تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۸۳۷۹۷

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند هوایی تازه در بدنه مدیریتی است / جلسه‌زدگی مدیران و غفلت از برنامه‌ریزی

۶
۰
کبنا ؛سید ولی موسوی
انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار ملت بزرگ ایران بود که حضور با نشاط مردم بستر را برای ادامه فعالیت دولت تدبیر وامید که با مشی اعتدال در مسیر خدمت رسانی به مردم حرکت می‌کرد استمرار بخشید.
طبیعتاً بعد از هر انتخاباتی مردم منتظر خانه تکانی در عرصه مدیریت اجرایی کشور هستند تا متولیان اجرایی ضمن بررسی نقاط ضعف وقوت نیروهایی توانمند تر، تازه نفس و پرانرژی در راس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای خدمت بهتر به مردم قرار دهندکه خوشبختانه رئیس جمهور محترم در سطح کلان این تغییرات وخانه تکانی را با بررسی‌هایی که داشت انجام داد و این مهم تحقق یافت.
تغییر استانداران نیز برای شتاب گرفتن خدمت رسانی به مردم و دمیدن روح تازه در بدنه مدیریتی استان‌ها نیز در همین راستا به فوریت انجام گرفت وامروز تقریباً اکثر استان‌ها استانداران جدید خود را شناخته‌اند.
قرعه فال و خدمت گذاری در استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد به نام دکتر علی محمد احمدی افتاد که سوابق درخشانی در حوزه مدیریتی دارد واشراف کاملی بر مسائل سیاسی واجتماعی در سطح کلان ملی دارد. از خطه زاگرس است و با محرومیت این استان بیگانه نیست.
برحسب رسالت مطبوعاتی و رسانه ای خویش نکاتی را به استاندار فهیم ورفرهیخته استان کهگیلویه وبویراحمد که جلوس خدمتگذاری را در دولت دوازدهم به تن کرده است یادوار می‌شوم تا از رهگذر آن شاهد توسعه این دیار پرگهر در ایران ایران عزیز باشیم.
جناب آقای دکتر احمدی
زمانی که قصد عزیمت به کهگیلویه وبویراحمد را داشتید و دولت تدبیر و امید مصلحت را در این دیده بود که کلید عالی‌ترین پست استان را به شما بسپارد دود خاکستری عدم رضایت اصلاح طلبان از این انتصاب از دودکش بلند شد اما حضور وزیر محترم کشور و همراهی نمایندگان فهیم استان در مجلس شورای اسلامی با برگزاری معارفه ای کم نظیر، پرشور و بانشاط نورامید را در دل مردم روشن کرد که دولت با نگاهی واقع بینانه به مسائل استان‌ها به خدمت به مردم به عنوان یک اصل می‌اندیشد.
امروز که حضرتعالی سکان مدیریت عالی استان کهگیلویه وبویراحمد را در دست گرفته‌اید بدون شک باید بر این امر خداوند منان را شاکر باشید که شما به استانی آمدید که کلیکسیونی از زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد. مردمی فهیم و نجیب و صد درصد شیعی که در همه صحنه‌های انقلاب پیشتاز هستند و در دفاع از دستاوردها و آرمانهای انقلاب انسجام خویش را به نمایش گذاشته‌اند. استانی که نسبت به جمعیت در دفاع مقدس رتبه اول را داراست وشایسته بهترین خدمات هستند.
جناب آقای استاندار
فرصت خدمت گذاری کوتاه است، مسائل حاشیه ای در این استان که محرومیت در آن موج می زند و از نبود زیرساخت‌ها رنج می‌برد نباید جای خود را مسائل اصلی استان بدهد و انرژی مدیران صرف این مسائل شود که هیچ سودی برای مردم ندارد. انتظار می‌رود با چینش تیم مدیریتی قوی در استان بستر را برای کار وتلاش وفعالیت و تحرک بیش از هر زمان دیگری مهیا تر نمایید. مدیرانی که در این چهار سال بوده‌اند از همه ظرفیت‌های مدیریتی خویش استفاده نموده‌اند و بعد از هر انتخاباتی مردم در انتظار تغییر وتزریق انرژی جدید در سیستم مدیریتی هستند.
