر سخته
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام
واقعا جای بسی تاسف داره کدوم دانشگاه.... کدوم مهارت .....کدوم درس و کدوم کتاب....
جناب دکتر. تشریف داری...
چیزی بعنوان مهارت وجود نداره...
فقط شده شهریه و نمره و.....
یه سری به به قول خودتون به واحدهای دانشگاهیتون بخصوص واحد . بزن
ببین کدوم درس عملی تدریس میشه و کیا تدریس دارن.....
دانشگاهی که امکانات نداره ....تجهیزات نداره....نیروی متخصص عملی نداره...
چهارساعت کلاس میشه سی دقیقه....بایستی .
واحد یاسوج . برید کارگاهتون رو ببینید بقول خودتون ...ددانشگاهی همینطور...
چهار تا سیستم از کار افتاده هر کلاس سی نفر .....
فردا در پیشگاه خدا ..مردم. همین دانشجوها مسولید
سرتون را از زیر برف بیرون بیارین....
.
علمی کاربردی که کلاس نظری رو هم تشکیل نمیده چطور ادعای مهارتی بودن و برگزاری کلاسهای عملی داره. بعضی علمی کاربردی ها رشته هایی دارن که حتی یک کارگاه کوچک براشون ایجاد نکردن. حق التدریس استاد رو نمیدن یا بعد از ۳ ترم فقط ژول چند جلسه ژرداخت میشه. کاش واحد استانی نظارتی بر این مراکز می کزد تا ببینه اصلا کلاسها طبق اون چیزی که در انتخاب واحد به دانشجو اعلام شده تشکیل میشه یا همش صوری هست. شهریه را می گیرند کلاس را تشکیل نمی دهند. حق التدریس را نمیدهند...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1