تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۸۳۵۱۴

اختتامیه سوگواره ملی شعر سجده‌های سجاد(ع) با معرفی برگزیدگان / دهبانی‌پور: توسل به فرهنگ ائمه اطهار راه مقابله با ناتوی فرهنگی

۱۲
۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از راه‌های مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم توسل به ائمه اطهار و ترویج فرهنگ و شیوه زندگی ائمه هدی است.

به گزارش کبنا از یاسوج، آئین اختتامیه سومین سوگواره ملی شعر سجده‌های سجاد (علیه السلام) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و شاعران در یاسوج برگزار شد.



رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: برگزاری آئین سوگواره ملی شعر امام سجاد (علیه السلام) در دفتر نماینده ولی فقیه برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار بزرگی است.

وی اظهار داشت: این سوگواره ملی با موضوعاتی نظیر دعا در سیره امام سجاد (علیه السلام)، صحیفه سجادیه، کربلا و امام سجاد (علیه السلام) و گریه‌های امام سجاد (علیه السلام) برگزار شد.

دهبانی پور شناسایی استعدادهای شاعران به خصوص شعرای جوان، آشنایی با سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و شناساندن جایگاه امام سجاد (علیه السلام) را از جمله اهداف سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (علیه السلام) در این استان عنوان کرد.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با نگاهی که در حوزه فرهنگی وجود دارد، باید از این ظرفیت ارزشمند در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی بهره کافی را ببریم.

وی با بیان امام سجاد (علیه السلام) با صحیفه سجادیه و دعاهای خود زنده تر از زنده‌هاست، اضافه کرد: همه تلاش ما باید عمل به وصیت پیامبر گرامی اسلام، توسل و تمسک به قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان یادگارهای ایشان باشد.

دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر خارج کردن برنامه‌ها به صورت شکلی و پرداختن به صورت محتوایی به آن‌ها، یادآور شد: توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) برای سلامت جسمی و آرامش روح و روان ارزشمند است.

وی گفت: اگر امروز صحبت از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم می‌شود، یکی از راه‌های مقابله با آنها توسل به فرهنگ ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

 
سوگواره (3)
مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور در این آئین، گفت: چند سالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد این افتخار را دارد در ایام شهادت امام سجاد (ع) ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت مقام شامخ آن حضرت و استفاده از ظرفیت‌های هنری هنرمندان در راستای آشنایی بیش از پیش با شخصیت امام سجاد (علیه السلام) برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه گرامی داشت این امام همام در سال نخست با کتابت صحیفه سجادیه از طرف استان صورت گرفت، اظهار داشت: در سه سال اخیر نیز سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع) برگزار و اشعار ارزشمندی از طرف شاعران کشوری به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.
طاهریان یادآور شد: در این ایام به نام امام سجاد (علیه السلام) نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در همه مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور شاهد برگزاری ویژه برنامه‌های مختلفی هستیم.
این مسئول فرهنگی و هنری کشور ادامه داد: بر اساس اخبار ارسالی مسئولان دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) همزمان با ایران اسلامی، در ۱۵ کشور برنامه‌های مختلفی با نام امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.
سوگواره (4)
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها در سطح کشور نیز برنامه‌هایی با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حال برگزاری بوده و شاخص‌ترین آن‌ها که قبل از ماه محرم صورت گرفت، تشکیل شبکه مساجد امام سجاد (ع) بود.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور عنوان کرد: با شبکه سازی مساجد با نام امام سجاد (ع) شرایطی فراهم شد که در طول سال مساجد با نام این امام بزرگوار برنامه‌های مختلفی به ویژه با موضوع صحیفه سجادیه داشته باشند.
وی اضافه کرد: رسیدگی به نیازمندان و مستمندان با نام امام سجاد (علیه السلام) از دیگر برنامه‌هایی بوده که در همه مناطق کشور در حال انجام است.
طاهریان ادامه داد: طرح نذر و مهر امام سجاد (علیه السلام) در مناطق جنوبی کشور نیز اجرا شده و در قالب این طرح، در حال خدمات رسانی به محرومان هستند.
سوگواره (15)
این مسئول فرهنگی و هنری کشور تاکید کرد: بعد از گذشت هفت دوره از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) بالغ بر یک هزار مقاله به دبیرخانه این کنگره در استان هرمزگان ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها، صدها حافظ در کنار حافظان قرآن و نهج البلاغه در زمینه حفظ صحیفه سجادیه نیز فعالیت دارند.
طاهریان همه این فعالیت‌ها را به لطف الهی و برکت نام مبارک امام سجاد (ع) دانست و اذعان کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و تلاش می‌شود در سال‌های آینده بتوان فعالیت‌های بیشتری در راستای سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) انجام داد.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور ضمن تقدیر از تلاش شاعران و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استا، گفت: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از حامیان حرکت فرهنگی در مساجد هستند که جای تشکر و سپاس گزاری دارد.
سوگواره (10)
حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در این آئین به ۲۵ محرم، سالروز شهادت امام سجاد (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: این سوگواره به مناسب شهادت این امام صبور با همت چند استان از جمله هرمزگان برگزار شده است.
قاسمی، امام سجاد (علیه السلام) را اسوه صبر و بردباری دانست و اظهار داشت: امام سجاد (علیه السلام) در واقعه کربلا دارای شخصیت و عظمتی بود که باید به درستی این جایگاه تبیین شود.
وی ادامه داد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به همین مناسبت چندسالی است با همکاری برخی از استان‌ها به ویژه استان هرمزگان کنگره ای را در سطح بین المللی برای تبیین شخصیت امام سجاد (علیه السلام) برگزار می‌کند.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان نیز برنامه‌های مختلفی را در این راستا در دستور کار دارد، یادآور شد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (علیه السلام) است.
وی با بیان اینکه فراخوان این سوگواره ۲۸ شهریور ماه امسال منتشر شد، اظهار داشت: شاعران استانی و کشوری در این مدت کوتاه کمتر از یک ماه استقبال خوبی از سوگواره داشتند.
سوگواره (7)
قاسمی حضور شاعران کشوری به نسبت قبل در سوگواره را پررنگ دانست و ابراز داشت: ۱۰۸ شاعر از مناطق مختلف کشور برای این سوگواره شعر سروده و به دبیرخانه آن در مرکز استان ارسال کردند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از ارسال ۲۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ملی خبر داد و تاکید کرد: طی دو مرحله داوری آثار، نفرات برگزیده انتخاب و معرفی شدند.
این مسئول فرهنگی و هنری با بیان اینکه کار داوری آثار را حسن غفاری، فریدون هاشمی و سیدغفار موسوی برعهده داشتند، گفت: با رأی هیئت داوران نفرات برگزیده سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (علیه السلام) انتخاب و معرفی شدند.
وی ابراز داشت: با رأی هیئت داوران حسین عباسپور و سیده نرگس میرفیضی از استان قم، حسن پاکزاد از استان زنجان، علی سلیمانی از استان تهران، فاطمه فاضلی از شیراز، علیرضا کاشانی از رشت و رسول سنایی از شهرستان بهمئی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
سوگواره (6)
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان، گفت: آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی مشوق خوبی برای برنامه‌های فرهنگی در این استان هستند.
شایان ذکر است در پایان این آئین با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از حسین عباسپور و سیده نرگس میرفیضی از استان قم، حسن پاکزاد از استان زنجان، علی سلیمانی از استان تهران، فاطمه فاضلی از شیراز، علیرضا کاشانی از رشت و رسول سنایی از شهرستان بهمئی به عنوان نفرات برگزیده تجلیل شد.
سوگواره (4)
نام شما