جناب آقای استاندار
امروز وقت آن فرا رسیده است که بعد از انتخابات وانتصاب حضرتعالی در راس هرم مدیریتی استان با نگاه همه جانبه به مشکلات و تنگناهها ی مردم در بخشهای مختلف و ارزیابی و عملکرد مدیران، نقاط ضعف وقوت را شناسایی و مدیرانی تازه نفس، متخصص، متعهد و توانمند در چرخه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد تا قطار توسعه در این استان شناب بگیرد و هوایی تازه دربدنه مدیریتی استان استشمام شود.
امروز بسیاری از افراد و سیاسیون گاها با تحمیل و فشاربرای گذاشتن مهره مورد نظر در شطرنج مدیریتی، چنان بر سرراه توسعه استان سنگ اندازی می‌کنند که توسعه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ضمن احترام ومشورت با همه افراد، گروه‌ها وصاحب نظران نگذارید نخبگان، انسان‌های توانمند و شایستگان از مسند مدیریتی دور بمانند وافرادی که بازیچه دست سیاسیون هستند کلید امور را به دست بگیرند.
جناب آقای استاندار
متاسفانه در حوزه مدیریتی ستادی استانداری نیز به دلیل عدم تناسب تخصص وتحصیلات با حوزه مدیریتی وکاری برخی مدیران در جاهایی به کار گرفته شده‌اند که تخصص کافی را در حوزه کاری ندارند و به جای اینکه استان را به سمت توسعه سوق دهند باعث عقب ماندگی استان می‌شوند که تغییر چنین مدیرانی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
درانتخاب همکاران خویش ومدیران دستگاهای اجرایی اصل بر تخصص گرایی وکار بلد بودن باشد تا کارها نلنگد وبا تدبیر وهوشمندی شاهد خدمتگذاری بهتر به مردم عزیزمان باشیم.
جناب آقای استاندار
کهگیلویه و بویراحمد همواره پسوند ناشایست «محرومیت» را به یدک می‌کشد و علی رغم شایستگی‌ها، حتی از منابع عظیمی که در دل خویش نهفته است برای آبادانیش بهره مند نمی‌شود و بودجه‌های ناچیزی که برای عمران و آبادانی به آن تزریق می‌شود چه بسا که از بودجه‌های عمرانی شهرستان‌های دیگر استان‌های برخوردار هم کمتر باشد.
انتظار مردم این است که تیم مدیریتی شما با انرژی جدید و تحرک بیشتر با تلاش روز افزون به توسعه این دیار پرگهر بیاندیشند که از سوء مدیریت‌ها، زخم‌های کاری خورده و همچنان نیازمند تحرک بیشتر و کار و تلاش خستگی ناپذیر است نه رکود و تعطیلی‌های بی مورد و عودت بودجه‌های عمرانی وپژوهشی
جناب آقای دکتر احمدی
برخی از مدیران در استان کهگیلویه وبویراحمد دچار نوعی جلسه زدگی شده‌اند که باید هروز جلسه باشند و از برنامه ریزی که اساس و پایه حرکت دستگاه‌هاست غافل هستند.
در بعضی جلسات استانی که حقیر توفیق حضور دارم بی برنامگی در حوزه مدیریتی برخی دستگاه‌ها مشهود است که اطلاعات درستی از حوزه کاری ندارند، موضوعی صحبت نمی‌کنند که معمولاً یا کار کارشناسی خوب صورت نگرفته و یا شاید با ماموریتها ورسالت سازمان خویش به خوبی اشراف ندارند.
تشکیل جلسات ادارات و نهادهای دولتی در غیر از تیم اداری کاری ارزشمند است که امید می‌رود باتوجه به دوری مسافت شهرستان‌ها وبخشها ومراجعه مردم به ادارات دولتی این نکته مدنظر قرار بگیرد تا شاهد رضایت مندی مردم در دولت تدبیر وامید باشیم.
