تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۲۸۳۵۵۴

انتفاد شدید امام جمعه چرام از وضعیت نامناسب گلزار شهدای چرام و سرفاریاب/به نشانه اعتراض در عطرافشانی گلزار شهدا شرکت نمی کنم/این چه ساماندهی است که گلزار شهدا هنوز درب ندارد؟!

۱۲
۰
کبنا ؛امام جمعه چرام گفت: وضعیت گلزار مطهر شهدای چرام و سرفاریاب نگران کننده است.
به گزارش کبنا از چرام ,حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه قیام سیدالشهدا اسلام را بیمه کرد، اظهار داشت: اگر روشنگری و جهاد امام حسین(ع) نبود،بنی امیه،اسلام واژگونی را به مردم معرفی می کردند که آن اسلام هدایت گر نبود.
امام جمعه چرام، یکی از نکات مهم در این قیام را همراهی خانواده امام حسین (ع) در کربلا دانست و عنوان کرد: علت بردن زن و فرزند و حتی شیرخوار در این صحنه ونبرد حق و باطل چه علتی داشت، امام حسین (ع) آنها را همراه برد تا رسالتی انجام دهند و آن رسالت پیام قیام و جهاد به وسیله اسرای کربلا بود که در این میان،نقش حضرت زینب در رساندن پیام عاشورا به مردم برجسته بود.
وی با اشاره به این مطلب که در اسلام زنان تاریخ‌ساز بسیار بوده‌اند و این نشانگر جایگاه ویژه زن در اسلام است،گفت: خدیجه کبری از آن زنان تاریخ ساز است،پیامبر تا آخر عمر وقتی نام خدیجه را می‌شنید، اشک می‌ریخت.
حجت‌الاسلام افشار،ادامه داد: حضرت زهرا(س) دفاعش از ولایت و خطبه فدکیه‌اش در سطح نهج البلاغه است. امام علی توحید را چنان معرفی می کند، در کربلا و پس از کربلا نیز حضرت زینب نقش بی بدیلی دارد.
خطیب جمعه جمعه چرام،تصریح کرد: تاریخ کربلا یک حادثه و تاریخ مذکر و مونث است که زن و مرد هردو نقش دارند اما هر کدام در مدار خود،در واقع تجلی و جلوه شخصیت،علم،وقار و عالمه بودن حضرت زینب پس از عاشوراست.
وی،افزود: در عصر روز یازدهم اسرا را سوار بر مرکب کردند،اهل بیت خواهش کردند ما را از قتلگاه امام (ع) عبور دهید،حضرت زینب از مرکب خود را به زمین افکند. کنار بدن برادر آنچنان معاشقه کرد و سخن گفت و آنچنان جانسوزانه ناله کرد که اشک دوست و دشمن جاری شد.
حجت الاسلام افشار، ابراز کرد; اولین مجلس حسین را، زینب در قتلگاه به پا کرد بعد آمد به امام سجاد دلداری داد و او را آرام کرد که اینجا زیارتگاه و کعبه اهل خلوص خواهد شد.
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی و عبادی با تاکید بر اینکه شهدا،حق حیات بر این کشور دارند،گفت: همه مردم و مسؤولان باید خود را زیر بار منت شهدا و خانواده شهدا بدانند، روحیه جهاد و شهادت طلبی شهدا عزیز و صبر و مقاومت خانواده‌های معزز شاهد این نظام را حفظ کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت ، پست و مقام‌های ما مسؤولان مرهون از خودگذشتگی شهداست ولی متاسفانه مساله‌ای که نگران‌کننده است، وضعیت نامناسب گلزار مطهر شهدای شهر چرام و شهر سرفاریاب است.
حجت‌الاسلام افشار اظهار کرد: آیا شایسته است که برخی ……. این مکان مقدس می‌روند؟ وقتی به آقایان می‌گوییم، می‌گویند این گلزار سامان‌دهی شده و نمی‌توانیم هزینه‌ای بکنیم، این چه ساماندهی است که گلزار مطهر شهدا هنوز درب ندارد.
امام جمعه چرام،اضافه کرد: در جلسه مسؤولان این هفته گفتم، بنده به نشان اعتراض و همدردی با خانواده معظم شاهد،در هیچ عطرافشانی قبور مطهر شهدا مسؤولان را همراهی نمی‌کنم تا اینکه وضعیت این گلزار مورد رضایت خانواده شهدا قرار گیرد.
خطیب جمعه چرام متذکر شد: مسؤولان محترم بدانند، قبور مطهر شهدا نیاز به عطر افشانی ندارد،آن مکان خود معطر به عطر الهی است، محل نزول و رفت و آمد ملائکه الهی است، لطفا به فکر درست و ترمیم گلزار مطهر شهدای شهر چرام و سرفاریاب باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم وطن
Iran, Islamic Republic of
والا عجیبه بالاخره یه مسول تو چرام نظری به قبور شهدا انداخت
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حیف و وای بر بنیاد شهید که از بابت شهدا حقوق میگیرند اما .....
.
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل بجای کار کردن الان جوابیه میدهد
.
Iran, Islamic Republic of
بخدا مسئولین باید خجالت بکشند
زندگی ما مرهون جانفشانی شهدا است
آن وقت عرضه درست کردن یک گلزار را ندارند
.
Iran, Islamic Republic of
از حاج آقای عزیز که درد خانواده شهدا را گفت ممنون وسپاسگذاریم
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد من این است که مسئولان بنیاد همه استعفا بدهند
خانوادهای شهدا خود قبول مطهر را درست میکنند
Iran, Islamic Republic of
مدیران بنیاد شهید خیلی ضعیفن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای افشار سعی کنید به جای اعتراض کردن پیگیر کارها باشید تو پاتاوه هم چند بار به نشانه اعتراض تو بعضی مراسمات شرکت نمی کردین ولی چیزی هم درست نمی شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگه من جای خانواده هاشون بودم که کلا فراموششون کردند و دلشون به سرکشی سالیانه مسولین خوش است شبانه میرفتم این دیوار اجری رو که الحق خشت قدیم ازشون جالبتره روبا اون سنگهای ۱۵ هزارتومنی که پیمانکار دزد گذاشته روشون و اکثرا تاریخ شهادت یا تولدشون رو اشتباه حک کرده ودوباره وصله زدنشون تخریب میکردم تا یه مسول بی مسولیتی بیاد ومنو باز خواست کنه
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر امام جمعه امیدواریم اعتراض ها هر چه سریعتر جواب دهد
طرفدار عدالت
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه محترم که می فرمایند به خاطر شهدا معترضیم . طرفدار شهدا . برای این قشر ق..چون بهترین..ه شهدا وخانواده شان است ایشون بعنوان امام جمعه تاکنون هیچ سراغی از پدران ومادران شهدا نگرفته..
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1