تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۸۳۶۰۴

یاسوج نارسایی‌های زیادی دارد / استحکام در پروژه بازار سنتی یاسوج را به عینه دیدم / سرمایه‌گذار با استواری به کارش ادامه دهد / نظارت به معنای مچ‌گیری نیست / کنایه‌ی «مومن‌نسب» به مدعیان حامی سرمایه‌گذار

۱۳
۰
کبنا ؛مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گفت: شهر یاسوج از نظر زیرساخت‌های شهری، تجاری، خدماتی و صنفی در بخش‌های مختلف، با نارسائی‌ها و کمبودهای فراوانی مواجه است.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمود مومن‌نسب صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج در جمع خبرنگاران،  با اشاره به ضرورت تسریع عملیات جاری پروژه، اظهار کرد: این مکان تجاری، خدماتی با هدف ایجاد یک فضای مطمئن، استاندارد، ایمن جایگزین جمعه بازار فعلی یاسوج، برای ساماندهی بازاریان و اصناف فعال در دستور کار و تاسیس قرار گرفته است.

ضرورت رعایت الزامات قانونی در پروژه
مومن نسب افزود: به شرطی که الزامات قانونی، مصالح و منافع عمومی، استانداردها و استحکامات فنی و تاسیساتی، معابر تردد، پارکینگ کافی، ایستگاه آتش نشانی، تاسیسات بهداشتی، مسیرهای جایگزین، محل حراست و نگهبانی و سایر الزامات فنی لازم در این پروژه به‌خوبی دیده شوند، به‌صورت بیش از پیش و به جد از سرمایه گذار و روند اجرایی پروژه حمایت می‌کنیم.
این مدیر نظارتی، با تاکید بر اینکه ساخت و آماده سازی این پروژه باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیازمندی‌های ۱۰۰ سال آینده مردم شهر یاسوج و حومه باشد، در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد، اگر چنین پیش بینی‌های صورت نگیرد، قطعاً با جایگاه نا ایمن و غیراستاندارد فعلی هیچ تفاوتی ندارد.
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از سرمایه‌گذار مصمم است

مدیرکل بازرسی استانداری، بیان داشت: موضع شخص استاندار به عنوان مقام ارشد استان، معاون عمرانی، مدیرکل دفتر فنی، فرمانداری بویراحمد مدیرکل حمایت از سرمایه گذاری و بخصوص کارشناسان دفتر فنی استانداری و اغلب مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد تقویت، پشتیبانی، حمایت جدی و همه جانبه از سرمایه گذاری سالم، سودمند و پایدار است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر وجود یکسری کارشکنی‌های احتمالی از سوی برخی مدیران، افزود: با روحیه ای که در مدیریت جدید ارشد استان و همه همکاران خوبم در استانداری سراغ دارم، چنین به نظر می‌رسد ایشان با اتفاق نظر مصمم هستند با هرکسی که در مسیر سرمایه گذاری قانونی، واقعی و اصولی مانع تراشی یا سنگ‌اندازی کنند و یا نگاه سلبی داشته باشد، مقابله و مخالفت نمایند.
این مسئول استانی، با اشاره به اینکه تاکنون تخلف متقن و مستندی در مسیر اجرای پروژه به صورت مکتوب گزارش، احراز و یا اثبات نشده، از سرمایه گذار پروژه خواست، ضمن توجه ویژه به تذکرات قانونی و نصب العین قرار دادن قانون در تمام امور از ابتدا تا انتها همچنان محکم و استوار به برنامه ریزی، جهت تکمیل و بهره برداری پروژه ادامه دهد.

مومن نسب، با انتقاد از برخی اخبار رسیده مبنی بر واگذاری ۲ تا ۷ غرفه در بازار جمعه فعلی یاسوج به افراد، خطاب به سرمایه گزار پروژه جدید، شهردار یاسوج، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین دست‌اندرکار، اظهار داشت: سعی کنند، در واگذاری غرفه‌ها ملاک، معیار و اولویت، معرفی شدگان به سرمایه گذار جهت تحویل غرفه، کسانی باشند که هم اکنون در جمعه بازار فعال و مشغول کار هستند، نه  کسانیکه گویا از  ِقبل اجاره غرفه‌ها درآمد میلیونی دارند و هیچ حضور مستمر و معناداری در غرفه‌ها ندارند.
نباید به جای اثبات حقانیت نظر کارشناسی خود جلسه را ترک کرد
مدیرکل بازرسی استانداری، بیان داشت: در تعجبم وقتی به گفته عضو شورای شهر، همه کارهای این پروژه بر اساس اصول و ضوابط در حال انجام است، ولی در قبال سخن مدیرکلی که حسب وظیفه اداری توصیه می‌کند، تمام مراحل پروژه باید در مسیر قانونی انجام شود، تفسیر به مانع تراشی، سنگ اندازی می‌کند و بجای اثبات کارشناسی حقانیت نظر خود، جلسه را ترک می‌نمایند.
وی با تاکید بر اینکه دلسوزان پیشرفت استان، باید از بررسی و سرکشی پروژه‌ها توسط همه احاد جامعه نه یکبار بلکه ده بار استقبال کنند، تصریح کرد: بررسی روند اجرای طرح به معنای مچ گیری و مقابله با سرمایه گذار نیست، بلکه شفاف سازی، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذار است.
مومن نسب، اظهار داشت: آنچه بنده شنیدم، حرف و سخن مسئولین ذیربط در جلسه توصیه به رعایت اصول قانونی در پروژه و تاکید بر اینکه مکان جمعه بازار جدید باید استانداردهای ایمنی و فنی لازم را در ابعاد مختلف داشته باشد، این حرف کجاش مچ گیری و سنگ اندازی است.