جناب آقای استاندار
دارا بودن موقعیت استراتژیک طبیعی در بحث گردشگری وتولیدات کشاورزی ودارا بودن ۲۵ درصد نفت و ۱۰ درصد روان آب کشورو منابع عظیم معدنی وجنگلی و آب هوای مطبوع در همه فصول سال کهگیلویه وبویراحمد را می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی وگردشگری کشور مبدل سازد. ولی با کما ل تاسف به علت نبود زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های گوناگون ونداشتن سند وبرنامه ای مدون واصولی که مدیران بر ریل آن حرکت کنند وعدم استفاده از مدیران متخصص قطار پیشرفت آن به کندی حرکت می‌کند که نیازمند ریل گذاری اصولی و استفاده از ظرفیت‌های توانمند انسانی در این مسیر هستیم.
جناب آقای دکتر احمدی
بدون شک خودتان هم با بررسی‌ها وبازدید هایی که داشته‌اید چندان از روند طولانی اجرای پروژهای عمرانی در استان رضایت ندارید، متاسفانه وضعیت عمرانی بسیاری از پروژه‌های استان برای مردم قابل قبول نیست، نباید اجازه داد تا زمانی که پروژه ای در یک شهر به اتمام نرسیده کلنگ پروژه ای دیگر بر زمین زده شود. پروژه‌های نیمه تمامی بسیاری وجود دارند که اتمام آن‌ها نیازمند برنامه ریزی مدیران با عزمی ملی و جهادی است.
جناب آقای استاندار
پل سوم بشار یاسوج از پروژه‌های زخمی در گوشه ای از شهر یاسوج است که قریب یک دهه است به سرانجام نرسیده که انتظار می‌رود با توجه به تاثیر این پروژه در مسئله ترافیک وعبور مرور مردم برای به سرانجام رسیدن آن را روزانه پیگیری نمایید.
جناب آقای استاندار
مشکلات استان کهگیلویه وبویراحمد اعم از اشتغال جوانان، پروژه‌های نیمه تمام، راه‌های مواصلاتی، زیبا سازی ورودی و درونی شهرها و ….. نیازمند مدیریتی صحیح، پیگیر و خستگی ناپذیر و کارآمد نیاز دارد هنر مدیریت آنجا می‌تواند خود را نمایان سازد که با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها وبسیج امکانات مسیر توسعه را هموار وبا توسعه زیرساخت‌ها رفاه ورضایت مردم را در پی داشته باشد.
البته مردم این استان انتظار معجزه ندارند که راه صد ساله را یک شبه طی نمایید اما این انتظار می‌رود که با مدیریتی نو و استفاده از افراد کارآمد و فعال و به دور از شعار زدگی و سیاسی کاری، حداقل به طرح‌های نیمه تمام جانی دوباره بخشید تا شاید این پروژه‌های کلان استان که به دلیل سوء مدیریت به خواب زمستانی رفته‌اند تکانی خورده و چرخ‌های آن‌ها بار دیگر بچرخد تا کهگیلویه وبویراحمد در اتوبان توسعه و ترقی قرار گیرد.
جناب آقای استاندار
امروز متاسفانه جوانان این استان بالاخص فارغ التحصیلان دانشگاهی از بیکاری رنج می‌برند، وخیلی از آن‌ها سن آن‌ها یا از مرز قانونی جهت استخدام گذشته یا لب مرز است. جا دارد در این زمینه تدابیری اندیشده شود تا در آینده نزدیک شاهد اشتغال این دسته از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی در استان باشیم.
از دغدغه‌های جدی مردم این استان بحث استخدام‌هاست، دراستخدام نیروها تحت هر عنوانی در کلیه نهادهای دولتی، نظامی وانتظامی ودانشگاه های دولتی وغیر دولتی نظارت کامل را اعمال نمایید تا تبعیض دراستخدام واشتغال ازبین برود وامید به نظام اسلامی درمردم تقویت شود.
جناب آقای دکتر احمدی
بازدیدهای سرزده شما از دستگاه‌های اجرایی استان و صحبت چهره به چهره بامردم در سرعت بخشیدن به کارها نقش مهمی دارد بدون تردید در این بازدیدها برنامه محوری مدیران نسبت به حل مشکلات وتوسعه استان مورد بررسی قرار می‌گیرد ودر این رهگذربه ضعف وقوت مدیران پی خواهی برد.