آدرس ايميل شما

کانون
Iran, Islamic Republic of
سوگواره که کل فرآیند شروع اطلاع رسانی واختتامیش ۳۰ روز شد/کسی هم تو استان خبر دار نشد/یکی نیست بپرسه چطور ۱۸ مهر پایان ارسال آثار بود چطوری ۱۹ مهر داوری شد و۲۰ مهر هدایا داده شد/خدا به فریادمون برسه/این برنامه ها فقط جنبه تبلیغاتی داره-تو این جلسه ۳ تا شاعر حضور نداشت ومخاطبینش اتوبوسی اوردن
کارمند ارشاد
آقای استاندار خداوکیلی از دهبانی پور بپرسید اقدامات مناسب ایشان در حضور چندین ساله شان در اداره ارشاد استان چه بوده ؟
بسیجی
این همه عکس از جلو ازعقب از پشت از پهلو ! انصافا کجای نهضت امام حسین گفته پول بیت المال را هزینه عکس دیگران کنید!!! وای وای برما در قیامت چه جوابی خواهیم داشت !!
دانای فرهنگ
آقای مدیر فرهنگ با این کارا ماندگار نمیشی ؛ بگو ببینم چه خدمتی به فرهنگ این استان کردی ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
مسول دبیرخانه ١٧ سال مونده باید عوضش کنن-قاسمی باید بره -تو ٧ ماه گذشته همین اولین برنامه بوده-تو دفتر نماینده ولی فقیه گرفته برنامه رو تا عرضش نکن
baran
Iran, Islamic Republic of
مسول مساجد استان ۱۷ ساله مونده تا الانم هیچ کاری نکرده برا مساجد۰حتی بهشون سرکشیم نمیکنه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
والا اگه ما تو مساجدیم ،دبیرخونه مساجد استان کلا تعطیله و فقط سالی ۲ -۳تا برنامه صرفا تبلیغی با حضور مسئولین استانی علی الخصوص آیت الله ملک حسینی برگزار میکنن که خودی نشون بدن.
کارشناس فرهنگی
مدیر کل ارشاد درعکس انداختن توانایی خوبی داره...
فرهنگ دوست
الحق که اقای .. زمان .. کردن خیلی وقتا تمام شد اما شما هنوز اندر خم پس کوچه ای
کارمند ارشاد دهدشت
اقای مدیر قضیه معاون وزیریت چی شد ؟ رفتنی هستی یا میخاستی استاندار را سرگرم کنی!
فرهنگی
مدیر فرهنگ با اقای. فاصله ی زیادی داره ،این بنده خدا خسته است لطفا مرخصش کنید.
Esmaeil
Iran, Islamic Republic of
سلام وضعیت مساجد خیلی خرابه ، همگی شدن دکان مراسمات ختم ،دیگه این همایشا جواب نمیده لااقل یه فکر بهتری بشه برا مدیریت مساجد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1