مدیرکل بازرسی استانداری با خطاب قرار دادن صحبت‌های سرمایه گذار، گفت: سرمایه گذار در بخشی از صحبت‌های خود بیان داشت: شهرداری یاسوج به وی اعلام کرده بابت عوارض، مغازه (غرفه) در محل جدید واگذار کند، ولی سرمایه گذار این پیشنهاد شهرداری را قبول نکرده و بنا بر گفته سرمایه‌گذار تاکنون ۲ میلیارد تومان عوارض به شهرداری پرداخت کرده است.
وی با اشاره به واکنش‌های یکی از منتخبین شهری در رسانه‌ها و از طرفی قانونی خواندن اخذ عوارض معقول و متناسب توسط شهرداری، بیان کرد: اکنون با یک حساب سرانگشتی و این درخواست شهرداری از سرمایه گذار، تا حدودی می‌توان متوجه شد چه حوزه ای عطش حمایت از سرمایه گذاری یا مانع برای سرمایه گذاری قایل است.
مومن نسب، در بخش دیگر از صحبت‌های خود در این بازدید، اظهار داشت: باتوجه به شرایط نامطلوب و ناپایدار جمعه بازار فعلی، انتظار است اعضای شورای شهر و شهرداری یاسوج، هرچه سریع‌تر با گفت‌وگو و رفع ابهامات و ایرادات اجرایی و قانونی احتمالی مترتب بر پروژه موصوف، سرعت عملیات کاری و بهره برداری پروژه را تقویت و افزایش دهند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، در پایان و در پاسخ به سئول خبرنگاران پیرامون تکلیف واحدهای مازاد بر تعهد سرمایه گذار، گفت: یک امر طبیعی است که هر سرمایه گذار در قبال خدمتی که به جامعه هدف ارایه می‌کند، دنبال کسب سود و انتفاع است، بنابراین اگر در چارچوب قانون حق فروش واحدهای مازاد متعلق به سرمایه گذار باشد، مشروط به تعیین تکلیف نهایی عملیات واگذاری کامل و بدون عیب و نقص واحدهای جدید متعهد شده به ساکنین قانونی و فعال جمعه بازار فعلی (جمعه بازار واقع در مسیر یاسوج به اصفهان)، به نظر می‌رسد نباید مانع خاصی برای سرمایه گذار وجود داشته باشد.
استحکام پروژه را به عینه دیدم
به گزارش موج، مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید خود از پروژه در پاسخ به سووالی که سرمایه‌گذار از وی کرد مبنی بر اینکه آیا این پروژه از نظر شما ایرادی دارد، بفرمایید تا ما اصلاح کنیم، اظهار کرد: آنچه من در ظاهر دیدم، پروژه خوبی است و مشکلی وجود ندارد. و ۳۵ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی دارد و از نظر ایمنی و امنیت استحکام پروژه را به عینه دیدم و اگر تداوم داشته باشد، سرمایه‌گذار نزد مردم و مسوولان از جایگاه بالایی برخوردار خواهد شد.


نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای مومن نسب عزیز خبری شده که این روزا هر دور روزی یه بار سر از سایتها در میارین؟؟؟
چرا در زمان استاندار قبلی اینجوری نبودین؟؟؟؟
كمك
Iran, Islamic Republic of
سلام بر پاسدار منافع مردم ما در جمعه بازار ماهی هشتصد تومان اجاره میدیم در حالی که صاحب غرفه شش تا دارد وماهی چهار میلیون بدون هیچ کاری دریافت میکند بررسی بفرمایید
حسن
Iran, Islamic Republic of
اقای مومن نسب تخصص شما چیست ایا شما فرق علمی میلگرد نمره ۱۴و۱۶ را می دانید .
برنامه وبودجه
آقای مومن نسب تاحالا چکارمیکردکه الان بفکرنظارت افتاده چرازمانی که آقای خادمی استانداربودهیچگونه نظارتی برعملکردادارات وشرکتها نداشت که حالا بفکرنظارت افتاده /چرا زمانی که درادارات ج..وب.. این همه نیروی بدون ضابطه بکارگرفته میشدخبری ازنظارت شمانبود؟؟؟؟حالا میخای.. بدی که آقای استاندارجدیدماداریم نظارت میکنیم دیگه وقتش گذشته آقای نظاره گر؟؟؟؟
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
خودت را خسته نکن داداش هیچ ارتقاعی در کار نیست
Iran, Islamic Republic of
دردود برسید محمد دلباز
Iran, Islamic Republic of
انشالله موفق می شود
خدا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نصر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایا کمک فرما تا آنچه انجام می شود و گام های که برداشته می شود فقط و فقط برای رضایت تو (خدا) و مردم و توسعه روزافزون منطقه و شهرم باشد
مرادی
Iran, Islamic Republic of
آخه چطور استحکام را به چشم دیدی؟ مگه مهندس عمرانی؟ خواهشا تخصصی و علمی حرف بزنید. یکی به نعل یکی میخ نمیشه
قاعدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس سید محمد دلباز ودکتر نصر عزیز ...واقعا خسته نباشید ...وباید مسعولان واقعا از این سرمایه گذار حمایت خاص را انجام بدهند.نباید در کار ایشان خللی بوجود بیارند یا کار شکنی کنند .چون هیچ کس دیگه دل وجگر اقای دلباز را برای این کار نداشت....با آ رزوی موفقعیت برای سرمایه گذاران استان کهگیلویه وبویراحمد.....
لودابی
Iran, Islamic Republic of
حداقل یه مهندس عمران با خودت می بردی برادر. و بعد از مشورت با ایشان اظهار نظر میکردی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کلاهی بر سر خریداران بذارن که تا گرد نشون را بگیره قرار بود ۹ ماهه تحویل بدن تا دو سال دیگه هم آماده نمی شه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1