هنر مدیریت ساماندهی وضع موجود واستفاده بهینه از امکانات در جهت توسعه وآبادانی است. استان کهگیلویه وبویراحمد با همه منابع خدادادی، توانمندی‌ها وظرفیتهای خوبی که دارد احتیاج به تصویب برنامه‌هایی جهت توسعه وپیشرفت در سطح کلان داردکه با تغییر مدیران دستخوش تغییرمطابق سلیقه آن‌ها قرار نگیرد. انتظار می‌رود سند توسعه استان در برنامه ششم توسعه در این راستا عملیاتی شود.
جناب آقای استاندار
امروز ظرفیت رسانه ای در استان فرصت خوبی برای انتقال خدمات دولت ونظام اسلامی به مردم و بیان مشکلات ونارسایی های مردم به دولتمردان است با نگاهی توسعه نگر در بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ای خبرنگاران را مشاوری امین برای خود بدانید وحتی رسانه‌های منتقد را که نارسایی‌ها را به زیبایی و با رویکرد اصلاح گرایانه بیان می‌کنند تشویق نمایید.
جناب آقای استاندار
دوران کوتاه زندگی هر انسان زمان اندکی است که برای ایفای نقش انسانی و اجتماعی در اختیار او قرار می‌گیرد و مجموعه اعمال و رفتار انسان در این زمان کوتاه علاوه بر تاثیر بر سرنوشت خود او در پیدایش تحولات اجتماعی نیز بی تاثیر نیست.
اگر افراد در وقت توانایی و در فرصت‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد از حق و عدالت پیروی کرده و خود را از هوای نفس و وسوسه‌های مادی و دنیوی برحذر دارند سعادت دنیا و آخرت را به دست می‌آورند و اگر از این فرصت‌ها برای ارضای هوای نفس استفاده کنند در اندک زمان همه چیز خود را از دست رفته می‌بینند
جناب آقای استاندار
نباید فراموش کرد که ارج نهادن به منافع عمومی از علائم محبت به قانون و مردم است و هرچند صرفاً با تعویض کارگزاران حکومتی و مدیران اجرایی نمی‌توان به اصلاح امور اداری پرداخت در عوض با افزایش شیوه‌های نو می‌توان به روش‌های کهنه و ناکارآمد پایان داد که این امر هم در ابتدا نیاز به ارزیابی‌ها و بررسی احتمالات نو دارد.
جناب آقای دکتر احمدی
ارتباط نزدیک شما با مردم و بخصوص قشر محروم جامعه بدون هیچ واسطه، گاه در حل مسائل جاری چنان موثر واقع می‌شود و حقایق را برای شما آشکار می‌کند که ساعت‌ها کار کارشناسی و صرف وقت و هزینه قادر به انجام آن نیست پس هیچگاه خود را عملاً و ان شاءالله نه درحد شعار از مردم جدا نکرده و این مهم را نیز به زیر مجموعه خود گوشزد کنید زیرا منصوبین شما در پست‌های اجرایی استان باید متوجه این مسئله باشند که اعمال خوب و بد آن‌ها عمل فردی حساب نمی‌شود، بلکه مجازات و پاداش آن‌ها بسته به خیل نظاره گرانشان افزایش می‌یابد و چه خوب است که با انجام وظایف خود در قبال مردم، پاداش خود را صدچندان کنند و از مکافات سنگین اعمال ناپسند به دور بمانند.
جناب آقای استاندار
وحدت بین نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان، حوزه‌های علیمه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اصحاب رسانه، اهالی فرهنگ وهنر و مسئولان موجب پیشرفت استان زیبای کهگیلویه وبویراحمد و به نفع امنیت ملی ما است و امید می‌رود همچنان وپررنگ تراز گذشته در دوران مدیریت حضرتعالی به عنوان نماینده عالی دولت دوازدهم در استان شاهد این وحدت وهمدلی بیش از هرزمان دیگری باشیم.
