تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۲۸۳۷۸۷

ایران هراسی ترامپی

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛محمدعلی وکیلی
بلاخره ترامپ استراتژی خود درمقابل جمهوری اسلامی را با سیاهه ای از اتهامات اثبات نشده اعلان داشت. او به روش دوره گردهای هالیوودی سعی در وارونه نمایی مفاهیم داشت. او که در رأس بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی قرار دارد با نسبت‌های دروغ به دنبال موج جدید ایران هراسی برای فروش مابقی تسلیحات است.
درواقع این روزها اقدامات ترامپ در صدر اخبار جهان است. کُری‌خوانی های او و رهبر کره شمالی حجم بسیاری از اخبار را اشغال کرده است. قراردادهای جدیدِ او در فروشِ تسلیحات نظامی، موجی از نگرانی برای رشدِ عنان‌گسیخته جنگ‌افزارها در جهان ایجاد کرده است. نوع برخورد او نیز با برجام، مساله داغ رسانه‌ها شده و افکار عمومی جهان را حساس به تصمیم خود کرده است. البته این حجم از گردوخاک، ادامه همان اقدامات و شعارهای خبرسازِ او تا پیش از این بود. مسائلِ قانون برخورد با مهاجران و خروج از یونسکو و برجام، مهم‌ترین مسائلی بود که او تاکنون بانیِ آن بوده است. همه این رفتارها در چارچوب منطق سیاسی، توجیه‌ناپدیر و آشوب‌ناک تفسیر می‌شود. به همین علت حتی صدای پاره‌ای از جمهوری خواهان را هم درآورده است و نقدهای جدی به او در آمریکا وارد می‌شود. البته به نظر نمی‌رسد ترامپ چندان اهمیتی به این نقدها بدهد. او از اساس با منطقِ دیگری وارد دنیای سیاست شده است. او به رسمِ سابقه خود در فروشِ املاک، با ایجاد هیاهو و تاکید بر سود پانزده میلیارد دلاری ایران از برجام، به دنبالِ زیان‌بار نشان دادنِ برجام است. او با منطقِ تجارتِ ملک، چندان در تخفیفِ برجام می‌کوشد تا بتواند آن را با کم‌ترین هزینه به برجام های دیگر بفروشد!
در واقع او با منطقِ بنگاه‌داری، سیاست‌ورزی می‌کند و تاجرانه مهره‌های بازی سیاسی خود را تکان می‌دهد.
او در این مدت هر کاری کرد تا قراردادهایی را که قبول ندارد فسخ کند. در این‌میان نه از برخورد با مهاجران گذشت و نه از خروج از یونسکو. هر دو تصمیم را نیز بدون ذره‌ای تردید و با جسارت تمام گرفت؛ اما به نظر می‌رسد زیرِبارِ هزینه سرسام‌آورِ خروج از برجام نرود. لذا ترجیح می‌دهد مطابقِ سنتِ تجاریِ خود، آن‌قدر بر سرِ مال بکوبد و هزینه نگهداری از برجام را بالا ببرد تا در نهایت یا ایران خود از برجام خارج شود و یا تحت فشار مجبور به مذاکره جهت برجام‌های دیگر شود! او امید دارد که شاید با فشار به ایران، بتواند ایران را راضی به برجام دوم درخصوص مسائل اختلافیِ غیربرجامی نماید. تا شاید از این طریق، ضرری را که معتقد است در برجام به آمریکا تحمیل شده است، جبران نماید اقدام خصمانه اخیر آمریکا در گنجاندنِ نامِ سپاه در لیستِ سازمان‌های تروریستی را نیز باید در همین چارچوب تفسیر کرد.
ما در داخل اما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم. هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در سایه همدلی و اتحاد ما، خطراتش کمانه می‌شود. آرامش و انسجام ما ضامن سلامت ما در عبور از این گردنه‌ها خواهد بود. به هرحال تقابل ترامپ باایران برمحبوبیت ماخواهدافزود رابطه سپاه ومردم ایران بااین دشمنی بیش ازپیش تقویت خواهدشد وبراقتداروصلابت این نیرو افزوده خواهدشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چروم
Iran, Islamic Republic of
کاش حرفات تو برنامه شبکه دوم صدا و سیما در حمایت از برجام را خودت مرور می کردی،..که مهم ترین مسئله اش در .. که شما بودید با بیست دقیقه شکل می گرفت بهتر از این هم نمی شود.
حرف حق(1)
Iran, Islamic Republic of
لازم است اول این جمله را بگویم که ایران کشوریست بزرگ با مردمانی اصیل و نترس که هیچگاه از تهدید و هیا هوی هیچ کشوری حراس ندارد و زیر بار ظلم و ستم کشورهای ابر قدرت نخواهد رفت،اما چون نویسنده محترم "لر"هستند ضرب المثلی با زبان خدمانی عرض کنم(خَرِلَنگ بَندیرِش وَ هَوشهٍ)مشلات اصلی ملت بزرگ ایران اقتصاد بیمار و عدم شغل و به سختی گذراندن اٍمرار و معاش است.آیا تا بحال چاره ای اندیشیده شده که مردم از این فلاکت بیرون بیایند؟آیا مشکل جوانان که به گفته رهبر انقلاب سرمایهای این ملتند اشتغال است یا برجام؟آیا مشکلات خانوادها که کانون اصلی یک جامعه اند شرمندگیست در مقابل فرزندان خویش یا هسته ای است؟برجام و سرانجام بخشی از وظایف دولت است ،بخش اصلی مدیریت امور رفاهی و معشیت جامعه است ،اینکه هر از چند وقتی با صحبتهای غیره اقلانی یک رئیس جمهور همچون ترامپ که به لحجه "لری"خودمان به تراق بیشتر شبیه است بخواهند وظایف اصلی را رها کنند و تمام وقتشان را صرف این موضوعات کنند باری از دوش مردم برداشته نخواهد شد.شما بعنوان یکی از چند صد نماینده حاضر در مجلس از مسئولین دولتی بخواهید مردم از وضع بد معیشیتی رنج میبرند،چاره ای بیندیشید.ترامپ هیچ غلطی نمیتواند بکند:اگر مردم دغدغه نداشته باشند./متشکرم
مدرس حوزه
اقای وکیلی یه چیزی شنیدیم قضیه چه بود ؟
دوست آقای وکیلی
شما هم با اون قضایا مالی دیگه سوختی خدا حافظ
دنا
Iran, Islamic Republic of
باسلام والله ما ازترامپ ترسی نداریم ا.. تا یه جایی دست وپا میکنید شروع میکنید به ..ل راستی جریان پرونده های بچه هاتون چی شدi
وکیلی
Iran, Islamic Republic of
.هم حرف میزنید کوعمل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وکیلی
Iran, Islamic Republic of
آخه ترامپ بترسه از شما نماینده ها که نمیترسه از مردم باغیرت ایران میترسه نه از نمایندگان بی خیال درد مردم
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1