البته حرکت‌ها همه باید در چهارچوب قانون باشد وهمه تسلیم قانون باشند وکسی خارج از قانون انتظار غیر منطقی نداشته باشد.
جناب آقای استاندار
برای شکوفایی و رونق بیشتر کهگیلویه وبویراحمد در تمامی جهات لازم است، با استفاده از خرد جمعی و بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های انسانی موجود بدون توجه به تمایلات سیاسی افراد و شناسایی نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها و برنامه ریزی و تدوین استراتژی خرد و کلان در جهت حرکت به سوی توسعه پایدار استان گام‌های اساسی را برداشت، تشکیل اتاق فکر با استفاده از نخبگان استان و بهره گیری از راهکارههای آنان بدون شک راه را برای توسعه این استان هموار خواهد کرد.
و اما در پایان جناب آقای دکتر احمدی عزیز
ناگفته‌های زیادی مانده، که در این مجال کوتاه فرصت نگارش نیست. اما مردم فهیم این دیار پرگهر به امید فردایی روشن برای استان همواره در کنار دولت‌ها بوده و خواهند بود.
مسئولان باید به این نکته توجه کنند که پست و مقام ماندگاری ندارد و ارث و میراث پدری کسی نیست و خیلی‌ها آمدند و رفتند و خیلی‌ها خواهند آمد و روزی هم خواهند رفت اما تنها چیزی که برای مسئولان می‌ماند خدمت صادقانه به مردم است که امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و رمز ماندگاری دولت در همین است.
قطعاً برنامه محوری، پیگیر بودن تا حصول نتیجه، نظارت وارتباط با مردم از دغدغه‌های جدی جنابعالی از مدیران در دولت دوازدهم خواهد بود که امید می‌رود با وحدت وهمدلی واستفاده از شایستگان در مسند مدیریت شاهد رشد وتعالی این دیار پرگهربیش از هرزمان دیگری باشیم.
امیدوارم که شما به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید نه تنها درمردم امید به آینده ای بانشاط وشاداب رانهادینه بلکه عموم مردم استان را درکنار خود و دولت داشته باشید و قطعاً مردم خدمات صادقانه وارزشمند حضرتعالی را در تاریخ این استان از آن به نیکی یاد خواهند کرد.
انشاالله که همه بکوشیم هم به وظایفمان خوب آشنا باشیم وهم به وظایفمان خوب عمل کنیم و به تعبیر امام راحلمان تلاش کنیم در سرزمین اعمال ورفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
برادر ارجمند بیش از حد تکرار نمودید جناب استاندار محترم را
بهداشت گچساران
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیریت ، مدیر شبکه بهداشت گچساران و زیر مجموعه آن است که انشاءالله هر چه زود به مطالبه عموم پاسخی درخورداده شود .

بخصوص از جناب استاندار عزیز تقاضا دارم که دلیل مسکوت ماندن پرونده رئیس بیمارستان رجایی در اسفندماه ۹۴ را پیگیری و به مردم گزارش دهند .
لودابی
Iran, Islamic Republic of
آخ و بختم
تا دیروز به تمجدید از خادمی مشغول بودی و گوی سبقت را ربوده بودی
حالا میگیی حوزه های مدیریتی ستادی استانداری و ادارت و مدیران کل بی برنامه هستند!!!
این حرف یعنی ضعف چینش و برنامه ریزی و .... استاندار سابق جناب خادمی...
چرا قبلا اینا رو نمیگفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای ..ی حضرتعالی س.؟ جناب اق.حضرتعالی .ز ؟ ا. حضرتعالی تو دیر اقدام کردی برای اینکه استاندار تو را بشناسد چون همه اینهایی که تو برای شناساندن خود توشته ای از بدو ورود استاندار به استان خیلی ها که مثل تو می خواستند استاندار انها را بشناسد نوشتند و الان فقط مطالبی تکراری است . خداوند روزی شما و امثال شما را جای دیگری دهد انشا ءالله .
خاک
Iran, Islamic Republic of
ورزش وجوانان نیاز به تغییر دارد
لر
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ..آقای دکتر واقعا هرکی یه پستی تو این استان میاره میگن دکترخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1